مبادله ارز دیجیتال برای خیلی‌ها سودآور و پر منفعت است، اما این کار در عین حال که برای یک شخص می‌تواند سودبخش باشد، اگر به درستی انجام نشود، برای سلامتی و بهبود مالی شخص نیز هولناک خواهد بود. منظور از انجام درست مبادله، انجام آن با ذهنیت درست همراه با ابزار مناسب است که از جمله آن‌ها می‌توان به نظارت در بازار، مدیریت سهام، متعادل کننده سهام، کیف پول‌های قابل اعتماد، سایتی معتبر در مورد اخبار رمزنگاری‌ها و در نهایت، یک صرافی مورد اعتماد اشاره کرد که در آن واقعا بتوان به مبادله ارز دیجیتال پرداخت.

در این مطلب از کوین نیک به معرفی ۱۳ ابزار مناسب مبادله ارز دیجیتال می‌پردازیم. در این مقاله سعی شده تا هم ابزاری مناسب برای تازه کارها و هم ابزاری برای حرفه‌ای‌ها معرفی شود.

TradeSanta

ترید سانتا یک ربات تبادل ارز دیجیتال است که انجام معاملات را به صورت خودکار انجام می‌دهد و کمک می‌کند تا شما حتی زمانی که خواب هستید نیز از این کار سود ببرید. نکته جالب توجه دیگر در مورد TradeSanta این است که برای کاربران تازه وارد کاملا مناسبت است.

شروع کار با این ابزار راحت است و تنها کاری که نیاز به انجام آن دارید، ایجاد ارتباط بین TradeSanta با یک صرافی پشتیبانی شده با استفاده از API است. سپس می‌توانید با یک سرمایه‌گذاری حداقل، حتی ۵۰ دلار، شروع خوبی برای امتحان این ربات سودمند داشته باشید. در زمان نوشته شدن این مطلب، ربات TradeSanta از صرافی‌های زیر پشتیبانی می‌کند:

  • Binance
  • Bittrex
  • Bitfinex
  • HitBTC
  • BitMex
  • OKEX
  • Huobi

برای درک هر چه بهتر چگونگی استفاده از این ربات، ویدیوها و راهنماهایی وجود دارد تا در کمتر از ۳۰ دقیقه فوت و فن کار را یاد بگیرید و تجارت خود را شروع کنید.

CoinTracking

کوین ترکینگ یک ابزار مدیریت سهام ارزهای رمزنگاری شده هم برای کاربران تازه وارد و هم برای کاربران پیشرفته است. ویژگی‌های این ابزار مدیریت پس از چند وقت استفاده می‌تواند شما را شگفت زده کند. هر چند که محیط کاربری CoinTracking تاریخ گذشته به نظر می‌رسد، اما درک و فهمیدن آن، آن قدرها هم مایه زحمت کاربر نخواهد بود.

با کوین ترکینگ، می‌توانید به مبادله ارز دیجیتال خود با صرافی‌های مختلفی بپردازید و همیشه از ارزهایی که در سهام خود دارید آگاه باشید. همچنین این ابزار دائما برای شما نمودارهایی شهودی و چارت‌هایی بر اساس سهامی که در اختیار دارید ایجاد می‌کند تا بتوانید به راحتی حرکات بعدی خود در مبادله ارز دیجیتال را با آگاهی و دانش درست انتخاب کنید.

CionTracking یک ابزار پرداختی است که هم به صورت وب سایت و هم به صورت اپلیکیشن موبایل در دسترس کاربران قرار گرفته است. اما لازم  است بدانید که دو نسخه رایگان و پولی از کوین ترکینگ وجود دارد که نسخه رایگان آن برای تست و به دست آوردن آگاهی از میزان سود و عملکرد آن مناسب است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: استخر بیت کوین؛ معرفی ۷ استخر ماینینگ برتر برای استخراج بیت کوین

Coinigy .۳

اگر از جمله اشخاصی هستید که با صرافی‌ها و ابزاری نظیر Binance و KuCion کار می‌کنید، بنابراین بیش از ۵۰ درصد از بازار ارزهای رمزنگاری شده را تحت پوشش خود درآورده‌اید. اما زمانی فرا می‌رسد که برخی‌ها نیاز به عمیق‌تر شدن در این بازار دارند و می‌خواهنند دسترسی خود را تا حد امکان در این بازار افزایش دهند و البته در عین حال ریسک خود برای استفاده از چندین صرافی را کاهش دهند؛ بنابراین Coingy دقیقا ابزاری است که این افراد به آن نیاز دارند.

