آیا به ‌تازگی وارد کار استخراج ‌شده‌اید و علاقه دارید که استخراج‌کننده بیت ‌کوین شوید؟ یا آیا یک استخراج‌کننده هستید و در حال حاضر، به دنبال یک استخر استخراج جدید می‌گردید؟ در این مقاله، مروری بر برخی از بهترین استخر استخراج بیت کوین خواهیم داشت که برای شروع کارتان مفید است. پس بیایید مستقیم برویم سر اصل مطلب با کوین نیک همراه باشید.

استخر استخراج بیت کوین چیست؟

استخراج‌کنندگان بیت‌ کوین، گروهی از «استخراج‌کنندگان» هستند که برای حل یک بلوک برای به دست آوردن پاداش یا جایزه باهم کار می‌کنند. این پاداش با توجه به قدرت هش (HashRate) استخراج آن‌ها به طور مساوی میان آن‌ها تقسیم می‌شود. استخر بیت ‌کوین، روشی برای استخراج منابع و به اشتراک گذاشتن قدرت هش آن‌ها است.

برای کسب پاداش باید اثبات کار به صورت معتبر ارائه شود. در ابتدا، تولید یک بلوک واحد برای استخراج‌کنندگان، سال‌ها طول می‌کشید و سپس استخر استخراج بیت ‌کوین به وجود ‌آمد که در آن، استخراج‌کنندگان بخشی از پاداش بلوک را دریافت می‌کردند و بلوک‌ها به سرعت تولید می‌شدند. استخرهای استخراج بیت کوین مختلفی وجود دارند و انتخاب محبوب‌ترین آن‌ها، کاملا وسوسه‌کننده و فریبنده است. بهتر است برای جلوگیری از تمرکز مضر روی قدرت هش، ابتدا یک استخر بیت‌ کوین کوچک را انتخاب کنید.

استخرهای بیت کوین در سراسر جهان

چین از نظر داشتن بیشترین تعداد استخرهای بیت کوین، در جهان رتبه اول را دارد. استخرهای استخراج بیت کوین بر اساس قدرت هش کنترل‌شده توسط یک استخر، رتبه‌بندی می‌شوند. در اینجا فهرستی از بزرگ‌ترین استخرهای استخراج با قدرت هش آن‌ها بر اساس اطلاعات نمودار سهام استخر بلاک چین ارائه شده است.

بیایید از بزرگ‌ترین استخر شروع کنیم و با کوچک‌ترین آن به پایان برسیم تا بهترین استخر استخراج بیت کوین را شناسایی کنیم:

استخر Ant (2/25 %)، BTC.TOP (2/11 %)، BTC.COM (2/10 %)، Bixin (1/8 %)، استخر  BTCC(3/7 %)، استخر F2 (4/5 %)، ViaBTC (5%)، BW.COM (5%)، شبکه BitClub (8/4 %)، Bitcoin.com (3%)، استخرSlush (6/2 %)، ناشناخته (۳/۲ %)، GBMiners (2%)، BitFury (9/1 %)، CANOE (2/1 %)، ۱Hash (1/1 %)، Telco 214 (1/1 %)، Eligius (1%)، BATPOOL (9/0 %)، Waterhole (6/0 %)، ConnectBTC (6/0 %)، Bitcoin India (2/0 %)، Solo CKPool (2/0 %)، BitcoinRussia (2/0 %).

ویژگی های بهترین استخر استخراج

استخراج بیت کوین

پیش از شروع کار با استخراج باید این نکات را بدانید

استخرهای استخراج بیت کوین متنوعی برای ارزهای مختلف رمزنگاری وجود دارد. با افزایش اندازه استخر، میزان پرداخت کاهش می‌یابد و این پرداخت در میان بسیاری از استخراج‌کنندگان به اشتراک گذاشته می‌شود. انواع مختلفی از پاداش وجود دارد که شما باید قبل از استخراج با آن‌ها آشنایی داشته باشید.

پرداخت به ازای هر سهم (PPS):

مقدار آن برای هر کاربر ثابت است و هر زمان که یک سهم ارسال شود، پرداخت می‌شود.

تناسبی:

به کاربران به تناسب مقدار سهمی که به آن‌ها اختصاص داده شده، پاداش داده می‌شود.

