افزایش تقاضا برای فناوری بلاک چین به طور طبیعی نشان دهنده استعدادهای فراوان در زمینه بلاک چین در سراسر جهان و افزایش تقاضا برای آموزش بلاک چین است. راه‌اندازی استارت‌آپ‌های ارز رمزنگاری شد و بلاک چین مانند Golem و ConsenSys گرفته تا سازندگان پروتکل بلاکچین مانند Counterparty و 0X، همگی نشان‌دهنده آن است که جهان تشنه افراد بااستعدادی است که به حوزه‌های فنی، کسب‌وکار و بازاریابی بلاک چین علاقه‌مند هستند.

افزایش تقاضای ناگهانی برای آموزش بلاک چین که کمی کمتر از یک دهه از عمر آن می‌گذرد، با بحران عظیمی از سرمایه انسانی روبه‌رو است که به این فناوری علاقه‌مند باشند و در این زمینه آموزش ارائه کنند.

نمودارهای Google Trends (گوگل ترندز) و تعداد مشاغل مربوط به ارز رمزنگاری شده و بلاک چین نیز تاییدکننده این مطلب هستند.

تنها به این منظور که با یک دید واقع‌بینانه به نوع تقاضا در این بازار نگاه کنید، در این قسمت چند واقعیت در این مورد ذکر شده است:

  • سایت Angle.co ادعا کرده است که فهرست مشاغل برای رمزنگاری / بلاک چین از سال ۲۰۱۷ به سه برابر می‌رسد.
  • گوگل ترندز، افزایش ۸ برابری علاقه به آموزش بلاک چین را در سراسر جهان نشان می‌دهد.
  • ذخایر استعداد بلاک چین در هند و آسیا در حال آماده‌ کردن خود هستند.

در کنار این منشا تقاضا، دوره‌های متعددی برای آموزش نسل بعدی مستعد بلاکچین به صورت آنلاین و آفلاین در حال بسط و توسعه است.

جهت تامین این تقاضا، چند دانشگاه نیز شروع به ارائه آموزش بلاک چین و رمزنگاری کرده‌اند.

به همین دلیل است که سایت CoinSutra، لیستی از دانشگاه‌هایی را که می‌توانید آموزش ببینید تا مهارت‌های بلاک چین خود را در مقابل کارفرمایان بالقوه نشان دهید، گرد‌آوری کرده است. با این مطلب کوین نیک همراه باشید تا شما را با این ۵ دانشگاه آشنا کنیم.

دانشگاه هایی که آموزش بلاک چین ارائه می کنند

بازاریابی بلاک چین

۱. دانشگاه نیکوزیا (Nicosia)/ قبرس

دانشگاه نیکوزیا، مستقر در کشور کوچک قبرس در خاورمیانه، اولین مدرک کارشناسی ارشد جهان در زمینه آموزش بلاک چین را ارائه می‌دهد.

اولین مرحله این برنامه، یک MOOC (دوره آموزش آنلاین آزاد با شرکت‌کنندگان انبوه) رایگان ۱۲ جلسه‌ای به صورت پیش ‌نیاز در زمینه ارزهای دیجیتالی (DFIN-511: مقدمه‌ای بر ارزهای دیجیتال) است که توسط پیشگامان این صنعت مانند آندریاس آنتونوپولوس (Andreas Antonopoulos) و آنتونیس پولمیتیس (Antonis Polemitis) آموزش داده می‌شود. اگر دانشجویان علاقه‌مند به ثبت نام باشند، این دوره یک مدرک کارشناسی ارشد در ارز دیجیتال به آن‌ها اعطا می‌کند.

مخاطبین هدف برای دوره های بلاک چین ، تجار / کارآفرینان، بانکداران، وکلا، حسابداران، حسابرسان، مددکاران اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد، سازمان‌های غیرانتفاعی، کارشناسان توسعه، مقامات نظارتی/ سیاست‌گذاران و دانشمندان علوم رایانه هستند.

کل شهریه این دوره ۱۲۰۸۰ یورو است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: معرفی بهترین راه های سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

۲. دانشگاه پرینستون (Princeton)/ آمریکا

این دوره توسط دانشگاه پرینستون واقع در نیوجرسی از طریق پلتفرم آنلاین Coursera آموزش داده می‌شود. این دوره، رایگان است که شامل ۱۱ هفته جلسات آنلاین است، اما در پایان هیچ گواهینامه‌ای اعطا نمی‌شود.

