استفاده از اتریوم ممکن است برای شما غیرعقلانی به نظر بیاید اما اگر ریسک استفاده از اتریوم را بپذیرید قطعا نتیجه مثبت آن را مشاهده خواهید کرد.

اگر دنیای کامپیوترها با همین سرعت پیشرفت کند، می‌توانیم شاهد تغییر در استفاده از اتریوم مانند گوگل و فیسبوک باشیم. امروزه همه‌ی مردم جهان از این دو برنامه استفاده می‌کنند.

ممکن است استفاده از اتریوم به میزان استفاده از دنیای وب در دنیای امروز نرسد اما همان طور که هر کسی به کمک یک موبایل هوشمند یا یک کامپیوتر می‌تواند از وب استفاده کند بتواند اتر مخصوص به خود را داشته باشد. با این مطلب کوین نیک همراه باشید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: معرفی ارزهای دیجیتال مهم پس از بیت کوین

کیف پول اتریوم

قبل از هر چیزی شما نیاز به محلی برای ذخیره‌ی اتر و یا حداقل ذخیره‌ی کلیدهای خصوصی خود دارید، این کار را کیف پول‌ها برای شما انجام می‌دهند.

یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید گم کردن کلید خصوصی است. تصور نکنید که گم کردن کلید خصوصی مانند فراموش کردن پسوورد است، اگر کلید خصوصیتان را گم کنید اتر خود را برای همیشه از دست داده اید.

نپذیرفتن یک کمپانی مورد اطمینان در عین این که دارای مزایا است گاهی دردسر ساز می‌شود. به دلیل اینکه دیگر واسطه‌ها برای معاملات نیازی به کلید خصوصی ندارند شما هیچ راهی برای برگرداندن کلید خود ندارید.

برای انتخاب کیف پول خود گزینه‌هایی پیش رو دارید، کیف پول دسکتاپ، کیف پول وب، کیف پول‌های سخت افزاری و کیف پول کاغذی.

انتخاب هر یک از این کیف پول‌ها بسته به اولویت شما برای امنیت و راحتی است و معمولا این دو جنبه در تضاد با یکدیگرند، یعنی استفاده از کیف پولی که بیشترین امنیت را دارد، آسان نیست.

روش های استفاده از اتریوم

پردازشگر اتریوم

کیف پول دسکتاپ

این کیف پول‌ها بر روی لپ تاب و یا کامپیوتر شخصی شما نصب می‌شوند. شما می‌توانید پردازشگر اتریوم را دانلود و از آن استفاده کنید اما پیدا کردن پردازشگری که بر روی زبان‌های برنامه نویسی مختلف  کار کند مشکل است.

این فرایند ممکن است چند روز زمان بگیرد و شما همیشه باید آن را همگام نگه دارید تا با تغییرات بلاک چین هماهنگ شود.

کیف پول موبایل

پردازشگر موبایل پردازشگری «سبک»  است و برای اتصال با شبکه و انجام معاملات به دانلود حجم داده‌ی کمتری نیاز دارد، در نتیجه دانلود پردازشگر بر روی تلفن همراه کار هوشمندانه‌تری است.

استفاده از پردازشگرهای سبک راحت‌تر است، اما امن‌تر نه! مشتریان دائمی اتریوم به دنبال راه‌های امن‌تر می‌روند وبرای دریافت اطلاعات دقیق نیاز نیست به ماینرها اعتماد کنند، آن‌ها به تنهایی اطلاعات دقیق را بدست می‌آورند.

ذخیره‌ی کلید خصوصی بر روی محیطی مجزا از اینترنت که فضای سرد نامیده می‌شود، هک کردن را سخت‌تر و امنیت را بیشتر می‌کند.

اما در نظر داشته باشید که استفاده از این روش هنگامی که اتر بر روی گوشی هوشمند و یا کامپیوتر ذخیره شده کار راحتی نیست.

کیف پول‌های سخت افزاری

این کیف پول‌ها که اندازه‌ی یک یا ۲ انگشت هستند در حال حاضر بهترین شرایط را از هر دو جنبه فراهم می‌کنند. این کیف پول محیط امنی مجزا از اینترنت است که بدون آنلاین شدن می‌توانند معاملات را ثبت کنند.

اما به این نکته توجه کنید که اگر به طور مداوم به سراغ استفاده از اتر می‌روید این کیف پول برای شما مناسب نیست.

کیف پول کاغذی

یکی دیگر از فضاهای سردی که می‌توانید از آن استفاده کنید پرینت و یا یادداشت کلید خصوصی بر روی یک کاغذ و نگه‌داری آن در مکانی امن است. کیف پول‌های آنلاین مستقیما کلیدها را روی کامپیوتر شما ذخیره می‌کنند و این فرایند آسیب پذیری نسبت به هک  را افزایش می‌دهد.

