ماینرها برای استخراج از استخر استخراج بیت کوین استفاده می‌کند تا با دیگر استخراج کنندگان همراه شده و دستیابی به پاداش استخراج را ساده‌تر کنند در این نوشتار از کوین نیک شما را با مفهوم استخراج و استخر استخراج بیشتر آشنا می‌کنیم با ما همراه باشید.

استخراج چیست؟

۳ راه اولیه برای دریافت بیت کوین وجود دارد: خرید آن‌ها در اکسچنج، دریافت آن در مقابل کالا و خدمات و استخراج بیت کوین جدید. فرآیند استخراج با ثبت کردن معاملات در دفتر کل عمومی بیت کوین که بلاک چین  نام دارد همراه است.

دلیل وجود این دفتر تایید کردن تمام معاملات و دسترسی تمام کاربران به آن است و از بلاک چین برای تشخیص قانونی بودن معاملات بیت کوین استفاده می‌شود.عملکرد دیگری که بلاک چین دارد بررسی سرمایه برای تایید در دسترس بودن آن است.

بلاک چین از دو کلمه‌ی بلاک به معنای دفاع و چین به معنای زنجیر است، که لیست قراردادها را در بازه زمانی مشخص را در بر می‌گیرد.

ماینرها وقتی معامله‌ای را شروع می‌کنند آن را در جریان می‌گذارند. سپس یک سری فرمول ریاضی را روی اطلاعات آن قرارداد، تاثیر می‌دهند که به این کار درهم سازی می‌گویند.

نقش استخر استخراج بیت کوین در فرآیند استخراج

عضویت در استخر استخراج بیت کوین به ماینرها کمک می‌کند.

یک رشته‌ی درهم تنها شامل اطلاعات معامله نیست، بلکه داده‌های دیگری را نیز در بر دارد. مهم‌ترین مطلبی که در بر دارد رشته‌ی درهم معامله قبلی انجام شده در بلاک چین است.

در عین این که درهم سازی یک داده بسیار راحت است اما تشخیص اینکه داده اولیه چه  چیزی بوده است تنها با نگاه کردن به رشته غیر ممکن است. علاوه بر این هر رشته درهم خاص و متفاوت است و کافی است تنها یک حرف را در داده خود تغییر بدهید تا ببینید کل رشته تغییر می‌کند.

تنها چیزی که در رشته‌های درهم یکسان است طول آنهاست، و طول یک رشته هیچ ربطی به طول داده شما ندارد.

به دلیل این ویژگی از تابع درهم ساز برای اطمینان از استحکام اطلاعات دنیای دیجیتال استفاده می‌شود. تنها یک تغییر کوچک در قرارداد باعث تغییر کل رشته درهم می‌شود و همه آن را می‌بینند . به همین دلیل است که کلاهبرداری های مجازی به راحتی در بلاک چین قابل تشخیص است. عضویت در استخر استخراج بیت کوین به ماینرها کمک می‌کند تا نیروی خود را برای یافتن تابع درهم ساز و حل معادله ریاضی برای دریافت پاداش استخراج ترکیب کنند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: آیا سود استخراج بیت کوین به صرفه است؟

استخراستخراج بیت کوین چیست؟

امروزه هر کسی می‌تواند نسخه‌ای از بلاک چین را اجرا کند و معاملات خود را انجام بدهد، به تنها چیزی که نیاز دارد یک کامپیوتری مدرن است. بیت کوین روز به روز معروف‌تر می‌شود و تقاضا افزایش می‌یابد و به همین دلیل شبکه تبدیل به استخراج ماشینی می‌شود. دیگر کامپیوترهای شخصی برای استخراج کفایت نمی‌کند و یک فرد نمی تواند به تنهایی به استخراج بپردازد بلکه لازم است از دستگاه‌های مدرن استفاده کرده و عضو استخر استخراج بیت کوین شود.

این کار به شرکت‌های بزرگ استخراج وابسته است که کوین‎های استخراج شده را جمع آوری کنند. اما گاهی ماینرها به تنهایی کارمی‌کنند و امیدوارند با عضویت در استخر استخراج مشکلاتی که در پیش رویشان است بین بروند.

