اگر علاقه‌مند به استخراج بیت کوین هستید، لازم است در مورد بهترین استخرهای استخراج بیت کوین اطلاعات کسب کرده و در مورد آن‌ها مطالبی بیاموزید. هنگامی که شما به عنوان بخشی از یک استخر، استخراج می‌کنید، اساسا برخی از منابع خود را به یک گروه بزرگ‌تر استخراج‌کننده قرض می‌دهید و بدین ترتیب همه با هم سود بیشتری کسب می‌کنید.

اگر به تازگی وارد کار استخراج شده‌اید، ممکن است سوالات زیادی در مورد استخرهای استخراج داشته باشید، اما نگران نباشید. این مقاله کوین نیک را بخوانید تا در مورد استخرهای استخراج برای بیت کوین به همراه اطلاعاتی درباره نحوه راه‌اندازی و بهترین استخرهای استخراج بیت کوین ، مطالبی بیاموزید.

استخراج انفرادی در مقابل استخر استخراج، چرا به هر حال باید استخراج را با استخر انجام دهم؟

واقعیت این است که هنگام استخراج به عنوان بخشی از یک استخر، نسبت به زمانی که به صورت انفرادی استخراج کنید، پاداش‌های مکرر و بیشتری دریافت می‌کنید.

هرچه مشکلات شبکه بیت کوین بیشتر می‌شود، درآمد استخراج‌کنندگان در همه جا کاهش می‌یابد. گاهی اوقات، این اتفاق به عنوان «نصف شدن پاداش استخراج یا هاوینگ » شناخته می‌شود و با هر ارز رمزنگاری شده‌ای که بتوان استخراج کرد، اتفاق میفتد، نه فقط بیت کوین!

چند سال پیش، با چند رایانه رومیزی می‌توانستید به تنهایی استخراج سودآوری داشته باشید. امروزه این امر نیازمند استخراج در استخرها با دستگاه‌های ASIC است تا بتوانید از استخراج بیت کوین، سودی به دست آورید.

افرادی که به صورت انفرادی استخراج می‌کنند، ممکن است خوش شانس باشند و به طور تصادفی هر چند سال، یک بلوک به دست آورند، البته اگر خوش شانس باشند! استخراج‌کنندگان انفرادی معمولا از نرم‌افزار هسته بیت کوین (Bitcoin Core) (که اولین کیف پول بیت کوین هم بود) استفاده می‌کنند تا دستگاه خود را به شبکه بیت کوین متصل کنند. سپس آن‌ها می‌توانند، اگرچه بسیار کند، استخراج را انجام دهند. متاسفانه، استخراج انفرادی دیگر گزینه سودآوری نیست.

استخرهای استخراج این مشکل را حل می‌کنند!

در استخرهای استخراج، هر استخراج‌کننده در گروه، قدرت هش (hashpower) همه را ادغام کرده تا بیت کوین را استخراج کرده و بلوک‌ها را حل کند. هنگامی که یک بلوک با موفقیت توسط استخر پیدا و حل شود، هر استخراج‌کننده در استخر، مقداری پاداش دریافت می‌کند. استخرهای استخراج مختلف هم روش‌های مختلفی برای پرداخت سکه دارند. بسیاری از استخرها دارای پرداخت مکرر و پاداش‌های بزرگ‌تری هستند.

پیش از شروع تصمیم‌گیری در مورد این که کدام استخرها، بهترین استخرهای استخراج بیت کوین هستند، دانستن برخی اطلاعات فنی در مورد استخراج‌کننده‌ها و استخرهای استخراج و اهمیت آن‌ها برای امنیت و یکپارچگی شبکه بیت کوین، حائز اهمیت است. این اطلاعات می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد انتخاب استخری که می‌خواهید قدرت هش خود را در آینده در اختیار آن قرار دهید، کمک ‌کند.

اهمیت استخراج‌کننده‌ها و استخرها در شبکه بیت کوین

استخرهای استخراج بیت کوین، طبعا برای استخراج‌کنندگان بیت کوین در سراسر جهان ساخته شده‌اند. هر فردی که می‌خواهد در یک استخر مشخص استخراج کند، تنها باید استخراج‌کنندگان خود را به سمت آدرس آن استخر هدایت کند و بدین ترتیب، قدرت هش آن‌ها به آن استخر اختصاص پیدا می‌کند.

