سفارش استاپ لیمیت یکی از انواع سفارش‌هایی است که در صرافی بایننس استفاده می‌شود. به هر حال پیش از ورود به این موضوع، پیشنهاد می‌کنیم تا ابتدا مفاهیم سفارش محدود (Limit Order ) و سفارش به قیمت بازار (Market Order ) را فرا بگیرید. برای آشنایی با این مفاهیم با کوین نیک همراه باشید .

بهترین روش برای درک سفارش استاپ لیمیت این است که آن را به دو عبارت stop price و limit price تقسیم بندی کنیم. stop price به زبان ساده تر همان قیمتی است که ماشه ی فعال شدن سفارش محدود را می‌کشد و قیمت محدود کننده همان قیمت بخصوصی است که  باعث صادر شدن دستور سفارش محدود شده است . این بدین معناست که وقتی سفارش به قیمت مشخص شده برسد دستور سفارش محدود به سرعت برای شما ثبت می‌شود .

اگرچه stop price و limit price می توانند یکسان باشند، ولی این کار توصیه نمی‌شود. در واقع بهتر است شما stop price ( قیمتی که ماشه ی شروع عملیات را می چکاند ) را کمی بالاتر از قیمت محدود کننده (دستور فروش) و یا کمی پایین تر از   limit price (دستور خرید ) قرار دهید. این کار باعث می‌شود شانس این که سفارش محدود شما پس از به کار افتادن سفارش استاپ لیمیت به بار بنشیند بیشتر شود.

<pstyle=” background-color: #f1f1f1; border-radius: 10px; padding: 10px; text-align: center;>این مطلب راهم مطالعه کنید: آموزش صفر تا صد خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی بایننس + ویدیو

چگونه از این روش استفاده کنیم ؟

فرض کنید شما ۵ واحد بایننس (BNB) را به قیمت  BTC0.0012761  خریداری کرده اید به این دلیل که معتقدید این قیمت نزدیک به سطح تعادل قیمت این ارز است و قیمت از این نقطه به بعد بالا خواهد رفت.

سفارش استاپ لیمیت

سفارش استاپ لیمیت

در چنین شرایطی ، ممکن است شما بخواهید سفارش استاپ‌لیمیت فروش را به منظور کاهش دادن میزان ضرر خود که ناشی از فرض اشتباه شما بوده صادر کنید و قیمت‌ها شروع به کاهش یافتن کنند . برای انجام این کار وارد حساب کاربری بایننس خود شوید و به قسمت بازار BNB/BTC بروید. سپس روی زبانه ی Stop Limit کلیک کرده و قیمت محدود کننده ی خود را به همراه میزان BNB که میخواهید به فروش برود را تنظیم کنید.

خب اگر اعتقاد دارید که ۰.۰۰۱۲۷۰۰ BTC یک سطح تعادل قابل اتکا است، می‌توانید سفارش استاپ لیمیت خود را پایین‌تر از این قیمت قرار دهید (به منظور جلوگیری از افت قیمت ). در این مثال ما سفارش استاپ لیمیت خود را برای ۵ واحد بایننس روی قیمت توقف ۰.۰۰۱۲۴۹۰ BTC و قیمت محدود کننده ی ۰.۰۰۱۲۴۴۰ BTC قرار می‌دهیم.

کاربرد سفارش استاپ لیمیت

سفارش Stop Limit

وقتی بر روی دکمه‌ی فروش BNB کلیک می‌کنید پنجره‌ی تایید ظاهر می‌شود. مطمئن شوید که همه ی موارد صحیح است و سپس دکمه ی اجرای سفارش را بزنید .

نحوه کار سفارش استاپ لیمیت

درخواست سفارش استاپ لیمیت

پس از انجام درخواست سفارش استاپ‌لیمیت ، با پیام تایید زیر مواجه خواهید شد.

عملکرد سفارش استاپ لیمیت

تایید سفارش در استاپ لیمیت

می‌توانید به سمت پایین اسکرول کرده و سفارشات در حال پردازش خود را مشاهده کنید.

جایگاه سفارش استاپ لیمیت

سفارش گذاری استاپ لیمیت

این نکته را در نظر داشته باشید که سفارش استاپ لیمیت فقط در صورتی انجام می‌شود که قیمت درخواست شما به قیمت توقف برسد و همچنین سفارش محدود شما تنها در صورتی پردازش می‌شود که قیمت بازار به قیمت محدودکننده‌ی شما برسد. اگر سفارش محدود شما فعال شود ( از طریق دستیابی به قیمت توقف ) اما قیمت بازار به قیمتی که تنظیم کرده اید نرسد ، سفارش محدود شما در حال پردازش باقی خواهد ماند و انجام نمی‌شود.

<pstyle=” background-color: #f1f1f1; border-radius: 10px; padding: 10px; text-align: center;>این مطلب راهم مطالعه کنید: آموزش تحلیل تکنیکال ۷/ چگونه در تحلیل تکنیکال موفق عمل کنم؟ 

چه زمانی باید سفارش استاپ لیمیت استفاده کنم ؟

سفارشات استاپ‌لیمیت به عنوان یک ابزار مدیریت ریسکی در دسترس هستند و شما باید با استفاده از آن ها مانع ضررهای بزرگ و هنگفت شوید. شایان ذکر است که این سفارشات برای تضمین سود شما به هنگام دستیابی به اهداف بازار خود بسیار مفید است. همچنین شما می‌توانید از سفارش استاپ لیمیت خرید به منظور خرید یک دارایی پس از اینکه سطح تعادل قیمت به ناگاه پایین می‌آید بهره بگیرید.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر به دنبال خرید و فروش ارزهای دیجیتال به سریع ترین حالت ممکن و بدون معطلی هستید این همان کاری است که ما در «کوین نیک» برای شما انجام می‌دهیم. اینجا خرید و فروش انواع ارز دیجیتال، در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و در بیشتر ساعات شبانه روز هوای شما را داریم!