بهترین صرافی ارز دیجیتال وبسایت‌هایی هستند که در آن می‌توانید ارزهای دیجیتال را خرید، فروش یا اکسچنج کنید یا با ارزهای فیات مانند دلار و … مبادله کنید.

کسانی که می‌خواهند ارزهای دیجیتال را به صورت حرفه‌ای مبادله کنند و به ابزارهای حرفه‌ای مورد نیاز دسترسی دارند باید هویت خود را در یک اکسچنج تایید کنند و حساب کاربری خود را در آن ایجاد کنند.

و همچنین اگر تنها در شرایط خاصی به سراغ ارزهای دیجیتال می‌روید، پلتفورم‌هایی نیز وجود دارد که بدون ساخت حساب کاربری به شما امکان اکسچنج را می‌دهد.

آیا قصد دارید به سراغ کسب و کار با ارزهای دیجیتال بروید؟ به شما پیشنهاد می‌کنم این مقاله کوین نیک را برای پیدا کردن بهترین صرافی ارز دیجیتال مطالعه کنید.

انواع اکسچنج

  • پلتفورم تجارت – این وبسایت‌ها خریدار و فروشنده را به یکدیگر متصل کرده و در ازای آن کارمزدی دریافت می‌کنند.
  • تجارت مستقیم – این پلتفورم اجازه‌ی تجارت مستقیم بین افرادی که در کشورهای مختلف هستند را می‌دهد. ارزش بازار تجارت مستقیم ثابت نیست و تقریبا هر فروشنده به تنهایی جایگاه اکسچنج خود را مشخص می‌کند.
  • کارگزار – در این دسته از وبسایت‌ها هرکسی می‌تواند ارزهای مجازی را با قیمت‌های تعیین شده توسط کارگزاران معامله کند.

پیش از انتخاب اکسچنج به چه نکاتی باید توجه کرد

انجام یک سری تحقیقات پیش از شروع تجارت خود برای شما سود آور و مفید است. در زیر نکاتی که باید بررسی کنید ذکر شده است.

  • اعتبار – بهترین راه برای شناخت یک اکسچنج از طریق بازخورد کاربران آن و شرکت‌های بزرگی است که از آن استفاده می‌کنند. شما می‌توانید تمام سوال‌های خود را در محل‌هایی مانند بیت کویت تاک ( bitcoin talk) یا ردیت (reddit) بپرسید.
  • کارمزد – اکثر اکسچنج‌ها دارای اطلاعات کاملی در رابطه با کارمزدها در وبسایت خود دارند.پیش از انتخاب آن‌ها مطمئن شوید کارمزدهای سپرده گذاری، معاملات و بستن حساب آن‌ها را به خوبی شناخته اید. کارمزد‌ها با توجه به اکسچنجی که استفاده می‌کنید تغییر می‌کند.
  • تاییدیه‌های مورد نیاز – تعداد زیادی از پلتفورم‌های تجارت بیت کوین برای سپرده گذاری و حتی بستن حساب به تایید هویت نیاز دارند. اما بعضی  پلتفورم‌ها به شما اجازه می‌دهند برای همیشه ناشناس باقی بمانید. اما صرف نظر از وقت‌گیر بودن تایید هویت این کار به طرز موثری از پول شویی و کلاهبرداری جلوگیری می‌کند و امنیت حساب شما را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.
  • محدودیت جغرافیایی – بعضی از ویژگی‌های وبسایت‌های اکسچنج تنها در کشورهای خاصی قابل استفاده است. مطمئن شوید که اکسچنجی که قصد استفاده از آن را دارید تمام امکانات خود را در اختیار شما و کشور زندگیتان می‌دهد.
  • جایگاه اکسچنج – اکسچنج‌های مختلف جایگاه‌های مختلف دارند. اگر کمی تحقیق کنید متوجه می‌شوید جایگاه بعضی اکسچنج‌ها بیشتر از ۱۰% نوسان دارد.
یافتن بهترین صرافی ارز دیجیتال

اکسچنج و صرافی های ارز دیجیتال

بهترین صرافی ارز دیجیتال

امروزه‌ دسته‌ای بزرگ از پلتفورم‌ها برای انتخاب ازادانه‌ی شما وجود دارند اما عملکرد آن‌ها با هم یکسان نیست. در زیر به سراغ ۱۰ تا از بهترین صرافی ارز دیجیتال می‌رویم.

