بدون شک در حال حاضر بیت کوین محبوب‌ترین ارز دیجیتالی دنیا محسوب می‌شود. اگر چه بخش زیادی از مردم با این موضوع مخالف هستند، اما برخی‌ها اعتقاد دارند که روزی، این ارزهای دیجیتال جای ارزهای سنتی را خواهند گرفت. بدون در نظر گرفتن این حدس و گمان‌ها و پیش بینی آینده، به هر حال اگر بیت کوین داشته باشید، می‌توانید از آن پول به دست بیاورید. اما چگونه؟ در این مطلب از کوین نیک شما را با انواع بهترین سایت سرمایه گذاری بیت کوین آشنا می‌کنیم.

به منظور انجام سرمایه‌گذاری مطمئن، نیاز دارید تا در انتخاب درست سایت‌ های معتبر سرمایه گذاری بیت کوین دقت زیادی به خرج دهید؛ چرا که تنها از این طریق قادر خواهید بود به شکلی امن از بیت کوین خود کسب درآمد کنید.

 سایت‌ سرمایه گذاری بیت کوین در ایران

سایت های معتبر بیت کوین

پیش از شروع سرمایه گذاری باید بدانید

سرمایه گذاری در بیت کوین می‌تواند حسابی جیب‌های شما را پر پول کند، اما قبل از این که شروع به کسب درآمد کنید، ابتدا باید چند تصمیم درست و هوشمندانه بگیرید:

  • انتخاب بهترین سایت سرمایه گذاری بیت کوین: اولین و مهم‌ترین تصمیم، انتخاب بهترین سایت سرمایه گذاری بیت کوین و پلتفرمی درست و قابل اعتماد است. سایت‌های بی‌شماری وجود دارند که لبریز از تبلیغات هیجان انگیز و وسوسه کننده هستند که در باطن نه تنها نمی‌توانند در حد و اندازه بیان خود عمل کنند، بلکه احتمال مخرب بودن آن‌ها نیز وجود دارد.
  • تبادل و بورس: دومین مورد این است که بسیاری از مردم با این حقیقت که نمی‌توانید یک سایت «سرمایه‌گذاری» پیدا کنند نسبتا گیج شده‌اند. اما حقیقت این است که این سایت‌های «سرمایه‌گذاری» همان سایت‌های «تبادل یا بورس» یا پلتفرم‌های «کارگزاری» هستند که به عنوان مکانی برای سرمایه گذاری نیز شناخته می‌شوند.

بنابراین اگر می‌خواهید بهترین سایت سرمایه گذاری بیت کوین را بشناسید و آن را برای بیت کوین‌های خود انتخاب کنید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. فراموش نکنید که سایت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال وجود دارد و انتخاب سایت‌‌های معتبر سرمایه گذاری بیت کوین، نیاز به تحقیق دارد و نباید گول تبلیغات را خورد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: آشنایی مختصری با کاربرد بیت کوین در زندگی ما

معرفی بهترین سایت های معتبر سرمایه گذاری بیت کوین

Coinbase

با کوین‌بیس می‌توانید هر کاری که با بیت کوین می‌توان انجام داد را انجام دهید. این سایت سرمایه گذاری بیت کوین، پیش از هر چیزی، اجازه می‌دهد تا به خرید و فروش واحد‌های ارزهای رمزنگاری شده با دیگر کاربران بیت کوین بپردازید. از نکات مهم این سایت، انجام تبادلات ارزی با بالاترین سطح امنیتی است. کوین بیس همچنین اجازه می‌دهد تا تنها با چند کلیک ساده، به خرید محصولات یا سرویس‌ها بپردازید. از آن جایی که این مطلب در مورد بهترین سایت سرمایه گذاری بیت کوین و البته انتخاب از بین سایت های معتبر سرمایه گذاری بیت کوین است، سایت Coinbase در صدر این لیست قرار می‌گیرد. زمانی که با این پلتفرم آشنایی کامل به دست بیاورید، به راحتی خواهید توانست تا از آن سود و منفعت کسب کنید.

این سایت برای کاربران این موقعیت را ایجاد می‌کند تا از متود متوسط هزینه دلاری (Dollar Cost Averaging) به کسب سود بپردازند. همچنین می‌توانید پلتفرم شخصی خود روی این سایت را به گونه‌ای تنظیم کنید که به صورت خودکار به خرید بیت کوین به صورت هفتگی یا ماهانه بپردازد. اما جدا از این امکانات، کوین بیس یکی از امن‌ترین سایت‌های موجود به منظور سرمایه‌گذاری است.

