رفته رفته با قدرت گرفتن ارزهای رمزنگاری شده، خرید و فروش این دارایی دیجیتال بیش از پیش رونق می‌گیرید و مردم می‌خواهند در هر زمان و مکانی که هستند، به راحتی داد و ستد خود را انجام دهند و این امر با وجود گوشی‌های هوشمند، امری غیرممکن نیست. اگر شما هم از این دست افرادی هستید که می‌خواهید با گوشی خود ارز دیجیتال معامله کنید، انتخاب‌های زیادی در اپلیکیشن خرید و فروش ارز دیجیتال پیش روی خود دارید. اما همین انتخاب‌های زیاد شاید باعث شود در انتخاب بهترین اپلیکیشن ممکن به مشکل برخورد کنید.

مسئله این است که در خرید و فروش ارز دیجیتال، فقط نام برند مهم نیست و بنا به نیاز هر شخص، ویژگی‌های مختلفی باید در نظر گرفته شود. برای مثال ممکن است به دنبال اپلیکیشنی باشید که هزینه مناسبی را دریافت کند یا اپلیکیشنی نیاز دارید که از ارز دیجیتال مورد نظر شما پشتیبانی کند. مثل هر مسئله دیگری در دنیای رمزارزها، برای انتخاب یک اپلیکیشن خرید و فروش ارز دیجیتال هم به تحقیقات عمیقی نیاز دارید.

نکات مهم برای ارزیابی و انتخاب اپلیکیشن خرید و فروش ارز دیجیتال

قبل از این که به سراغ معرفی برترین اپلیکیشن‌ها برویم، بد نیست ابتدا نگاهی به مهم‌ترین ویژگی‌ها و امکانات یک اپلیکیشن بنا به نیاز خود داشته باشیم.

مالکیت یا قرارداد مابه‌التفاوت؟

اول از همه نیاز دارید تا تکلیف خود را برای هدفی که از خرید و فروش ارز دیجیتال دارید مشخص کنید. آیا می‌خواهید یک سرمایه‌گذاری بلند مدت داشته باشید یا داد و ستدهای کوتاه مدت انجام دهید؟ برای مثال، می‌خواهید یکی از برترین ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین یا اتر را خریداری کنید. حال سوال این است که آیا قصد دارید ارزهای خریداری شده را برای ماه‌ها یا سال‌ها حفظ کنید؟ در این صورت باید به سراغ اپلیکیشنی بروید که معاملات بزرگ را با هر نوع روش پرداختی انجام می‌دهد.

در نقطه مقابل، اگر قصد دارید به صورت فعال هر ساعت، هر روز یا هر هفته با تغییر قیمت‌ها خرید و فروش داشته باشید، بنابراین بهتر است به سراغ اپلیکیشن‌هایی بروید که برای قرارداد مابه‌التفاوت (Contracts For Differences) مناسب هستند. این نوع اپلیکیشن‌ها معمولا برای معامله ارزهای دیجیتال کمیسیون دریافت نمی‌کنند. همچنین این نوع پلتفرم‌ها معمولا ابزارهایی برای دنبال کردن قمیت‌ها در بازار را به شما ارائه می‌دهند که می‌تواند در پیشبینی قیمت‌ها بسیار مفید باشد.

پشتیبانی از زوج‌های اپلیکیشن خرید و فروش ارز دیجیتال و ابزارهای مالی

همانطور که از نام معامله ارز دیجیتال مشخص است، شما باید ارز دیجیتال را به دیگر ارز دیجیتال یا به پول رایج (یا برعکس) تبدیل کنید. برای مثال، اگر به دنبال این هستید تا بیت کوین خود را با دلار آمریکا معامله کنید یا با دلار آمریکا بیت کوین بخرید، باید مطمئن شوید اپلیکیشنی که انتخاب می‌کنید، از زوج ارز دیجیتال و فیات پشتیبانی کند.

همچنین گاهی مواقع می‌خواهید یک ارز دیجیتال را با ارز دیجیتال دیگر معامله کنید. برای مثال بیت کوین خود را به اتر تبدیل کنید. یا با ریپل و اتریوم بخرید. بنابراین باید مطمئن شوید که اپلیکیشن مورد نظر شما از زوج BTC/ETH یا XRP/ETH پشتیبانی کند.