بیت بای. کا

بیت بای. کا  (bitbuy.ca) یک پلتفورم ارز دیجیتال کانادایی است. این شرکت در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد. وظیفه‌ی شرکت فراهم کردن محیطی مناسب، قابل اطمینان و امن برای دسترسی به بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال است. خدمات مشتریان، استفاده آسان، سپرده گذاری و انصراف راحت پایه‌های این پلتفورم هستند. این پلتفورم شرایط مناسبی را برای تازه کارها فراهم می‌کند. اگر قصد خرید و نگهداری ارز دیجیتال را دارید یا به دنبال اکسچنجی برای تبدیل ارز فیات به ارز مجازی هستید این پلتفورم برای شما مناسب است.

فایده‌ها

  • خدمات مشتریان عالی
  • ثبت نام و تایید هویت سریع
  • فرایند سریع سپرده گذاری و انصراف
  • کارمزد پایین

زیان‌ها

  • تنها بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و بیت کوین کش را پشتیبانی می‌کند
  • فقط افراد کانادایی امکان استفاده از آن را دارند

چنج نو

چنج نو (changenow) پلتفورمی برای اکسچنج ارزهای مجازی بدون نیاز به ثبت نام است. این اکسچنج بیشتر از یک سال است که در بازار فعالیت دارد و توانسته به جایگاه خوبی دست پیدا کند. این اکسچنج به ساخت حساب نیاز ندارد و اکسچنج سریعی برای بیشتر از ۱۷۰ ارز مجازی و همچنین ارز فیات به ارز مجازی دارد. این پلتفورم همیشه با مشتریان خود صادق است و کاربران همیشه از کارمزدها با خبر هستند. زمان معاملات در این پلتفورم کوتاه است و با توجه به مقیاس معاملات سرعت فرایند به ۲ دقیقه هم می‌رسد.

فایده‌ها

  • عدم نیاز به ثبت نام
  • در دسترس بودن بیشتر از ۱۷۰ کوین و ارز مجازی که بیش از ۳۶۰۰۰ روش معامله را به همراه دارد.
  • محدودیتی در میزان اکسچنج وجود ندارد
  • خرید راحت با کارت اعتباری
  • نصب برنامه بر روی تلفن همراه

زیان‌ها

  • میزان بدهی را نمایش نمی‌دهد

کوین بیس

کوین بیس (coinbase) توسط سرمایه گذاران بزرگ پشتیبانی می‌شود و میلیون‌ها کاربر از آن استفاده می‌کنند. این پلتفورم یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال است و بسیار شناخته شده است. پلتفورم کوین بیس خرید، فروش و معامله با ارز مجازی را راحت می‌کند. کاربران می‌توانند به بیت کوین، اتر و لایت کوین از طریق کیف پول دیجیتال دسترسی داشته باشند. این کیف پول بر روی اندروید و ios قابل نصب است. همچنین برای استفاده از این پلتفورم‌ها می‌توانید از حساب‌های اکسچنج کمپانی GDAX استفاده کنید.

GDAX در آمریکا، اروپا، بریتانیا، کانادا، استرالیا و سنگاپور قابل استفاده است. در حال حاضر برای انتقال سرمایه بین کوین بیس و  GDAX کارمزدی وجود ندارد اما برای اطلاعات بیشتر و کسب اطلاعات درباره‌ی کشور محل سکونت خود بهتر است به وبسایت این دو پلتفورم سر بزنید.

فایده‌ها

اعتبار، امنیت، کارمزد منطقی، مناسب برای تازه کارها، امنیت در ذخیره.

زیان‌ها

خدمات مشتریان، پرداخت محدود حقوق، پشتیبانی کشورهای محدود.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ارزش بیت کوین چگونه تعیین می‌شود؟

کراکن

این پلتفورم در سال ۲۰۱۱ پیدایش یافت. کراکن (Kraken) بزرگترین اکسچنج بیت کوین است و با اولین بانکی که با ارزهای مجازی کار می‌کند همکاری داشته است.