با ثبت نام در یک استخر، موافقت می کنید که هر بیت کوینی که به عنوان پاداش کسب می کنید با دیگر اعضا تقسیم خواهید کرد. به این ترتیب به طور منظم دریافت های کوچکی خواهید داشت.

طرز کار استخراج بیت کوین

عضویت در استخر استخراج در واقع عضویت در یک توافق نامه است. کاربر متعهد می‌شود که در ازای بازدهی که استخراج توسط سخت افزارهای در دفتر مرکزی دارد هزینه‌ای را بپردازد.

کابران باید مبلغ مشخصی را هر چند ماه یک بار بپردازند و امیدوار باشند که سرمایه گذاری که کردند پاسخگو باشدو بتوانند سرمایه خود را برگردانند، در واقع کاربر بر روی استخراج سرمایه گذاری می‌کند.

اهمیت استخر استخراج بیت کوین

کار سیستم proof of work، پردازش زمان است.

مزایا

دیگر نیاز نیست شما نگران سرورهایتان باشید و برای نگه‌داری و خنک نگه داشتن آن‌ها تلاش کنید. با هزینه‌ای که می‌کنید فرد دیگری این کارها را برای شما انجام می‌دهد.

زیان

ممکن است شما مقلوب یک کلاهبرداری شوید. اما باز هم این به شما بستگی دارد که می‌توانید شرایط را به درستی بررسی کنید یا نه.

و حتی ممکن است شما مقلوب دنیای ارز دیجیتال شوید. ممکن است امروز یک ارز با ارزش را استخراج کنید و هفته‌ی بعد آن اارز هیچ ارزش دیگری نداشته باشد.

و همچنین شما انتظار دارید بسار سریع سرمایه اولیه خود را برگردانید، اما این کار زمان‌بر است.

این مطلب راهم مطالعه کنید:استخراج بیت کوین چگونه انجام می‌شود؟ 

پاداش‌ها

ماینر‌ها با بررسی همه‌ی معاملات و تایید قانونی بودن آنها به جامعه بیت کوین کمک زیادی می‌کنند و هر زمان که یک بلاک تازه باز شود کاربر توانسته به درستی درهم سازی کند، به همین دلیل به فرد پاداش داده می‌شود.

حتی اگر ارزش بیت کوین کاهش پیدا کند پاداش کاربران یا تغییری نمی‌کند و یا رشد می‌کند.

قاعدتا درهم سازی باید کار آسانی برای کاربران باشد چون کامپیوترها این کار را انجام می‌دهند و کاربران زیادی هستند که با این شرایط می‌توانند بیت کوین‌ها را استخراج کنند، به همین دلیل شبکه‌ی بیت کوین تصمیم گرفت کار را برای کاربران سخت‌تر کند.

پیچیدگی‌ها

این کار از طریق سیستمی به نام proof of work انجام می‌شود. این سیستم با بررسی‌هایی که انجام می‌دهد از کلاهبرداری جلوگیری می‌کند، در واقع کار او پردازش زمان است.

در بیت کوین این کار وظیفه‌ی تابع درهم ساز است و این تابع در واقع به این سیستم کمک می‌کند و سختی پیدا کردن یک بلاک را نشان می‌دهد.

این اندازه گیری هر ۲۰۱۶ بلاک یک بار دوباره محاسبه می‌شود و طوری طراحی می‌شود که استخراج هر بلاک ۱۰ دقیقه طول بکشد وطبیعی است که با پیوستن ماینرهای جدید بلاک ناچار به گسترش می‌شود.

بعد از محاسبه‌ی دوباره تنظیمات از اول انجام می‌شود تا ردیف بلاک پایین بیاید. هر بلاکی که توسط کلاهبرداران منتشر شود توسط همه‌ی کاربران رد می‌شود و ارزش خود را از دست می‌دهد.

و بعد از فرایندهای متعدد ارز جدید وارد بازار می‌شود، رتبه بندی ارزها مانند مواد اولیه‌ای مانند طلا است، همچنین ارزهای دیجیتال هم مثل موجودی معادن طلا یک روز به اتمام می‌رسند به همین دلیل است که از کلمه‌ی «استخراج» استفاده می‌شود.