بدون وجود کیف پول بیت کوین، خرید و فروش این رمز ارز غیر ممکن است و همین موضوع، اهمیت آن را دوچندان می‌کند. ما در این مطلب کوین نیک قصد داریم تا به سوالات متداول درباره بیت کوین، پاسخ دهیم.

کیف پول بیت کوین چیست؟

کیف پول بیت کوین امکان ارسال، دریافت و ذخیره حجم زیاد بیت کوین را فراهم می‌کند. این کیف پول‌ با نگهداری از کلیدها، به حفظ سرمایه شما کمک می‌کند و داشتن این کلیدها یعنی، ما صاحب آن کوین‌ها هستیم.

کلید خصوصی چیست؟

یکی از سوالات متداول درباره کیف پول بیت کوین، به کلید خصوصی مربوط می‌شود که به شما امکان می‌دهد تا در امنیت کامل، از کوین‌های خود استفاده کنید.

بزرگترین مشکل کاربران قبل از به وجود آمدن کلیدهای عمومی، برقراری ارتباط بود که بعدها برای حل این مشکل، ۲ کلید خصوصی و عمومی، به وجود آمدند.

این کلیدها جفت هستند، یعنی کلید عمومی برای پنهان کردن و کلید خصوصی برای رمزگشایی، استفاده می‌شود. تمام افراد می‌توانند کلید عمومی شما را داشته باشند؛ اما تنها شخصی که اجازه دارد کلید خصوصی شما را داشته باشد، خودتان هستید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: فقط ۳ میلیون بیت کوین باقی مانده است

چرا کلیدهای خصوصی مهم هستند؟

آخر روز می‌توانید تمام کلیدها را فراموش کنید و تنها این مطلب را به خاطر بسپارید که در طول روز، چه معاملاتی انجام داده‌اید. شما کلید خصوصی خود را ذخیره کرده و با وجود آن، راحت به کارهای خود رسیدگی می‌کنید. با درک کلید خصوصی به آسانی می‌توانید از فضای سرد، استفاده کنید.

آدرس بیت کوین چیست؟

آدرس بیت کوین چیزی مثل شماره حساب و حتی بهتر از آن است. زیرا دقیقا مثل شماره حساب بانکی، به شما کمک می‌کند تا کیف پولی که باید کوین را به آن ارسال کنید؛ بیابید. شما همچنین می‌توانید مقدار درخواستی را هم از طریق این آدرس، برای کاربر دیگر ارسال کنید.

چه چیزی درباره آدرس بیت کوین اهمیت دارد؟

آدرس بیت کوین معمولا از ۳۴ حرف یا رقم تشکیل می‌شود و از به کارگیری اعداد یا ارقامی مثل ۰ و o که ممکن است با یکدیگر اشتباه گرفته شوند؛ اجتناب می‌شود. اصلا نگران نباشید، زیرا نیازی نیست تا شما روی آن‌ها کار خاصی انجام دهید؛ تنها کافی است بدانید که رشته‌ اعداد یا ارقامی است که در بلاک چین، منتقل می‌شود.

پاسخ سوالات متداول درباره بیت کوین

امنیت کیف پول بیت کوین

چگونه برای کیف پول خود، آدرس بیت کوین بسازیم؟

طرز ساخت آدرس در کیف پول‌های مختلف، متفاوت است. برخی کیف پول‌ها آن را برای شما می‌سازند و بعضی دیگر، مدیریت کامل آن را به شما می‌سپارند. اگر به دنبال راحت‌ترین راه هستید؛ تنها یک آدرس را از کیف پول خود، درخواست کنید.

بعضی کیف پول‌ها مانند الکتروم (Electrum)، به شما اجازه می‌دهند تا تعداد بلاکی که می‌خواهید در آن معامله کنید را، انتخاب کنید. هر چقدر بخواهید که معامله شما سرعت بیشتری داشته باشد، باید پول بیشتری به ماینرها بدهید تا شما را تایید کنند. این موضوع، یکی از تفاوت‌های بانک با کیف پول بیت کوین است.

چگونه در کیف پول بیت کوین، سرمایه گذاری کنیم؟

ابتدا به یکی از اکسچنج‌های معتبر و فعال در کشورتان بروید و سپس تاییدیه خرید، توسط یک آدرس در اختیار شما قرار می‌گیرد.

آیا بیت کوین‌ها امن هستند؟

این سوال یکی از سوالات متداول درباره بیت کوین است. این سوال برای همه پیش می‌آید که آیا نگهداری سرمایه در محیط دیجیتال و کامپیوتر شخصی خود، کار عاقلانه‌ای است؟ درست است که کیف پول‌های آفلاین، امنیت بیشتری نسبت به کیف پول‌های آنلاین دارند؛ اما این مطلب قطعا به آن معنا نیست که کیف پول‌های آنلاین، امنیت ندارند. شما باید از اکسچنج‌ها و کیف پول‌های امن استفاده کنید و همیشه کلیدهای خصوصی و رمزهای خود را، از دیگران مخفی کنید.

چگونه یک حساب بیت کوین باز کنیم؟

شاید برای عده‌ای، این سوال عجیب باشد؛ اما برخی دیگر انتظار دارند، سیستم بیت کوین مانند سیستم مالی رایج باشد که البته اینطور نیست. شما نیازی به حساب بیت کوین ندارید و در واقع چنین چیزی، اصلا وجود ندارد. تنها حسابی که ممکن است شما به آن نیاز پیدا کنید، کیف پول آنلاین است.

