بیت کوین چیست و چگونه کار می‌کند؟

درباره بیت کوین ، حرف و سخن زیاد است عده آن را یک ارز مجازی و نوعی پول نقد الکترونیکی معرفی می‌کنند و برخی با آن دشمنی دارند. بیت کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز و بدون وجود یک بانک مرکزی یا یک مدیر واحد است که بدون نیاز به واسطه‌ها، می‌تواند از طریق کاربر به کاربر در شبکه بلاکچین بیت کوین ارسال شود.

اگر می‌خواهید بدون آن ‌که وارد جزئیات فنی شوید، درباره بیت کوین چیست بدانید، یا می خواهید بدانید چگونه می‌توانید آن را دریافت کنید و کنجکاوید که بیت کوین چگونه می‌تواند به شما کمک کند، این راهنما می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

راهنمای ما توضیح می‌دهد که این سیستم چگونه کار می‌کند، چگونه می‌توانید از آن استفاده کرده و سود ببرید و از طرفی دیگر، چه کلاه‌برداری‌هایی در آن صورت می‌گیرد. همچنین شما را به سمت منابعی سوق می‌دهد که در ذخیره و استفاده از اولین بخش‌های ارز دیجیتال به شما کمک خواهند کرد. با این مطلب کوین نیک همراه باشید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: معرفی بهترین راه های سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

درباره بیت کوین بیشتر بدانید

بیت کوین، درست در سال ۲۰۰۸ ظهور کرد، پس از آن که وال استریت، بانک‌های بزرگ را به سوء استفاده از پول وام‌گیرندگان، فریب مشتریان، جعل سیستم و درخواست هزینه‌های زیاد متهم کرد. پیشگامان بیت کوین می‌خواستند فروشنده، مسئول باشد، واسطه را از بین ببرند، نرخ بهره را از بین ببرند و معاملات را شفاف سازند تا دست فساد را کوتاه کنند و هزینه‌ها را کاهش دهند. آن‌ها یک سیستم غیرمتمرکز ایجاد کردند که بتوانید بودجه خود را کنترل کنید و بدانید که چه اتفاقی در آن می‌افتد.

بیت کوین در زمان نسبتا کوتاهی رشد کرد. در سراسر جهان، شرکت‌ها، از جواهرفروشی‌های REEDS (یک زنجیره بزرگ جواهرات در ایالات متحده) گرفته تا یک بیمارستان خصوصی در ورشو، لهستان، این ارز را می‌پذیرند. مشاغل میلیارد دلاری مانند Dell ، Expedia ، PayPal و Microsoft نیز همین‌طور هستند. وب‌سایت‌ها آن را تبلیغ می‌کنند، مجلاتی مانند مجله بیت کوین، درباره بیت کوین اخبار منتشر می‌کنند، انجمن‌ها و تالارهای گفتگو درباره ارز دیجیتال و تجارت سکه‌های آن بحث‌ و گفتگو می‌کنند! بیت کوین، رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن(API) ، شاخص قیمت و نرخ تبدیل ارز را دارد.

درباره بیت کوین ، مشکلاتی شامل سارقانی که حساب‌ها را هک می‌کنند، نوسانات زیاد و تاخیر در معامله نیز وجود دارند. از طرف دیگر، بیت کوین ممکن است برای مردم کشورهای جهان سوم، در دریافت یا پرداخت پول مطمئن‌ترین کانال باشد.

نکات مهم درباره بیت کوین

بیت کوین

برجسته‌ترین نکات کلیدی در تاریخ بیت کوین

۳۱ اکتبر ۲۰۰۸: گزارش رسمی دولتی درباره بیت کوین منتشر شد.

۳ ژانویه ۲۰۰۹: بلوک جنسیس ( Genesis Block )استخراج شد.

۱۲ ژانویه ۲۰۰۹: اولین معامله بیت کوین صورت گرفت.

۱۶ دسامبر ۲۰۰۹: نسخه ۲ منتشر شد.

۶ نوامبر ۲۰۱۰: ارزش بازار از یک میلیون دلار فراتر رفت.

اکتبر ۲۰۱۱: بیت کوین برای اولین بار برای ایجاد لایت کوین (Litecoin) منشعب شد.

۳ ژوئن ۲۰۱۲: بلوک ۱۸۱۹۱۹ با ۱۳۲۲ معامله ایجاد شد. این بزرگ‌ترین بلوک تا به امروز است.

