به نظر شما تحلیل تکنیکال چیست ؟ تحلیل تکنیکال برای بررسی وضعیت بازار بکار می‌رود و تلاش می‌کند قیمت‌ ارزهای دیجیتال را در آینده پیش‌بینی کند. پیش‌بینی بازار خیلی جذاب است و از طریق دو نوع تحلیل ممکن است، تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال.

بدون آگاهی از این انواع تحلیل‌ها ورود به بازار ارزهای دیجیتال مثل آن است که با چشمان بسته بخواهید از یک خیابان شلوغ عبور کنید، در این سری مطالب کوین نیک قصد داریم شما را با تحلیل تکنیکال و شیوه‌های خواندن نمودارها آشنا کنیم. به نظر شما تحلیل تکنیکال چیست ؟

تحلیل تکنیکال چیست ؟

در تحلیل‌های تکنیکال تلاش بر این است که برمبنای تغییرات جاری بازار و قیمت‌های موجود در یک بازه زمانی مشخص حرکت‌های آتی بازار و وضعیت قیمت‌ها را پیش بینی کنیم.

 یک تریدر حرفه ای با مشاهده چارت قیمت‌ها و بکارگیری اندیکاتورهایی که به کارش می‌آید، استراتژی خود را مشخص کرده و قیمت‌های آتی بازار را پیش بینی می‌کند.

آیا آگاهی از تحلیل تکنیکال کفایت می‌کند؟

فراموش نکنید که تحلیل تکنیکال نقاط ورود به بازار خروج معامله گران را بررسی می‌کند به همین دلیل تغیرات فاندامنتال مثل تغییرات سیاسی،عوامل روانشناختی و اخبار بر روی این تحلیل تکنیکال کمتر اثر می گذارد، بنابر این هنگام استفاده از چارت‌های تکنیکال باید عوامل فاندامنتال را هم مد نظر داشته باشید و برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال تصمیم بگیرید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: STO چیست؟ چهره‌ای تازه از اوراق بهادار و شیوه سرمایه گذاری

انواع تحلیل تکنیکال کدام است؟

تحلیل‌های تکنیکال به دو بخش تحلیل‌های سنتی و نوین تقسیم می‌شوند. تحلیل‌های نوین با تکیه بر مزایای تحلیل‌های سنتی تلاش می‌کند، عناصر بیشتری را که در تغییر قیمت‌ها موثر هستند در ترسیم چارت مد نظر قرار دهد.

در این تحلیل به شیوه‌ای کاملا هدفمند و بر مبنای قواعد مشخص تلاش می‌شود، از تکرار الگوها و ابزارهای مشابه پرهیز شود تا یک ابزار قاعده مند و مفید برا پیش‌بینی قیمت‌ها بدست آید. در این تحلیل برمبنای یک سری شاخص ها که به اصطلاح اندیکاتور گفته می‌شود قیمت را پیش‌بینی کند. طی سال‌های اخیر فرمول‌های ریاضی دقیق  با ترکیب قیمت و حجم بازار طراحی شده که تحلیل‌های تکنیکال را دقیق‌تر از قبل کرده است.

تحلیل تکنیکال چیست و به چه کار می‌آید

تحلیل تکنیکال و روند کار آن

آنچه در خصوص تحلیل تکنیکال باید بدانیم چیست؟

تحلیل‌های تکنیکال تنها یک دیدگاه هستند و بر اساس آخرین رفتارهای نمودار مشخص می‌شود از این رو گاهی به سبب رفتارهای غیر قابل پیش بینی فعالان بازار دقیقا اتفاق نمی‌افتند.

تحلیل تکنیکال بر این اصل استوار شده که همه اطلاعات یک ارز در رفتارهای گذشته مشتریان و روند حرکتی  قیمت‌ها نهفته است و از این طریق می‌توان قیمت‌های بازار را پیش بینی کرد. سرعت عمل تحلیل تکنیکال بسیار بالا است و سریع‌تراز تحلیل فاندامنتال وضعیت قیمت‌ها را حدس می‌زند. برای فراگیری این تحلیل لازم نیست دانش تخصصی زیاد در حوزه اقتصاد و سیاست داشته باشید. این تحلیل در همه جای دنیا طرفداران خاص خود را دارد.