کراکن به شما این امکان را می‌دهد که بین بیت کوین و یورو، دلار آمریکا، دلار کانادا، پوند بریتانیا و ین ژاپن معامله انجام دهید. این پلتفورم تعداد زیادی از ارزهای رایج را پشتیبانی می‌کند. کابران با تجربه‌تر به سراغ استفاده از کراکن و ویژگی‌های منحصر به فرد آن می‌روند.

فایده‌ها

اعتبار عالی، جایگاه اکسچنج مناسب، کارمزد پایین، کارمزد سپرده گذاری کم، ویژگی بالا، خدمات مشتریان عالی، امنیت و پوشش دهی جهانی.

زیان‌ها

محدودیت پرداخت، برای تازه‌کارها مناسب نیست.

ککس

ککس (cex.io) محدوده وسیعی از خدمات را برای استفاده از بیت کوین و دیگر ارزهای مجازی ارائه می‌دهد. این پلتفورم به عنوان یکی از بهترین صرافی ارز دیجیتال، امکان معامله‌ی ارز مجازی و ارز فیات را می‌دهد و همچنین با استفاده از این پلتفورم می‌توانید ارز فیات را با ارز مجازی معامله کنید.

این اکسچنج برای افرادی که به دنبال معاملات حرفه‌ای با استفاده از بیت کوین هستند امکانات ویژه‌ و سود ناخالصی در نظر گرفته است. همچنین این اکسچنج به افراد تازه‌کار پیشنهاد خرید بیت کوین را می‌دهد که اصلا با بازار هماهنگ نیست. با این وجود این اکسچنج محیطی امن دارد و ارزهای مجازی را در فضای سرد ذخیره می‌کند.

فاید‌ه‌ها

دارای اعتبار، برنامه‌های تلفن همراه، پشتیبانی کارت‌های اعتباری، مناسب برای تازه کارها، جایگاه مناسب بین اکسچنج‌ها، پشتیبانی جهانی، واسطه مناسب برای معاملات.

زیان‌ها

قوانین سخت تایید اعتبار، کارمزد متفاوت متناسب با روش‌های پرداخت.

شیپ شیفت

شیپ شیفت (shape shift) یک اکسچنج راهبردی است که انواع مختلف ارزهای مجازی مانند بیت کوین، اتریوم، مونرو، دش و … را پشتیبانی می‌کند. این اکسچنج برای افرادی که به دنبال پلتفورمی برای انتقال و معامله‌ی مستقیم بدون استفاده از حساب کاربری و پلتفورم خاصی برای ذخیره‌ی سرمایه هستند مناسب است.

این اکسچنج به افراد امکان استفاده از کارت‌های اعتباری یا هیچ سیستم دیگری را نمی‌دهد. این پلتفورم اجازه‌ی هیچگونه ارتباطی بین ارزهای مجازی و ارزهای فیات را نمی‌دهد و شما تنها می‌توانید بین ارزهای مجازی مختلف معامله انجام دهید.

فایده‌ها

اعتبار عالی، شرایط مناسب برای تازه کارها، تعدد ارزهای مجازی در دسترس، سرعت بالا، قیمت‌های منطقی.

زیان‌ها

سطح متوسط برنامه‌های تلفن همراه، عدم ارتباط با ارزهای فیات، ابزار آلات مورد نیاز، محدودیت گزینه‌های پرداخت.

بهترین صرافی ارز دیجیتال دنیا

صرافی های ارز دیچیتال

پولونیکس

پولونیکس (poloniex) در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد، این پلتفورم جز بهترین صرافی ارز دیجیتال در سراسر دنیاست. این اکسچنج به کاربر محیطی امن و امکان معامله با بیت کوین و ۱۰۰ ارز مجازی دیگر را می‌دهد و همچنین محیطی پیشرفته در اختیار افراد حرفه‌ای می‌گذارد.

به عنوان یکی از معروفترین پلتفورم‌های تجارت کاربران همیشه امکان متوقف کردن یک معامله را دارند. کارمزد دریافتی در این پلتفورم بستگی به این دارد که شما خریدار هستید یا فروشنده و تولید کننده. برای تولید کننده‌ها کارمزدی بین صفر تا ۰.۱۵ درصد با توجه به مبلغ دریافت شده در نظر گرفته شده است.

