برای اینکه در ارزهای رمزنگاری شده سرمایه گذاری کنید و بیت‌ کوین بخرید یا بفروشید قبل از هر کاری لازم است اصول اولیه رمز ارزها را بدانید و با عملکرد آن‌ها آشنا باشید. در این زمان می‌توان وارد مرحله خرید و فروش بیت کوین شد و در زمینه ارزهای رمز نگاری شده سرمایه گذاری کرد.

در این مقاله کوین نیک به معرفی روش‌های مختلف خرید و فروش بیت کوین می‌پردازیم و تلاش می‌کنیم مزایا و معایب هر یک را برای شما تشریح کنیم.

بیت‌ کوین را می‌توان از اشخاص حقیقی، سایت‌های خرید و فروش بیت‌ کوین و صرافی‌های ارز دیجیتال خرید و فروش کرد.

خرید و فروش بیت کوین به روش ساده

چگونه بین کوین بخریم؟

روش‌های پرداخت وجه بیت‌ کوین

هزینه خرید و فروش بیت کوین را می‌توانید به صورت‌های مختلف پرداخت کنید

مرسوم‌ترین شیوه‌های پرداخت هزینه بیت‌ کوین عبارت است از:

  • پرداخت از طریق کارت اعتباری
  • پرداخت باسایر ارزهای رمزنگاری شده
  • پرداخت از طریق حساب‌های اینترنتی

بخش سخت خرید بیت کوین یافتن فروشنده قابل اعتماد برای معامله و دستیابی به قیمت عادلانه است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: چطور بیت کوین بخرم ؟

مراحل خرید و فروش بیت‌ کوین

خرید بیت‌ کوین در چند مرحله زیر صورت می‌گیرد.تهیه کیف پول ویژه بیت‌ کوین

۱. یافتن فروشنده یا خریدار حقیقی یا حقوقی معتبر

۲. انتقال وجه به حساب شخص خریدار

۳. دریافت بیت‌ کوین در کیف پول

انواع کیف پول بیت‌ کوین و شیوه تهیه آن

بیت‌ کوین یک دارایی دیجیتال است که باید در بستر مناسب آن و با امنیت مناسب نگهداری کرد. بستر نگهداری بیت‌ کوین «کیف پول» نامیده می‌شود که انواع مختلفی دارد.

کیف پول‌ها دارای انواع سخت افزاری و نرم افزاری هستند و در کامپیوتر شخصی، تلفن همراه و سخت افزارهای مختلف قابل نصب و نگهداری هستند.

هریک از انواع کیف پول‌های بیت‌ کوین مزایا و معایب خاص خود را دارد و لازم است ضمن بررسی‌های کامل و جامع بهترین کیف مورد نیاز خود را انتخاب و تهیه کنید.

از نظر کارشناسان کیف پول‌های سخت افزاری از سایر انواع کیف پول بهتر هستند و از امنیت بالاتری برخوردار اند.

این نوع از کیف پول ها نگهداری آفلاین بیت‌ کوین را امکان پذیر می‌کنند.

نخستین کیف پول‌های بیت کوین بر روی کامپیوتر نصب می‌شدند. این کیف پول‌ها که هنوز هم طرفداران زیادی دارند با اتصال به شبکه بلاک‌چین به ارسال، دریافت و محافظت از بیت‌ کوین‌های مالک خود می‌پردازند.

کیف پول‌های فیزیکی،کیف پول‌های آنلاین، کیف پول موبایل و کیف پول دسکتاپ از دیگر انواع کیف پول بیت‌ کوین هستند.

آدرس کیف پول شما نقش مهمی در خرید بیت‌ کوین ایفا می‌کند به همین دلیل پیش از هر اقدامی در راستای خرید و فروش بیت‌ کوین و سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال لازم است کیف پول مناسب خود را انتخاب کرده و ضمن تهیه آن آدرس کیف خود را در اختیار داشته باشید.

مبحث مهم احراز هویت در خرید بیت‌ کوین

درست است که تکنولوژی بلاک‌چین برمبنای فلسفه تمرکز زدایی شکل گرفته و حفظ هویت مالکان ارزهای دیجیتال یک امر مهم و ضروری تلقی می‌شود اما هنگام مبادله بیت‌ کوین اهراز هویت یک امر ضروری است که برای امنیت خرید و فروش بیت کوین واجب است.

سنتی‌ترین شیوه احراز هویت که در بعضی از روش‌های خرید و فروش بیت کوین هم مرسوم است استفاده از کارت شناسایی و اوراق هویتی معتبر است.