خرید بیت کوین

معرفی ۴ اپلیکیشن خرید و فروش ارز دیجیتال برای موبایل

برای این که به شما در این مسیر کمک کنیم، با ما همراه باشید تا ۴ اپلیکیشن خرید و فروش ارز دیجیتال سال ۲۰۲۰ که از محبوبیت و قدرت بالایی برخوردار هستند را معرفی کنیم.

در نظر داشته باشید که بسیاری از اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های خرید و فروش رمزارز، نیاز به احراز هویت دارند و شماره شناسایی، یا تصویری از پاسپورت برای ثبت نام نیاز است.

اپلیکیشن معامله ارز دیجیتال eToro

eToro را می‌توان یک اپلیکیشن معامله همه فن حریف برای صاحبان ارزهای دیجیتال دانست. پلتفرم eToro در سال ۲۰۰۷ کار خود را آغاز کرد و از آن زمان تا امروز، بیش از ۱۲ میلیون تریدر از سرتاسر دنیا در اختیار دارد. شما این امکان را دارید که چه از طریق سایت دسکتاپی اصلی این پلتفرم یا چه از طریق اپلیکیشن موبایل آن، خرید و فروش خود را صورت دهید. اپلیکیشن این پلتفرم برای سیستم‌ عامل‌های iOS و اندروید در دسترس است.

برای eToro فرقی نمی‌کند که هدف شما از خرید ارز دیجیتال چیست. چه سرمایه‌گذاری بلند مدت داشته باشید و چه قصد معامله روزانه، این اپلیکیشن با در اختیار قراردادن امکانات مختلف، به شما قدرت انعطاف‌پذیری می‌دهد.

البته در نظر داشته باشید که اگر قصد سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال را دارید، می‌توانید با قدرت مالکیت ۱۰۰٪ ارزها در کیف پول پلتفرم، این کار را در eToro صورت دهید. اما انتقال کوین‌ها به یک کیف پول خصوصی امکان‌پذیر نیست. این ارزها تا زمانی که تصمیم به نقد کردن آن‌ها بگیرید، در eToro باقی خواهند ماند.

در حال حاضر eToro اجازه می‌دهد تا ۱۶ رمزارز مختلف را خرید و فروش کنید که از جمله آن‌ها می‌توان به بیت کوین، اتریوم، ریپل، ایاس و غیره اشاره کرد. همچنین این پلتفرم از زوج‌های مختلف هم پشتیبانی می‌کند. معامله ارز‌های دیجیتال با پول‌های فیات نظیر دلار، یورو، پوند و ین، یا حتی تبادل بیت کوین با ایاس یا اتریوم با استلار.

ویژگی‌های اپلیکیشن خرید و فروش ارز دیجیتال eToro

  • سپرده‌گذاری: شما می‌توانید با داشتن کارت‌های اعتباری مرسوم و بین‌المللی، کیف پول‌های الکترونیکی یا حساب‌های بانکی، بدون هزینه اضافی، سپرده‌گذاری کنید. البته اگر سپرده‌گذاری غیر از دلار دارید، یک هزینه ۰/۵ درصدی باید بپردازید، اما این درصد نسبت به پلتفرم کوین‌بیس که ۳/۹۹ درصد است، یک رقم رقابتی به شمار می‌رود.
  • بدون کمیسیون: چه ارز دیجیتال بخرید یا چه برای مابه‌التفاوت معامله کنید، eToro هیچ کمیسیونی دریافت نمی‌کند.
  • دریافت پول: این اپلیکیشن اجازه می‌دهد تا با ارز دیجیتال خود را به صورت یکپارچه و سریع نقد کنید و بهترین نکته این است eToro برای این کار فقط ۵ دلار دریافت می‌کند.

اپلیکیشن تبادل ارز دیجیتال Binance

باینانس یکی از مشهورترین صرافی‌های تبادل ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد. از آن زمان تا به حال، این پلتفرم به یکی از بزرگ‌ترین منابع برای معامله‌کنندگان رمزارز تبدیل شد. تخفیف‌ها و پیشنهادهای وسوسه کننده و حداقل هزینه دریافتی توسط این پلتفرم، باینانس را به چنین جایگاهی رسانده است. اما نکته بسیار مهم در خصوص بایننس، حجم معاملات بسیار بالای آن است. برای مثال طبق آمار CoinMarketCap، این پلتفرم حجم معاملات ۹ میلیارد دلاری را تنها در ۲۴ ساعت تجربه کرده است.

