بیسیک اتنشن توکن (basic attention token) یا همان توکن بت BAT  برای راحت‌تر کردن تبلیغات دیجیتال و توجه بیشتر مشتریان طرحی شده است.

با استفاده از توکن بت حریم شخصی افراد حفظ و تبلیغات موثرتر می‌شود وحتی گاهی به افراد برای اینکه زمان خود را صرف نگاه کردن به تبلیغات کرده‌اند پاداش داده می‌شود.

علاقه‌مند بودن و یا متنفر بودن در فضای مجازی بستگی به تبلیغات دارد، سودی که از فروش در فضای مجازی بدست می‌آورید به اندازه‌ای است که هم بتواند هزینه‌ی کارمندان و هم هزینه‌ی تولید محتوا را جبران کند. بدون تبلیغات آنلاین موثر بسیاری از شرکت‌ها از بین می‌رفتند و به وضع بدی دچار می‌شدند.

با این وجود گاهی هزینه‌های تبلیغات آنلاین سرسام آور می‌شود و در مقابل تنها بخشی از سرمایه باز می‌گردد.

این در حالی است که هکرها، وبسایت‌های تقلبی می‌سازند و از طریق تبلیغاتی که شاید هیچکس نبیند درامد بالایی بدست می‌آورند و بدتر از همه‌ی این‌ها زمانی است که کاربر مجبور به مشاهده‌ی مطالب به درد نخور و طولانی می‌شود.

به نظر شما بیسیک اتنشن توکن می‌تواند به شرکت‌های تبلیغاتی، کسب و کارها و کاربران کمک کند؟ کوین نیک در این مقاله تلاش می‌کند به پاسخ این سوال برسد.

مزایای توکن بت

توکن سهامی BAT

بیسیک اتنشن توکن چیست؟

BAT یا توکن بت در دسته‌ی توکن‌های سهامی جای می‌گیرد، که منحصرا برای پلتفورم تبلیغات دیجیتال به نام brave طراحی شده است. در واقع بیسیک اتنشن توکن یک مرورگر داخلی است که ازهویت افراد و اطلاعات آن‌ها محافظت می‌کند.

در حالی که از هویت افراد مراقبت می‌کند، توجه آن‌ها را نیز به خود جلب می‌کند. این لایه‌ی منحرف کننده به راحتی می‌تواند تبلیغات را به محل مناسب انتقال داده و تاثیرپذیری آن را بررسی کند.

با کمک این توکن تبلیغ کنندگان می‌توانند کمپین‌ها تبلغاتی موثرتری تولید کنند. این توکن به تبلیغ کنندگان و حتی گاهی به تماشا کنندگان به عنوان پاداش داده می‌شود.

چه کسی توکن بت را ساخت؟

BAT توسط جست و جوگرهای پروژه‌ی brave ساخته شد. مدیران این شرکت در سن فرانسیسکو ساکن هستند و اکثر کارکنان این شرکت از دانشگاه‌های معتبر فارق‌التحصیل شده‌اند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: معرفی ارزهای دیجیتال مهم پس از بیت کوین

تاریخچه‌ای مختصر

  • در ژانویه سال ۲۰۱۶ جست و جوگر brave راه اندازی شد.
  • در سپتامبر سال ۲۰۱۶ این کمپانی فرصتی را در اختیار دیگران گذاشت تا از پرداخت بدون نام استفاده کنند.
  • در مارچ سال ۲۰۱۷ brave بیسیک اتنشن توکن را به دنیا معرفی کرد.
  • در می سال ۲۰۱۷ امکان فروش با توکن بت بوجود آمد.
  • در نوامبر سال ۲۰۱۷ brave پیشنهاد پلتفورم تبلیغات دیجیتال خود را به یوتیوب ارائه داد.
  • در دسامبر سال ۲۰۱۷ این کمپانی به بیش از چند میلیون کاربر فعال ماهانه دست پیدا کرد.

ویژگی خاص توکن بت چه بود؟

  • پاداش: کاربران برای تماشا یا خواندن تبلیغات توسط توکن بت تشویق می‌شدند و با اینکار کاربر تنها تعداد محدودی تبلیغ مرتبط تماشا می‌کرد و تجربه‌ی خوبی از استفاده از آن بدست می‌آورد. به دلیل کم بودن تبلیغات کیفیت آن بالا رفته و سرعت هم افزایش پیدا می‌کرد.
  • حریم شخصی: اطلاعات کاربر هیچ گاه برداشت نمی‌شود، مگر اینکه جست و جوگر brave این اجازه را بدهد. BAT از الگوریتمی استفاده می‌کند که همیشه از اطلاعات مشتری در برابر عوامل بیرونی محافظت می‌کند. این به این معنا است که تبلیغ کنندگان می‌توانند با استفاده از ویژگی‌های فردی کاربران تبلیغات خود را به آنها ارائه دهند اما هیچگاه نمی‌توانند به اطلاعات شخصی آن‌ها دست پیدا کنند.