تنها با یک حساب کاربری در این ابزار می‌توانید معاملات خود را در صرافی‌های زیادی انجام دهید و حتی با استفاده از اپلیکیشن اندروید Coinigy، قادر هستید به تبادل و تجارت هزاران ارز دیجیتال بپردازید. همچنین می‌توانید تا آپدیت، هشدارها و چارت‌ها را به صورت هم‌زمان (Real-Time) از صرافی‌های مختلفی که از آن‌ها می‌توانید ارز دیجیتال خریداری کنید را به راحتی و با سرعت دریافت کنید.

در این روش، حتی صرافی‌های خود را با خرید و فروش ارزهای رمزنگاری شده مختلف در صرافی‌های گوناگون، متنوع خواهید کرد و از این رو، ریسک انجام مبادله ارز دیجیتال را کاهش می‌دهید. البته که امکانات این ابزار به رایگان در دسترس کاربر قرار نمی‌گیرند و کاربران برای استفاده از آن‌ها باید هزینه‌های ماهانه یا اشتراک‌های سالیانه پرداخت کند. هر چند که می‌توانید برای امتحان Coinigy به صورت یک ماه از این ابزار به رایگان استفاده کنید.

اهمیت مبادله ارز دیجیتال

ترید سانتا

۳commas

تری کاماز، یک ربات مبادله ارز دیجیتال مدرن و همچنین یک متعادل کننده سهام است که کمک می‌کند تا معامله‌گرهایی مانند شما بتواند بیشترین سود را از تبادلات و تجارت خود ببرند. می‌توانید این ربات را به صرافی‌هایی مانند Binance یا Bitterex تنها با یک حساب در محیط کاربری ۳commas متصل و به صورت همزمان در هر یک از صرافی‌ها به انجام معاملات بپردازید.

به علاوه، می‌توانید از ویژگی‌های تبادلات هوشمند مانند حد ضرر (Stop-Loss) و جمع آوری سود (Take Profit)  بهره ببرید که قادر هستند به صورت همزمان سود فرد را به بالاترین میزان برسانند. همچنین توسط ۳commas قادر هستید تا با نسخه برداری از تبادلات موفق که به طور پیوسته سهام رو به رشدی دارند، به تجارت اجتماعی بپردازید.

Shrimpy

شریمپی یکی دیگر از نرم افزارهای مبادله ارز رمزنگاری شده است که اجازه می‌دهد تا در سرمایه گذاری ارزهای دیجیتالی خود تنوع، خودکار سازی و درآمد داشته باشید.

این نرم افزار کانسپتی جدید از متعادل سازی ارائه کرده است که می‌تواند با خرید با کمترین قیمت و فروش با بالاترین قیمت به صورت کاملا خودکار، بسیار بهتر از رقیبان خود در این زمینه عمل کند. تکنیک متعادل سازی دوباره در این ابزار توسط نهنگ‌های ارزهای دیجیتالی صورت می‌گیرد تا ریسک را به پایین‌ترین حد خود و سود را به بالاترین حد خود صرف نظر از شرایط بازار برساند.

اما این ابزار چطور کار می‌کند؟ زمانی که چرخه تعادل موجودی خود را در ساعات، روزها یا هفته‌ها مشخص کنید، Shrimpy به صورت کاملا خود کار به خرید و فروش ارزهای دیجیتال در هر یک از چرخه‌های تعیین شده بر اساس اهداف و دسته‌بندی‌های شما می‌پردازد. البته، برای این کار، باید صرافی‌های خود را با شریمپی ادغام کنید و این کار به راحتی هر چه تمام صورت می‌گیرد.