به منظور ایجاد چنین امنیت بالایی، تک تک تراکنش‌ها در این سایت نظارت می‌شوند و هر گونه فعالیت مشکوکی که صورت بگیرد، روی آن تحقیقات انجام می‌شود.

 سایت‌ سرمایه گذاری بیت کوین  در ایران

سایت معتبر کوین بیس

مزایای کوین بیس

  • امنیت بسیار بالا
  • رابط کاربری راحت و قابل درک
  • بهترین سایت سرمایه گذاری بیت کوین برای تازه واردها
  • با ۱۰۰ دلار خرید در بیت کوین ۱۰ دلار رایگان دریافت می‌کنید

LocalBitcoins

این پلتفرم به طور اساسی و دقیق‌تر، یک سایت تبادل ارز رمزنگاری شده نیست، و به همین دلیل با وبسایتی مانند کوین بیس تفاوت دارد. در این سایت، اشخاص حقیقی برای خرید و فروش بیت کوین‌های خود می‌توانند با خریدار یا فروشنده ملاقات داشته باشند. در این پلتفرم، با صفحه‌ای رو به رو خواهید شد که در آن ارزهای پشتیبانی شده هر کشور و همچنین تمامی خریداران و فروشندگان فهرست شده است.

اما زمانی که صحبت از امنیت شود، سایت لوکال بیت کوینز را باید فوق‌العاده دانست. این امنیت به لطف سیستم امین (Escrow System) داخلی به وجود آمده است که از افراد حقیقی در برابر کلاهبرداران محافظت می‌کند. به طور اساسی، این سیستم امنیتی به این معنی است که موجودی  فروشنده تا لحظه‌ای که تاییدیه‌‌ی واریزی از سوی خریدار به او نرسد، کاملا در امان خواهد بود. به زبان ساده‌تر، تا زمانی که پول به حساب شما واریز و تایید نشود، امانت شما در این سایت وارد هیچ حسابی نخواهد شد و برعکس، زمانی که به عنوان یک خریدار هزینه را به فروشنده واریز می‌کنید، بدون نگرانی بیت کوین خود را دریافت خواهید کرد.

جدا از این که این سایت معتبر سرمایه گذاری بیت کوین اجازه می‌دهد واحدهای خود را به فروش برسانید، طرح بندی منحصر به فردی به کاربر ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند به راحتی هر چه تمام ارزهای دیجیتالی دنیا را مشاهده و بررسی کنید. برای مثال، می‌توانید اطلاعاتی از جمله مکان فروشندگان چه در خارج و چه در داخل کشور خود را ببینید و این کار تنها با یک چشم به هم زدن انجام می‌شود. اگر یک تازه کار هستید و همچنان تلاش می‌کنید تا فوت و فن ارزهای رمزنگاری شده را یاد بگیرید، شاید بهتر باشد که با ثبت نام در لوکال بیت کوینز کار خود را آغاز کنید.

مزایای لوکال بیت‌کوینز

  • یکی از امن‌ترین پلتفرم‌های موجود

معایت لوکال بیت‌کوینز

  • عدم کارایی به عنوان یک سایت تبادل بیت کوین کامل

Kraken

یکی از دلایلی که سایت کراکن از محبوبیت بالایی برخوردار است، سادگی آن در پروسه راه‌اندازی است. اگر از آن دست افراد کاربلد و خوره دنیای تکنولوژی نیستید و نمی‌دانید چطور احراز هویت‌های ۲FA یا ۲-factor را انجام دهید، بهتر است به سراغ کراکن بروید، در غیر این صورت این عدم آگاهی شما ممکن است سرمایه‌های شما را به باد دهد. کراکن مراقب شما خواهد بود.

کراکن یک پلتفرم تبادل ارز دیجیتال است که می‌تواند هم برای افراد حقوقی و هم برای افراد حقیقی مورد استفاده قرار بگیرد. همانند کوین بیس، کراکن سطح بالایی از امنیت را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد. موتور مورد استفاده در این پلتفرم به اندازه‌ای سریع است که به راحتی بتوان رقم بی‌کرانی از تراکنش‌های مردم را به صورت همزمان و بدون مشکل انجام دهد، بنابراین نیازی نیست برای کاهش سرعت آن نیز نگران باشید. همچنین کراکن توانسته است در بین بهترین سایت‌ های سرمایه گذاری بیت کوین قرار بگیرد.