مبتنی بر امتیاز:

این روش به سهام جدیدتر نسبت به سهام قدیمی ارجحیت می‌دهد و کاربر بر اساس زمان ارسال سهم پاداش می‌گیرد.

پرداخت به ازای آخرین سهام N (PPLNS) :

این روش شبیه به نوع تناسبی است، اما پاداش هر سهم در چند دوره، متفاوت است.

پرداخت کامل به ازای هر سهم (FPPS):

این پرداخت شبیه به PPS است، اما تقسیم کارمزد معامله در بین استخراج‌کنندگان همراه با پاداش است. کارمزد معاملات با توجه به توان هش استخراج‌کننده توزیع می‌شود.

حداکثر پرداخت مشترک به ازای هر سهم (SMPPS):

مشابه پرداخت به ازای هر سهم است، اما به شما کمتر از آنچه که استخر به دست می‌آورد، پرداخت می‌کند.

بین استخرهای استخراج و استخراج ابری، یک تفاوت وجود دارد. استخرهای استخراج شامل گروهی از استخراج‌کنندگان هستند که پاداش‌ها به ازای هر سهم آن‌ها به اشتراک گذاشته می‌شوند، اما استخراج ابری شامل یک ارائه‌دهنده خدمات است که شما باید برای استخراج به آن هزینه بپردازید و به نوبه خود، پاداش دریافت می‌کنید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: فقط ۳ میلیون بیت کوین باقی مانده است

بررسی ۱۱ استخر برتر استخراج در سال ۲۰۱۹ برای یافتن بهترین استخر استخراج بیت کوین

۱. استخر Ant

استخر Ant، از لحاظ قدرت هش، بزرگ‌ترین استخر بیت کوین مستقر در چین است. این استخر توسط بزرگ‌ترین تولیدکننده سخت‌افزار بیت کوین در جهان به نام Bitmain Technologies اداره می‌شود. شما می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای در استخر Ant، یک حساب کاربری ایجاد کنید، اما یک سخت‌افزار استخراج بیت کوین به همراه نرم‌افزار استخراج مورد نیاز است که بعدا می‌توانید دانلود کنید. رابط کاربری کاملا ارگونومیک است. درآمدتان در داشبورد شما قابل مشاهده است و می‌توانید نرخ هش خود را در یک دقیقه، یک ساعت یا به صورت روزانه کنترل کنید.

کارمزد‌ها و پرداخت‌ها

ایجاد یک حساب کاربری در استخر Ant، رایگان است. بدین ترتیب، شما مجاز به انتخاب سخت‌افزار استخراج انفرادی با (هزینه۱ درصد) هستید یا می‌توانید بین PPLNS هزینه (۰ درصد) وPPS  هزینه (۲.۵ درصد)، یکی را انتخاب کنید. کارمزد پرداخت شده برای معامله، مخفی است و توسط استخر Ant فاش نمی‌شود. اخیرا کارمزد خرید بیت کوین افزایش یافته است و استخر Ant ۱ – ۲ بیت کوین را از هر بلوک برای خودش برمی‌دارد که در میان استخراج‌کنندگان با حجم بالا به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

استخر Ant، حدنصاب پرداخت ندارد و هر روز مبلغی را برای درآمد بیش از ۰/۰۰۱ BTC در حدود ۱۰ صبح پرداخت می‌کند. هر بلوک بیت کوین توسط استخر Ant، ۱۲/۵ BTC پاداش می‌گیرد.

امنیت

استخر Ant شامل احراز هویت دو عاملی، قفل‌های کیف پول و هشدارهای ایمیلی به عنوان تدابیر امنیتی است. بدین ترتیب، اپراتورهای استخر، تالار گفتگوی خود را دائمی می‌کنند و از کارهای اصلی که استخراج‌کنندگان در استخر انجام می‌دهند، مستندسازی می‌کنند.

نقاط قوت

استخر Ant، بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین استخر بیت کوین است که دارای رابط کاربری شفاف برای استخراج‌کنندگان جدید است. شما می‌توانید میان PPLNS و PPS، یکی را انتخاب کنید که یک امتیاز مضاعف است. برای کارهای اساسی در استخر، گزینه‌های بسیار زیادی وجود دارد. پرداخت‌ها بسیار خوب انجام می‌شوند. استخر Ant، اقدامات امنیتی بسیار خوبی دارد.

