روند نزولی قیمت بیت کوین این ارز دیجیتال را به کانال قیمت ۷۰۰۰ دلار برد و با کاهش قیمت شدید مواجه شد.

اگرچه قیمت‌ها در روز جمعه به ۶۷۹۱ دلار هم سقوط کرده بود اما خوشبختانه بازار روند صعودی داشته و درحال حاضر به قیمت ۷۲۵۶ دلار مبادله می‌شود.

کارشناسان دو دلیل را باعث کاهش شدید قیمت بیت کوین موثر می‌دانند، یکی فعالیت‌های غیر طبیعی کیف پول پلاس توکن و دومی قوانین بسیار سختگیرانه دولت چین است که صرافی‌ها و هرگونه فعالیت در حوزه رمز ارز را در بر گرفته است.

پلاس توکن چه کرد؟


Plus Token یک کیف پول است که این روزها به کلاهبرداری متهم شده. جابجایی میزان بسیار زیادی از Huobi در این کیف پول که در یکی از کیف پول‌های اصلی این اکانت کلابرداری موجودی ۳۸۰۰۰ بیت کوین در اختیار دارد.
این روش کلاهبرداری که تازه شناسایی شده و مدت‌ها توانسته بود در کانال‌های گفتگوی چینی فعالیت کند، توانسته ۲.۹ میلیارد بیت کوین را در اختیار بگیرد آن‌ها با افزایش قیمت بیت‌کوین به صورت عمده بیت کوین می‌فروختند.

برخورد دولت چین چه بود؟


دولت چین درپی اتفاقات اخیر رفتار جدی و سختگیرانه‌ای در پیش گرفته و ضمن ممنوع کردن پروژه‌های حوزه فروش توکن سختگیری زیادی به فعالیت‌های حوزه رمز ارز درپیش گرفته است.
به این ترتیب فعالیت صرافی‌های ارزدیجیتال سخت‌تر از گذشته شده و التهابی در بازار ایجاد کرده که سبب کاهش شدید قیمت‌ها شده است. انتظار می‌رود در روزهای آینده بازار شرایط باثباتی را تجربه کند.