اولین استیبل کوین غیر متمرکز دنیا در بلاک چین اتریوم به زودی در اکسچنج OKEx ارائه می‌شود.

اولین استیبل کوین غیر متمرکز دنیا در بلاکچین اتریوم، بانام DAI، توسط MakerDAO به زودی در اکسچنج OKEx لیست می‌شود.

تمرکز زدایی یکی از اهداف اصلی راه اندازی ارزهای دیجیتال بود که با هدف ایجاد ارزدیجیتالی که به هیچ نهاد دولتی و بانکی وابسته نباشد شکل گرفت.

به نظر می‌رسد راه اندازی نخستین استیبل کوین غیر متمرکز دنیا با هدف پایبندی به این اصل شکل گرفته باشد.

تمرکز زدایی یا (Decentralization) به درستی تعریف نشده و از این رو برداشت‌های مختلفی از آن ارائه می‌شود.

طرفداران به دلیل عدم وابستگی به نهادهای واسطه ای عاشق ارزهای دیجیتال شده اند و از این رو خاصیت تمرکز زدایی آن را تحسین می‌کنند.

هیچ شخص حقیقی یا حقوقی خاصی کنترل شبکه بیت کوین را بر عهده ندارد اما در مورد استیبل کوین‌ها شرایط کمی متفاوت بوده است.

استیبل کوین با هدف مقابله با تغییرات مداوم قیمت ارزهای دیجیتال به وجود آمدند و نسل جدیدی از ارزهای دیجیتال هستند که بر بستر بلاک چین قرار دارند اما پشتوان‌هایی از دنیای حقیقی مثل ارزهای فیات یا طلا برای آن‌ها در نظر گرفته شده که سبب می‌شود قیمت‌ها در بازار ثبات بیشتری داشته باشند.

این به آن معنا است که قیمت استیبل کوین‌ها برخلاف سایر ارزهای دیجیتال که توسط تریدرها مشخص می‌شد برمبنای پشتوانه آن‌ها تعیین می‌شود.

تتر مشهورترین استیبل کوین حال حاضر جهان است که هر واحد آن برابر یک دلار آمریکا است. از این ارزدیجیتال برای اهداف مختلفی مثل مبادله استفاده می‌شود.

دای (Dai) اولین استیبل کوین غیر متمرکز دنیا است که از استاندارد ERC۲۰ اتریوم پیروی می‌کند؛ هر واحد این ارزدیجیتال توسط ۱ دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود، اما هیج بانک سنتی یا دلاری حامی آن نیست.

باید منتظر بود و دید عرضه این ارزدیجیتال در اکسچنج OKEx با چه استقبالی مواجه می‌شود و آیا کاربران این صرافی ارز دیجیتال به آن روی خوش نشان خواهند داد یا نه.