BAT چگونه تولید شد؟

بیسیک اتنشن توکن پیش از این در سال ۲۰۱۷ استخراج شده بود. موجودی کل این توکن‌ها تقریبا ۱.۵ میلیارد است. یک میلیارد آن از طریق صرافی ارز دیجیتال فروش رفت اما تقریبا ۵۰۰ میلیون آن برای پلتفورم رشد و توسعه نگه‌داری شد.

خدمات توکن بت

توکن BAT

طرز کار BAT

بیشتر تبلیغات دیجیتال مستقیما از طریق اینترنت نمایش داده می‌شود. که این با روش‌های brave متفاوت است. همیشه از تبلیغات آنلاین جلوگیری می‌شود و به جای آن تبلیغات بر روی دستگاه فرد دانلود می‌شود.

لایه‌ی BAT بر پایه‌ی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. این شبکه تاریخچه‌ی اینترنتی فرد را ثبت می‌کند و با استفاده از این تاریخچه علایق فرد را بدست می‌آورد و با این کار تبلیغات را به بهترین فرد ممکن ارائه می‌دهد.

محاسبه‌ی علایق کابر به کمک مدت زمانی که روی یک فیلم توقف می‌کند انجام می‌شود و با کمک این محاسبات مشتری شما تنها تبلیغاتی را می‌بیند که می‌تواند، بر روی آن تاثیر بگذارد. پس تبلیغات شما قطعا نتیجه بخش است.

BAT توکن بت چه کارایی دارد؟

بیشترین فضای استفاده از بیسیک اتنشن توکن به افرادی که در حوزه تبلیغات کار می‌کنند اختصاص دارد. تبلیغ کنندگان می‌توانند  مبلغ تعیین شده در قراردادهای خود را به کمک بیسیک اتنشن توکن بپردازند . کاربران نیز از توکن بت سود می‌برند و سپس این توکن‌ها را با چیزی که نیاز دارند اکسچنج کنند. brave معتقد است با استفاده از این پلتفورم می‌توان سطح کیفیت فلیلم‌ها و موسیقی‌ها را به میزان چشم گیری بهبود بخشید.

آینده‌ی بیسیک اتنشن توکن

موفقیت بیسیک اتنشن توکن به دنیای تبلیغات دیجیتال بستگی دارد، به این معنا که این تبلغات تا چه اندازه به توکن بت اجازه‌ی پیشرفت بدهند، اما نشانه‌هایی از پیشرفت در مسیر آن دیده می‌شود.

برای مثال brave موفق شد با یوتیوب همکاری کند و به پیشرفتی بزرگی دست پیدا کند. بسیاری از هنرمندانی که یوتیوب توانایی پرداخت به آن‌ها را نداشت هم اکنون از بیسیک اتنشن توکن استفاده می‌کنند.

اما نگرانی‌هایی که وجود دارد شامل این می‌شود که اگر brave  نتواند تبلیغات دیجیتال را کنترل کند چه نتیجه‌ای خواهد داشت.

با وجود اینکه BAT در اکسچنج‌ها خرید و فروش می‌شوداما همچنان هیچ راه مستقیمی برای استفاده از آن وجود ندارد. اما در کنار پیشرفت و توسعه‌ی پلتفورم، ارزش توکن‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

حال می‌خواهیم به سراغ جست و جوگر brave  برویم و بیشتر با این شرکت و اهدافش آشنا شویم.

این مطلب راهم مطالعه کنید:  معرفی بهترین سایت‌ سرمایه گذاری بیت کوین از نگاه کاربران 

جست و جو گر brave چیست؟

این کمپانی توانسته یک مرورگر بر پایه‌ی ارزهای مجازی تولید کند و امروزه توسط کاربران زیادی استفاده می‌شود. این مرورگر بر اساس بلاک چین کار نمی‌کند اما توکن مخصوص به خود را دارد.

مرورگرهای معروف وب معمولا توسط شرکت‌های بزرگ پشتیبانی می‌شوند، برای مثال می‌توان به گوگل و مایکروسافت اشاره کرد.