Ledger Nano S .۶

اگر در مورد این ابزار در دنیای ارزهای رمزنگاری شده صحبت نکنیم یک جنایت انجام داده‌ایم. لجر نانو اس، یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری ارزهای رمزنگاری شده در بازار است. اگر از آن دست افرادی هستید که در مورد حضور در دنیای رمزارزها جدیت کاملی دارید و به ارزش و سود بلند مدت آن اهمیت فراوانی می‌دهید، و صد البته، نیاز به امنیت به شدت بالایی دارید، باید یک Ledger Nano S در اختیار داشته باشید.

این ابزار ارزشمند در حال حاضر و تا زمان نوشتن این مطلب، بیش از ۲۵ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. به علاوه، این کیف پول، یک کیف پول HD (کیف پول سلسله مراتبی)  است که به شدت در فضای رمزنگاری‌ها، محبوب است. بهتر است استفاده از Ledger Nano S را یکی از اولویت‌های خود در فضای مبادله ارز دیجیتال قرار دهید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: معرفی بهترین سایت‌ سرمایه گذاری بیت کوین از نگاه کاربران

Binance .۷

حالا که تا پیش از این با برخی از بهترین ابزار مبادله ارز دیجیتال در تمامی زمینه‌ها آشنا شدید، بدیهی است که به دنبال یک صرافی معتبر و مناسب برای انجام امور تبادل و تجارت خود باشید و آن را با خیال راحت با ابزارهای خود هماهنگ کنید. در این جا به معرفی ابزاری در این زمینه می‌پردازیم که یک از برجسته‌ترین صرافی‌های تبادل ارزهای دیجیتال است که توانسته در صنعت صرافی‌ها یک بنچمارک تازه به جا بگذارد.

بایننس یکی از سه صرافی برتر دنیا در زمینه ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود و جالب است بدانید که این صرافی تنها دو سال است که چشم به جهان ارزهای دیجیتالی گشوده است. تیم پشت بایننس افرادی شگفت انگیز هستند که به شدت روی خدمت به تبادلات مشتریان خود تمرکز کرده‌اند. به همین دلیل است که آن‌ها ابزارها و سرویس‌های خلاقانه‌ای نظیر ایر دراپ (Airdrop) ، رقابت‌ها (Competitions) و اهدای جوایز به صورت منظم را در برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

به علاوه، هزینه معاملات این صرافی با ۰.۱ درصد، در پایین‌ترین حد خود در این صنعت قرار دارد. همچنین بایننس دارای یک اپلیکیشن موبایل برای سیستم عامل‌های iOS و اندروید است که به کاربران خود اجازه می‌دهد تا به راحتی و در همه حال به انجام معاملات بپردازند.

KuCion

کوکوین یکی دیگر از صرافی‌های محبوب ارزهای رمزنگاری شده است که توانست در مدت زمانی کوتاه مورد توجه بسیاری از کاربران قرار بگیرد. این صرافی توسط تیمی با تجربه در زمینه معاملات و توسعه ارزهای دیجیتال که پیش از این در زمینه صرافی تجربه لازم را کسب کرده‌اند هدایت می‌شود.

در اینجا می‌توانید برخی از کمیاب‌ترین ارزهای رمزنگاری شده را که هیچ جای دیگری قادر به یافتن آن نخواهید بود پیدا کنید؛ همانند یک الماس. درست همانند بایننس، آن‌ها یک اپلیکیشن کاملا عملی و مناسب را برای سیستم‌ عامل‌های اندروید و iOS ارائه داده‌اند. همچنین آن‌ها توکن منحصر به فرد خود به نام KGS را در اختیار دارند و دارندگان این توکن می‌توانند در اشتراک درآمد کوکوین سهیم شوند. جدا از این منفعت، هزینه شرکت و انجام مبادله ارز دیجیتال در این صرافی ۰.۱ درصد است.

