یک سال میلادی دیگر هم گذشت و ارزهای دیجیتال و بلاک چین یک سال دیگر بزرگ‌تر و پخت‌تر شدند. آن‌ها نشان دادند که این صنعت قصد کناره گیری ندارد و می‌خواهد جا پای شیوه‌های سنتی گذشتگان خود در دنیای اقتصاد و تکنولوژی بگذارد، اما اوضاع همیشه هم برای بلاک چین و بیت کوین جدی نبوده است. اگر سری به دنیای مجازی بزنید، ارزهای رمزنگاری شده یکی از موضوعات سرگرم کننده مردم بوده‌اند. در این مطلب از کوین نیک می‌خواهیم نگاهی به حضور جالب بلاک چین و بیت کوین در توییتر بیندازیم و برترین توییت‌های مرتبط با این دو مبحث را با هم مرور کنیم.

برخی از آن‌ها جالب و بامزه، برخی‌های دیگر عجیب هستند، اما هر کدام تاثیر و شگفتی جالبی به همراه داشتند.

توییت عجیب مدیر توییتر

جک دورسی (Jack Dorsey) به عنوان مدیر و بنیانگذار شبکه اجتماعی توییتر، در جواب یک توییت که از او خواسته شد صورتحساب ۲۸۶۰۰۰۰ ساتوشی را برای او ارسال کند، به راحتی و در ملا عام پاسخ او را با ارسال این صورت‌حساب داد و بسیاری از مردم از این حرکت او شگفت زده شدند.

اهمیت بیت کوین در توییتر

توییت عجیب مدیر توییتر

اما ماجرا از چه قرار است؟

همانطور که می‌دانید، تا قبل از پیدایش بیت کوین و شبکه بلاک چین، جا به جایی و ارسال پول بین نقاط مختلف دنیا به سختی انجام می‌شد و برای این کار هم نیاز به شرکت‌های سوم شخصی مانند مسترکارت یا پی‌پال بود. با پیشرفت بیت کوین و بلاک چین، این تکنولوژی به ویژگی‌های تازه‌ای دست یافت که یکی از آن‌ها پروتکل Lightening Network نام دارد. این ویژگی اجازه می‌دهد تا به راحتی سیستم پرداخت و انتقال ارز دیجیتال بیت کوین انجام شود. حال کاربران و مشارکت کنندگان این ویژگی سعی دارند تا با استفاده از آن، به همه نشان دهند که بلاک چین و بیت کوین چه قدرت بالایی دارند و چطور می‌توانند اقتصاد دنیا را تغییر دهند.

مشارکت کنندگان این کمپین، مدت‌ها است که این جنبش را در توییتر آغاز کرده‌اند و نام آن را «مشعل» گذاشته‌اند. این مشعل هر بار از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود و هر نفر باید ۱۰ هزار ساتوشی به حساب این مشغل واریز کند تا به فرد بعدی منتقل شود. حال پس از گذشت ماه‌ها از این جنبش، میلیون‌ها تراکنش ساتوشی انجام شده است.

توییت جک دورسی از این نظر جذاب بود که او به راحتی با پرداخت ۲۸۶۰۰۰۰ ساتوشی، در این کمپین شرکت کرد.

جک دورسی همیشه یکی از پشتیبان‌ها و کاربران پر و پا قرص بیت کوین بوده است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: در چه مواردی نیاز به استفاده از بلاکچین است؟

کریگ رایت دست بردار نیست

قطعا می‌دانید که تا امروز، هویت خالق بیت کوین یعنی ساتوشی ناکاموتو پنهان مانده است. نه می‌دانیم کیست و نه می‌دانیم کجا زندگی می‌کند. حتی نمی‌دانیم آیا او اصلا هنوز زنده است یا نه. اما چه می‌شد ناگهان یک فرد صبح از خواب بیدار شود و بگوید من ساتوشی ناکاموتو هستم؟

خب این اتفاق توسط یک شخص عجیب اتفاق افتاده است. این شخص که کریگ رایت (Craig Wright) نام دارد، یک دانشمند رایانه و تاجر استرالیایی است. او بارها و بارها تلاش کرده تا بگوید، ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین است. او حتی برای این که ثابت کند چقدر پولدار است، تصویری از سرویس بهداشتی خانه خود را برای سایت Motherboard.Vice ارسال کرد! یک سرویس کوچک با یک در نسبتا شیک و سنگ مرمر.