هر استخراج‌کننده بیت کوین که وجود دارد و به شبکه کمک می‌کند، تا حدودی مستقیما مسئول ایجاد مستمر و مداوم بیت کوین‌های جدید است. در حالی که بسیاری از کاربران واقعی بیت کوین در جهان واقعا در فرآیند استخراج مشارکت نمی‌کنند (بیشتر این کاربران، دارندگان و تاجران ارزهای رمزنگاری شده هستند)، افرادی که به بلاک‌چین و فناوری‌های موجود در آن علاقه دارند، تمایل دارند که استخراج را انجام داده و از آن لذت ببرند.

اشتیاقی که استخراج‌کنندگان به بیت کوین و موارد پشت پرده آن دارند، چیزی است که این شبکه را ادامه داده و به پیش می‌برد. همچنین، استخراج‌کنندگان بیت کوین، جنبه‌های اساسی برای امنیت و یکپارچگی شبکه بیت کوین هستند، زیرا بدون استخراج‌کننده‌‌ها، این شبکه بسیار بیشتر مستعد حمله خواهد بود. ساختار بیت کوین به شکلی که هست، به عنوان یک شبکه غیرمتمرکز، قوی و مستحکم است و استخراج‌کنندگان ارتباط زیادی با این امنیت دارند.

استخرهای استخراج برای شبکه بیت کوین حائز اهمیت هستند، زیرا آن‌ها بیشتر استخراج‌کنندگان را ترغیب می‌کنند که در پی حل بلوک‌ها به این شبکه بپیوندند. با حل شدن بلوک توسط این استخرهای استخراج، میزان سکه‌ها همچنان رو به رشد خواهد بود و این خبر خوبی برای همه افراد درگیر در کار بیت کوین است.

بهترین استخرهای استخراج بیت کوین در جهان

استخرهای استخراج بیت کوین

انتخاب بهترین استخرهای استخراج بیت کوین

تعداد زیادی استخر استخراج وجود دارد تا از میان آن‌ها انتخاب کنید، اما وقتی به دنبال بهترین استخر استخراج بیت کوین هستید، مواردی هست که باید آن‌ها را در نظر بگیرید. برخی از استخرها کارمزد می‌گیرند، برخی در کشورهای خارجی مستقر هستند و ممکن است شما با زبان آن‌ها آشنایی نداشته باشید و برخی (اما نه همه) پشتیبانی فنی ارائه می‌دهند.

در اینجا شش سوال وجود دارد که می‌توانید هنگامی که تصمیم می‌گیرید با کدام استخر استخراج کنید، از خودتان بپرسید.

۱. این استخر معدن چقدر پایدار و قابل اطمینان است؟

این یک سوال مهم است که باید از خودتان بپرسید، زیرا ثبات و اعتماد برای استخرهای استخراج بسیار مهم هستند. کاربران می‌خواهند در زمان فعالیت، انسجام ، ساختار پرداخت آسان و احساس تعلق اجتماعی داشته باشند. برخی از استخرهای قدیمی که در طی سال‌های متمادی مورد استفاده بسیاری از کاربران بوده‌اند، اجتماعات کاملا گره خورده‌ای را ایجاد کرده‌اند که به یکدیگر کمک می‌کنند، استخراج‌کنندگان بیشتری را به استخر اضافه می‌کنند و در کنار یکدیگر پیشرفت می‌کنند.

۲. روش پاداش و ساختار پرداخت چگونه است؟

بهترین استخرهای استخراج بیت کوین هم روش‌های متفاوتی دارند که پس از حل بلوک‌ها به استخراج کنندگان پرداخت می‌کنند. این روش‌ها شامل پرداخت به ازای هر سهم (استخراج‌کنندگان مبلغ ثابتی را برای هر سهم دریافت می‌کنند)، تناسبی (استخراج‌کنندگان متناسب با سهامی که به استخر ارائه کرده‌اند، مبلغی دریافت می‌کنند) و بر اساس امتیازات (پاداش استخراج‌کنندگان براساس امتیاز اختصاص داده شده، تعلق می‌گیرد.)

