این روزها بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال طرفداران بسیاری در سراسر دنیا داشته و متخصصان و علاقمندان بسیاری به استخراج می‌پردازند یا به خرید بیت کوین علاقه دارند. اما استخراج بیت کوین واقعا به چه معنا است و چگونه انجام می‌شود؟ در ادامه این مقاله با کوین نیک، همه دستورالعمل‌های لازم برای استخراج کردن بیت کوین را بررسی می‌کنیم.

به صورت خلاصه می‌توان گفت فرآیند تایید تراکنش‌های بیت کوین و ثبت آ‌ن‌ها در دفتر کل توزیع شده، استخراج نامیده می‌شود. فرآیند استخراج موجب غیر متمرکز شدن امنیت شبکه  و در نتیجه به ایجاد یک بیت کوین جدید منجر می‌شود. اگر بخواهیم به زبان ساده توضیح دهیم روش کار به شرح زیر است:

  • تراکنش‌های تایید شده در یک بلوک تجمیع می‌شوند
  • سیستم‌ها باید برای اضافه کردن یک بلوک جدید به زنجیره بلوک‌های بیت کوین یک پازل کدگذاری شده بسیار پیچیده را حل کنند
  • اولین سیستمی که موفق شود پازل را حل کند به عنوان پاداش بیت کوین جایزه می‌گیرد

بیشتر بخوانید: با بزرگ ترین فارم‌ها برای استخراج کننده بیت کوین در جهان آشنا شوید

استخراج کننده یا ماینر بیت کوین کیست؟

بیت کوین ماینر کیست؟

ماینر بیت کوین کسی است که با سیستم کامپیوتری، مشغول ماین بیت کوین است.

ماینر بیت کوین کسی است که با سیستم کامپیوتری، مشغول ماین بیت کوین است. استخراج این ارز دیجیتال فرآیند سود‌آوری است؛ چرا که ماینر‌ها از کاربران برای تایید تراکنش خود هم مبلغی دریافت می‌کنند.

هنگامی یک پازل حل شد و یک بلوک جدید به زنجیره بلوک‌ها اضافه شد، ماینر (در حال حاضر) مقدار ۱۲/۵ بیت کوین به‌دست‌می‌آورد. این مقدار با مرور زمان کاهش می‌یابد به این شکل که با ایجاد هر ۲۱۰،۰۰۰ بلوک جدید، این مقدار به نصف کاهش می‌یابد. در حال حاضر اولین ماینر ۵۰ بیت کوین به ازای هر بلوک کسب می‌کند، در حالی که این مقدار در سال ۲۰۲۰ به ۶/۲۵ کاهش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: آیا سقوط بیت کوین مسئله‌ای نگران کننده خواهد بود؟

استخراج کردن بیت کوین رایگان نیست؛ چرا که شما ناگزیر هستید ابزار استخراج را خریداری کرده و قبض‌های برق بسیار گزافی را پرداخت کنید.

با استفاده از یک ماشین حساب مخصوص استخراج، که انواع آن به صورت آنلاین در دسترس است، می‌توانید محاسبه کنید از طریق استخراج چه میزان درآمد کسب خواهید کرد.

همچنین می‌توانید به شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند و دستگاه‌های مورد نیاز را دارند پول پرداخت کنید تا این کار را برایتان انجام دهند. برای دریافت این خدمات، باید یک قرارداد امضا کنید و پولی برابر با حدود ۲ سال استخراج را به آن‌ها پرداخت کنید و به صورت دوره‌ای بیت کوین‌های استخراج شده خود را تحویل بگیرید.