با افزایش احتمال باخت برنی سندرز برای رسیدن به جایگاه ریاست جمهوری آمریکا، معاملات آتی داو جونز (Dow Futures) در حال اوج گرفتن است.

روز یکشنبه، سوم ماه مارچ بود که جو بایدن (Joe Baiden) توانست عملکردی قدرتمند در برابر برنی سندرز (Bernie Sanders) داشته باشد. سندرز، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ریسک‌های شاخص‌های معاملاتی داو جونز شناخته می‌شود.

با بازگشت قدرتمندانه جو بایدن در سه‌شنبه بزرگ (Super Tuesday، سه‌شنبه‌ ماه فوریه که در آن انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود) شاخص معاملات آتی داو جونز در یک شب رشد ۳۰۰ امتیازی داشته است. برنی سندرز به عنوان یکی از مخالفان بزرگ وال استریت که شانس بالایی در مقام ریاست جمهوری خود می‌دید، در سه‌شنبه بزرگ قافله را به جو بایدن باخت تا شانس او در برابر رقیبش کمتر شود و اتفاقی مثبت برای معاملات آتی داو جونز شکل بگیرد.

پس از هفته‌ها مشاهده پیشروی ویروس کرونا و تاثیر برجسته آن روی تمامی بازارها، سه‌شنبه بزرگ شبی بود که بسیاری از بازرگنان برای مدتی کوتاه چشم خود را از روی این ویروس بزرگ برداشتند تا رقابت ریاست جمهوری آینده آمریکا را دنبال کنند، رقابتی که تاثیر مستقیمی در بازار معاملات دارد و خواهد داشت.

جو بایدن که چند هفته پیش تا مرز سقوط پیش رفته بود، حالا با یک پیروزی بزرگ در کارولینای جنوبی، ورق را کاملا برگردانده است. او با تسلط بر سه‌شنبه بزرگ، نزدیک‌ترین رقیب خود، برنی سندرز را نابود کرد. یکی از بزرگ‌ترین و شاخص‌ترین اتفاقات این رقابت، شکست سندرز در اوکلاهاما بوده است، جایی که در سال ۲۰۱۶ او توانست به راحتی هیلاری کلینتون را شکست دهد. علاوه بر آن، پیروزی جو بایدن در ماساچوست، ایالاتی که حتی نیازی به انجام کمپین تبلیغاتی هم نداشت، باعث شد تا کمپین الیزابت وارن به راحتی نابود شود.

سقوط آزاد امید‌های برنی سندرز

یکی از بزرگ‌ترین جوازی ممکن، می‌تواند رای‌های کالیفورنیا باشد، جایی که به نظر می‌رسد پیروزی آن متعلق به برندی سندرز باشد. البته نتایج نهایی کالیفورنیا ممکن است چند روز طول بکشد، چرا که کالیفورنیا به عنوان محبوب‌ترین ایالات آمریکا شناخته می‌شود.

اما از طرفی دیگر، بایدن با هدف قرار دادن دومین ایالت بزرگ آمریکا یعنی تگزاس، زنگ خطر را برای برنی به صدا درآوردن است. چرا که تگزاس می‌تواند یک برد راحت و بی‌دردسر برای این سناتور تلقی شود.

با پیروزی‌های بایدن و احتمال موفقیت‌های بیشتر او در آینده، معاملات آتی داو جونز شروع به رشد کرده است. اما بزرگ‌ترین شرمساری سه‌شنبه بزرگ برای مایک بلومبرگ (Mike Bloomberg) بوده است، کسی که تنها برای تبلیغات خود ۵۰۰ میلیون دلار خرج کرد، حالا حتی از هیلاری کلینتون که هنوز هیچ تبلیغات و کمپینی انجام نداده است، بازی را باخته است.

اما ویروس کرونا هنوز یک خطر برای داو جونز محسوب می‌شود

با وجود اتفاقات اخیر در دنیای سیاست، ویروس کرونا همچنان یکی از مهم‌ترین عوامل حال حاضر برای سرمایه‌گذاران است. پس از اینکه حتی با قطع شدن نرخ اضطراری توسط بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا، کمکی به سهام داو جونز نشد، این سوال به وجود آمد که آیا جرمی پاول (Jerome Powell) رئیس بانک مرکزی آمریکا سیاست اشتباهی را پیش گرفته است. با قطع شدن نرخ اضطراری، بازده وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا به کمتر از ۱ درصد رسید.

با وجود تمام این شکاکیت‌ها، سخت نیست که ببینیم چرا بانک ایالات متحده آمریکا و گروه ۷ از شرایط و سلامت اقتصاد دنیا بیم دارند.

همچنین در سه‌شنبه شب شاهد کاهش نرخ خوانندگان گروه رسانه‌ای Caixin چین به ۲۶.۵ بوده‌ایم. این رقم علاوه بر شکست رکورد پایین‌ترین نرخ خواننده، برای اولین بار از سال ۲۰۰۵ است که این میزان به رقمی پایین‌تر از ۵۰ می‌رسد.

منبع: cryptonewmedia