ژوئن ۲۰۱۲: Coinbase راه‌اندازی شد.

۲۷ سپتامبر ۲۰۱۲: بنیاد بیت کوین تشکیل شد.

۷ فوریه ۲۰۱۴: صرافی Mt. Gox  هک شد و مورد سرقت قرار گرفت.

ژوئن ۲۰۱۵: BitLicense تاسیس شد. این یکی از مهم‌ترین مقررات ارز دیجیتال است.

۱ آگوست ۲۰۱۷: بیت کوین دوباره برای بیت کوین کش منشعب شد.

۲۳ آگوست ۲۰۱۷: SegWit فعال شد.

سپتامبر ۲۰۱۷: چین تجارت BTC را ممنوع اعلام کرد.

دسامبر ۲۰۱۷: اولین قراردادهای آتی بیت کوین توسط CBOE Global Markets (CBOE)  و بازار بورس شیکاگو (CME) به اجرا درآمد.

سپتامبر ۲۰۱۸: ارز دیجیتال بدتر از حباب شرکت Dot-com، ۷۸ درصد سقوط کرد.

۱۵ نوامبر ۲۰۱۸: ارزش بازار بیت کوین برای اولین بار از اکتبر ۲۰۱۷ به زیر ۱۰۰ میلیارد دلار کاهش یافت.

۳۱ اکتبر ۲۰۱۸: سالگرد ۱۰ سالگی بیت کوین.

درک بیت کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۱۲ ابزار برتر برای انجام معامله ارز دیجیتال

بیت کوین واقعا چیست؟

به زبانی ساده، بیت کوین یا ارز مجازی است یا مرجعی از فناوری! شما می‌توانید با چک، پرداخت الکترونیک یا پول نقد معاملات را انجام دهید. همچنین می‌توانید از Bitcoin یا (BTC) استفاده کنید، جایی که خریدار را به امضای خود ارجاع می‌دهید که یک خط طولانی از کد امنیتی رمزگذاری شده با ۱۶ علامت مشخصه است. خریدار، کد را با تلفن هوشمند خود رمزگشایی می‌کند تا ارز دیجیتال شما را به دست آورد. به عبارت دیگر، ارز دیجیتال، تبادل اطلاعات دیجیتالی است که به شما امکان می‌دهد کالاها و خدمات را بخرید یا بفروشید. این معامله با اجرای یک شبکه رایانه‌ای نظیر به نظیر انجام می‌شود که شبیه به اسکایپ یا BitTorrent (یک سیستم اشتراک‌گذاری فایل) به امنیت رسیده و اعتماد افراد را به دست می‌آورد.

ویژگی‌های تراکنش بیت کوین

۱. برگشت ناپذیر: پس از تایید، معامله قابل برگشت نیست. توسط هیچ فردی و هیچ‌ کسی! نه شما، نه بانک شما، نه رئیس جمهور ایالات متحده، نه ساتوشی (مخترع این رمز نگاری)، نه ماینر (دستگاه استخراج‌کننده) شما. هیچ‌ کس! اگر پول را ارسال کنید، آن را ارسال کرده‌اید. هیچ ‌کس نمی‌تواند به شما کمک کند، حتی اگر پول خود را به یک کلاه‌بردار ارسال کرده باشید یا یک هکر آن‌ها را از رایانه شما دزدیده باشد. هیچ شبکه ایمنی وجود ندارد.

۲. نام مستعار: هیچ یک از معاملات یا حساب‌ها به هویت‌های دنیای واقعی مرتبط نیستند. شما بیت کوین‌ها را از به اصطلاح آدرس‌هایی دریافت می‌کنید که به طور تصادفی، زنجیره‌ای از حدود ۳۰ کاراکتر هستند. در حالی که معمولا می‌توان جریان معاملات را تجزیه‌وتحلیل کرد، لزوما ارتباط هویت دنیای واقعی کاربران با آن آدرس‌ها امکان‌پذیر نیست.

۳. سریع و جهانی: معامله تقریبا خیلی سریع در شبکه پخش می‌شود و طی دو دقیقه تایید خواهد شد. از آنجایی که این معاملات در شبکه جهانی رایانه‌ها رخ می‌دهند، کاملا نسبت به موقعیت مکانی و فیزیکی شما بی‌تفاوت هستند. این امر بدان معنی است که فرقی نمی‌کند که بیت کوین را به همسایه‌ یا به شخصی در آن طرف دنیا ارسال کنید!

