علی رغم ممنوعیت مبادلات ارز دیجیتال در چین ، تریدرهای چینی همچنان به تبادل ارز دیجیتال می‌پردازند. آن‌ها با استفاده از شبکه شخصی مجازی به وب سایت‌های تبادل ارز دیجیتال در سراسر دنیا وارد می‌شوند و به ترید می‌پردازند. البته در این میان نقش تتر هم به عنوان ابزاری برای دور زدن این ممنوعیت در داخل کشور چین، بسیار پررنگ است.با این نوشته کوین نیک همراه باشید

بر اساس گزارشات رسیده از پکن، تریدرهای چینی خرید تتر را به عنوان ابزاری برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال در نظر گرفته‌اند. آن‌ها همچنین برای خروج سرمایه از این بازار، از فروش تتر برای تبدیل ارز دیجیتال به پول فیات استفاده می‌کنند.

با ترکیب شدن در شبکه شخصی مجازی و با کاربرد Tether، در واقع مانند این است که دو تریدر متفاوت دارند از پلتفرمی که در عمل خارج از چین قرار دارد، برای تبدیل ارز دیجیتال به پول فیات استفاده می‌کنند. این بدان معنی است که ممنوعیت مبادلات ارز دیجیتال در چین نمی‌تواند تاثیری روی مبادلات آن‌ها داشته باشد.

دو فرد که هر دوی آن‌ها فرایند KYC یا احراز هویت یک اکسچنج را کامل کرده‌اند، پول فیات را به دلار تتر تبدیل می‌کنند. یکی از خبرگزاری‌های در این رابطه می‌نویسد:

اکسچنج ارزهای دیجیتال در چنین تریدهایی، نقش ناظر را بازی می‌کند و آماده است تا درباره تریدهای ناموفق یا تراکنش‌هایی که به درستی انجام نشده، بین طرفین قضاوت کند.

در حال حاضر، پکن در صدد است تا پس از ایجاد ممنوعیت کلی در زمینه ارزهای دیجیتال، سراغ پلتفرم‌های محلی برود. به عقیده آن‌ها در حال حاضر بیش از ۱۲۰ وب سایت در حال ارائه خدمات به مشتری‌های چینی هستند.

ظاهرا این وب سایت‌ها ادعا می‌کنند که شرکت‌هایی خارجی هستند که عملیات خود را به شرکت‌های چینی برون سپاری کرده‌اند. اما به نظر دولت این کشور، این تنها راهکاری برای دور زدن ممنوعیت مبادلات ارز دیجیتال در چین است.

ثابت ماندن میزان سرمایه ارزی با خرید تتر در مقابل ارزهای دیجیتال، یکی از راه‌هایی است که تریدرها همواره از آن استفاده می‌کردند. حالا به نظر می‌رسد که چینی‌ها با استفاده از این ارز که ثبات بسیار بالایی دارد، توانسته‌اند راهکاری برای مبادلات ارزهای دیجیتال خود داشته باشند.