روش های مبادله ارز دیجیتال

بایننس

CoinMarketCap

استفاده از کوین مارکت کپ نیازی به معرفی ندارد، مگر آن که اولین روز شما در ورود به دنیای ارزهای رمزنگاری شده باشد. کوین مارکت کپ یکی از پر بازدیدترین وب سایت‌های مرتبط با مبادله ارز دیجیتال است و دلیل ‌آن، نمایش به روز قیمت‌ها،‌ ارزش بازار، حجم بازار در طول ۲۴ ساعت و فهرست کردن تمامی ارزها و توکن‌های موجود در بازار است.

علاوه بر این، تمامی این موارد از جمله قیمت، توده و دیگر داده‌ها را به ۱۳ زبان مختلف و ۲۸ ارز ملی به نمایش می‌گذارد. همچنین این سایت چارت تاریخ قیمت‌ ارزهای دیجیتالی را نیز نشان می‌دهد و می‌توان آن را به صورت همزمان با قیمت حال حاضر مقایسه کرد.

کوین مارکت کپ همچنین دارای APIها، ویجت‌ها، اجتماع و بازارهای مختلف مرتبط با هر ارز و توکن‌ها است که کار را برای معامله و تصمیم گیری سریع آسان می‌کند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: معرفی انواع کیف پول بیت کوین به زبان ساده

CoinMarketCal .۱۰

 اگر مشغول به مبادله ارز دیجیتال هستید، کوین مارکت کل یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد نیاز اسلحه خانه‌ی شما است! کوین مارکت کل یک تقویم اقتصادی بر اساس شواهد و مدارک و همچنین هدایت شده توسط جوامعی است که در بازار مبادله ارز رمزنگاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با کوین مارکت کل، در مورد زمان عرضه نسخه‌های بتا، آلفا، اصلی و تست نِت‌های ارزهای مختلف آگاه خواهید شد. همچنین از ایر دراپ‌ها وعرضه ویژگی‌های جدید نیز مطلع خواهید شد. به علاوه، تمامی این اطلاعات همراه با منابع آن‌ها در دسترس قرار می‌گیرند تا کاربران بتوانند نسبت به موثق بودن اطلاعات مطلع و سپس نسبت به آن خبر امتیاز منفی یا مثبت دهند.

کوین مارکت کل یکی از مهم‌ترین ابزاراتی است که در استراتژی مبادله ارزدیجیتال به آن نیاز دارید و خوبی آن این است که کاملا به صورت رایگان در دسترس قرار دارد.

CryptoPanic .۱۱

کریپتو پنیک یکی دیگر از ابزارهای محبوبی است که کمک می‌کند همیشه در مورد اخبار فضای مبادله ارز دیجیتال به‌روز باشید. دنیای ارزهای رمزنگاری شده، بازاری کوچک است که به شدت توسط اخبار‌ تحت تاثیر قرار می‌گیرد. به همین دلیل اهمیت دارد که اخبار را به صورت لحظه‌ای دنبال و معیار حال حاضر دنیای رمزارزها را بسنجنید و استراتژی مناسب خود را برای معامله پیدا کنید.

با نسخه رایگان کریپتو پنیک، می‌توانید تنها اخباری که بر اساس ارزهای مورد علاقه خود انتخاب کرده‌اید بخوانید. به علاوه، می‌توانید با ویژگی جالبی که در اختیار شما قرار می‌دهد، کانال‌های یوتیوب، فروم‌های ردیت و اکانت‌های توییتر مناسب و هماهنگ با زمینه‌ای را که در آن فعال هستید دنبال کنید.

کریپتو پنیک برای دسترسی هر چه راحت‌تر کاربران، اپلیکیشن خود برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS را عرضه کرده است.

Trading View .۱۲

تریدینگ ویو یک نرم افزار چارت با کیفیت است که به دلیل نمایش دقیق چارت‌های بازار در زمینه‌های مختلف به شهرت فراوانی رسیده است. بنابراین اگر از آن دست افرادی هستید که آنالیزهای تکنیکی ارزها را با نگاه به چارت‌های مختلف دنبال می‌کنید، تریدینگ ویو مناسب شما است. بیشتر از آن، کمک می‌کند تا اخرین الگوهای آنالیز را با مشاهده این ابزار، پیدا کنید.