چگونه بهترین کیف پول را تشخیص دهیم؟

تنها فردی که می‌تواند بهترین کیف پول را برای شما انتخاب کند، خودتان هستید. شما باید نیازهای‌تان را در نظر بگیرید و کیف پولی متناسب با آن‌ها خود انتخاب کنید. بهتر است در انتخاب این کیف پول، با خود صادق باشید. اگر می‌خواهید از بیت کوین در کسب و کارتان استفاده کنید، حتما توجه داشته باشید که کیف پول انتخابی شما، امکان انتقال و پرداخت مقدار زیادی بیت کوین را داشته باشد.

اشتباهات رایجی که باید از آن‌ها دوری کنیم، چه هستند؟

اول از همه، هیچ وقت سرمایه خود را برای مدت طولانی، در کیف پول اکسچنج قرار ندهید. زیرا کنترل شما روی اکسچنج، بسیار کم است و شما به هیچ عنوان، نباید در جایی که کنترلی روی آن ندارید، سرمایه‌تان را قرار دهید.

دوم اینکه، تمام سرمایه خود را در یک جا، قرار ندهید؛ چون اگر دسترسی به کیف پول‌تان را از دست دهید، همه سرمایه خود را از دست خواهید داد.

سوم اینکه، آدرس هدف خود را ۲ بار چک کنید؛ چون خرید و فروش بیت کوین، برگشت ناپذیر است و شما قطعا نمی‌خواهید تمام سرمایه خود را، به یک غریبه ببخشید.

در آخر اینکه، تنها از کیف پول‌هایی استفاده کنید که مورد اطمینان باشند. کوین‌های خود را در اختیار غریبه‌ها قرار ندهید و مطمئن باشید که صاحب کیف پول، فردی معتبر است و امنیت بالایی را در اختیار شما می‌گذارد.

اهمیت پاسخگویی به سوالات متداول درباره بیت کوین

کیف پول بیت کوین

از چه کیف پول‌های دیگری می‌توان استفاده کرد؟

از انواع دیگر کیف پول‌، می‌توان کیف پول‌های داغ را معرفی کرد. داغ بودن کیف پول، به این معنا است که در محیط آنلاین، روی کامپیوتر کار می‌کند. مثل کیف پول‌های ios، اندروید و دسکتاپ.

چه تعداد پشتیبان‌گیری نیاز است؟

پیشنهاد من به شما، وجود حداقل ۲ پشتیبان در محل‌های متفاوت است. سعی کنید پشتیبان‌های خود را در محیطی غیر مرطوب قرار دهید و همچنین مطمئن شوید که از لحاظ امنیتی، در محل مناسبی قرار دارند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: با وجود کاهش قیمت، علاقه‌مندان هنوز بیت کوین را دوست دارند

اگر شرکت سخت افزاری، کیف پول کار خود را متوقف کند؛ چه اتفاقی می‌افتد؟

تمام کیف پول‌های سخت افزاری، با چند کمپانی همکاری می‌کنند. به این ترتیب، اگر یک کمپانی کار خود را متوقف کند؛ شما می‌توانید با استفاده از کمپانی‌های دیگر، به کار خود ادامه دهید.

کافی است کیف پول مورد نظر را دانلود و کیف پول سخت افزاری خود را به کامپیوتر، متصل کنید. سپس تمام اطلاعات شما وارد یک کیف پول جدید می‌شود. توجه داشته باشید که کیف پول جدید، باید کیف پول سخت افزاری شما را پشتیبانی کند.

آیا می‌توان برای پشتیبان‌گیری از سید (Seed) خود، با تلفن همراه عکس بگیریم؟

هرگز چنین کاری نکنید! برای پشیبان‌گیری از سیدها، تنها آن‌ها را روی کاغذ بنویسید. زیرا زمانی که با تلفن همراه خود، از آن عکس می‌گیرید؛ سید را در محیطی قرار می‌دهید که به اینترنت متصل است. به این ترتیب، کار را برای هکرها راحت می‌کنید: پس لطفا چنین کاری را انجام ندهید.

چرا کیف پول‌های سخت افزاری، دکمه دارند؟

زیرا از این دکمه‌ها برای تایید عملیات، استفاده می‌شود. برای ارسال یک معامله، باید دکمه روی کیف پول را فشار دهید یا نگه دارید. دلیل وجود این دکمه، افزایش امنیت است. با این روش، حتی اگر هکر بتواند به اطلاعات داخل کیف پول دست پیدا کند؛ تا زمانی که به دکمه دسترسی نداشته باشد، نمی‌تواند هیچگونه معامله‌ای انجام دهد.

آیا کوین بیس و کیف پول‌های سخت افزاری، با یکدیگر کار می‌کنند؟

یکی از سوالات متداول درباره کیف پول بیت کوین همین سوال است. کوین بیس مستقیما با کیف پول‎های سخت افزاری، کار نمی‌کند. با این وجود، شما به محض خرید کوین، باید آن را به کیف پول خود انتقال دهید و هرگز آن را در محیط کوین بیس، نگه ندارید. در واقع نه تنها در کوین بیس، بلکه در هیچ اکسچنج دیگری هم، نباید کوین‌ها را نگهداری کرد. زیرا افراد بسیاری با این عمل، سرمایه خود را از دست داده‌اند.

بهترین کیف پول سخت افزاری برای آلت کوین (Altcoin) چیست؟

اگر به طور جدی در دنیای ارز مجازی، فعالیت دارید و در معاملات خود، بیش از یک کوین استفاده می‌کنید؛ پس حتما باید از کیف پولی استفاده کنید که چند نوع کوین را پشتیبانی کند. استفاده از ارز مجازی، همیشه با خطر بالایی همراه است و همیشه نیاز بود تا کیف پول‌های سخت افزاری به بازار عرضه شوند تا امنیت را بالا ببرند. در ابتدا امکان نگهداری ارز در فضای سرد، بسیار کم بود؛ اما حالا شما، بیش از یک گزینه دارید.