۴. امن: وجوه بیت کوین در یک سیستم رمزنگاری کلید عمومی قفل شده است. تنها مالک کلید خصوصی می‌تواند ارز دیجیتال را ارسال کند. رمزنگاری قوی و جادوی اعداد بزرگ، شکستن این طرح را غیرممکن می‌سازد. به جرات می‌توان گفت که آدرس بیت کوین از Fort Knox (محل نگهداری شمش‌های طلای خزانه‌داری آمریکا) امن‌تر است.

۵. بدون مجوز: شما مجبور نیستید برای استفاده از ارز دیجیتال از کسی درخواست کنید. این فقط یک نرم افزار است که همه می‌توانند به صورت رایگان دانلود کنند. پس از نصب آن، می‌توانید بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را دریافت و ارسال کنید. هیچ ‌کس نمی‌تواند مانع شما شود. هیچ مانعی وجود ندارد.

درباره بیت کوین بدانید

کیف پول‌های بیت کوین

از کجا می‌توانم بیت کوین را پیدا کنم؟

ابتدا توصیه می‌کنیم این راهنمای جامع را برای خرید بیت کوین عمیقا بخوانید.

می‌توانید اولین بیت کوین‌های خود را از هر یک از این چهار مکان دریافت کنید:

  • یک صرافی ارز دیجیتال که در آن می‌توانید سکه‌های «معمولی» را با بیت کوین یا ساتوشی‌ها که مانند سنت‌های (cent) از نوع BTC هستند، مبادله کنید.  
  • دستگاه خودپرداز بیت کوین (یا صرافی ارز دیجیتال) که در آن می‌توانید بیت کوین‌ها یا پول نقد را با ارز دیجیتال دیگری مبادله کنید.
  • یک سرویس طبقه‌بندی‌شده که در آن می‌توانید فروشنده‌ای پیدا کنید که به شما در تجارت بیت کوین برای پول نقد کمک کند.
  • شما می‌توانید یک محصول یا خدمات را با بیت کوین بفروشید.

اخطار! کلاه‌برداری در بیت کوین بسیار مشهور است. بنابراین قبل از استفاده از هر خدمتی، مروری بر مشتریان قبلی داشته باشید یا سوالات خود را برای کارشناسان ما ارسال کنید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: چه مقدار بیت کوین در دنیا باقی مانده است؟

بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

بدون وارد شدن به جزئیات فنی، بیت کوین در یک دفتر گسترده عمومی کار می‌کند که بلاک‌چین نیز نامیده می‌شود، جایی که تمام معاملات تایید شده به اصطلاح بلوک «block» در آن گنجانده شده است. وقتی هر بلوک وارد سیستم می‌شود، در شبکه رایانه‌ای نظیر ‌به ‌نظیر کاربران برای تایید اعتبار پخش می‌شود. به این ترتیب، همه کاربران از هر معامله، آگاهی دارند و این مانع از سرقت شده و اجازه نمی‌دهد شخصی همان ارز را دو بار خرج کند. همچنین این فرآیند به کاربران بلاک‌چین کمک می‌کند تا به این سیستم اعتماد کنند.

«برخلاف ارزهای سنتی، که توسط بانک‌های مرکزی صادر می‌شود، بیت کوین هیچ مرجع پولی مرکزی ندارد. در عوض، این شبکه توسط رایانه‌ای نظیر به نظیر، متشکل از دستگاه‌های کاربران آن، شبیه به شبکه‌هایی مانند BitTorrent، یک سیستم اشتراک فایل و اسکایپ، یک سرویس صوتی، تصویری و گپ، پشتیبانی می‌شود. بیت کوین به صورت ریاضیاتی تولید می‌شود، زیرا رایانه‌های این شبکه، کارهای دشوار جویدن اعداد (number-crunching) را انجام می‌دهند، روشی که به عنوان «استخراج» بیت کوین شناخته می‌شود. ریاضیات سیستم بیت کوین به گونه‌ای تنظیم شده است که «استخراج کردن» بیت کوین با گذشت زمان به تدریج دشوارتر می‌شود و تعداد کل بیت کوین که می‌توان استخراج کرد، تا حدود ۲۱ میلیون محدود شده است. بنابراین راهی برای یک بانک مرکزی وجود ندارد که جریانی از بیت کوین‌های جدید را صادر کند و آن‌هایی را که اکنون در گردش هستند، بی‌ارزش سازد.

