کارکردهای بلاک چین در دنیای سرگرمی بسیار زیاد است. شرکت‌هایی مانند انجین کوین (enjin coin)، دسنترالند (decentraland)، یونیکرن (unikrn)، اپسکینز (opskins) و چیمرا (chimaera) برای ایجاد تغییر از بلاک چین دردنیای سرگرمی استفاده می‌کنند.

تحقیقات firm newzoo نشان می‌دهد ، ۲.۳ میلیارد گیمر (gamer) در دنیا امسال مبلغی حدود ۱۳۷.۹ میلیارد دلار در این زمینه خرج کردند، که مبلغ چشمگیری است.

در حالی که دنیای سرگرمی در حال رشد است با چالش‌هایی روبرو می‌شود:

۱.خطر هک از سراسر جهان

۲.هزینه‌های توسعه

۳.از دست دادن سرمایه‌گذاران بازی‌ها.

به نظر شما بلاکچین به حل این مشکلات کمکی می‌کند؟ در این مقاله کوین نیک ۵ کمپانی سرگرمی را برسی می‌کنیم تا به جواب این سوال برسیم.

به گیمرها اجازه دهید ارز دیجیتال خود را با استفاده از انجین کوین بسازند.

اگر اخیرا بازی ویدیویی کرده باشید می‌دانید یکی از روش‌هایی که صاحبان بازی‌ها از آن کسب درامد می‌کنند، پرداخت‌های درون برنامه‌ای است. اما این پرداخت‌ها و ارزی که در بازی استفاده می‌شود قابلیت انتقال را ندارد.انجین کوین تصمیم به تغییر این شرایط گرفت.

شناخت کارکردهای بلاک چین در دنیای سرگرمی

ارز مجازی در بازی

انجین کوین به جامعه سرگرمی این فرصت را داد که ارز مجازی خود را درون بازی‌ها بسازند

شرکت توکن ERC-20 به توسعه دهندگان بازی‌ها این فرصت را داد تا بدهی‌های خود را درون بازی‌ها بپردازند و نیازی به فرایندهای طولانی مدت، ارگان‌های دیگر و حتی خروج از ساختمان خود نداشته باشند. وقتی یک گیمر در یک بازی توکنی را خریداری کند و یا در طول بازی بدست بیاورد می‌تواند آن را به بازی دیگری انتقال دهد و حتی به فروش برساند.

ساخت دنیایی مجازی توسط دسنترالند برای گیمرها آینده بلاک چین در دنیای سرگرمی

واقعیت مجازی چیز جدیدی نیست و گیمرها پیش از این هم می‌توانستند در بازی‌هایی که می‌خواهند به راحتی و ازادانه حرکت کنند.

اما مسئله ای که پیش رو است استفاده از این دو به طور هم زمان است، یعنی افراد بتوانند در بازی زمینی که می‌خواهند را بخرند و حتی در آن ساخت و ساز کنند. دسنترالند اینگونه باعث تاثیرگذاری بلاک چین در دنیای سرگرمی شد.

دسنترالند دنیایی مجازی است که می‌توانید هر چیزی که می‌خواهید را بدست آورید. شما زمینی را در دنیای دسنترالند خریداری می‌کنید و این خرید شما در شبکه‌ی اتریوم ثبت می‌شود و به محض این که این اتفاق بیافتد شما می‌توانید هر کاری که می‌خواهید را با زمین خود انجام دهید.

برای استفاده از زمین خود می‌توانید از سخت افزارهای مخصوص و یا حتی مرورگرها استفاده کنید و در دنیای مجازی یک مالک محسوب شوید.

موقعیت زمین و یا ساختمان شما بر روی MANA ارزش دارد که نوع ارز مجازی محلی است. در حالی که شما این مقاله را می‌خوانید افراد زمین‌های خریداری شده را می‌سازند و به فروش می‌رسانند و با این کار مبلغی حدود ۸۰۰،۰۰۰$ برای شرکت کسب می‌کنند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: راهنمای استخراج بیت کوین با کامپیوتر

ساخت سرویس‌های پیشبینی قانونی در eSport توسط یونیکرن

شرکت ای-اسپرت در نظر دارد امسال مبلغی حدود ۷۰۰ میلیون دلار سود داشته باشد، و بر اساس تحقیقات و مشاهدات شرکت newzoo تا سال ۲۰۲۰ سوددهی خود را به مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار برساند.

همانطور که انتظار می‌رفت این شرکت با مشکلاتی نیز روبرو شد که حتی دولت هم توانایی کنترل آن را نداشت. برای مثال افراد زیر ۱۸ سال به پیشبینی ورزش‌ها رو آوردند که کاری غیر قانونی است. یونیکرن تلاش می‌کند راه حلی برای حل این مشکل بدست آورد.