آموزش بلاک چین دانشگاه پرینستون، این موارد را پوشش می‌دهند، بیت کوین چگونه کار می‌کند؟ چه چیزی بیت کوین را متفاوت کرده است؟ بیت کوین‌های شما چقدر امن هستند؟ کاربران بیت کوین چقدر ناشناس هستند؟ چه چیزی قیمت بیت کوین را تعیین می‌کند؟ آیا ارزهای دیجیتال می‌توانند تحت نظارت و قانونی باشند؟ چه چیزی آینده آن‌ها را تضمین می‌کند؟

این دوره دارای ۱۲ فیلم سخنرانی و ۱۱ اسلاید سخنرانی است که رایگان هستند. اگرچه این دوره برای دانشجویان پرینستون در طول نیم‌سال بهار ۲۰۱۵ برگزار شده بود، اما اطلاعات آن هنوز برای دنیای امروز رمزنگاری و بلاک چین بسیار معتبر و ارزشمند است.

۳. Universidad Europea Madrid

این دانشگاه، یک دوره رایگان منحصربه‌فرد در زمینه بیت کوین و فناوری بلاک چین ارائه می‌دهد. این دوره با عنوان دانشنامه تحصیلات تکمیلی در بیت کوین و بلاک چین نامیده می‌شود و به شرکت‌کنندگان خود آموزش می‌دهد که چگونه اپلیکیشن‌های کاربردی با بیت کوین را بسازند. این دوره نیازی به دانش قبلی درباره آموزش بلاک چین و بیت کوین ندارد، اما دانش پایه‌ای درباره زبان‌های پایتون و یونیکس را توصیه می‌کند.

این دوره آموزش مسائلی پیرامون ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین، قراردادهای هوشمند، فناوری‌های دفتر کل توزیع شده و سیستم‌های اجماع را پوشش می‌دهد.

برای محدود کردن موضوع گسترده رمزنگاری، این دوره فقط مطالعات موردی درباره بیت کوین و اتریوم (Ethereum) را ارائه می‌دهد.

 

خدمات آموزش بلاک چین

آموزش بلاک چین

۴. دانشگاه Duke / آمریکا

دانشگاه دوک، دوره‌ای را با عنوان «بلاک چین و نوآوری» برای دانشجویان دوره کارشناسی خود ارائه می‌دهد که رایگان است. این کار توسط یک گروه منتخب از دانشجویان، متخصصین و اساتید آزمایشگاه بلاک چین دوک که توسط دانشگاه دوک بنیان‌گذاری شده، راه‌اندازی شده است.

این کلاس، هر دوشنبه برگزار می‌شود و هدف آن انگیزه دادن به دانشجویان برای کشف این فناوری جدید است. این دوره، گردهمایی‌ها، رویدادها، گفتگوها و سمینارهایی را برگزار می‌کند که در آن در مورد فناوری بلاک چین، رمزنگاری، ارزهای رمزنگاری شده و موارد استفاده غیرمالی از بلاک چین بحث می‌شود.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۱۲ ابزار برتر برای انجام معامله ارز دیجیتال

۵. دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (California, Berkeley)/ آمریکا

دانشگاه برکلی، واحدی به نام «بلاک چین در برکلی» را راه‌اندازی کرده که سازمانی است که توسط خود دانشجویان راه‌اندازی شده تا بتوانند در شکاف میان ارزهای رمزنگاری شده / بلاک چین و توده‌های عمومی مردم پل بزنند.

در واقع، این برنامه گواهینامه یا مدرک دوره اعطا نمی‌کند، اما تلاشی تمام عیار است که بتوانید سختی یادگیری این فناوری جدید را بسیار ساده‌تر تحمل کنید. آن‌ها کارگاه‌ها، سمینارها و رویدادهایی را برگزار می‌کنند و هر یکشنبه گرد هم می‌آیند تا درباره برخی از آخرین تکنولوژی‌ها در صنعت بلاک چین، بحث ‌و ‌گفتگو کنند.

همچنین یک سیاست سخت‌گیرانه در مورد حضور در جلسات دارند و دانشجویانی را که به طور منظم حضور پیدا نکنند، کنار می‌گذارند. امیدوارم با مطالعه این مطلب اطلاعات کافی در خصوص آموزش بلاک چین را کسب کرده باشید. اگر به خرید بیت کوین و سایرارزهای دیجیتال علاقه دارید می‌توانید به سایت کوین نیک سر بزنید.