و برای دریافت کنندگان کارمزدی بین ۰.۱۰ و ۰.۲۵ در نظر گرفته شده است. همچنین هیچ کارمزدی برای متوقف کردن یک معامله در این پلتفورم وجود ندارد.

یکی از ویژگی‌های خاص موجود در پلتفورم پولونیکس محیط در نظر گرفته شده برای ارتباط کاربران با یکدیگر و حل مشکلات یکدیگر است. کاربران هر مطلبی که بخواهند را می‌توانند با دیگران به اشتراک بگذارند اما مطالب نامناسب و توهین‌ها حذف می‌شوند.

تشخیص حرف‌های منطقی و آموزنده گاهی برای کاربران سخت می‌شود اما این بخش به شما کمک می‌کند تا همیشه با دیگران در ارتباط باشید.

فایده‌ها

ساخت سریع حساب کاربری، ویژگی‌های متعدد، وام‌های بیت کوین، مقیاس بالای معاملات، ارتباط کاربران با یکدیگر، کارمزد‌های کم در معاملات، رابط‌های آزاد.

زیان‌ها

خدمات فروش با سرعت پایین، عدم پشتیبانی ارزهای فیات.

بیتس تمپ

بیتس تمپ (bitstamp) بازار اروپایی تبادل بیت کوین است که در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد. این پلتفورم جز اولین نسل اکسچنج‌های بیت کوین است که بر پایه‌ی وفاداری مشتری ساخته شده است.

جامعه‌ی بیت کوین از بیتس تمپ  به عنوان پلتفورمی شناخته شده و قابل اطمینان یاد می‌کنند. این پلتفورم روش‌های پیشرفته امنیتی را ارائه می‌دهد. شروع کار توسط این اکسچنج بسیار راحت است و فرد با مشکلات زیادی مواجه نمی‌شود. بعد از ساخت رایگان حساب و ثبت نام در پلتفورم فرد به راحتی می‌تواند شروع به خرید و فروش کند.

فایده‌ها

معتبر بودن، امنیت بسیار زیاد، در دسترس بودن برای افراد سراسر دنیا، کارمزد کم در معاملات، مناسب برای معاملات بزرگ.

زیان‌ها

مناسب نبودن برای افراد تازه کار، روش‌های پرداخت محدود، نگه‌داری سپرده‌های بزرگ، واسطه قرار دادن کاربران.

کوین ماما

کوین ماما (coinmama) یکی از قدیمی‌ترین و بهترین صرافی ارز دیجیتال ‌هاست که هر کسی می‌تواند به راحتی به کمک آن اتریوم و بیت کوین خریداری کند و مبلغ مورد نیاز را به کمک مانی گرام (moneygram) بپردازید. این اکسچنج برای افرادی که می‌خواهند سرمایه حقیقی و قانونی خود را تبدیل به ارز دیجیتال کنند بسیار مناسب است.

با وجود اینکه این پلتفورم در همه‌ی کشورها قابل دسترسی است اما همه‌ی کشورها امکان استفاده از همه‌ی ویژگی‌های آن را ندارند. در این پلتفورم شما به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و روسی دسترسی دارید.

فایده‌ها

معتبر بودن، مناسب برای افراد تازه کار، محیط مناسب برای کاربران، محدوده‌ی عالی امکانات پرداخت، دسترسی جهانی، سرعت بالای معاملات.

زیان‌ها

میزان بالای اکسچنج، کارمزد اضافه برای کارت‌های اعتباری، ممکن نبودن فروش بیت کوین، پشتیبانی نسبی کاربر.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۱۵ روش کسب درآمد با بیت کوین

بیت اسکوئر

بیت اسکوئر (bitsquare) اکسچنجی است که به شما امکان خرید و فروش بیت کوین را در ازای ارزهای مجازی و ارزهای فیات را می‌دهد.