۳. آیا برداشت درآمد شما از این استخر آسان است؟

استخرهای مختلف برای برداشت سکه‌های استخراج شده شما پیشنهادات مختلفی دارند. در برخی استخرها، درآمد شما مستقیما به آدرس بیت کوینی که شما به استخر ارائه می‌دهید، ارسال می‌شود. در بقیه استخرها، درآمد شما در رابط کاربری نشان داده می‌شود و شما قادر خواهید بود تا آن‌ها را به صورت دستی به کیف‌پولی که در کنترل خودتان است، منتقل کنید.

۴. این استخر هر چند وقت یک ‌بار بلوک‌ها را پیدا و حل می‌کند؟

این امر بسته به استخر متفاوت است و یکی از بزرگترین فاکتورها در اینجا اندازه استخر است. واقعیت این است که استخرهای بزرگ‌تر، بلوک‌ها را سریع‌تر پیدا می‌کنند. از طرف دیگر، درآمد حاصل از استخراج در استخرهای بزرگتر، کمتر از استخرهای کوچکتر خواهد بود.

۵. آیا این استخر کارمزد می‌خواهد؟

برخی از استخرها هیچ کارمزدی از کاربران نمی‌گیرند، در حالی که برخی دیگر هزینه‌های ناچیزی را دریافت می‌کنند. این کارمزد‌ها معمولا مستقیما از مقدار سکه‌هایی که استخراج‌کننده به دست آورده، پیش از ارسال به آدرس بیت کوین ارائه شده، دریافت می‌شود.

۶. امنیت این استخر چگونه است؟

برخی از استخرها نسبت به سایرین از امنیت بهتری برخوردارند. استخرهای استخراج اغلب می‌توانند هدف حملات توزیع شده (DDOS)، گاه توسط فعالان خرابکار و گاه توسط استخرهای دیگر قرار گیرند. یک استخر عالی دارای سرپرستانی خواهد بود که اطمینان دارند آن استخر در زمان فعالیت منسجم عمل خواهد کرد. به علاوه، استخری که خراب است، به هیچ ‌وجه در شبکه مشارکت نخواهد داشت.

این‌ها همه سوالات مهمی هستند که باید هنگام بررسی و پیدا کردن بهترین استخرهای استخراج بیت کوین از خودتان بپرسید و به آن‌ها توجه کنید، زیرا برخی از این عوامل می‌توانند بر این که استخر شما هر چند وقت یک بار، بلوک‌ها را پیدا کرده یا حل می‌کند، تاثیرگذار باشد. همچنین، برخی از این عوامل می‌توانند بر میزان بیت کوینی که هر فرد در استخر، استخراج خواهد کرد، تاثیر بگذارند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۷ مورد از بهترین کیف پول های بیت کوین 

بهترین استخرهای استخراج بیت کوین

با وجود برخی تکنیک‌های فنی که در مورد آن صحبت نشده، زمان آن رسیده که کار در استخرهای استخراج بیت کوین را آغاز کنید. انتخاب‌های زیادی وجود دارد، اما در اینجا، ما روی بهترین استخرهای استخراج بیت کوین تمرکز خواهیم کرد.

در اینجا فهرستی از بهترین استخرهای استخراج بیت کوین موجود است و همچنین مواردی که آن‌ها را فوق‌العاده می‌سازند.

۱. استخر Slush

استخر Slush، استخر اصلی استخراج بیت کوین است. این استخر نخستین بار در سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد که در آن زمان به عنوان سرور استخراج در استخر بیت کوین شناخته می‌شد. این استخر اولین مورد در نوع خود بود که ایجاد شد و هنوز هم توسط آزمایشگاه‌های ساتوشی، همان گروهی که اولین کیف پول آفلاین بیت کوین را تهیه کرده است، اداره می‌شود.