مزایای استفاده از کراکن

  • سادگی بسیار بالای آن برای استفاده

این مطلب راهم مطالعه کنید: چطور بیت کوین بخرم ؟ 

BitStamp

این پلتفرم، اولین اپراتوری بود که توانست لیسانس انجام هرگونه تبادل با بیت کوین را دریافت کند و به تازگی سالگرد ۵ سالگی خود را جشن گرفته‌اند. بیت‌استمپ از جمله بهترین سایت سرمایه گذاری بیت کوین شناخته می‌شوند.

بزرگ‌ترین منفعت استفاده از بیت‌استمپ این است که هم از کارت بانکی (Debit Card) و هم کارت اعتباری (Credit Card) پشتیبانی می‌کند. به کمک این پشتیبانی، می‌توانید واحد‌های بیت کوین خود را متناسب با ارزش طلا تعویض کنید. بیت استمپ تنها پلتفرمی است که چنین معاملاتی را برای کاربران خود فراهم کرده است. همانند کوین بیس، بیت استمپ نیز یکی از امن‌ترین سایت‌های سرمایه گذاری بیت کوین است، چرا که تک تک تراکنش‌ها در آن مورد نظارت قرار می‌گیرند.

مزایای استفاده از بیت اسمپ

  • بسیار امن است
  • قابل استفاده بودن از طریق کارت‌های بانکی و کارت‌های اعتباری
  • یکی از قدیمی‌ترین و شناخته شده‌ترین سایت‌های تبادل در بازار

OKCoin

اگر یک تازه کار نیستید، پس احتمالا با سایت‌هایی که تا پیش از این معرفی کرده‌ایم ارتباط خوبی برقرار نکرده باشید. به عنوان یک شخص کار بلد، حتما نیاز به سایتی دارید که به جای زرق و برق و روابط کاربری متناسب با تازه کارها، امکاناتی بهتر و پیشرفته‌تر را در اختیار شما قرار دهد. بنابراین، سایت سرمایه گذاری OKCoin احتمالا بهترین فضا برای افرادی مانند شما خواهد بود.

در این سایت قادر هستید هم به فروش و هم به خرید بیت کوین بپردازید و همچنین در آن سرمایه گذاری کنید. در دستی دیگر، اگر یک فرد معامله گر نیستید، این سایت اصلا به درد شما نمی‌خورد.

مزایای استفاده از اکی‌کوین

  • یکی از بهترین مکان‌ها برای سرمایه گذاری افراد حرفه‌ای

معایب استفاده از اکی‌کوین

  • این سایت تنها برای افراد سرمایه‌گذار مناسب است نه شخصی دیگر

Paxful

یکی از بهترین سایت‌های همتا به همتا (P2P) برای سرمایه گذاری بیت کوین؛ پکس‌فول دارای بیش از هزاران کاربر در سرتاسر دنیا است که تبادل و سرمایه گذاری را بیشتر از هر جای دیگری ساده می‌کند. همچنین اجازه می‌دهد تا خرید بیت کوین را با طیف وسیعی از متودهای موجود به انجام برسانید که از بین آن‌ها، می‌توان به پشتیبانی از Paypal و گیفت کارت‌های Amazon اشاره کرد که باعث شده‌اند تا کاربران زیادی جذب پکس‌فول شوند. پروسه انجام تبادل و خرید و فروش در این سایت بسیار ساده است؛ تنها متود خرید خود را انتخاب و میزان سکه‌هایی که می‌خواهید را مشخص می‌کنید!

مزایای استفاده از پکس‌فول

  • کاربران فراوان
  • پشتیبانی از انواع روش‌های خرید
  • سادگی در انجام خرید

Bisq

این پلتفرم از آن جایی که اپلیکیشنی متن باز محسوب می‌شود، بسیار انعطاف پذیر است. همچنین یکی از سریع‌ترین مکان‌ها برای رسیدن به بیت کوین است. اپلیکیشن را دانلود کنید، حساب کاربری خود را وارد کنید و تنها کمتر از ۵ دقیقه تراکنش خود را نهایی کنید. به علاوه، Bisq مکانی امن و قابل درک است و می‌توان بدون نیاز به تکمیل هر گونه پروسه ثبت نام ریجستری پیچیده، کار خود را با آن آغاز کنید. با این پلتفرم به راحتی قادر خواهید بود تا برای انجام تمامی تراکنش‌های مالی خود کاملا ناشناس باقی بمانید.

مزایای استفاده از Bisq

  • انعطاف پذیری بالا به لطف متن باز بودن
  • سرعت بالا در انجام تراکنش‌ها

فراموش نکنید برای کاربر ایرانی استفاده از این سایت‌ها با پیچیدگی‌هایی همراه است اما شناخت آن‌ها به انتخاب بهتر ما کمک می‌کند.