نقاط ضعف

هزینه‌های پرداخت آن باید کاهش یابد، زیرا این یک استخر بزرگ است. هزینه معامله توسط استخر Ant، فاش نمی‌شود.

۲. استخر Slush

استخر Slush، اولین استخر بیت کوین است که در سال ۲۰۱۰ با نام سرور استخراج در استخر بیت کوین راه‌اندازی شد. این سایت در سال ۲۰۱۲، اولین بلاک چین خود را به دست آورد و از آن زمان تاکنون بیش از ۱۵۰۰۰ بلوک توسط این سایت استخراج شده است. استخر Slush توسط آزمایشگاه‌های ساتوشی، شرکت فنی مستقر در جمهوری چک اداره می‌شود. اولین کیف پول بیت کوین آفلاین و اولین نقشه جهانی با محوریت بیت کوین توسط آزمایشگاه‌های ساتوشی، علاوه بر پروتکل استخراج stratum که توسط سایر استخرهای استخراج بیت کوین استفاده می‌شود، ایجاد شده است. استخرSlush  به دلیل استفاده از روش مبتنی بر امتیاز بی‌نظیر است، جایی که به سهام قدیمی در مقایسه با سهام جدید در ابتدای دور، ارجحیت کمتری داده می‌شود. در صورت تغییر استخرها در یک دور، این روش از خطر فریب خوردن توسط سایر استخراج‌کنندگان جلوگیری می‌کند. یک حساب کاربری نمایشی برای همه استخراج‌کنندگان جدید قبل از ورود به سیستم برای آزمایش فراهم شده است. این امر برای استخراج‌کنندگان جدید مفید است. کاربران به طور مرتب با نمودارها، اطلاعات و اخبار از طریق یادداشت‌های منتشر شده یا حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود به روز می‌شوند.

کارمزد‌ها و پرداخت‌ها

کارمزد یک معامله استاندارد، ۲ درصد ثابت است و در میان استخراج‌کنندگان به اشتراک گذاشته می‌شود. یک حدنصاب برای درآمد بیش از ۰/۰۰۰۲ BTC تعیین شده است و پس از آن ‌که کاربر به این حدنصاب رسید، پرداخت‌ها به طور مرتب انجام می‌شود. روش مبتنی بر امتیاز، امکان توزیع عادلانه پاداش در بین استخراج‌کنندگان را فراهم می‌کند.

امنیت

استخر Slush دارای احراز هویت دو عاملی و قفل کردن آدرس کیف پول به همراه اختصاص یک رمز ورود فقط خواندنی است که در صورت رصد استخراج بیت کوین شما توسط شخص دیگری، توسط کاربران ارائه می‌شود. استخر Slush روی سرورهای بسیار ایمن اجرا می‌شود که از کیف پول‌های بیت کوین کاربر محافظت می‌کند.

نقاط قوت

استخرSlush ، قدیمی‌ترین استخر استخراج است. رابط کاربری آن دربردارنده ویژگی منحصر به فرد روش مبتنی بر امتیاز است که از خطر فریب خوردن جلوگیری می‌کند.

نقاط ضعف

کارمزد معامله در مقایسه با سایر سایت‌ها کمی بالا است. اگرچه استفاده از روش مبتنی بر امتیاز، یک مزیت محسوب می‌شود، با متوقف کردن استخراج، امتیاز کاربر به سرعت کاهش می‌یابد.

۳. استخر F2

استخر F2، یکی از بزرگ‌ترین استخرهای استخراج بیت کوین چینی است که در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی شده است. بهتر است به عنوان استخر استخراج Discus Fish در دنیای استخراج بیت کوین شناخته شود. به غیر از بیت کوین، لایت کوین ، اتریوم و Zcash هم در اینجا استخراج می‌شوند. سطح دشوار این استخر در اسخراج، مبتنی بر قدرت هش است، زیرا این سایت از پروتکل استخراج stratum و vardiff استفاده می‌کند. این سایت دارای رابط انگلیسی، ساده و قابل درک است.