چگونه می‌توانم بیت کوین‌های خود را ذخیره کنم؟

برای دیدن نحوه عملکرد سیستم، تصور کنید شخصی به نام آلیس وجود دارد که از بیت کوین‌ها استفاده می‌کند. او در یک کیف پول دیجیتالی ثبت نام می‌کند تا بیت‌کوین‌های خود را در آن قرار دهد.

کیف پول‌های بیت کوین

سه اپلیکیشن مختلف وجود دارد که آلیس می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

  • Full client : این سرویس مانند یک سرور ایمیل مستقل است که بدون تکیه روی سرورهای شخص ثالث، تمام جنبه‌های این فرآیند را کنترل می‌کند. آلیس تمام معاملات خود را از ابتدا تا انتها توسط خودش کنترل می‌نماید. مشخص است که این سرویس برای مبتدیان نیست.
  • Lightweight client : این یک سرویس ایمیل مستقل است که برای دسترسی به صندوق پستی به یک سرور پست الکترونیکی متصل می‌شود. بیت کوین‌های آلیس را ذخیره می‌کند، اما برای دسترسی به شبکه و انجام معامله نیاز به یک سرور شخص ثالث دارد.
  • Web client : این سرویس برخلاف «full client» است و بهwebmail  شباهت دارد، از این جهت که کاملا به یک سرور شخص ثالث متکی است. شخص ثالث جایگزین آلیس می‌شود و کل معاملات او را انجام می‌دهد.

شما کیف پول‌هایی را می‌یابید که در پنج نوع اصلی قرار دارند: دسکتاپ، تلفن همراه، وب، کاغذ و سخت افزار. هر کدام از این ۵ نوع، مزایا و معایب خودش را دارد.

چگونه می‌توانم با بیت کوین، خرید و فروش انجام دهم؟

در اینجا، نکته جالبی در ارتباط با بیت کوین‌ها وجود دارد، هیچ ردپای فیزیکی از آن‌ها مثل دلار وجود ندارد. همه شما فقط سوابق معاملات بین آدرس‌های مختلف را دارید، با تسویه حساب‌‌هایی که در پرونده‌های آن‌ها که در بلاک‌چین ذخیره شده‌اند، افزایش و کاهش می‌یابند.

برای دیدن نحوه کار این روند، بیایید دوباره به مثال آلیس رجوع کنیم.

نمونه یک معامله بیت کوین

معامله بین آلیس و باب

آلیس می‌خواهد از بیت کوین خود برای خرید پیتزا از باب استفاده کند. او «کلید» خصوصی خود را که یک توالی خصوصی و شخصی از حروف و اعداد است، برای باب ارسال می‌کند که حاوی معامله منبع سکه‌ها، مبلغ و آدرس کیف پول دیجیتالی باب است. این «آدرس» دیگر این بار یک توالی عمومی از حروف و اعداد خواهد بود. باب «کلید» را با تلفن هوشمند خود اسکن می‌کند تا آن را رمزگشایی نماید. در همین زمان، معامله آلیس برای سایر شرکت‌کنندگان در شبکه (که «گره» (nodes) نامیده می‌شوند) در دفتر وی پخش می‌شود و تقریبا ده دقیقه بعد، با طی مراحل خاصی از قوانین فنی و تجاری به نام «استخراج» تایید می‌شود. این فرآیند «استخراج» به باب یک نمره می‌دهد که بداند آیا معامله آلیس انجام شده یا خیر.

درباره بیت کوین بدانید

معامله بیت کوین

استخراج بیت کوین چیست؟

استخراج یا پردازش، فرآیند بیت کوین را با افزودن معاملات جدید (یا بلوک‌ها) به ترتیب زمان، به زنجیره و نگه داشتن آن‌ها در صف، ایمن نگه می‌دارد. بلوک‌ها با نهایی شدن هر تراکنش جدا شده، کدها رمزگشایی می‌شوند و بیت کوین‌ها رد‌وبدل می‌شوند.

همچنین، استخراج‌کننده‌ها (ماینرها) می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار ویژه برای حل مشکلات رمزنگاری، بیت کوین‌های جدیدی تولید کنند. این یک روش هوشمندانه برای صدور ارز ایجاد می‌کند و همچنین انگیزه‌ای برای مردم جهت استخراج فراهم نمی‌سازد.

