تحقیقات نشان می‌دهند که کاربرد بلاک‌چین در صنعت خودروسازی ارزش بازار را طی یک دهه آینده با رشدی چشمگیر به ۵ میلیارد و۶۰۰ میلیون دلار خواهد رساند.

طبق تحقیقی که توسط ResearchandMarkets انجام شد، پیش‌بینی می‌شود بازار جهانی خودروسازی مبتنی بر بلاک‌چین تا آخر امسال به ۴۲۸ میلیون و ۵۷۰ هزار دلار برسد و این پیش‌بینی ارزش بازار را تا سال ۲۰۳۰ رقم فوق‌العاده ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار و نرخ رشد مرکب سالانه ۲۹.۳ درصد تخمین می‌زند.

بلاک‌چین در صنعت خودروسازی می‌تواند کمکی اساسی در زمینه ذخیره داده‌های مرتبط با فروش، گارانتی و سایر خدمات باشد. داده‌های ثبت‌شده در دفترکل غیرمتمرکز تغییرناپذیر هستند و نمی‌توان آن‌ها را دستکاری کرد. علاوه بر تضمین اصالت و اعتبار، فناوری بلاک‌چین به ازبین‌بردن واسطه‌ها و درنتیجه کاهش چشمگیر هزینه‌های عملیاتی کمک خواهد کرد. استارتاپ‌های مختلفی مانند Xain، NXM Labs، Inc و سایرین در حال حاضر در این زمینه مشغول فعالیت هستند.

انتظار می‌رود بلاک‌چین بتواند در آینده نقشی اساسی در تحول صنعت خودروسازی ایفا کند. در این گزارش آمده است که زنجیره تامین مبتنی بر بلاک‌چین احتمالا در مقایسه با سایر بخش‌ها بیشترین سود را داشته باشد. باور بر این است که آمریکای شمالی بیشترین درآمد را در این حوزه خواهد داشت، و پس از آن اروپا، لامیا (LAMEA)، و آسیااقیانوسیه در مراتب بعدی قرار خواهند گرفت. در غرب، ایالات متحده آمریکا احتمالا بالاترین نرخ رشد مرکب سالانه را در این دوره مشخص خواهد داشت.

با اینکه انتظار می‌رود بلاک‌چین بتواند به‌تنهایی بسیاری از فرآیند‌ها را بهبود ببخشد، ترکیب این فناوری با هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، و کلان‌داده احتمالا تاثیری بسیار برجسته‌تر در این صنعت خواهد داشت.

منبع: https://bitcoinnews.com