در چند روز و هفته‌های اخیر، بازار ارزهای دیجیتال دوره‌ای پر از کشمکش و نوسانات را تجربه کرده است که در راس تمامی آن‌ها، روند نزولی ارزش بیت کوین به چشم می‌خورد. قیمت بیت کوین از ۱۰/۵۰۰ دلار، به ۷/۷۰۰ دلار کاهش پیدا کرد.

این روند نزولی شدید باعث شد تا بیت کوین سطح پشتیبان شدیدی (support levels) را تجربه کند و موقعیتی ایجاد شود تا بسیاری از سرمایه گذاران به خرید بیت کوین فکر کنند. در کنار بیت کوین، بسیاری از آلت کوین‌های مهم هم از سطح پشتیبان خود عبور کرده‌اند و ادامه پیدا کردن این مسئله باعث انفجاری در دنیای ارزهای دیجیتال خواهد بود.

در زمان نگارش این مطلب، تبادلات بیت کوین با ۵ درصد کاهش نسبت به قیمت حال حاضر (۷۹۶۲/۶۵ دلار) تبادل می‌شود که شاهد افزایش ریز آن نسبت به قیمت ۷/۷۰۰ دلار بوده‌ایم. روند نزولی شدیدی که بیت کوین در چند روز اخیر درگیر آن بوده است، بازار ارزهای دیجیتال را متراکم کرده است و دیگر ارزها نظیر اتریوم بسیاری از قدرت خود در سال ۲۰۲۰ را از دست داده‌اند.

با وجود ضعف آشکار قیمت‌های حال حاضر بازار در چند روز اخیر، بسیار مهم است به این اشاره کنیم که این تراکم بازار ارزهای دیجیتال احتمالا به زودی شاهد یک بازگشت و جهش کوتاه مدت خواهد بود.

The Cryptomist یکی از محبوب‌ترین تحلیلگران ارزهای دیجیتال در توییتر، توضیح می‌دهد که چرا بر این باور است اتریوم و لایت کوین به زودی شاهد یک روند صعودی بالاتر از قیمت پشتیبان خود خواهند بود. او در این مورد می‌گوید:

هم اتریوم و هم لایت کوین چند ساعت برای پشتیبانی از الگوی گاوی خود در اختیار دارند تا شرایط را بهبود دهند. اتریوم بالای ۱۹۵ دلار و اتریوم بالای ۴۸ دلار باید خود را نگه دارند.

در حال حاضر این دو ارز دیجیتال توانسته‌اند جایگاه خود را در این سطح حفظ کنند، به این معنی که به احتمال زیاد این دو می‌توانند در روزها و هفته‌های آینده دوباره روند صعودی پیش بگیرند.

بیت کوین می‌تواند با نوسانات خود در این سطح به یک بمب تبدیل شود

یکی دیگر از تحلیلگران محبوب ارزهای دیجیتال در توییتر به نام Crypto Bullet، می‌گوید که بیت کوین در حال حاضر در سطح بسیار کلیدی نوسانات قرار دارد و این مسئله ممکن است باعث یک انفجار تاریخی شود، به شکلی که ناگهان شاهد حرکت صعودی شدید این ارز دیجیتال باشیم.

کریپتو بولت در این مورد می‌گوید:

با توجه به چارت مقیاس بیت کوین، با توجه به شرایط حال حاضر، الان بهترین زمان برای خرید بیت کوین است.

اگر بیت کوین در شرایط کنونی، با یک حرکت گاوی شدید به بازار پاسخ دهد (کاری که قبلا هم انجام داده بود) امکان این بسیار زیاد است که در طی هفته‌های آینده، تراکم حال حاضر بازار ارزهای دیجیتال، متحمل یک حرکت تند صعودی شود.

منبع: newsbtc