یونیکرن پلتفورم پیشبینی ورزش است که کار خود را بر اساس اتریوم انجام می‌دهد

یونیکرن تلاش می‌کند محیطی امن برای طرفداران ورزش فراهم کند تا در امنیت و آرامش به پیشبینی فوتبال بپردازند. وقتی پیش بینی‌های ورزشی در محیط بلاک چین صورت بگیرد محفوظ‌تر است. شرکت تصمیم گرفت ارز مجازی تولید کند و بر روی آن قوانین سخت‌تری اعمال کند تا بر روی اوضاع کنترل بهتری داشته باشند. با این کار می‌توانست درامد افراد را تنها به درون سایت محدود کند و از ورود آن به حوزه قضایی و کارهای غیرقانونی جلوگیری کند.

گیمرها با کمک اپسکینز توانستند با سرمایه مجازی خود کار کنند

اپسکینز یا همان نشان‌های دیجیتال برای اسلحه‌های مجازی شرکتی بزرگ است که مانند دیگر شرکت‌های ذکر شده به سراغ بلاک چین در دنیای سرگرمی رفته است. این شرکت ارزش ۵۰ میلیارد دلاری دارد. به دلیل این که گیمرها شروع به فروش اپسکینزهای خود در ازای پول کرده‌اند شرکت با کلاهبردارهای مجازی مواجه شده است.

اهمیت بلاک چین در دنیای سرگرمی

تبدیل ارز مجازی به سرمایه واقعی

اپسکینز با استفاده از بلاک چین در دنیای سرگرمی عنصرهای مجازی را به سرمایه واقعی تبدیل می‌کند

به محض اینکه یک بازیکن در محیط بازی «اسکین» کسب کند می‌تواند با کمک اکسچنج اپسکینز آن را تبدیل به سرمایه واقعی و یا دیگر ارزهای مجازی کند. و با این کار ارز خود را به ارزی امن‌تر تبدیل کنند.این پلتفورم می‌تواند ارز گیمرها را به صورت جهانی اکسچنج کند و تاثیر بلاک چین در دنیای سرگرمی به این دلیل است که این اکسچنج در محیطی نامتمرکز انجام می‌شود.

ساخت پلتفورم نامتمرکز با کمک چیمرا

توسعه‌ی دنیای سرگرمی هزینه‌بر است. هزینه‌ی متوسطی که برای ساخت یک بازی در یک استودیوی سطح متوسط و تعدادی فرد با تجربه و حرفه‌ای نیاز است حدود ۲۰ میلیون دلار است.

دیگر موانعی که ممکن است سازنده با آن‌ها مواجه شود شامل پیچیدگی مدیریت بازی، هزینه‌ی زیر ساخت، انتشار بازی و مدیریت حساب کاربری در بازی می‌شود و این موانع معمولا شرایط تولید یک بازی عالی را غیرممکن می‌کند. چیمرا می‌خواهد با استفاده از بلاک چین در دنیای سرگرمی این شرایط را تغییر دهد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: معرفی بهترین سایت‌ سرمایه گذاری بیت کوین از نگاه کاربران 

چیمرا شرایط را برای سازندگان تغییر داد

چیمرا شرایطی فراهم کرد که سازندگان بازی‌ها بتوانند به طور مستقیم بازی خود را در شبکه‌ای متصل به بلاک چین ساخته و منتشر کنند. توسعه دهندگان می‌توانند بازی خود را اجرا و مدیریت کنند و در ازای آن هزینه‌ای جزئی کنند.

بازی‌های ویدیویی توسط توکن‌های CHI پشتیبانی می‌شوند. چیمرا رابطی ساخته است که می‌تواند تمام بازی‌های ساخته شده را با هر زبانی که باشد پشتبانی کند و با این کار فرصت بزرگی را در اختیار برنامه‌نویسان قرار داده تا به هر صورتی که راحت‌ترند بازی خود را بسازند.

هدف این شرکت از بین بردن موانع و کمک به رشد سازندگی و راحت‌تر کردن مسیر برای افراد خلاق است.

آینده بلاک چین در دنیای سرگرمی

صنعت بازی و سرگرمی در دهه‌های گذشته پیشرفت چشمگیر و قابل توجهی داشته است. اما همیشه این خطر وجود داشت که خودش باعث ایجاد محدودیت شود و جلوی پیشرفت خود را بگیرد به همین دلیل سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگان تصمیم گرفتند اجازه ورود بلاک چین را به دنیای سرگرمی بدهند.

هر چیزی که تولید شد از اسکینز تا توسعه‌ی نامتمرکز بازی‌ها و حتی پلتفرم‌های پرداخت همه و همه تنها برای از بین بردن موانع و راحت‌تر کردن کارها تولید شدند.

و این ساخت و توسعه به معنای گزینه‌های بیشتر برای مالکان و فرصت‌های بیشتر برای سازندگان و توسعه دهندگان بود و با استفاده از این سرویس شاهد پیشرفت شرکت‌ها و تولید بازی‌های متنوع و فوق‌العاده توسط آن‌ها بودیم. امیدوارم با مطالعه این مطلب با کارکردهای بلاک چین در دنیای سرگرمی آشنا شده باشید. اگر می‌خواهید در جریان آخرین وضعیت قیمت ارزهای دیجیتال قرار بگیرید با ما همراه باشید.