گروه بورس بازرگانی وکلای شیکاگو تحقیقاتی انجام داده و مشخص شده تعداد مشتریان قراردادهای آتی بیت کوین در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ بیشتر شده و به روز ۴۶۰۰ عدد رسیده است.این معاملاتی است که تنها در این پلتفرم انجام می‌شود. این رقم در مدت مشابه سال قبل رشد ۶۱ درصدی داشت و رشد قراردادها در شرایط کنونی که با کاهش قیمت‌ها هم مواجه شدیم هم همچنان دارد.

علاقه موسسات مالی به قراردادهای آتی بیت کوین سبب شده حجم قراردادهای آتی CME به میزان قابل توجهی افزایش یابد.
بحث اختیارات معامله در قراردادهای آتی بیت کوین مبحثی است که مدت‌ها است مطرح است و انتظار می‌رود تا سه ماهه اول ۲۰۲۰ اجرایی شود.با اظافه شدن اختیارات معامله به قراردادهای آتی که نیازمند تایید مراجع قانون گذار است، انتظار می‌رود حجم مبادلات رشد بیشتری داشته باشد.«تیم مک کورت» (Tim McCourt)، از مدیران رده بالای گروه CME، در این خصوص می‌گوید:

با توجه به تقاضای مشتریان و رشد بازارهای قراردادهای آتی بیت کوین‌‌مان، فکر می‌کنیم که اختیارات معامله دست آن‌ها را بازتر خواهد کرد و خطرات تغییرات قیمت بیت کوین را کاهش خواهد داد.

از ماه مرداد ۵۶ موسسه بزرگ به قراردادهای آتی بیت کوین روی خوش نشان داده و به آن پیوسته اند که رقم بالایی است. بسیاری از ماینرهای با سابقه به این فکر افتاده‌ان که سرمایه گذاری‌های کم خطری داشته باشند و قرارداد آتی راهکار مناسبی برای آن‌ها بوده است.

این روزها تسویه قراردادهای آتی بیت کوین که CMEآن‌ها را برعهده دارد به صورت نقدی انجام می‌شود.مک کورت در این باره گفت:

از زمان عرضه پلتفرم قراردادهای آتی، مشتریان ما خواستار اضافه شدن اختیار معامله در خصوص معاملات آتی بیت کوین هستند.


به نظر می رسد بیت کوین قرار اسست تا سال ها محبوب‌ترین ارزر دیجیتال باقی بماند.