سفارش محدود یا لیمیت اوردر (Limit Order )، سفارشی است که شما در دفتر سفارشات همراه با یک قیمت محدود کننده ثبت می کنید. با کوین نیک همراه باشید تا بیشتر این مفهوم را تشریح کنیم.

 قیمت محدود کننده توسط شما تعیین می‌شود. بنابراین وقتی شما یک قیمت محدود کننده تعیین می‌کنید ، معامله تنها در صورتی امکان پذیر می‌شود که قیمت بازار به قیمت محدود کننده (یا قیمتی بهتر) برسد. بنابراین شما احتمالا از سفارش محدود به منظور خرید با قیمتی پایین تر از قیمت کنونی بازار و فروش آن با قیمتی بالاتر از قیمت کنونی بازار استفاده می‌کنید.

برخلاف سفارشات بازار که درآن معاملات با قیمت لحظه‌ای مارکت صورت می‌گیرند، سفارشات محدود در دفتر سفارشات ضبط شده و بلافاصله انجام نمی‌پذیرند و این بدین معنا است که شما کارمزد بازار را برای خود ذخیره خواهید کرد.

<pstyle=” background-color: #f1f1f1; border-radius: 10px; padding: 10px; text-align: center;>این مطلب راهم مطالعه کنید: آموزش صفر تا صد خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی بایننس + ویدیو

چگونه از این روش استفاده کنیم ؟

فرض کنید شما می‌خواهید ارز بایننس (BNB) خود را با قیمتی بالاتر از قیمت کنونی این ارز در بازار به فروش برسانید. پس از ورود به حساب کاربری بایننس خود،زوج ارز بایننس (BNB) مورد نظر خود را انتخاب کنید (به عنوان مثال BNB/BTC ) و به صفحه ی معامله (Trading) بروید. سپس، زبانه‌ی سفارش محدود یا Limit Order  را پیدا کرده و مقدار و قیمت را در آن وارد کنید و بر روی دکمه ی فروش BNB کلیک کنید. همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه ی درصد، میزان تراز سفارش محدود خود را از بین گزینه های  ۲۵% ، ۵۰% ، ۷۵% یا ۱۰۰% انتخاب کنید.

سفارش محدود لیمیت اوردر Limit Order

سفارش لیمیت اوردر

بعد از انجام این کار، شما با یک پیغام تایید مواجه خواهید شد و سفارش محدود یا لیمیت اوردر شما با یک فلش کوچک زرد رنگ در دفتر سفارشات شما ثبت خواهد شد.

سفارش محدود لیمیت اوردر Limit Order

درخواست سفارش لیمیت اوردر

اهمیت سفارش محدود لیمیت اوردر Limit Order

مدیریت سفارش لیمیت اوردر

برای دیدن و مدیریت کردن سایر سفارشات در حال پردازشتان می‌توانید به سمت پایین اسکرول کنید، این سفارش محدود یا لیمیت اوردر تنها در صورتی انجام می‌گیرد که قیمت بازار به قیمت محدود کننده‌ی شما برسد. اگر قیمت بازار به قیمت محدود کننده‌ی شما نرسد سفارش محدود شما در حال پردازش باقی خواهد ماند و انجام نمی‌شود.

نقش سفارش محدود لیمیت اوردر Limit Order

سفارش لیمیت اوردر

این مطلب راهم مطالعه کنید: معرفی بهترین راه های سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

چه زمانی باید از این روش استفاده کنم ؟

شما باید زمانی که برای خرید و فروش عجله ای ندارید از سفارش محدود یا لیمیت اوردر (Limit Order) استفاده کنید. برخلاف سفارشات بازار، سفارشات محدود بلافاصله انجام نمی‌گیرند، بنابراین شما باید تا زمان رسیدن قیمت به میزان درخواستیتان صبور باشید. سفارشات محدود به شما این امکان را می‌دهند که خرید و فروش بهتری داشته باشید و معمولا پشتوانه و سطح اتکای خوبی در معاملات به حساب می‌آیند. همچنین شما می‌توانید سفارشات خرید و فروش خود را به سفارشات محدود کوچکتری تقسیم کنید و از اثر میانگین هزینه بهره مند شوید.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر به دنبال خرید و فروش ارزهای دیجیتال به سریع ترین حالت ممکن و بدون معطلی هستید این همان کاری است که ما در «کوین نیک» برای شما انجام می‌دهیم. اینجا خرید و فروش انواع ارز دیجیتال، در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و در بیشتر ساعات شبانه روز هوای شما را داریم!