این پاداش توسط همه افراد در شبکه توافق شده است، اما به طور کلی ۱۲.۵ بیت کوین و همچنین هزینه‌های پرداخت شده توسط کاربران برای ارسال معاملات است. برای جلوگیری از تورم و کنترل سیستم، تا سال ۲۰۴۰، چیزی بیش از تعداد ثابت ۲۱ میلیون بیت کوین (BTC) در گردش وجود نخواهد داشت، بنابراین حل این «پازل» سخت‌تر می‌شود.

برای محافظت از بیت کوین‌ها چه چیزهای را باید بدانم؟

در این قسمت، چهار توصیه وجود دارد که به شما کمک می‌کند بیت کوین‌های شما بیشتر شوند.

همان‌طور که در یک کیف پول معمولی، پول کمی قرار می‌دهید، در رایانه، تلفن همراه یا سرور خود، تنها مقادیر کمی بیت کوین برای مصارف روزمره ذخیره کنید و قسمت باقی‌مانده از بودجه خود را در یک محیط امن‌تر نگهداری کنید.

  • به طور مرتب، از کیف پول خود نسخه پشتیبان تهیه کرده و کیف پول یا تلفن هوشمند خود را با یک رمز عبور قوی رمزگذاری کنید تا آن را از سارقان محافظت کنید (هرچند که متاسفانه در برابر سخت‌افزار یا نرم‌افزار keylogging امن نیست).
  • برای امنیت بیشتر برخی از بیت کوین‌های خود را در یک کیف پول آفلاین جدا شده از شبکه خود ذخیره کنید. در حالی که عموما تنها مقداری از پول خود را در کیف پول خود نگه می‌دارید، این کیف پول را مانند بانک خود بدانید.
  • نرم‌افزار خود را به روز کنید. برای محافظت بیشتر، از ویژگی چند امضایی بیت کوین استفاده کنید که یک تراکنش را مشروط به چند فرآیند مستقل تایید، می‌کند.

صرف اندکی زمان در این مراحل می‌تواند موجب صرفه‌جویی در پول شما شود.

ما کیف پول سخت‌افزاری  Nano Ledger S را پیشنهاد می‌کنیم!

Nano Ledger S دقیقا به اندازه دو کیف پول سخت‌افزاری دیگری که در بالا به آن‌ها اشاره شد، ایمن است. به دلیل قیمت نسبتا پایین آن، نسبت به رقبای خود محبوب‌تر می‌باشد. کوچک‌تر از KeepKey است، قابل حمل است و حمل آن آسان است. این یک کیف پول سخت‌افزاری است که با قیمتی بسیار رقابتی ارائه می‌شود.

این مطلب راهم مطالعه کنید: چه چیزی روی قیمت بیت کوین تاثیر می‌گذارد؟

چه چیزهای دیگری را باید بدانم؟

از آدرس خود محافظت کنید: اگرچه هویت کاربری شما در پشت آدرس شما ناشناس باقی مانده است، بیت کوین عمومی‌ترین نوع معامله است که هر کسی در شبکه، تسویه حساب‌ها و گزارش معاملات شما را مشاهده می‌کند. این یکی از دلایلی است که شما باید آدرس معاملات بیت کوین را با هر تراکنش تغییر داده و از آدرس خود محافظت کنید. همچنین می‌توانید از چند کیف پول برای مقاصد مختلف استفاده کنید تا تاریخچه تسویه حساب و معامله شما در مورد کسانی که به شما پول ارسال می‌کنند، خصوصی بماند.

نمره تایید شما: همان‌طور که گفته شد، حدود ۱۰ دقیقه قبل از خرید، نمره تایید دریافت می‌کنید. کیف پول‌ها، روش‌های خاص خود را برای خواندن آن دارند.

مالیات‌ها و مقررات دولت: دولت و شهرداری‌های محلی از شما می‌خواهند که از درآمد، فروش، حقوق، دستمزد و سرمایه و هر چیزی که ارزش دارد مالیات بپردازید و این شامل بیت کوین هم می‌شود. وضعیت حقوقی بیت کوین از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و برخی هنوز استفاده از آن را ممنوع کرده‌اند. مقررات نیز در هر ایالت متفاوت است. در حقیقت، از سال ۲۰۱۶، ایالت نیویورک تنها ایالتی با قانون بیت کوین است که معمولا از آن به عنوان BitLicense یاد می‌شود. همان‌طور که در جدول فوق نشان داده شده است، صفر کمترین عدد است و عدد ۳ قابل اطمینان‌ترین عدد برای نقل ‌و ‌انتقالات بیت کوین هست. اگر چیز باارزشی را ارسال یا پرداخت می‌کنید، صبر کنید تا حداقل یک عدد ۶ دریافت کنید.

