در روزهای تعطیل در دنیای ارزهای دیجیتال اتفاق‌های متعددی افتاد که دراین نوشتار به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. با کوین نیک همراه باشید.

مشخص شدن قیمت احتمالی ارز دیجیتال تلگرام

هرچه به عرضه رسمی ارز دیجیتال تلگرام با نام «گرام» (Gram) نزدیک می‌شویم، متخصصان و علاقه‌مندان در مورد قیمت احتمالی این ارز دیجیتال نظریه‌های مختلفی مطرح می‌کنند.

سرگی واسین (Sergey Vasin)، یکی از مدیران ارشد صرافی بلک‌مون (Blackmoon) قیمت هر واحد ارز دیجیتال گرام در زمان عرضه را حدود ۳ دلار حدس زده است. او در گفتگو با کوین‌دسک در این مورد گمانه زنی کرده است.

این صرافی ارتباط نزدیکی با مدیران پروژه ارز دیجیتال تلگرام دارد و امیدوار است که بتواند به عنوان اولین صرافی، پس از راه‌اندازی شدن بلاک چین تلگرام یا همان شبکه TON، توکن‌های گرام را به صورت رسمی به فروش برساند.

پروژه بلاک چینی تلگرام در دو دوره جذب سرمایه خصوصی که با شرکت سرمایه‌گذاران بزرگی از اقصی نقاط جهان برگزار شد توانست بیش از ۱.۷ میلیارد دلار سرمایه جذب کند. به گفته کوین‌دسک، سرمایه‌گذاران برای هر واحد گرام بین ۰.۳۷ تا ۱.۳۳ دلار پرداخت کرده‌اند.

«ایکان» می گوید بیت کوین از دلار آمریکا بهتر است

هنرمند و موسیقی دان برنده جایزه گرمی ایکان «آکون» این مطلب که بیت کوین(BTC) دارایی فاقد ارزش ذاتی است ، رد کرد.

وی گفت: ایالات متحده منابع طبیعی ندارد که دلار بگیرد، بنابر این دلار آمریکا در نهایت تنها با کنوانسیون و قدرت نظامی پایدار است.

اظهارات رپر در حالی است که پروژه رمزنگاری وی برای ارز دیجیتال پان افریقایی برای جایگزین کردن ارزهای فیات موسوم به آکوئین ، به سرعت در حال انجام است.

بیت کوین در مرز ۱۰۰ میلیون تراهش

بیت کوین همچنان به رکورد شکنی ادامه می‌دهد، هش ریت یا همان قدرت پردازش این شبکه تنها چند قدم تا سه رقمی شدن فاصله دارد.

داده‌های وب‌سایت Blockchain.com در ۸ سپتامبر (۱۷ شهریور) نشان می‌دهد که هش ریت شبکه بیت کوین قله ۹۴ کوینتیلیون هش بر ثانیه (۹۴ میلیون تراهش) را فتح کرده است.

در حالی که رسیدن به ۹۴ میلیون تراهش بر ثانیه خودش یک رکورد محسوب می‌شود، به گفته تحلیل‌گران این رقم حالا برای اولین بار در تاریخ بیت کوین به سمت ۱۰۰ میلیون تراهش پیش می‌رود.

هش ریت به معنی تمام قدرت پردازشی است که ماینرها برای پردازش تراکنش‌های بیت کوین به شبکه اختصاص داده‌اند. هر چقدر هش ریت بالاتر باشد، شبکه بیت کوین از امنیت و کارآمدی بهتری برخوردار خواهد بود.

هش ریت شبکه بیت کوین در طول نیمه دوم سال ۲۰۱۸، به مدت شش ماه در یک دوره رکورد قرار داشت و با شیب بسیار ملایمی افزایش می‌یافت تا این‌که در ژانویه ۲۰۱۹، همزمان با ریزش قیمت بیت کوین، سقوط شدیدی را تجربه کرد. سه ماه بعد، قیمت بیت کوین همزمان با اوج‌گیری مجدد هش ریت، از ۳,۵۰۰ دلار به ۱۳,۸۰۰ دلار رسید.

این نوشتار به روز رسانی می‌شود.