از سال ۲۰۱۵ علاقه به ارزهای مجازی افزایش پیدا کرده‌است و استخراج کننده های بیت کوین رو به افزایش هستند. ما در دسامبر ۲۰۱۷ شاهد افزایش ارزش بیت کوین از ۳۰۰$ به۲۰۰۰۰$ بودیم و در ژانویه  ۲۰۱۹ کاهش آن به ۳۵۰۰$ را مشاهده کردیم. سود استخراج بیت کوین همیشه یک سوال اساسی برای علاقه‌مندان این حوزه بوده و هست.

بقیه ارزهای مجازی هم چنین نوساناتی را طی کرده‌اند. بیشتر از ۲۰۰۰ ارز مجازی در سایت investing.com وجود دارد اما اتریوم و لایت کوین دو تا از متغیرترین‌ و معروف‌ترین‌ها آن‌ها بوده‌اند.

در حالی که خرید یک اکسچنج مانند کوین بیس (coinbase) بسیار راحت است و به شما امکان خرید مقداری ارز مجازی را می‌دهد، بعضی بیت کوین ماینر ها ترجیح می‌دهند سکه‌های خود را شخصا استخراج کنند. به نظر می‌رسد  بهترین  گزینه‌ها بستگی به شرایط شخصی فرد و انتخاب او دارد. در این مقاله از کوین نیک به بررسی این حقیقت می‌پردازیم که آیا سود استخراج بیت کوین جذاب است یا خیر؟

محاسبه سود استخراج بیت کوین

کارت گرافیکی ارزشی به اندازه ۷۰۰$ دارد و بعضی از ماینرها برای شروع کار خود ۱۰۰۰۰$ هزینه می‌کنند.

سود استخراج بیت کوین

استخراج یا همان ماینینگ ارزهای مجازی به نظر هوشمندانه نیست. تصور کنید از یک کامپیوتر برای حل یک مسئله‌ی ریاضی کمک می‌گیرید و برای حل آن به شما یک سکه یا بخشی از یک سکه را جایزه می‌دهند. اولین بیت کوین ماینرها تنها با استفاده از قدرت محاسبه‌شان می‌توانستند سکه بدست بیاورند.

در سال ۲۰۰۱۹ استخراج ارزهای مجازی کمی پیچیده‌تر شد. برای مثال در بیت کوین هر ۴ سال یکبار پاداش استخراج نصف می‌شود. یک بیت کوین ماینر حرفه‌ای یک برنامه‌ی بزرگ و منظم برای استخراج دارد و این، کار را برای ماینرهای تازه‌کار سخت می‌کند.

شما برای اینکه بتوانید موثرتر عمل کنید می‌توانید به یک استخر استخراج ارز دیجیتال بپیوندید اما برای پیوستن باید مبلغی را بپردازید و با دیگران همکاری کنید و این کار ممکن است منافع شما را کاهش دهد.

بعضی از ماینرها ارزهای دیگر را انتخاب می‌کنند. بعضی از ارزهای دیجیتال ارزش بسیار کمی به دلار آمریکا دارند اما از این ارزها می‌توانید استفاده کنید و در اکسچنج ارزهای معتبرتری خریداری کنید و امیدوار باشید سرمایه شما ارزشمند شود.

بدون در نظر گرفتن ارز دیجیتالی که می‌خواهید استخراج کنید باید برای هزینه‌های خود حساب کاربری داشته باشید. برای مثال گاهی کارت گرافیکی ارزشی به اندازه ۷۰۰$ دارد و بعضی از ماینرها برای شروع کار خود ۱۰۰۰۰$ هزینه می‌کنند.

در بالای لیست هزینه‌های شما، هزینه‌ای است که برای صرف انرژی باید هزینه کنید و منتظر قبض‌های برق با قیمت بالا باشید.می‌توانید از وسایل اولیه‌ای استفاده کنید که انرژی کمتری بخواهند اما انتظار نداشته باشید با این شرایط سریعا به سوددهی برسید.

اندازه گیری سود استخراج بیت کوین

در استخراج ابری شما نگران هزینه انرژی و دیگر مسائل نیستید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: خرید وفروش بیت کوین به زبان ساده

استخراج ابری

در استخراج ابری باید وسایل دیگران را برای مدتی اجاره کنید. بعضی از کمپانی‌ها حاضرند این کار را برای شما بکنند. اگر انتظار دارید با این کار به سوددهی برسید و بیشتر از پولی که خرج کرده‌اید بدست بیاورید، خیلی امیدوار نباشید.

با توجه به کمپانی که انتخاب می‌کنید یا باید هزینه را به صورت ماهانه پرداخت کنید و یا ممکن است مبلغی متغیر را از شما بخواهند. کمپانی‌ها مبلغی را برای نگه‌داری از شما می‌گیرند و در کل مبلغی که در استخراج ابری می‌پردازید بیشتر است.

بعضی از کمپانی‌ها با شما قراردادهای مدت دار می‌بندد و به شما اجازه خروج از قرارداد را نمی‌دهند و اگر ارزش یک ارز مجازی پایین بیاید ممکن است در یک قرارداد بدون سود گیر کنید. در غیر این صورت چند ماه زمان می‌برد تا بتوانید هزینه‌ای که کردید را بازگردانید و به سوددهی برسید.

با وجود تمام این مسائل در استخراج ابری شما نگران هزینه انرژی و دیگر مسائلی که اگر وسیله برای خودتان بود داشتید نیستید.

دور اندیشی

هزینه کردن و سرمایه‌گذاری در بیت کوین تنها در صورتی عقلانی است که مطمئن باشید سود زیادی خواهید کرد. خرید بیت کوین و امیدوار بودن به سود آن ریسک زیادی دارد. بازار ارزهای مجازی بسیار جوان است و ممکن است همان پروژه‌ای که شما پر از سود می‌بینید در دید دیگری یک شکست بزرگ باشد.

در ژانویه ۲۰۱۹ بعضی بانک‌ها اعلام کردند که هنوز معتقدند ارزهای مجازی غیر قابل اعتمادند و ارزش آن‌ها ممکن است هر لحظه کاهش پیدا کند.

با این وجود بعضی کارمندان بانک بودند که معتقد بودند ارزهای مجازی برای واریزهای خارجی مناسب‌اند اما باید کنترل کامل را بر روی آن داشته باشیم.

با وجود تمام این حرفا ارزهای مجازی همیشه بیشترین ریسک را دارند و شما به عنوان بیت کوین ماینر باید انتظار هر چیزی را داشته باشید و همیشه احتیاط کنید.