درحال حاضر به دلیل وجود تحریم‌های یک طرفه علیه ایران خرید و فروش بیت کوین از طریق اغلب سایت‌های مشهور برای کاربران ایرانی مسدود شده است.

با وجود تمام مشکلات ذکر شده در بالا درحال حاضر سایت‌های مختلفی برای خرید و فروش بیت‌ کوین وجود دارد که شما می‌توانید خرید خود را انجام دهید اما لازم است قبل از هر اقدامی از امنیت و اعتبار سایت انتخابی خود اطمینان حاصل کنید.

خوب است با کارشناسان متخصص در این زمینه مشورت کنید.

خرید و فروش بیت کوین در ایران

مرسوم ترین روش پرداخت بیت کوین در ایران وب مانی است.

شیوه‌های پرداخت وجه بیت‌ کوین

برای راحتی کار خریداران معمولا سایت‌های مختلف روش‌های پرداخت متنوعی مثل پی‌پال، پرداخت نقدی یا کارت به کارت، Westren Union، Wire transfer، پرداخت از طریق ایمیل و وب مانی را در اختیار کاربران و خریداران قرار می‌دهند.

در ایران روش وب مانی بسیار مرسوم است و از سایر روش‌ها طرفداران بیشتری دارد.

درحال حاضر استارتاپ‌ها و شرکت‌های مختلفی در این زمینه در کشور فعالیت می‌کنند که در ازای دریافت وجه نقد بر مبنای پول رایج ملی به شما بیت‌ کوین تحویل می‌دهند.

امنیت دارایی دیجیتال پس از خرید و فروش بیت کوین

وظیفه حفظ و نگهداری بیت‌ کوین‌های شما پیش از هرچیز بر عهده خود شما است.

اگر بیت‌ کوین شما در اثر سهل انگاری در نگهداری رمز عبور در اختیار افراد سودجو قرار بگیرد شما سرمایه خود را از دست خواهید داد.

صرافی‌ها معمولا در صورت هک حساب شما بیت‌ کوین‌های شما را باز خواهند گرداند اما هیچ اجباری در این خصوص ندارند به همین دلیل واجب است خودتان برای حفظ امنیت دارایی‌هایتان نهایت دقت را بکار ببرید.

نگهداری از بیت‌ کوین کار دشواری نیست تنها به دانش، آگاهی و کمی دقت نیاز دارد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: بیت کوین (Bitcoin) چیست و به چه کار می آید؟

توصیه ما این است که برای حفظ سرمایه تان هم که شده اطلاعات کافی در این خصوص را به دست آورده و دانش خود را افزایش دهید.

اهمیت خرید و فروش بیت کوین و نقش زمان

قیمت ارزهای دیجیتال به ویژه بیت‌ کوین در لحظه تغییر می‌کند به همین دلیل ثانیه‌ها در خرید و فروش به موقع این ارز دیجیتال نقش اساسی دارند.

انتخاب بستر مناسب برای خرید بیت کوین و همین طور بستری که بتوانید در زمان مناسب به فروش بیت‌ کوین خود بپردازید در موفقیت سرمایه گذاری شما نقش اساسی دارد.

خوب است بستری را انتخاب کنید که در لحظه دارایی شما را به کیف پولتان منتقل کند و به دلیل دشواری دسترسی به این سیستم‌ها برای هموطنان ایرانی خوب است بسترهای امنی که در این زمینه وجود دارند را شناسایی کنید و شیوه استفاده از آن‌ها را به خوبی فرابگیرید.

قیمت بیت‌ کوین و لزوم آگاهی خریدار

هیچ ارزانی بی حکمت نیست. هنگامی‌که قصد خرید و فروش بیت کوین دارید لازم است از قیمت‌های جهانی و آنالیز تکنیکال ارزهای دیجیتال آگاهی کامل داشته باشید.

قیمت‌های بیش از حد ارزان و یا حتی گران ممکن است نشانگر وجود افراد سودجو و مشکلاتی درمبادله باشد.

هیچ‌گاه بدون بررسی‌ و آگاهی کامل از وضعیت قیمت‌ها اقدام به خرید و فروش بیت‌ کوین خود نکنید که ممکن است اثرات زیانباری برای شما به دنبال داشته باشد.

بایک سرچ ساده می‌توانید اطلاعات خوبی در این زمینه به دست آورید، مشاوره با کارشناسان هم می‌تواند درهای زیادی را به روی شما بازکند.

نتیجه گیری

در دنیای امروز مبادله ارزهای دیجیتال یکی از روش‌های سرمایه گذاری مناسب به شمار می‌آیند.

آگاهی مناسب در این خصوص به همراه سرعت و امنیت بالا می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

سایت‌های زیادی برای خرید و فروش بیت کوین وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.