کارمزد‌ها و پرداخت‌ها

استخر F2 با سیستم پاداش PPS عمل می‌کند و هزینه ۴ درصد می‌گیرد که مبلغ بالایی است. پرداخت‌ها هر روز با تعیین محدودیت در برداشت، یعنی ۰/۰۰۱ BTC انجام می‌شوند.

امنیت

این سایت روی پروتکل HTTPS کار می‌کند و شامل ویژگی قفل کیف ‌پول بیت کوین است. شما مجاز به تغییر آدرس ایمیل خود پس از ثبت نام نیستید، اما سایت فاقد استفاده از تایید هویت دو عاملی است.

نقاط قوت

استخر F2، امکان استخراج بیت کوین، لایت کوین و Zcash را فراهم می‌کند. حدنصاب پرداخت بسیار پایین است و پرداخت‌های منظمی را ارائه می‌دهد.

نقاط ضعف

هزینه (۴ درصد) اعمال شده در مقایسه با سایر استخرها بسیار اغراق‌آمیز است.

۴. استخر BTCC

استخر BTCC، یک استخر چینی است که در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شده است. این یک شرکت مبتنی بر بیت کوین است که همچنین مبادلات بیت کوین، کیف پول‌ها و چاپ بیت کوین‌های فیزیکی و موارد دیگر را هم انجام می‌دهد. این سایت از یک حساب رسمی به نام WeChat تشکیل شده است که در آن، استخراج‌کنندگان می‌توانند قدرت هش خود، استخر و شبکه را ردیابی کنند که در آن آمار دقیقی ارائه می‌شود.

کارمزد‌ها و پرداخت‌ها

استخر BTCC بسیار شفاف است، زیرا کارمزدها را با استخراج‌کنندگان خود به اشتراک می‌گذارد. این سایت همچنین برای هر بلوک بیت کوین برای استخر، ۲-۱ BTC پاداش می‌دهد. پرداخت‌ها به طور منظم بوده و به کیف پول تعیین شده توسط کاربر ارسال می‌شود. پرداخت‌ها به کیف پول‌های BTCC فوری است و برای پرداخت به سایر کیف پول‌ها ۳۰ دقیقه زمان لازم است. این سایت بر اساس مدل PPS (با هزینه ۲ درصد) فعالیت کرده و از پروتکل استخراج stratum پیروی می‌کند. اخیرا، BTCC از تغییر به مدل جدید شفاف استخراج ارزهای رمزنگاری شده که FPPS نامیده می‌شود، خبر داده و همچنین اعلام کرده است که پیشنهاد ۱ درصد کارمزد برای استخراج‌کنندگان بیت کوین را آغاز می‌کند. BTCC به استخراج‌کنندگان خود ۱۲/۵ BTC پاداش می‌دهد که به طور مساوی میان آن‌ها تقسیم می‌شود.

نقاط قوت

BTCC یکی از بزرگ‌ترین استخرهای استخراج بیت کوین به همراه خدمات تبادل و کیف پول خاص خود است. این سایت از ساختار هزینه شفافی تشکیل شده و همچنین مدل FPPS را در سایت خود معرفی کرده است. پاداش ارائه شده توسط این سایت، واقعا خوب است اما این استخر بهترین استخر استخراج بیت کوین است؟

نقاط ضعف

حساب‌های غیرفعال کاربرانی که درآمدی در آن دارند، پس از ۹۰ روز عدم فعالیت توسط سایت به حالت تعلیق درمی‌آیند. این درآمدها توسط سایت ضبط می‌شوند.

بهترین استخر استخراج بیت کوین در جهان

استخرهای استخراج بیت کوین

۵. Eligius

Eligius یکی از کوچک‌ترین استخرهای استخراج بیت کوین مستقر در ایالات متحده است که در سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی شده است. پس از ثبت نام، آمار و نمودارهای بسیار خوبی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که ایده‌ای در مورد درآمد در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین کاربران می‌توانند آمار سایر کاربران را در تابلوی اعلانات که قدرت هش کاربران را نشان می‌دهد، مشاهده کنند. این یک ویژگی جالب برای همه استخراج‌کنندگان است. این سایت همچنین امکان ادغام استخراج Namecoin را ارائه می‌دهد.