مضرات بیت کوین چیست؟

بیت کوین با ادعای یک شخص (یا اشخاص) مجعول، ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) به عنوان بنیان‌گذار آن، شروع بدی داشت. ناکاموتو هرگز پیدا نشده است.

با توجه به نگرانی‌های عملی‌تر، هک کردن و کلاه‌برداری بسیار متداول است. این موارد حداقل هفته‌ای یک بار اتفاق میفتند و پیچیده‌تر می‌شوند. پیچیدگی نرم‌افزار بیت کوین و بی‌ثباتی ارز آن، بسیاری از افراد را از استفاده از آن منصرف می‌کند، در حالی که معاملات آن به طرز ناامیدکننده‌ای کند است. برای تایید معامله حداقل باید ده دقیقه صبر کنید. اخیرا برخی از کاربران Reddit اعلام کردند بیش از یک ساعت منتظر مانده‌اند تا معاملات آن‌ها تایید شود.

کلاه‌برداری برای دزدی کردن

چهار نمونه معمول کلاه‌برداری بیت کوین، طرح‌های Ponzi، کلاه‌برداری استخراج، کلاه‌برداری از کیف پول‌ها و کلاه‌برداری در مبادلات است.

کلاه‌بردارهای Ponzi: کلاه‌برداری Ponzi، یا برنامه‌های سرمایه‌گذاری با بازده بالا، شما را با بهره بالاتر از نرخ رایج بازار (به عنوان مثال سود ۱ – ۲ درصد در روز)، در حالی که پول خود را به کیف پول دزد هدایت می‌کنید، به دام میندازند. آن‌ها همچنین برای محافظت از خود، زیرآبی هم می‌روند و تحت نام‌های مختلف ظاهر می‌شوند. به جای پردازنده‌های پرداخت مشترک مانند BitPay یا Coinbase، از شرکت‌هایی که برای پرداخت‌های دریافتی، آدرس بیت کوین به شما می‌دهند، دوری کنید.

کلاه‌برداری‌ها در استخراج بیت کوین: این شرکت‌ها، مقادیر جذاب بیت کوین را به شما پیشنهاد می‌کنند که شما مجبورید آن‌ها را بپردازید. این آخرین باری است که پول خود را خواهید دید (بدون این که بیت کوینی بابت آن دریافت کنید!)

کلاه‌برداری‌های مبادله بیت کوین: کلاه‌برداری مبادله بیت کوین، ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهد که کیف پول‌های معمولی بیت کوین از قبیل پردازش کارت پی پال / کارت اعتباری یا نرخ‌های ارز بهتر ارائه نمی‌دهند. نیازی به گفتن نیست، این کلاه‌برداری‌ها در حالی که پول شما را بالا می‌کشند، شما را منتظر نگه می‌دارند.

کلاه‌برداری کیف پول بیت کوین: کلاه‌برداری کیف پول بیت‌کوین شبیه به کیف پول‌های آنلاین است، اما با یک تفاوت! آن‌ها از شما پول می‌خواهند. اگر سارقین، مبلغ موجود در حساب شما را دوست داشته باشند، این آخرین باری است که سپرده خود را می‌بینید. به عبارت دیگر، آدرس شما به جای شما به حساب آن‌ها تمام می‌شود.

از بین همه این‌ها، کلاه‌برداری‌های کیف پول در میان کلاه‌برداران، محبوب‌ترین روش هستند که موفق به دزدی از میلیون‌ها نفر می‌شوند.

دانستن درباره بیت کوین

استخراج بیت کوین

مزایای بیت کوین چیست؟

بهترین چیز درباره بیت کوین ، غیرمتمرکز بودن آن است. به این معنی که شما می‌توانید معاملات بین‌المللی را بدون مزاحمت نرخ ارز و هزینه‌های اضافی انجام دهید. درباره بیت کوین می‌گویند عاری از مداخله و دست‌کاری دولت است، بنابراین هیچ سیستم ذخیره‌ای فدرال برای افزایش نرخ بهره وجود ندارد‍. همچنین شفاف است، بنابراین می‌دانید برای پول شما چه اتفاقی می‌افتد. شما می‌توانید بلافاصله بدون صرف پول و انرژی برای جزییاتی، مانند باز کردن حساب تجاری یا خرید سخت‌افزار پردازش کارت اعتباری، بلافاصله پذیرش بیت کوین را آغاز کنید. بیت کوین‌ها قابل جعل نیستند و همچنین مشتری شما نمی‌تواند بازپرداخت بخواهد.