این صرافی یک اپلیکیشن برای اندروید و iOS دارد. همچنین نسخه ویندوزی و مک هم توسعه یافته تا این اپلیکیشن تا حد ممکن در دسترس کاربران باشد. این اپلیکیشن به دلیل رابط کاربری خوب خود، کارکرد آسان و ساده‌ای دارد. می‌توانید بخرید، بفروشید، تاریخچه تبادلات را مشاهده کنید، سفارشات را ببینید و ده‌ها کار دیگر.

یکی از ویژگی‌های مثبت بایننس، ارائه زوج‌های بسیار متنوع برای معامله است. در حال حاضر، در بایننس می‌توان ۶۰۰ زوج دارایی مختلف را خرید و فروش کرد. چنین رقمی به این معنی است که قادر هستید انواع و اقسام ارزهای دیجیتال را در این صرافی پیدا کنید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۲ روش کسب درآمد ارز دیجیتال بی دردسر

ویژگی اپلیکیشن خرید و فروش ارز دیجیتال Binance

در بایننس مابه‌التفاوت یا CFD وجود ندارد، اما در عوض شما خرید و فروش ارزهای دیجیتال را به صورت سنتی‌تر انجام می‌دهید. برای مثال، شما می‌خواهید بیت کوین را در عوض اتریوم معامله کنید. بنابراین باید به زوج ETH/BTC را معامله کنید. سپس می‌گوییم این زوج در قیمت ۰/۰۳۴۸ قیمت خورده‌اند. به این معنی که برای هر یک اتر، شما ۰/۰۳۴۸ بیت کوین دریافت می‌کنید. همانند ارز‌های واقعی، ارزش زوج ETH/BTC هم لحظه به لحظه بالا و پایین می‌شود.

هنگامی که یک سفارش را در اپلیکیشن بایننس قرار دادید، پوزیشن شما تا زمانی که تصمیم به بستن آن بگیرید، باز خواهد ماند. هنگامی که بسته شد، سود یا ضرر شما محاسبه می‌شود.

در عین حال بایننس از نظر کارمزد معاملات، یک پلتفرم رقابتی محسوب می‌شود. به طوری که بالاترین کمیسیون معاملاتی که در اپلیکیشن بایننس دریافت می‌شود، ۰/۱ درصد است. برای مثال اگر یک معامله زوج بیت کوین و ریپل را به ارزش ۵۰۰ دلار جوش دهید، شما ۰/۵۰ دلار کمیسیون پرداخت می‌کنید.

مخصوصا اگر از ارز اختصاصی بایننس کوین (BNB Coin) استفاده کنید، این نرخ کمیسیون حتی کاهش پیدا می‌کند.

اپلیکیشن تبادل ارز دیجیتال Coinbase

اگر یک تازه کار هستید که هیچ تجربه‌ای، تکرار می‌کنم، هیچ تجربه‌ای در زمینه تریدینگ ارزهای دیجیتال ندارید، اپلیکیشن خرید و فروش ارز دیجیتال کوین بیس مناسب شما است. اپلیکیشن کوین‌‌بیس را می‌توان در رده آسان‌ترین پلتفرم‌ها برای استفاده در زمینه تبادل رمزارزها دانست، به حدی که شاید افراد حرفه‌ای استفاده از آن را دوست نداشته باشند.

البته دلیل دیگری هم که تریدرهای حرفه‌ای کمتر به سراغ کوین‌بیس می‌روند، پشتیبانی نسبتا کم این اپلیکیشن از ارزهای دیجیتال است. در حال حاضر، کوین‌بیس از ۲۲ رمزارز مختلف پشتیبانی می‌کند. هرچند که در این فهرست شاهد مهم‌ترین رمزارزها هستیم و تعداد بزرگی از کاربران با مشکل روبه‌رو نخواهند شد. این ارزها عبارت‌اند از:

  • ATOM
  • BAT
  • BTC
  • BCH
  • BSV
  • DAI
  • DASH
  • EOS
  • ETH
  • ETC
  • KNC
  • LINK
  • LTC
  • OMG
  • OXT
  • REP
  • USDC
  • XLM
  • XRP
  • XTZ
  • ZEC
  • ZRX

با خرید هر یک از این رمزارزها، مالکیت ۱۰۰٪ آن‌ها را به دست خواهید داشت، و نکته مثبت اپلیکیشن کوین‌بیس این است که بر خلاف اپلیکیشن eToro، به راحتی می‌توانید دارایی خود را از اپلیکیشن به کیف پول شخصی خود منتقل کنید.

