شرکت مشاوره مالی Amanie Advisors از انطباق اتر با قوانین مالی اسلام حمایت کرده و مبادلات با این ارز را با احکام شرعی اسلام بلامانع می‌داند.

به گزارش کوین نیک به نقل از کوین تلگراف، در یکی از پست‌های منتشر شده در وبلاگ شرکت Amanie Advisors آمده است که این شرکت با بنیاد اتریوم همکاری کرده تا پایبندی این پلتفرم را با قوانین شریعت بررسی کند. در نتیجه این همکاری، شرکت Amanie Advisors مقاله‌ای را با هدف اصلی نشان دادن پیروی اتریوم از قوانین اسلامی منتشر کرد که به توضیح چگونگی تایید این پروژه واتر از لحاظ قوانین اسلامی پرداخته است.

ابهامات مطابقت ارزهای دیجیتال با قوانین اسلامی

در وایت پیپر منتشر شده این شرکت مشاوره آمده است که سایر ارزهای دیجیتال انطباق لازم با قوانین اسلامی را ندارند و شبه ربا در برخی از آن‌ها وجود دارد اما تتر با قوانین شرعی مطابقت کامل دارد. به طور دقیق‌تر شرکت Amanie Advisors سؤالاتی را در زمینه این که آیا انجام معاملات با این ارز دیجیتال و یا استخراج آن و حتی استفاده از قراردادهای هوشمند یا قرار دادن برنامه‌های غیر متمرکز (DApps) روی این پلتفرم برای مسلمانان مجاز است یا خیر؟ مطرح کرده است.

این شرکت خاطر نشان کرد که پیش از انجام تحقیقات خود، این فرضیه وجود داشت که اگر اتر مطابق شرعیت تلقی شود؛ جامعه اسلامی برای استفاده از آن مشتاق‌تر خواهد شد. محقق شدن این فرضیه به نوبه خود می‌تواند به توسعه قراردادهای هوشمند و DApps سازگار با شریعت منجر شود. نویسنده این پست می‌گوید:

امید است که با یافته‌ها، پارامترها و رهنمودهای ذکر شده در این مقاله بتوان از آن به عنوان یک کاتالیزور در بازار مالی اسلامی و جمعیت گسترده‌تری از مسلمانان، برای ورود و شرکت در این فضا استفاده کرد.

اهمیت پذیرش ارزهای دیجیتال در کشورهای اسلامی از زبان مدیر عامل Amanie Advisors

در ابتدای ماه آگوست مدیر عامل Amanie Advisors، سوهیدا مهپوت گفت که وی عدم تمایل فعلی به پذیرش ارزهای دیجیتال در بین جامعه اسلامی را موضوعی نامشخص می‌داند و توضیح داد:

«ما باید در مورد چگونگی پذیرش ارزهای دیجیتال و چگونگی افزایش شفافیت استفاده از آنها به نفع جامعه، آموزش‌های گسترده‌تری را به مؤسسات مختلف بدهیم. شاید با گذشت زمان این طرز فکر تغییر کند.»

همانطور که Cointelegraph نیز در جولای سال گذشته گزارش داد، Stellar که یک پلتفرم اپن سورس است و برای پرداخت‌های توزیع شده طراحی شده، اولین پروتکل موجود است که توانسته گواهینامه انطباق با شرعیت را در زمینه انتقال پول و دارایی‌های دیجیتال اخذ کند.

اهمیت حضورر در خاورمیانه از زباان ویرجیل گریفت

ویرجیل گریفیت یکی از مدیران ارشد اتریوم پیشتر به CoinDesk گفته بود: «با کمک مشاوران امور مالی در حال رایزنی برای راه اندازی دومین بلاک‌چین بزرگ جهان منطبق بر قوانین اسلامی در خاور میانه هستیم.»

 قوانین اسلامی مخالف دریافت سود از وجوه قرض الحسنه است.این نخستین تلاش اتریوم برای بدست آوردن سرمایه گذارانی از سرزمین‌های اسلامی است.

با بستن قراردادهای هوشمندانه می‌توان به صورت حلال و مطابق قوانین بانکداری اسلامی فعالیت کرد که این به معنی جذب سرمایه های بی شمار منطقه خلیج فارس است.این تحقیق بر اساس دستورالعمل بنیاد اتریوم انجام شده است که توسط ویتالیک بوترین، خالق اتریم، هدایت می شود.