تقریبا ۱۱ درصد از جمعیت جهان گرسنه به خواب می‌روند. در عین حال، ۱۴ درصد از کل برداشت‌ محصولات طبیعی با رسیدن به بازار خرده فروشی دیگر برای مصرف انسان مناسب نیستند. آیا استفاده از بلاک چین برای کاهش گرسنگی جهانی ممکن است؟ با کوین نیک همراه باشید.

روزانه مواد غذایی زیادی به ضایعات غذایی تبدیل می‌شود و می‌توانند بدون هیچ‌گونه هزینه اضافی برای تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان یا وجود واسطه، برای تغذیه گرسنگان مورد استفاده قرار بگیرند. مجله فوربس گزارش می‌دهد که استفاده از تکنولوژی بلاک چین در زنجیره تامین، می‌تواند گرسنگی جهانی و ضایعات غذایی را به بخش کوچکی از آمار کنونی آن در ۲۶ دسامبر سال ۲۰۱۹ کاهش دهد.

بازدهی زنجیره تامین تکیه‌گاه ارزش واقعی است

شما هر نوع اعتقاد سیاسی که داشته باشید – کاپیتالیسم، سوسیالیسم یا چیزی میان آن دو- مقاومت در برابر این موضوع دشوار است که برای کاهش فقر و رنج باید کارهای بسیاری انجام شود.
غذا یکی از نیازهای اساسی انسان است و در بحث مقابله با فقر بسیار مهم است. حال تصور کنید آیا می‌توانیم از فناوری خاصی استفاده کنیم که به هماهنگی اطلاعات بین طرفین در سراسر جهان کمک کند تا قبل از اتمام تاریخ انقضا و فاسدشدن غذاها، بتواند فوراً برای پیاده‌سازی سیستم زنجیره تامین FIFO مورد استفاده قرار گیرد. بلاکچین می‌تواند به طور مستقیم در ردیابی مواد غذایی که این ایده را به فروشندگان می‌دهد که کدام نوع بسته‌بندی برای کاهش ضایعات غذایی باید پیاده‌سازی شود، مورد اعمال و استفاده قرار بگیرد.
در اصل، بلاکچین امکان دید میکروسکوپی در فرایند تولید مواد غذایی را فراهم خواهد کرد و به هر یک از ذینفعان سیستم در مورد تازه بودن مواد غذایی اطلاعات خواهد داد.

کاهش محدودیت‌های اجرای گسترده

این‌گونه نیست که سیستم فعلی چنان قدیمی باشد که هیچ‌کس نداند چه زمانی غذا هدر می‌رود یا چه زمانی باید ارسال شود. مشکل واقعی ناشی از ناکارآمدی در هماهنگی این فعالیت و اجرای فوری آن است. مدت‌زمان مشخصی برای واسطه‌ها لازم است تا بدانند که ابتدا باید چه چیزی ارسال شود و سپس آن را ارسال کنند. سرعت این فرایند برای برخی از اقلام غذایی بسیار دیر است و منجر به هدر رفتن آن می‌شود.
بلاک چین به واسطه‌ها این امکان را می‌دهند که با استفاده از FIFO در زنجیره، مستقیما مسیر عرضه را هدایت‌ کنند. صرفه‌جویی زمان در این فرایند، تنها دلیل استفاده آن در بهبود کارایی زنجیره‌های تامین است.

منبع: btcmanager.com