تحیلیل تکنیکال منطق خاص خودش را دارد که باید آن را یاد گرفت. بر اساس این تحلیل قیمت‌های بازار از یک روند مشخصی پیروی می کند که قابل شناساسی است و این رفتارها به طور معمول تکرار پذیر هستند. وضعیت عرضه و تقاضا و تغییرات قیمت و حجم معاملاد گرایش های احتمالی آینده بازار و قیمت‌ها را مشخص می‌کند. نگاه روزانه به چارت بازار تعیین قیمت‌ها را امکان پذیر می‌کند.

چرا گاهی تحلیل‌های تکنیکال افراد مختلف نتایج متضاد دارند؟

شخص تحلیل کننده، نگرش و شاخص‌هایی که مد نظر قرار می‌دهد در ترسیم قیمت بازار بسیار تاثیر گذار است، دقیقا به همین دلیل است که تحلیل تکنیکال را یک دیدگاه معرفی می‌کنند که از شخصی به شخص دیگر می‌تواند متمایز باشد.

هنگام مشاهده چارت‌ها مختلف لازم است دقت داشته باشید و هر کدام را به عنوان یک دیدگاه بپذیرید و تلاش کنید با دانش خود بسنجید و آنگاه تصمیم بگیرید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ارزش بیت کوین چگونه تعیین می‌شود؟

مزیت‌های تحلیل تکنیکال چیست ؟

سرعت بالای تحلیل تکنیکال یکی از مزایای انکار ناپذیر آن است در کنار این عامل عناصری مثل رواج گسترده آن در سراسر دنیا نشان از اقبال عمومی به این نوع تحلیل دارد که سبب شده بسیاری قبل از تصمیم‌گیری به چارت‌ها موجود سر بزنند.

شما با کمک این تحلیل می‌توانید ظرف مدت کوتاهی چند ارز مختلف را بررسی کرده و سریع‌تر و البته راحت‌تر تصمیم بگیرید. کاری که با کمک تحلیل فاندامنتال به این سرعت و آسانی امکان‌پذیر نیست.

برای اینکه از تحلیل فاندامنتال استفاده کنید لازم است در زمینه اقتصاد و سیاست از دانش و آگاهی زیادی برخوردار باشید، حال آنکه تحلیل‌های تکنیکال بر وضعیت موجود و گذشته بازار تاکید دارد و نیاز به بررسی‌های عمیق اقتصادی و دانش سیاسی ندراد.

نوع ارز در تحلیل تکنیکال چندان اثرگذار نیست و حتی هدف از ایجاد آن در تحلیل تکنیکال اثر ندارد، فقط بازار و عملکرد آن است که مهم است.

تحلیل تکنیکال چیست و کارکرد آن

مزیت تحلیل تکنیکال

نتیجه گیری تحلیل تکنیکال چیست ؟

تحلیل تکنیکال یک ابزار بسیار عالی در دست تریدرها اعم ار مبتدی و حرفه‌ای است که به تصمیم‌گیری آن‌ها در خرید و فروش ارزهای دیجیتال کمک می‌کند.

هر فردی پیش از ورود به بازار ارزهای دیجیتال لازم است در خصوص تحلیل تکنیکال و پارامتر‌های اثر گذار در آن تحقیق و بررسی لازم را به عمل آورده باشد تا بهتر بتواند تصمیم‌گیری کرده و موفقیت خود در بازار را تضمین کند.

یادگیری تحلیل تکنیکال نیاز به دانش اقتصاد و سیاسی ندارد و با فراگیری پارامترهای اثر گذار در بازار و بررسی سابقه تغییر قیمت‌ها به راحتی می‌توان به این بازار ورود کرد.

برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال لازم است یک سری اصول و قواعد را بشناسید و تسلط بر تحلیل تکنیکال یکی از مواردی است که لازم است در خصوص آن تخصص داشته باشید. امیدوارم با مطالعه این مطلب پاسخ سوال تحلیل تکنیکال چیست را یافته باشید.

درحال حاضر دوره‌های آموزشی خوبی برای یادگیری تحلیل تکنیکال وجود دارد، کوین نیک تلاش می‌کند در این سری آموزش‌های خود اصول کلی تحلیل تکنیکال را به شما آموزش دهد. مطلب بعد به موضوع انواع نمودارها در تحلیل تکنیکال خواهد پرداخت.