کارمزد‌ها و پرداخت‌ها

سایت با مدل PPS (هزینه ۰ درصد) فعالیت می‌کند. برای به دست آوردن بیت کوین، یک حدنصاب تعیین شده است. کاربر باید حداقل ۰/۰۴۱۹۴۳۰۴ BTC داشته باشد تا بتواند پرداخت را دریافت کند. پس از رسیدن به این حدنصاب و وقتی بلوک پیدا شد، کاربر پرداختی را دریافت می‌کند. حتی اگر چند روز استخراج را متوقف کنید، درآمد شما به صف پرداخت اضافه می‌شود. این امر حتی به کاربرانی با مقدار کمی قدرت هش اجازه می‌دهد درآمدی در کیف پول خود به دست آورند.

امنیت

هر تغییری که باید انجام شود، نیاز به امضاء توسط آدرس کیف پول بیت کوین شما دارد که نام کاربری شما هم هست. آمار استخر آن‌ها، GitHub مخصوص به خود را دارد.

نقاط قوت

شما به راحتی می‌توانید به این سایت بپیوندید، زیرا ثبت نام لازم نیست. این سایت با هزینه صفر درصد کار می‌کند و همچنین یک شماره تلفن را به عنوان یک سیستم پشتیبانی مشتری ارائه می‌دهد.

نقاط ضعف

جهت واجد شرایط بودن برای پرداخت هزینه، باید به مقدار حدنصاب برسید. رابط کاربری کاملا از هم گسیخته و درهم‌وبرهم است.

۶. BTC.com

BTC.com، یکی از بزرگ‌ترین استخرهای استخراج بیت کوین است که متعلق به Bitmain، خالق استخر Ant است. این سایت روی پروتکل استخراج stratum و VarDiff کار می‌کند. این سایت در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد و دارای کیف پول مخصوص به همراه استخر استخراج است.

کارمزد‌ها و پرداخت‌ها

BTC.com از نظر به اشتراک گذاشتن کارمزد معامله با استخراج‌کنندگان خود متمایز شده است. این سایت بر اساس مدل PPS با کارمزد متوسط ۱/۵ درصد کار می‌کند. ۲ ساعت طول می‌کشد تا این سایت بتواند پرداختی را برای کاربران ارسال کند. این امر کاملا به شبکه بیت کوین بستگی دارد. با این ‌حال، BTC.com سعی دارد درآمد را در مدت زمان کوتاهی ارسال کند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: با وجود کاهش قیمت، علاقه‌مندان هنوز بیت کوین را دوست دارند

امنیت

Cloudflare توسط این سایت برای محافظت در برابر حمله DDoS اجرا می‌شود و تضمین می‌کند که مزایا و قدرت هش از بین نمی‌رود.

نقاط قوت

BTC.com در سراسر جهان فعالیت کرده و شفافیت را در ارتباط با استخراج‌کنندگان حفظ می‌کند. این سایت دارای سیستم پشتیبانی و امنیت خوبی است.

نقاط ضعف

ممکن است گاهی اوقات ارسال پرداخت به زمان نیاز داشته باشد، زیرا بستگی به شبکه بیت کوین دارد.

۷. استخر BW

استخر BW، یک استخر استخراج بیت کوین چینی با رابط کاربرپسند است. به غیر از بیت کوین، این سایت، استخراج لایت کوین و اتریوم را هم ارائه می‌دهد. این سایت روی پروتکل استخراج stratum و vardiff کار می‌کند.

کارمزد‌ها و پرداخت‌ها

این سایت همچنین با اشتراک کارمزد معامله با استخراج‌کنندگان شفاف عمل می‌کند. این سایت، روش‌های پرداخت PPLNS ، PPS و SOLO را با متوسط کارمزد ۱ درصد دنبال می‌کند. حداقل پرداخت آن ۰/۰۰۰۱ BTC است.

نقاط قوت

این سایت، استخراج ارزهای رمزنگاری شده مختلفی را با رابط کاربری ساده و غافلگیرکننده انجام می‌دهد. به غیر از استخراج، خدمات دیجیتالی بسیار زیاد دیگری را ارائه می‌دهد و در محاسبات ابری هم کار می‌کند.

