با توجه به اینکه بیت کوین نتوانست در‌ آخر هفته از سد مقاومت ۱۰۵۰۰ بگذرد گمانه زنی های بعدی کانال حمایتی ۹۵۰ دلار است.

به گزارش کوین نیک از ساعات اولیه امروز قیمت‌ها روند نزولی گرفته و در حال حاضر قیمت بیت کوین به ۹ هزار و ۶۱۳ دلار رسیده است.

جان مک کافی در واکنش به تغییر قیمت اخیر بیتکوین توییت کرد: قیمت بیت کوین به زیر ۹ هزار و ۵۰۰ دلار سقوط کرد . اگر ترسیده اید و نگرانید  به نظر من احمقید.

فراموش نکنید مسئولیت تصمیم گیری در خصوص سرمایه گذاری برعهده شماست و اخبار برای آگاهی بیشتر شما منتشر می‌شود.

اینکه دلیل قطعی افت قیمت بیت کوین چه بوده، هنوز جواب مشخصی ندارد. اما  دلایل متعددی مبنی بر توجیه شرایط کنونی وجود دارد.

یکی از این دلایل می تواند حکم دادگاه کریگ رایت باشد. او یکی از مدعیان ابداع بیت‌کوین است که به پرداخت نیمی از بیت‌کوین‌های خود و نیمی از حق اختراع و امتیازات قبل از سال  ۲۰۱۴ خود به خانواده شریک سابقش محکوم شد.

کریگ رایت و دیوید کلیمن ۵ سال باهم شریک بودند و در این مدت بیش از ۱.۱ میلیون بیت‌کوین استخراج کردند و این شراکت تا سال ۲۰۱۳ که کلیمن فوت کرد ادامه داشت.

 جابه‌جایی و فروش این تعداد بیت‌کوین می‌تواند روی بازار و قیمت‌ها تاثیر گذار باشد، برخی کارشناسان معتقدند سقوط قیمت بیت‌کوین دور از ذهن نیست.

انتشار پی در پی اخبار منفی در رابطه با هک شدن صرافی های بیت کوین و سرقت دارایی های دیجیتال یکی دیگر از این دلایل می‌تواند باشد.

در نهایت فقدان مقررات و یا امید به تصویب قانونی که می تواند آن را به جریان اصلی تبدیل کند هم از دیگر عوامل تغییر قیمت‌ها به شمار می‌آید.