استخر Slush از یک روش مبتنی بر امتیاز استفاده می‌کند که می‌تواند متقلبانی که کار در استخر را به طور تصادفی برای دستیابی به پرداخت‌های بیشتر شروع می‌کنند، تشویق کند تا همیشه کار کنند. همچنین، استخراج‌کنندگان جدید قبل از ثبت‌نام رسمی در استخر Slush، به یک حساب کاربری نمایشی دسترسی پیدا می‌کنند تا پیش از شروع، آن را آزمایش کنند.

  • کارمزد‌ استخر Slush چقدر است؟ یک کارمزد معامله ۲ درصدی وجود دارد که البته در بین تمام استخراج‌کنندگان تقسیم می‌شود.
  • استخر Slush چگونه پرداخت می‌کند؟ قبل از بیرون کشیدن پول، به استخراج‌کنندگان یک حدنصاب داده می‌شود. تراز این حدنصاب ۰۰۰۲. ۰ BTC است و استخر Slush هر وقت به این حدنصاب برسید یا از آن عبور کنید، پرداخت را انجام می‌دهد.
  • امنیت استخر Slush چگونه است؟ استخر Slush چندین تدبیر امنیتی برای کمک به ایمن نگه داشتن سکه‌های شما از جمله تایید هویت دو عاملی دارد.

۲. استخر BTC.com

استخر BTC.com، یکی دیگر از استخرهای محبوب و قابل اعتماد استخراج بیت کوین است که توسط Bitmain ایجاد شده، سازمانی که استخراج‌کننده‌های سخت‌افزاری بسیار محبوب Antminer ASIC را می‌سازد و استخر Ant متعلق به آن است. این استخر، به خاطر سهولت، حتی یک اپلیکیشن iOS برای سیستم عامل iOS اپل و Android گوگل دارد، بنابراین می‌توانید درآمد خود را در هر لحظه بررسی کنید.

استخر BTC.com در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد و از روش پرداخت به ازای هر سهم استفاده می‌کند.

  • کارمزد استخر BTC.com چقدر است؟ BTC.com استخر دیگری است که با به اشتراک گذاشتن کارمزد‌ها با استخراج‌کنندگان خود، در این زمینه متمایز شده است. متوسط کارمزد در این استخر استخراج، ۱.۵ درصد است.
  • استخر BTC.com چگونه پرداخت می‌کند؟ حداقل هزینه حدنصاب پرداخت در استخر BTC.com وجود ندارد. بسته به شبکه بیت کوین، این سایت هر دو ساعت یک بار پرداخت‌ها را انجام می‌دهد.
  • امنیت استخر BTC.com چگونه است؟ BTC.com توسط Cloudflare محافظت می‌شود که یک مدافع بزرگ در برابر حملات DDOS است.

۳. استخر F2

استخر F2 ، یکی دیگر از استخرهای استخراج قدیمی و مشهور است. این استخر یکی از بزرگ‌ترین استخرهای استخراج بیت کوین در کل چین است و در سراسر جهان توسط استخراج‌کنندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، این استخر استخراج وسعت کارهای خود را گسترش داده است. این استخر، استخراج بیت کوین را به همراه استخراج اتریوم، لایت‌کوین و Zcash هم ارائه می‌دهد.

استخر F2  در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی شد و از سیستم پاداش پرداخت به ازای هر سهم برای پرداخت‌ها استفاده می‌کند و یکی از بهترین استخرهای استخراج بیت کوین است.

  • کارمزد استخر F2 چقدر است؟این استخر ، ۴درصد کارمزد دارد. این کارمزد با استخراج‌کنندگان به اشتراک گذاشته نمی‌شود.
  • استخر F2 چگونه پرداخت می‌کند؟ این استخر استخراج از این جهت متفاوت است که به کاربر اجازه می‌دهد حد برداشت را تعیین کند و این حد می‌تواند به انتخاب کابران باشد. بعد از این که حدنصاب توسط کاربر تعیین شد، استخر F2 به آدرس کیف پول بیت کوین مشخص شده کاربران، پرداخت را انجام می‌دهد.
  • امنیت استخر F2 چگونه است؟ استخر F2 توسط پروتکل وب امن HTTPS محافظت می‌شود و از یک ویژگی منحصر به فرد برای قفل کردن کیف پول بیت کوین استفاده می‌کند. به دلایل امنیتی، کاربران نمی‌توانند آدرس ایمیل خود را پس از ثبت‌نام تغییر دهند. بنابراین اگر قصد استفاده از این استخر را دارید، اطمینان حاصل کنید که دسترسی به حساب ایمیل خود را که برای ثبت‌نام به کار می‌برید، از دست نخواهید داد.