بررسی حضور بیت کوین در توییتر

هویت خالق بیت کوین

اما بخش خنده‌دار کار کریگ رایت این بود که دست او در یک توییت رو شد؛ این سرویس بهداشتی مربوط به خانه او نبود، بلکه این تصویر مربوط به سرویس بهداشتی یک هواپیما است!

جالب‌تر این که او از کار خود دست بر نداشت و زمانی که دید مردم او را باور ندارند، انگشت اعتراض خود را به سمت روزنامه نگاران نشانه رفت.

او در این اعتراض خود گفت:

روزنامه نگاران دارند در هم و بر هم و کثیف می‌شوند. دیگر روزنامه نگار خوب زیادی باقی نمانده. روزنامه نگاری دیگر چیزی نیست که قبلا بود.

بامزه‌های بیت کوین در توییتر

بیت کوین در توییتر

این اولین بار و احتمالا آخرین بار نخواهد بود که دست به چنین کاری می‌زند. او تقریبا همه و به هر نحوی سعی کرده خود را به عنوان ساتوشی ناکاموتو نشان دهد. همه جا!

دیانا بیگز با انتشار یک عکس در توییتر نوشت:

برخی مثال‌ها از بیت کوین در توییتر

دیانا بیگز

ماشینم کنار خیابان خراب شد، خوشبختانه این غریبه به من کمک کرد تا لاستیک ماشینم را عوض کنم. او هیچ راه ارتباطی به من نداد، اما گفت که اسم او ساتوشی است. لطفا کمکم کنید او را پیدا کنم!

کارکرد بیت کوین در توییتر

توییت ریکاردو اسپانگی

او حتی یک فاجعه عجیب دیگر هم به بار آورده بود. در یکی از کنفرانس‌های کریگ رایت که خود را در جایگاه ساتوشی ناکاموتو نشانده بود، کریگ ادعا کرد که جیم موریسون (Jim Morrison یکی از خوانندگان مشهور آمریکایی) را در یک مهمانی به آغوش گرفته و بوسیده است. اما نکته عجیب ماجرا کجاست؟  جیم موریسون در سال ۱۹۷۱ از دنیا رفته است و کریگ رایت در سال ۱۹۷۰ به دنیا آماده است!

قضاوت با شما!

این ارزهای دیجیتالی عجیب

دنیای ارزهای رمزنگاری شده و تکنولوژی بلاک چین گاهی می‌توانند بسیار عجیب شوند و این دقیقا مسئله‌ای است که در توییت شخصی به نام Agrawal که یکی از فعالان دنیای ارزهای دیجیتال است می‌بینیم. از دیگر عجایب بیت کوین در توییتر را با هم بخوانیم:

دیدنی‌های بیت کوین در توییتر

زوج بیت کوینی

زوج بیت کوینی به خاطر ساخت یک خانه در آب‌های بین المللی محکوم به مرگ شدند!

مک آفی در جستجوی ساتوشی ناکاموتو

جان مک آفی قسم می‌خورد که در چند روز آینده پرده از چهره ساتوشی ناکاموتو بر خواهد داشت. او ادعا می‌کند که خالق بیت کوین زنده است و در ایالات متحده آمریکا ساکن است. این مهندس کامپیوتر و موسس شرکت مک آفی ادعا می‌کند که پیدا کردن ساتوشی ناکاموتو مثل آب خوردن است.

نکته: ۸ ماه از این ماجرا می‌گذرد و مک آفی هنوز نتوانسته پرده از چهره ساتوشی ناکاموتو بردارد.

تحت تاثیر قرار نگرفتم!

دو قلوهای وینکلوس (Winklevoss twins ملقب به وینکلِوی) که ادعا می‌کنند ۱ درصد از تمامی بیت کوین‌های موجود را در اختیار دارند، یکی از جالب‌ترین اتفاقات بیت کوین در توییتر را رقم زدند.

دیگر ثابت شده است که این دو برادر چقدر شیفته و مشتاق تکنولوژی هستند اما شاید برای آن‌ها سخت است که درک کنند هنوز همه تحت تاثیر تکنولوژی بلاک چین و بیت کوین قرار نگرفته‌اند. توییت زیر این مسئله را به خوبی ثابت می‌کند:

بیت کوین در توییتر چه می کند

توییت دوقلوهای وینکلوس

ماجرا از این قرار است که دوقلوهای وینکلوس برای خرید قهوه صبحگاهی خود سعی داشتند با بیت کوین پول آن را حساب کنند، اما صاحب استارباکس که اصلا تحت تاثیر قرار نگرفته بود، دستگاه کارت خوان را به دو برادر نشان می‌دهد.

