بیت کوین در سال ۲۰۰۸ به عنوان یک روش انقلابی ابداع شد و ما را به پرداخت آنلاین، امنیت و حریم خصوصی نزدیکتر کرد اما سه سال پس از آن، اتریوم با جاه‌طلبی بیشتری برای ایجاد تغییر در درک و فهم ما از وب‌گستر جهانی (WWW) اختراع شد. در ادامه با کوین نیک بنیانگذار اتریوم را بیشتر بشناسید.

برخلاف شخصیت مرموز ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)، مخترع بیت کوین، بنیانگذار اتریوم در سایه‌ها پنهان نیست. این شخص ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، یک برنامه‌نویس عاشق بیت کوین و رمزنگاری است. او که مالک بخشی از مجله بیت کوین بود، رویای ایجاد یک سکوی بلاک چین را در سر می‌پروراند که کاربردش فراتر از مسائل مالی باشد.

با بنیانگذار اتریوم آشنا شوید

بوترین به عنوان بنیانگذار اتریوم است.

بوترین به عنوان بنیانگذار اتریوم بسیار تنها بود و کسانی که در تبدیل این رویا به واقعیت در کنار او بودند فقط چند برنامه‌نویس با نام‌های چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، آنتونی دی ایوریو (Anthony Di Iorio)، میاهای آلیسی (Mihai Alisie) و دکتر گوین وود (Gavin Wood) بودند.

آ‌نها برای ایجاد یک پلت‌فرم پایدار، ابتدا اتریوم توکن یا همان اترها را طراحی کردند تا مردم در پروژه جولای ۲۰۱۴ با آن مشارکت کنند. پس از تامین بودجه این پروژه، تاریخ ۳۰ جولای ۲۰۱۵، زمان تولد نیمه‌رسمی این پلت‌فرم رمزنگاری به حساب می‌آمد.

اتریوم‌های امروزی پس از بروز یک شکاف در جامعه اتریوم، یعنی حمله هکری سال ۲۰۱۶ به سازمان تامین بودجه، ظهور کرده‌اند.

افرادی که خواهان تغییر در کدهای اصلی بلاک چین بودند، اتریومی ساختند که امروزه با نام (ETH) می‌شناسیم اما کسانی که با این تغییر مخالف بودند به توسعه اتریوم کلاسیک (ETC) پرداختند.طرفداران این ارز دیجیتال به خرید اتر علاقه خاصی دارند و به آینده آن امیدوار هستند.