۴. استخر BTCC

استخر BTCC،‌ یکی دیگر از بهترین استخرهای استخراج بیت کوین است که در ابتدا در چین مورد استقبال قرار گرفت. این استخر BTCC با استفاده از یک رابط کاربری زیبا و اطلاعات فوری به کاربران، اطلاعات زیادی را ارائه می‌دهد. همچنین، سازندگان استخر BTCC  یک صرافی رمزنگاری و همچنین یک نرم‌افزار کیف پول دارند. این پروژه‌ها به اعتبار و مشروعیت این شرکت رمزنگاری می‌افزایند.

استخر BTCC هم از چند جنبه بی‌نظیر است. با استفاده از ویژگی WeChat این سایت، استخراج‌کنندگان می‌توانند آمار دقیقی از خود و استخر را به طور کلی مشاهده کنند. استخراج‌کنندگان قادرند قدرت هش خود، قدرت هش کل استخر و قدرت هش کل شبکه بیت کوین را ردیابی کنند. همه این موارد را می‌توان در رابط کاربری استخر BTCC  پیگیری کرد.

استخر BTCC در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد و همچنین از روش پرداخت به ازای هر سهم برای پرداخت‌ها استفاده می‌کند.

  • کارمزد استخر BTCC چقدر است؟ استخر BTCC دارای ۲ درصد هزینه معامله است که با استخراج‌کنندگان به اشتراک گذاشته می‌شود. توجه به این نکته ضروری است که استخرBTCC  قصد دارد در آینده این مقدار را به ۱ درصد برساند که باز هم در میان استخراج‌کنندگان به اشتراک گذاشته خواهد شد.
  • استخر BTCC چگونه پرداخت می‌کند؟ این استخر استخراج، حدنصاب مشخصی ندارد. پرداخت‌ها بطور منظم بر اساس سهام توزیع شده توسط استخراج‌کنندگان، مستقیماً به آدرس کیف پول بیت کوین مشخص شده شما انجام می‌شوند.
  • امنیت استخر BTCC  چگونه است؟ استخر BTCC  شفاف است و روی سرورهای اختصاصی توسط یک شرکت رمزنگاری اجرا می‌شود. این سایت توسط پروتکل امنیت وب HTTPS محافظت می‌شود.

۵. استخر Eligius

استخر Eligius، یک استخر استخراج بیت کوین کوچک‌تر، اما محبوب و مستحکم و یکی از بهترین استخرهای استخراج بیت کوین است. این استخر از ویژگی‌های بسیار شسته‌و‌رفته زیادی برای استفاده کاربران از مزایای آن برخوردار است. برخی از این ویژگی‌ها شامل آمار دقیق و اینفوگرافیک‌ها است که درآمدها و قدرت هش کاربران را به همراه قدرت هش استخر و سایر کاربران، در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. حتی یک تابلوی اعلانات وجود دارد که نشان می‌دهد کدام کاربران بیشترین قدرت هش را به این استخر اختصاص می‌دهند.

هر فردی می‌تواند با سهولت به استخر Eligius  ملحق شود، زیرا ثبت‌نام الزامی نیست. حتی یک شماره تلفن برای پشتیبانی فنی ارائه شده است.

استخر Eligius در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد و از روش پرداخت به ازای هر سهم برای پرداخت‌ها استفاده می‌کند.