بازار بیت اسکوئر کاملا نامتمرکز است. به راحتی قایل دسترسی است و برای شروع معاملات نیازی به ثبت نام در سرویس‌ها متمرکز نیست. این پلتفورم به هیچ عنوان سرمایه کاربر را نگه نمی‌دارد و کاربران هیچ گاه از طرف معامله انتظار فاش کردن هویت خود را ندارند. اگر شما قصد دارید برای همیشه ناشناس بمانید این پلتفورم برای شما بهترین انتخاب است.

فایده‌ها

معتبر بودن، امنیت بالا، محیط خصوصی، پشتیبانی دامنه وسیعی از ارزهای مجازی، نیاز نداشتن به ثبت نام، کارمزد مناسب، دسترسی جهانی، مناسب برای معاملات پیشرفته و حرفه‌ای.

زیان‌ها

روش‌های پرداخت محدود، پشتیبانی نسبی کاربر، مناسب نبودن برای تازه کارها.

لوکال بیت کوین

لوکال بیت کوین (localbitcoin) پلتفورمی مورد استفاده سرتاسر جهان است. به کمک این پلتفورم شما می‌توانید با افرادی که در محدوده‌ی نزدیک شما هستند معامله کنید و مبلغ پرداختی را از راه‌های مختلف پرداخت کنید. این پلتفورم تنها ۱% از مبلغ معامله شده را از فروشنده به عنوان کمیسیون دریافت می‌کند. برای اطمینان از امنیت معامله لوکال بیت کوین پیشگیری‌هایی انجام می‌دهد.

برای شروع، پلتفورم برای هر کاربر جایگاهی در نظر می‌گیرد و فعالیت‌های گذشته‌ی او را به اشتراک می‌گذارد. همچنین به محض شروع یک معامله مبلغ مورد نظر در اختیار لوکال بیت کوین قرار می‌گیرد و اگر در معامله مشکلی ایجاد شود کمپانی وارد عمل می‌شود و سعی می‌کند مشکل را حل کند.

فایده‌ها

بدون نیاز به هویت فرد، معمولا به صورت رایگان است، انتقالات پیوسته، دسترسی جهانی.

زیان‌ها

سختی خرید تعداد زیادی بیت کوین، جایگاه بالای اکسچنج.

لینک کوین

لینک کوین (linkcoin) اکسچنج ارز مجازی است که yesbit ltd با همکاری bibox تاسیس کرده است. این اکسچنج واقع در شهر تورنتو کانادا است و فرایند اکسچنج را با استفاده از قرار دادهای هوشمند انجام می‌دهد.

همچنین این اکسچنج دارای یک وبسایت با امکانات کامل است، و همچنین برای سیستم عامل‌های ios و اندروید برنامه‌های کاربردی تولید کرده است. این پلتفورم تلاش کرده تمام تکنولوژی‌های ممکن را ساپورت کند و تمام نیازهای کاربران را رفع کند.

لینک کوین ۷ ارز مجازی را کاملا پیشتیبانی می‌کند که شامل بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، etc، لایت کوین، lkn و bix می‌شود. همچنین این شرکت با کارمزد پایینی که در نظر گرفته است  باعث شده کاربران به میزان قابل توجهی سود ‌کنند.همچنین یکی از مواردی که باعث افزایش ارزش لینک کوین می‌شود دسترسی راحت آن است.

فایده‌ها

بدون نیاز به هویت فرد، خرید با قیمت کم، خرید رایگان، خصوصی سازی و امنیت در سطح بالا، تعدد روش‌های پرداخت.

زیان‌ها

فقدان آلت کوین، محدودیت مقدار خرید، مناسب نبودن برای تازه کارها.

بایننس

اگر تمرکز کاری شما بر روی معاملات ارز مجازی در ازای ارز مجازی است، بایننس بهترین اکسچنج برای شما است. که یکی از بهترین صرافی ارز دیجیتال و یکی از معروفترین آن‌هاست. این اکسچنج امکان معاملات با ابزار آلات مناسب را می‌دهد و در مقابل تنها کارمزد کمی را دریافت می‌کند.

این پلتفورم با وجود جوان بودن رشد سریعی دارد و تعداد زیادی معامله بین آلت کوین، بیت کوین، اتریوم و تتر انجام می‌دهد.