ویژگی اپلیکیشن خرید و فروش ارز دیجیتال Coinbase

اپلیکیشن کوین‌بیس بسیار دوستانه است و شما هیچ رقیبی را نمی‌توانید برای آن پیدا کنید. اما از طرفی، در صورتی که از کارت‌های اعتباری برای خرید فوری استفاده کنید، کارمزدی ۳/۹۹ درصدی را باید بپردازید که نسبت به رقبایی مانند بایننس بیشتر است. از طرفی اگر بخواهید از کارت‌های بانکی خود استفاه کنید، در عین حال که کارمزد آن معمولا رایگان است، اما انجام معاملات چند روز طول می‌کشد.

هنگامی که اکانت شما به صورت کامل تایید و تکمیل شد، می‌توانید خرید و فروش ارزهای رمزنگاری شده را سریع‌تر انجام دهید. همچنین تمامی ارزهای ذکر شده را می‌توان با دلار آمریکا معامله کرد.

کوین‌بیس کارمزد معاملات استاندارد ۱/۵ درصد را از کاربران دریافت می‌کند. برای مثال اگر به ارزش ۱۰۰۰ دلار بیت کوین بخرید، کمیسیون ۱۵ دلاری را باید بپردازید.

البته با این که اپلیکیشن کوین‌بیس را پلتفرمی برای تازه‌کاران معرفی کردیم، این صرافی اپلیکیشن دیگری با نام Coinbase Pro را هم برای کاربران حرفه‌ای‌تر توسعه داده است. در این نسخه شما انتخاب کارمزد ارزان‌تر و متنوع‌تری را در اختیار دارید، شاخص‌ها، آمارها و اخبار را دریافت خواهید کرد و محیط کاربری حرفه‌ای‌تر را روی صفحه نمایش خود خواهید دید. در اصل، Coinbase Pro طراحی شده تا پس از کسب تجربه در نسخه معمولی کوین‌بیس، انتخابی پیشرفته‌تر داشته باشید.

خرید اتریوم

اپلیکیشن تبادل ارز دیجیتال Gemini

ما جمینی را به دلیل امنیت بالا در این فهرست قرار دادیم. این اپلیکیشن با همکاری دوقلوهای وینکلووس توسعه یافته است و به عنوان یک پلتفرم برتر، در سال ۲۰۱۵ کار خود را آغاز کرد. از آن سال به بعد، اپلیکیشن جیمینی به آرامی توانست به عنوان یکی از محبوب‌ترین اپ‌های تریدرهای ارزهای رمزنگاری شده به صدر بیاید و جزو برترین‌ها شود.

به جز نام مشهور این اپلیکیشن، جمینی یک صرافی کاملا قانون‌گذاری شده است و به همین دلیل بسیاری از فاکتورهای امنیت و اعتماد را تیک می‌زند. البته این امر باعث شده تا ثبت‌نام روی این پلتفرم کمی زمان‌بر و کمی پیچیده باشد.

در این صرافی می‌توانید از کریپتو به کریپتو، از دلار به کریپتو و برعکس، برای معاملات روزانه خود بهره‌مند شوید. هرچند که مانند رقبایی نظیر بایننس، جمینی از تنوع زوج‌های کمتری برخوردار است.

اپلیکیشن جمینی سریع است، از زبان طراحی دوستانه‌ای برای کاربران مبتدی و حرفه‌ای بهره می‌برد و بسیاری از کریپتوهای محبوب را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ایجاد هویت چند مرحله‌ای به منظور امنیت و وجود حجم معاملات بالا برای سرعت بیشتر در معاملات،‌ از ویژگی‌های مثبت جمینی هستند.

دیدگاه شما نسبت به این اپلیکیشن‌های خرید و فروش ارز دیجیتال چیست؟ نظر خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Jeangalea