نقاط ضعف

این سایت به هیچ‌ عنوان امکان ادغام استخراج را ارائه نمی‌دهد. که یکی از مشخصات بهترین استخر استخراج بیت کوین است.

۸. Bixin

Bixin هم یکی از بزرگ‌ترین استخرهای استخراج بیت کوین مستقر در چین است. Bixin همچنین با کیف پول خود در خدمت مردم است. Bixin با رابط کاربری ساده خود، به‌روزرسانی‌های منظمی را انجام می‌دهد که مشاهده آن برای کاربران آسان است.

هزینه‌ها و پرداخت

Bixin از مدل PPS (۴ درصد) برای توزیع پاداش استفاده می‌کند. پرداخت‌ها سریع است و هر روز انجام می‌شود.

امنیت

این سایت در برابر حملات DDoS امن است.

نقاط قوت

PPS با این ویژگی جالب ارائه می‌شود که در آن کاربر می‌تواند پاداش‌ها را از قبل پیش‌بینی کند.

نقاط ضعف

بیشتر کاربران چینی ترجیح می‌دهند از این سایت استفاده کنند. هزینه‌ای که توسط سایت خواسته می‌شود، بسیار بالا است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ارزش بیت کوین چگونه تعیین می‌شود؟

۹.Bitfury

Bitfury یک استخر خصوصی است که در جورجیا واقع شده. Bitfury تولیدکننده سخت‌افزار و تراشه‌های استخراج است. Bitfury در تلاش است تا بیت کوین را غیرمتمرکز کند. این استخر حدود ۱۱ درصد از کل بلوک‌ها را استخراج ‌می‌کند. Bitfury با هزینه ۰ درصد کار می‌کند. که از مشخاص بهترین استخر استخراج بیت کوین است.

۱۰. استخر ViaBTC

ViaBTC یک استخر استخراج بیت کوین است که به تازگی راه‌اندازی شده و شامل استخرهای استخراج بیت کوین ، لایت کوین و بیت کوین کش (BitcoinCash) است. ViaBTC مدل‌های پرداخت PPS (هزینه ۴ درصد) و PPLNS  (هزینه ۲ درصد) را دنبال می‌کند. حداقل پرداخت پیشنهادی توسط این سایت ۰/۰۰۰۰۱ BTC است. این سایت با ارائه سیستم مانیتورینگ شفاف روی پروتکل استخراج stratum و vardiff کار می‌کند و همچنین امکان ادغام استخراج را فراهم می‌کند.

۱۱. CkPool

این استخر که همچنین به عنوان KanoPool شناخته می‌شود، یکی از کوچک‌ترین استخرهای استخراج بیت کوین است که در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد. این سایت از روش پرداخت PPLNS  (هزینه ۰/۰۹ درصد) با کارمزد معامله به صورت مشترک استفاده می‌کند. هیچ حدنصابی وجود ندارد و مبالغ کوچک پرداخت‌ها را به صورت متناوب ارسال می‌کند. امنیت تایید هویت دو عاملی، یک لایه محافظ را به این سایت اضافه می‌کند. سایت باید مرتبا به روز شود و رابط کاربری آن کاملا آزاردهنده است.

سخن آخر درباره بهترین استخر استخراج بیت کوین

همان‌طور که می‌بینید استخرهای مختلفی برای استخراج بیت کوین وجود دارند که خدمات مختلفی را به همراه پاداش‌های مختلف ارائه می‌دهند. بهترین استخر استخراج بیت کوین ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کند، زیرا می‌توانید پاداش‌های کاملی را بدون به اشتراک گذاشتن آن‌ها با دیگران به دست آورید، اما پیشنهاد می‌شود اگر به تازگی وارد دنیای استخراج شده‌اید، به یک استخر بپیوندید. استخرهای استخراج هم مزایای بسیاری دارند. اکنون زمان شروع کار شما برای استخراج است. ایجاد یک حساب کاربری، مشابه ثبت ‌نام در هر پلتفرم تبادل بیت کوین، بسیار ساده است. معیار اصلی برای شروع کار در استخر استخراج، این است که شما باید یک سخت‌افزار استخراج داشته باشید. به غیر از این، استخراج با استخرهای استخراج بیت کوین مختلف بسیار ساده شده است.