همیشه می‌گویند یک تصویر ارزشی بیشتر از هزاران حرف دارد. تنها با نگاه کردن به چهره این دو فرد در استارباکس می‌توان متوجه شد که بیت کوین هنوز راه زیادی برای رفتن دارد. به نظر نمی‌رسد حالا حالاها بتوان قهوه صبحگاهی را با بیت کوین خرید.

ساده‌ترین لذت‌های زندگی

در تفکر بسیاری از مردم، داشتن بیت کوین و ورود به صنعت ارزهای دیجیتال به این معنی است که آن‌ها می‌توانند تبدیل به افراد پولداری شوند. اما در یکی از توییت‌های مربوط به بیت کوین در توییتر شاهد این هستیم که برخی‌ها اهداف جالب دیگری دارند:

کارکرد بیت کوین در توییتر

توییت بیت کوین

می‌خواهم بعد از این که بیت کوین به بالاترین ارزش خود رسید یک سری کار انجام بدم:

خانه بخرم
یک ساعت مچی گران قیمت بخرم
روی استارتاپ‌های بیشتری سرمایه بگذارم

شما می‌خواهید با سود خود چه کاری انجام بدهید؟

و جواب یک شخص زیر این توییت:

هر روز برای خودم بستنی بخرم

برخی‌ها هستند که با ارزهای رمزنگاری شده آرزوی میلیونر شدن دارند و برخی‌های دیگر، تنها می‌خواهند از چیزهای ساده زندگی لذت ببرند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: با وجود کاهش قیمت، علاقه‌مندان هنوز بیت کوین را دوست دارند

لیبرای فیسبوک

در طی یک سال اخیر، ارز دیجیتال منحصر به فرد فیس بوک به نام لیبرا، با فراز و نشیب‌های زیادی رو به رو شد.

مردم هم شوخی‌های جالبی با این ارز دیجیتال کرده‌اند.

متن‌های جذاب بیت کوین در توییتر

لیبرا کوین در توییتر

هیچکس در مورد معنی واقعی لیبرای فیس بوک حرف نمی‌زند.

لیبرای فیسبوک یعنی مادر و پدرها و پدر بزرگ و مادربزرگ‌ها قرار است دائما از ما برای ساختن کیف پول‌هاشون کمک بگیرن.

بیت کوین در توییتر 2019

اکانت لیبرا در توییتر

من در سال ۲۰۲۰ وقتی که بعد از یک شب بیرون بودن اکانت لیبرای خودم را چک می‌کنم.

از جمله اتفاقات جالب و خنده دار بیت کوین در توییتر

بیت کوین در توییتر و به طور کلی ارزهای دیجیتال در توییتر به یکی از مباحث شوخ طبعی مردم تبدیل شده‌اند.

مثال بیت کوین در توییتر

بیت کوین در توییتر

یک داستان غم انگیز:

اکانت توییتر Forever 21:

در حال حاضر ما بیت کوین قبول نمی‌کنیم. ان‌قدر نپرسید. مرسی اه!

چند روز بعد خبر گذاری بلومبرگ:

فروشگاه Forever 21 ورشکسته شد!

Forever 21، فروشگاه‌های زنجیره‌ای لباس‌های مرتبط با مد و فشن بود.

در توییتی دیگر مرتبط با بیت کوین در توییتر آیا می‌دانستید بیت کوین می‌تواند در درست کردن لوله‌کشی ساختمان هم کمک کند؟

خنده‌دارهای بیت کوین در توییتر

بلاکچین و بیت کوین در توییتر

امیدواریم مقاله جالب‌ترین توییت‌های مرتبط با بلاک چین و بیت کوین در سال ۲۰۱۹، برای شما مفید بوده باشد. اگر به دنبال خرید و فروش بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال بدون کمترین معطلی هستید، با ما در ارتباط باشید؛ زیرا این دقیقا همان کاری است که ما در «کوین نیک» برای شما انجام می‌دهیم. اینجا خرید و فروش انواع ارز دیجیتال، در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و در اکثر ساعات شبانه رو، هوای شما را داریم !