بازار ارزهای دیجیتال و افرادی که روی بیت کوین سرمایه گذاری کرده بودند، دوشنبه را با شوک بزرگی آغاز کردند. تتر که به عنوان یک Stabel Coin معرفی می‌شود، حدود تا الان به ارزش آن ۶٪ کم‌تر از ارزش دلار آمریکا، که ادعای برابری با آن را دارد، رسیده است. این امر باعث افزایش سر درگمی در میان جامعه ارز مجازی شده است.

تتر، نگرانی Bitfinex از طاعون بازار ارز دیجیتال

در ساعات اولیه دوشنبه صبح، دارایی‌های ارز دیجیتال حرکتی رو به بالا، اما مشکوک داشتند. مشکوک بودن این حرکت به این دلیل بود که حجم معاملات به تدریج در حال کاهش بود. حال در حالی که کاربران به دنبال ردپایی از این داستان در اینترنت بودند، مشخص شد که چیزی این بین سر جایش نیست.

اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، در ساعات اولیه، بیت کوین در بسیاری از اکسچنج‌ها به ۷۲۰۰ دلار رسیده بود. جالب اینجا است که تمام این اکسچنج‌ها از USDT یا همان تتر پشتیبانی می‌کنند. جالب‌تر اینکه بیت کوین در بقیه اکسچنج‌هایی که از تتر پشتیبانی نمی‌کنند، به چیزی کم‌تر از ۶۷۰۰ دلار رسیده بود.

تمام این اتفاقات گیج کننده به کنار، تتر ماه‌ها است که ارزش ۱ دلاری خود را حفظ کرده و حالا تنها ۶٪ از ارزش خود را از دست داده بود. این قضیه به صورت جدی‌تری نشان می‌دهد که چیزی غیر طبیعی در افزایش قیمت‌ ناگهانی ارزهای دیجیتال دست دارد.

تمام تحلیلگران ارزهای دیجیتال در ساعات اولیه این اتفاق مشغول به تحلیل و رصد بازار ارزهای دیجیتال بودند که پیرو تغییر و تحولات تتر قرار گرفته بود. به نظر می‌رسد هجوم فعالان بازار برای فروش تتر منجر به افزایش قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر شده بود. به نحوی که اختلافی ۱۰ درصدی بین قیمت اتریوم بین برخی اکسچنج‌ها دیده می‌شد.

به نظر شما این اتفاق تا چه اندازه می‌توانید روی خرید تتر توسط تریدرهای ارز دیجیتال با استفاده از این ارز استیبل در معاملات ارزهای دیجیتال داشته باشد؟