  • کارمزد استخر Eligius چقدر است؟ در این استخر استخراج کارمزدی وجود ندارد.
  • استخر Eligius چگونه پرداخت می‌کند؟ این استخر استخراج یک حدنصاب دارد. کاربران قبل از این که بتوانند پرداختی را دریافت کنند، باید تا ۰۴۱۹۴۳۰۴. ۰ BTC درآمد کسب کنند. پس از رسیدن به این حدنصاب، پرداخت‌ها مستقیما به آدرس کیف پول بیت کوین مشخص شده استخراج‌کننده ارسال می‌شود.
  • امنیت استخر Eligius چگونه است؟ استخر Eligius در امنیت خود بی‌نظیر است و در اطمینان یافتن از هرگونه تغییراتی، جدی است تا مطمئن شود آن تغییرات واقعا از جانب شما صورت گرفته است. به همین دلیل است که قبل از ایجاد هرگونه تغییر در حساب شما در استخرEligius ، باید تغییراتی را که با آدرس کیف پول بیت کوین خود (که در واقع همان نام کاربری شما هم هست) ایجاد کرده اید، تایید و امضا کنید.

۶. استخر Ant

استخر Ant، یکی از بزرگ‌ترین، شناخته شده‌ترین و بهترین استخرهای استخراج بیت کوین در جهان است. این استخر توسط Bitmain، تولید کننده ماشین‌های محبوب استخراج Antminer ASIC ایجاد شده است. Bitmain همچنین استخر BTC.com را راه‌اندازی کرده است.

ثبت حساب کاربری در استخر Ant کاملا رایگان است. استخر Ant  از ویژگی‌های شسته‌ورفته زیادی برای لذت بردن کاربران برخوردار است. برخی از این موارد شامل رابط کاربری درخشانی است که برای استخراج‌کنندگان جدید مفید است و یک داشبورد که در آن استخراج‌کننده می‌تواند درآمد و قدرت هش خود را ببیند.

استخر  Ant در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی شد و دارای دو روش پرداخت است که کاربر می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کند. این گزینه‌ها عبارتند از پرداخت به ازای هر سهم و پرداخت به ازای آخرین سهم N (PPLNS) این گزینه‌ها روی کارمزد معاملات هم تاثیر می‌گذارند.

  • کارمزد استخر Ant چقدر است؟ کارمزد‌ها در استخر Ant بر اساس روش پرداختی که کاربر انتخاب می‌کند، تعیین می‌شوند. در صورت انتخاب پرداخت به ازای هر سهم، کارمزد معامله ۲.۵ درصد است. در صورت استفاده از روش پرداخت PPLNS، هیچ کارمزدی دریافت نمی‌شود.
  • استخر Ant چگونه پرداخت می‌کند؟ استخر Ant حدنصاب پرداخت ندارد. پرداخت برای هر استخراج‌کننده که دارای حداقل درآمد ۰.۰۰۱ BTC باشد، هر روز صبح حدودا ساعت ۱۰ صبح انجام می‌شود.
  • امنیت استخر Ant چگونه است؟ از نظر امنیتی، استخر Ant  یکی از قوی‌ترین استخرها است. استخر Ant تایید هویت دو عاملی را برای ورود به سیستم ارائه می‌دهد و هشدارهای ایمیلی برای کاربران ارسال می‌شود تا از فعالیت‌های غیرمجاز در حسابشان مطلع شوند. استخر Ant، قفل‌های کیف پول بیت کوین را هم ارائه می‌دهد.

همچنین بسیار مهم است که بدانید پس از تصمیم‌گیری در مورد این که کدام استخر را انتخاب می کنید، بدانید چگونه آن را راه‌اندازی کرده و در آن کار کنید.

بهترین استخرهای استخراج بیت کوین جهت استفاده

بهترین استخر بیت کوین

بهترین استخر استخراج چیست؟

انتخاب بهترین استخرهای استخراج بیت کوین ، اگر غیرممکن نباشد، بسیار دشوار است. بیشتر استخراج‌کنندگان فصلی ممکن است برخی استخرها را ترجیح دهند که دیگران چندان به آن‌ها اهمیت نمی‌دهند. با این وجود، از بین همه این گزینه‌ها، بهترین گزینه برای استخراج‌کنندگان جدید استخر BTC.com است.