اکسچنج کوین مخصوص به خود را نیز پیشنهاد می‌دهد که بایننس کوین نام دارد و با علامت BNB نمایش داده می‌شود. زمانی که شما یک اکسچنج متمرکز باشید می‌توانید در حالی که از توکن‌های آن‌ها برای معاملات استفاده می‌کنید به آن‌ها تخفیف بدهید. بایننس تنها ۱% از مبلغ کل را به عنوان کارمزد دریافت می‌کند و اگر شما از BNB استفاده کنید این کارمزد کاهش می‌یابد.

فایده‌ها

پلتفورم فعال، دارای توکن اختصاصی، معامله با هزینه کم، دسترسی جهانی.

زیان‌ها

نداشتن امتیاز معامله با ارزهای فیات، محدودیت روش‌های پرداخت.

جمینی

جمینی (Gemini) توسط تایلر و کمرون وینکلوس تاسیس شد. این پلتفورم کاملا قانون مند است و مجوز اکسچنج اتر و بیت کوین آمریکا را دارد. و این به این معناست که طرز کار این پلتفورم شباهت زیادی به بانک دارد. و تمام سرمایه‌های ارز مجازی در فضای سرد نگه داری می‌شود.

این اکسچنج در حوزه‌ی۳ ارز مجازی فعالیت می‌کند که این ۳ ارز مجازی شامل دلار آمریکا، بیت کوین و اتر می‌شود. در نتیجه پلتفورم امکان کار کاربر با تعداد مختلفی ارز دیجیتال را نمی‌دهد.

این پلتفورم برای هر دو گروه خریدار و فروشنده کارمزدی در نظر می‌گیرد و همچنین تمام سپرده گذاری‌ها و برداشت‌ها دارای مقدار مشخصی کارمزد هستند.

این پلتفورم تنها در ۴۲ ایالت آمریکا، کانادا، هنگ کونگ، ژاپن، سنگاپور، کره جنوبی و بریتانیا قابل استقاده است.

فایده‌ها

 امنیت بالا، استفاده‌ی راحت توسط کاربران، آنالیز عالی، انطباق عالی.

زیان‌ها

محدودیت ارزهای مجازی، جامعه‌ی محدود، پشتیبانی نسبی کاربر، محدودیت دسترسی جهانی، نداشتن امتیاز سوددهی در معاملات.

هیوبی

هیوبی (huobi) یکی از بهترین صرافی ارز دیجیتال سراسر دنیاست که در سن فرانسیسکو واقع است. شرکت سازنده این اکسچنج توانست یکی از بزرگترین سرویس‌های معاملات سرمایه‌های دیجیتال را به دنیا عرضه کند. این پلتفورم تنها در چین و بعضی بخش‌های آمریکا مانند آریزونا، جورجیا، نیویورک، لوییزیانا و … قابل دسترسی است.

هیوبی پیشنهاد معامله با توکن‌های مختلف را دربیش از ۵۰ حالت را می‌دهد. همانطور که همه ما می‌دانیم ارز مجازی هیچ استراحتی ندارد و به همین دلیل کاربران به طور مداوم با آن‌ها سر و کار دارند در نتیجه به پشتیبانی شبانه روزی نیاز است. برای معامله بین ارزهای مجازی و ارزهای فیات ۱% کارمزد و بین ارز مجازی و ارز مجازی ۰.۵% کارمزد در نظر گرفته شده است.

فایده‌ها

پشتیبانی رایگان کاربران، کیفیت بالای آنالیز، انطباق بالا، معتبر بودن.

زیان‌ها

تنها در چین و بخش‌هایی از آمریکا قابل دسترسی است، تمامی ارزهای فیات را پشتیبانی نمی‌کند.

نتیجه گیری

انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال و پلتفورم مناسب خود کاری سخت و زمان‌بر است. توجه داشته باشید که همیشه به کارمزدها، اعتبار اکسچنج، امنیت، فرایند تایید اعتبار و سرویس‌های ارائه شده در محل زندگی خود توجه کنید و همیشه توجه کنید که پلتفورم انتخابی شما باعث محدودیت در استفاده از ارزهای مجازی مختلف نشود.

کوین نیک در این مقاله تلاش کرد با اطلاعاتی که در اختیار شما می‌گذارد انتخاب را برای شما راحت‌تر کند.