هفته گذشته بیت کوین روزهای سختی را پشت سر گذاشت و قیمت آن تا ۹ هزار و ۳۰۰ دلار کاهش یافت. به نظر می‌رسد روند نزولی قیمت‌ها شکسته شده و بازار بار دیگر با افزاش قیمت مواجه است. قیمت بیت کوین به ۱۰ هزار دلار برگشت.

بیت کوین سال جاری میلادی را با ۳ هزار و ۸۰۰ دلار شروع کرد و حتی در مقطعی قیمت ۳ هزار و ۵۰۰ دلار را هم تجربه کرد و الان  با ۲۰۰ درصد افزایش قیمت به ۱۰ هزار دلار رسیده است.

به نظر می‌رسد روند صعودی بازار ادامه دار باشد و بازار در وضعیت خوبی  بسر می‌برد.

عده ای بر این باورند که کاهش ارزش یوان چین که به پایین ترین سطح خود در یک دهه اخیر رسیده در افزایش قیمت بیت کوین موثر بوده است.

 با پیشرفت ۱.۱۴ درصدی  شاخص های بازار در صبح  امروز بیت کوین صعود خود را تسریع کرد و از ۳۰ آگوست به میزان ۳۳۳۳۷  دلار رسیده بود تا ۱۲/۴۴ درصد افزایش قیمت یافت. این حرکت صعودی همچنین باعث افزایش سرمایه بازار بیت کوین در حدود ۱۸۰.۹۰ میلیارد دلار شد که بیش از ۷۰ درصد از کل ارزیابی بازار رمزنگاری را پوشش می داد.

قیمت بیت کوین

خرید و فروش بیت کوین توسط چینی ها

فرار چینی‌ها به دارایی های امن

روند صعودی بیت کوین به دنبال تشدید اختلافات تجاری بین ایالات متحده و چین شکل گرفته است. در تاریخ ۱ سپتامبر ، واشنگتن برای ۱۱۲ میلیارد دلار واردات چین ۱۵درصد تعرفه اضافی اعمال کرد و در مقابل چین با اعمال عوارض اضافی بر روی محصولات آمریکایی ، از جمله نفت خام ، پکن مقابله به مثل کرد. سرمایه گذاران از این رویکرد  به عنوان نشانه ای برای تغییر مسیر سرمایه گذاری به سمت دارایی های پایدار استفاده کردند و قیمت های طلا ، نقره و ین ژاپنی به بالاتر از دلار آمریکا رسید.

در همین حال ، یوان نسبت به سطحی که آخرین بار در طول بحران مالی ۲۰۰۸  مشاهده شده است ، کاهش یافت و باعث تقاضا برای دارایی‌های جدید شد. فایننشال تایمز گزارش داد که تقاضای خانوارها برای ارز خارجی در سال ۲۰۱۹ «به تدریج» افزایش یافت. چینی‌ها که نگران وضعیت اقتصادی کشور خود هستند به خرید بیت کوین روی آوردند و باعث بهبود وضعیت بازار و افزایش قیمت‌ها شدند.