جای تعجب نیست که کاربران، بیت‌کوین را «پول ۲» می‌نامند یا این ‌که بیل گیتس آن را «یک هنرنمایی فنی» خوانده است.

(Tyler Winklevoss) تایلر وینکلووس، یکی از خالقان فیس ‌بوک، به طور خلاصه درباره بیت‌کوین می‌گوید:

«ما تصمیم گرفتیم که پول و ایمان خود را در یک چارچوب ریاضی قرار دهیم که عاری از سیاست و خطاهای انسانی باشد.»

(Rick Falkvinge) ریک فالکوینگ، بنیان‌گذار حزب دزدان دریایی سوئد، پیش‌بینی کرد :

«بیت کوین با بانک‌ها کاری را می‌کند که ایمیل با صنعت پست انجام داد.»

به گفته (John McAfee) جان مک‌آفی بنیان‌گذار مک آفی:

«شما نمی‌توانید چیزهایی مانند بیت کوین را متوقف کنید. بیت کوین همه جا خواهد بود و جهان مجبور به سازگاری با آن خواهد شد.»

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۷ مورد از بهترین کیف پول های بیت کوین

نتیجه‌گیری درباره بیت کوین

از اینجا کجا بروم؟

در این قسمت، منابع مختلفی وجود دارد که شما را به بهترین مکان‌ها برای یافتن کیف پول، فروشگاه‌هایی که بیت‌کوین را قبول می‌کنند، مبادلات تجاری بیت کوین و اخبار درباره بیت کوین ، قیمت‌ها، نمودارها، راهنماها و تجزیه‌وتحلیل‌ها در بین سایر اطلاعات هدایت می‌کند.

بیت‌کوین اخیرا با Bitcoin Cash fork و اجرای SegWit با موانع بسیاری روبه‌رو شده است. بیت کوین طی ۱۱ سال گذشته، اقتصاد و سیستم‌های مالی جهان را به کلی مختل کرده است. با گفتن این مطلب، درمی‌یابیم که این فقط آغاز کار است. انقلاب بیت کوین هنوز راه زیادی برای طی کردن دارد. بسیار هیجان‌انگیز است که ببینیم می‌خواهیم از اینجا به کجا برویم.

  • ۹۹Bitcoins: 99Bitcoins، خودآموز فیلم و متنی است که در مورد نحوه خرید بیت کوین با پی ‌پال، کارت اعتباری و موارد دیگر آموزش‌هایی را ارائه می‌دهد.
  • Bitcoin.org : کیف پول بیت کوین خود را از بین ۱۲ اپلیکیشن مختلف تلفن همراه، دسکتاپ و سخت‌افزار انتخاب کنید.
  • Coinmap : برای افرادی که می‌خواهند BTC خود را از طریق سنتی و بدون اینترنت خرج کنند، Coinmap شما را به صدها خرده‌فروش معرفی می‌کند که بیت کوین را در فروشگاه‌های فیزیکی خود قبول می‌کنند.
  • Blockchain.info : اطلاعات بلاک‌چین، مکانی برای بررسی معاملات در دفتر است. می‌توانید بررسی کنید که کیف پول شما چه مقدار پول دارد یا برای این موضوع، چه مقدار BTC در هر آدرس کیف پول خاصی ذخیره می‌شود.
  • Bitnodes : توسط بنیاد بیت کوین اجرا می‌شود، Bitnodes اندازه شبکه بیت کوین را تخمین زده و تجسم می‌کند.
  • Wizbit : Wizbit تمام معاملات و بلوک‌های تازه استخراج‌شده را در زمان واقعی روی یک کره چرخان زیبا نشان می‌دهد.
  • Weusecoins.com: Weusecoins.com فهرستی از صرافی‌های معتبر برای تجارت بیت کوین در سراسر جهان یا ایالات متحده آمریکا است.
  • Buy Bitcoin Worldwide : برای یافتن یک صرافی بیت‌کوین از آن کمک بگیرید.

امیدوارم با مطالعه این مطلب هرچه درباره بیت کوین لازم بود را فراگرفته باشید.