برای استخراج‌کننده جدیدی که تازه کار خود را آغاز کرده است یا حتی یک استخراج‌کننده که می‌خواهد از یک محل برای ارائه چند سرویس برای استخراج استفاده کند، استخر BTC.com پکیج کاملا مقاومی را ارائه می‌دهد. نه تنها امنیت عالی و ساختار پرداخت خوبی را ارائه می‌کند، بلکه دارای رابط کاربری شفاف و حتی یک اپلیکیشن موبایل هم هست.

کاربرانی که می‌خواهند از درآمد خود در استخر BTC.com در هر لحظه آگاهی داشته باشند، می‌توانند اپلیکیشن موبایل BTC.com را برای iPhone یا iPad  یا تلفن هوشمند اندروید یا تبلت خود بارگیری و نصب کنند. سپس می‌توانند همان داشبوردی را که می‌توانند در وب‌سایت مشاهده کنند، ببینند، با اطلاعات کاملی از درآمد و پرداخت فعلی، قدرت هش برای هر استخراج‌کننده و حتی این که کدام یک از استخراج‌کنندگان آن‌ها آنلاین است یا آفلاین.

همه این مواردی که گفته شد، مقاومت در برابر استخر BTC.com را برای هر کسی که دوست دارد همه چیز را یک‌جا داشته باشد، سخت می‌کند. این سطح از سازماندهی، مکان بسیار خوبی به ویژه برای شروع استخراج‌کنندگان جدید است. همچنین بهتر است بدانید که استخر BTC.com توسط Bitmain، تولیدکننده بزرگ تجهیزات استخراج بیت کوین و یکی از بزرگ‌ترین نام‌های انجمن استخراج بیت کوین راه‌اندازی شده است.

قدرت هش خود را به استخر استخراجی که انتخاب می‌کنید، هدایت کنید

بعد از این که تحقیق خود را در مورد استخرهای استخراج در دسترس برای استخراج‌کنندگان در سرتاسر جهان انجام دادید و تصمیم گرفتید که می‌خواهید به کدام ‌یک بپیوندید وقت آن رسیده که استخراج‌کنندگان خود را به سمت آن استخر هدایت کنید.

به راحتی می‌توانید سخت‌افزار خود را با استخر انتخابی خود تنظیم کنید. تنها چند مرحله ساده را دنبال کنید.

۱.  آدرس استخر خود را پیدا کنید.

این آدرس معمولا با «stratum+tcp» شروع می‌شود.

۲.  آدرس کیف پول بیت کوین خود را مشخص کنید.

می‌توانید با مراجعه به برگه دریافت یا receive tab تقریبا هر نرم‌افزار کیف پول بیت کوینی، این‌ آدرس را به راحتی بیابید.

۳.  نرم‌افزار استخراج‌کننده خود را در ارتباط با آدرس استخر مشخص کنید و آدرس بیت کوین خود را برای پرداخت وارد کنید.

مگر در مواردی که استخر استخراج شما این مرحله را از طریق درگاه وب انجام داده باشد، باید سخت‌افزار استخراج خود را به استخر استخراج انتخابی خود مرتبط کنید. آدرس استخر خود را که قبلا پیدا کرده‌اید وارد کنید. سپس باید آدرس کیف پول بیت کوین خود را وارد کنید تا استخر بداند که می‌تواند درآمد شما را به کجا ارسال کند.

این مراحل ممکن است بسته به این که از چه استخر و چه سخت‌افزار استخراجی استفاده می‌کنید متفاوت باشد، بنابراین مطمئن شوید که تحقیقات لازم را انجام دهید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: نحوه انتخاب بهترین نرم افزار برای بیت کوین ماینینگ

اکنون، بروید و استخراج را شروع کنید

اکنون اصول استخرهای استخراج بیت کوین را می‌دانید و این که چگونه می‌توانید در مورد بهترین استخرهای استخراج بیت کوین ، تصمیمی آگاهانه بگیرید که تلاش‌های استخراج شما را به خوبی هدایت کند. شما در مورد برخی از بهترین استخرها، ساختارهای پرداخت و ویژگی‌های امنیتی آن‌ها آموخته‌اید.

خب، منتظر چه هستید؟ سخت‌افزار استخراج خود را به استخر مورد علاقه خود متصل کرده و از امروز استخراج را شروع کنید شاید به فروش بیت کوین پرداختید.