بسیاری از افراد بر این باورند که بیت کوین آمده که بماند و تعداد زیادی از آن‌ها تصمیم گرفته اند به سراغ کسب و کار با بیت کوین در اکسچنج‌های مختلف بروند.

درست است که در روزهای ابتدایی کسب و کار با ارزهای دیجیتال کلاهبرداری‌ها افزایش یافته بودند اما اکسچنج‌ها و کیف پول‌ها تلاش زیادی برای مقابله با آن کردند و در حقیقت امروزه ما به بازار مناسب‌تری برای کسب و کار نگاه می‌کنیم. چه شما خودتان کارهایتان را انجام دهید و چه این کار را به دیگران واگذار کرده باشید این باز هم مهم است که پیش از ورد به درون دنیای بیت کوین اطلاعاتی درباره‌ی نحوه عملکرد آن داشته باشید. در این مقاله کوین‌ نیک بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

انتخاب اکسچنج

اولین مرحله برای ورود به دنیای بیت کوین انتخاب محل مناسبی برای انجام کارها است و با وجود اینکه بیت کوین قرار بود سیستم نامتمرکزی برای کسب و کار باشد اما این تقریبا غیر ممکن است که کارهای خود را بدون استفاده از یک سیستم متمرکز انجام دهید.

در کل این سرورهای متمرکز به عنوان یک نقطه ضعف برای بیت کوین شناخته شده‌اند، اما با افزایش امکانات امنیتی آن‌ها به مرور به عنوان یک ویژگی در بیت کوین شناخته می‌شوند.

اگر می‌خواهید در به شکل غیر حرفه‌ای دو در سطح مبتدی شروع به کار با بیت کوین کنید به یک یا دو اکسچنج کاربردی نیاز دارید. در حالی که ویژگی‌ها و گزینه‌های منحصر به فرد کسب و کار در اکسچنج تبدیل به مهم‌ترین جنبه برای انتخاب آن شده است اما مهم‌ترین ویژگی امنیت یک اکسچنج است، وقتی که شما در کیف پول گرم به کسب وکار مشغول هستید. فاکتورهایی مانند طول عمر، دو فاکتور سندیت و مدرک ذخیره سازی قطعا مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که هرکس پیش از انتخاب اکسچنج باید به آن توجه کند.

اکسچنج‌های بیت کوین باید بتوانند اثبات کنند که واقعا ارز مجازی که می‌گویند را دارند پس بهتر است تحقیقات زیادی بر روی اعتبار اکسچنج مورد نظرتان بکنید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: چه چیزی بر روی قیمت بیت کوین تاثیر می‌گذارد؟ 

خرید و نگهداری بیت کوین

بعد از اینکه اکسچنج خود را انتخاب کردید و هویتتان تایید شد باید استراتژی خود را در کسب و کار با بیت کوین انتخاب کنید. افراد زیادی هستند که روزانه بیت کوین را خرید و فروش می‌کنند اما کاربران زیادی هم هستند که از گذشته تا به امروز تنها با خرید و نگهداری بیت کوین سود زیادی کرده‌اند.

شما هیچ وقت نمی‌دانید که تغیرات بزرگ در دنیای بیت کوین چه زمانی اتفاق می‌افتد که بخواهید با استفاده از آن نوسانات بیت کوین را پیش بینی کنید در نتیجه بهترین کار کنار گذاشتن احساسات و استفاده از بیت کوین به روش عادی است.

راهکار کسب و کار با بیت کوین

خرید و فروش بیت کوین

بعضی کاربران هفتگی خرید و فروش‌های خود را انجام می‌دهند و این در حالی است که برخی دیگر به سراغ کسب و کار ماهانه می‌روند.

تلاش برای کار با بیت کوین بدون این که بدانید دقیقا چه استفاده‌ای از آن دارید هم مسئله‌ی بزرگی است. بیت کوین پیش از این در یک روز تا ۵۰% هم  کاهش ارزش داشته است پس شما در چنین شرایطی به راحتی نمی‌توانید سرمایه خود را بیرون بکشید.

وقتی در چنین موقعیت‌هایی قرار می‌گیرید ممکن است سرمایه زیادی را از دست بدهید و در مقابل آن گاهی ارزش بیت کوین به شدت افزایش پیدا می‌کند که در چنین شرایطی سود باور نکردنی بدست می‌آورید.

اما در بیشتر مواقع اگر استراتژی درستی نداشته باشید مجبور می‌شوید بیت کوینی را که با قیمت بالا خریداری کرده اید را به قیمت پایین بفروشید.

گزارش کسب و کار با بیت کوین

اخرین موردی که بهتر است درباره‌ی کسب و کار با بیت کوین بدانید این است که وقتی شما از یک اکسچنج متمرکز استفاده می‌کنید، نباید انتظار داشته باشید که سرمایه شما ناشناس باقی بماند.

جدا از این‌ها اکسچنج اطلاعات کاملی درباره هویت شما دارد و اینکه معامله بیت کوین با دلار و یا هر ارز دیگری چیزی نیست که بتوان از دولت مخفی کرد. در نتیجه همیشه به یاد داشته باشید که کارهای شما همیشه بررسی می‌شود.