روزانه نگرانی افراد برای امنیت اطلاعاتشان افزایش می‌یابد و اینکه این شرکت‌ها چه اطلاعاتی را در اختیار تبلیغ کنندگان می‌گذارند.

مرورگر brave به گونه‌ای طراحی شده است که به طور رایگان در اختیار مردم قرار گیرد و اطلاعات آن‌ها را به طور کامل حفظ کند. این مرورگر تبلیغات بی اساس را حذف می‌کند و تنها تبلغات هدف دار را با استفاده از بیسیک اتنشن توکن به مشتری ارائه می‌دهد. این مرورگر هم بر روی دسکتاپ و هم بر روی تمام تلفن‌های همراه نصب می‌شود.

سازنده brave که بود؟

این مرورگر توسط برندن ایچ (Brendan Eich) و برایان بوندی(brian bondy)  ساخته شد.برندن ایچ همچنین سازنده مرورگر فایرفاکس و زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت است. و بوندی نیز در ساخت فایرفاکس همکاری کرده است.

تاریخچه‌ای کوتاه از brave

  • در می سال ۲۰۱۵ این مرورگر ساخته شد.
  • در ژانویه ۲۰۱۶ اولین نسخه‌ی آن منتشر شد.
  • در مارچ ۲۰۱۷ توکن بت ساخته شد.
  • در می ۲۰۱۷ این توکن در صرافی ارز دیجیتال به رشد ۳۶ میلیون دلاری رسید.
  • در دسامبر سال ۲۰۱۷ این کمپانی به بازدید میلیونی رسید.
  • در جولای ۲۰۱۸ مرورگر به ۱۰ مرورگر برتر ۲۱ کشور در گوگل پلی رسید و تعداد کاربران آن ۳میلیونی شد.
  • در اکتبر ۲۰۱۸ نسخه به روز رسانی شده‌ی آن منتشر شد.
  • در ژانویه ۲۰۱۹ این مرورگر به ۵.۵ کاربر فعال ماهانه و ۲۸۰۰۰ کارشناس تولید محتوای تایید شده رسید.
  • در مارچ ۲۰۱۹ توسعه‌دهندگان این مرورگر را وارد مرحله‌ی بعدی خود و استفاده بیشتر از توکن بت رساندند.

چه چیزی این مرورگر را خاص می‌کرد؟

شرکت بزرگی که از آن پشتیبانی می‌کرد و برنامه‌ریزی قوی امنیتی که بر روی آن اعمال شده بود باعث علاقه‌مندی افراد به آن شد.

Brave  از خاصیت نامتمرکز بودن ارزهای مجازی و تکنولوژی بلاک چین به خوبی استفاده کرد و از آن سود برد.

یکی دیگر از فواید این مرورگر عدم ثبت موارد جست و جو شده توسط کاربر بر روی سرورهای شرکت است. این شرکت تمام اطلاعات شما را بر روی تلفن همراه و کامپیوتر خودتان ذخیره می‌کند.

این مرورگر نه تنها تبلیغات ناکارامد را حذف می‌کند، بلکه سرعت اینترنت را افزایش و مصرف باطری را کاهش می‎دهد.

این کمپانی معتقد است که مرورگری که طراحی کرده ۴۰% کمتر از شارژ تلفن همراه را مصرف می‌کند و اگر آن را بر روی کامپیوتر استفاده کنید، سرعت دو برابر و اگر بر روی تلفن همراه خود از آن استفاده کنید سرعت ۸ برابری خواهد داشت.

توکن بت برای به مقبولیت رسیدن از چه راهی استفاده کرد؟

همانطور که پیش از این گفته شد توکن بت به هر دو گروه منتشر کننده و تماشا کننده داده می‌شود. مالکان توکن بت می‌توانند آن را به راحتی اکسچنج کنند  و یا حتی از آن به طور مستقیم در کسب و کار خود استفاده کنند.

Brave همچنان بر روی برنامه‎های تبلیغات و پلتفورم پاداش خود کار می‎کند و به دنبال توسعه‎ی آن است. اما این مرورگر در حال توسعه در مقابل گوگل کروم با میلیاردها کاربر بسیار کوچک به نظر می‌رسد.

این مرورگر زمانی با چالش واقعی خود مواجه می‌شود که گوگل به سراغ استفاده از پلتفورمی مشابه برود و brave مجبور به رقابت با یک ابر قدرت شود.

اما با این وجود به نظر می‌رسد آینده‌ای درخشان در انتظار این شرکت باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت ارزهای دیجیتال با سایت ما همراه باشید.