یکی از مواردی که در کیف پول کاغذی باید به آن توجه کنید، گم کردن آن است. پس چند کپی از کلید خصوصی خود تهیه و در مکان‌های امن مختلف قرار دهید.

استفاده از اتریوم و کارکرد آن

اتریوم چیست

خرید و استفاده از اتریوم

فراهم کردن اتر با توجه به کشوری که در آن زندگی می‌کنید تفاوت پیدا می‌کند، یا بهتر است بگوییم این ارز مورد استفاده‌ی شما است که باعث تغییر می‌شود.

شما باید فردی را به صورت آنلاین و یا حضوری پیدا کنید که بخواهد اتر خود را بفروشد. در اکثر مواقع موقعیت خرید رو در رو وجود دارد مخصوصا اگر در شهرهایی با تراکم بالای اتریوم مانند نیویورک یا تورنتو زندگی کنید.

اما این شرایط در همه‌ی شهرها وجود ندارد به همین علت اکسچنج به فرد این امکان را می‌دهد که در ازای دلار و یا بیت کوین اتریوم بخرد.

خرید اتر با دیگر ارزها ممکن است کار شما را بیشتر و مراحل معامله را افزایش دهد.

بیت کوین در بین ارزهای مجازی بیشترین استفاده را دارد و کاربران همیشه به استفاده از آن در معامله‌هایشان علاقه دارند. پس اگر می‌خواهید اتر بخرید بهتر است در اکسچنج بیت کوین بخرید سپس آن را با اتر معامله کنید.

به محض اینکه اتر را خریداری کنید می‌توانید آن را مستقیما برای شخص دیگری بفرستید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: مراقب این ۵ نوع کلاهبرداری بیت کوین باشید 

کاربرد اتر و استفاده از اتریوم

کاربرانی که اتر دارند چه استفاده‌ای از آن می‌کنند؟

قطعا تا الان متوجه شدید که کیف پول و اکسچنج در اتریوم مانند بیت کوین است اما کاربرد آن متفاوت است. کاربرانی که توانایی استفاده از اتریوم داشته باشند، می‌توانند قراردادهای هوشمند را تشکیل دهند. ( کدی است که به صورت خود کار قوانین مورد نیاز را اعمال می‌کند و در نتیجه نیازی به واسطه نیست.

گروهی از قراردادهای هوشمند می‌تواند برای ساخت برنامه‌های نامتمرکز استفاده شود (dapps) که به شما این امکان را می‌دهد تا هم به آن ملحق شوید و هم از آن استفاده کنید.

طرز کار و استفاده از اتریوم

پیش از این که فراتر از این رویم بهتر است به سراغ طرز کار آن برویم. اتریوم و دیگر ارزهای مجازی دارای سیستم ذخیره‌سازی پیچیده‌ای هستند.

شاید مقایسه‌ِ آن با اطلاعات فعلی‌مان کاربردی و تاثیرگذار باشد.

تا به حال به رشته عددی روی کارت اعتباری خود توجه کرده‌اید؟ زمانی که کارت خود را گم می‌کنید بانک‌ها نیاز دارند بدانند سرمایه را به کجا انتقال دهند.

ارزهای مجازی نیز به شما اجازه می‌دهند با تایید هویت توسط اعداد مبالغ را انتقال دهید.

در این سیستم،دو عنصر اساسی برای تایید هویت وجود دارد، کلید عمومی و کلید خصوصی. این دو کلید رشته‌ای از اعداد و حروف هستند که توسط توابعی به یک دیگر نیز مرتبط اند.

کلید عمومی برای دیگران ارسال می‌شود تا با استفاده از آن پول شما را واریز کنند. اگر بخواهید افراد برای شما اتر ارسال کنند باید آدرسی در اختیار آنها بگذارید که شامل رشته‌ای از حروف و اعداد است و مشابهی از کلید خصوصی است.

زمانی که بخواهید اتر خود را خرج کنید باید از کلید خصوصی خود استفاده کنید و همانطور که از اسم آن مشخص است مانند پسوورد عمل می‌کند. کلید خصوص مانند رمز کارت‌های اعتباری است که برای هر برداشت به آن نیاز دارید.

مزیت این سیستم چیست؟ زمانی که افراد بخواهند از حساب کاربری خود برداشت کنند و یا انتقالی انجام دهند تنها کافیست کلیدهای خود را در اختیار داشته باشند و نیاز به تایید بانک و یا هیچ ارگان دیگری ندارند. برای کسب اطلاعات و مشاوره در خصوص خرید اتر با ما در کوین نیک تماس بگیرید.