بیت کوین یکی از معتبرترین ارزهای رمزنگاری شده حال حاضر دنیا است، هر چند که آلت کوین‌های بسیار زیادی برای خرید و فروش وجود دارد. خرید بیت کوین را می‌توان از طریق صرافی‌های معتبر بیت کوین یا از طریق دارندگان بیت کوین در بازار‌های ارزهای رمزنگاری شده انجام داد. افراد زیادی وجود دارند که یا خود بیت کوین را خریده‌اند یا آن‌ها را استخراج کرده‌اند و حالا قصد فروش این ارز دیجیتال را دارند. با این مطلب کوین نیک همراه شوید تا چگونگی ذخیره کردن بیت کوین در کیف پول دیجیتال را بیاموزید.

اما قبل از اینکه اقدام به خرید بیت کوین کنید، باید یک کیف پول دیجیتال امن در اختیار داشته باشید تا بتوانید خرید بیت کوین را با خیال راحت انجام دهید و آن را در کیف پول خود نگه دارید. کیف پولی که قصد ذخیره بیت کوین را در آن دارید، باید شامل یک پسوورد بسیار امن و مطمئن باشد. برای خرید بیت کوین باید مراحل زیر را طی کنید:

روش های ذخیره کردن بیت کوین در کیف پول

کیف پول بیت کوین

یک کیف پول بیت کوین ایجاد کنید

کیف پول بیت کوین چیز عجیبی نیست که بخواهید خود را درگیر آن کنید و البته نیازی هم نیست نگران هزینه آن باشید. به راحتی با یک جستجوی ساده در اینترنت، ده‌ها سایت کیف پول بیت کوین (Bitcoin Wallet) را خواهید یافت که به صورت رایگان می‌توانید کیف پول اختصاصی خود را ایجاد کنید و حتی آن را به صورت آفلاین نصب کنید. تنها نکته مهمی که باید به آن خوب دقت داشته باشید، این است که یک پسوورد بسیار قدرتمند برای آن انتخاب کنید تا کیف پول خود و بیت کوینی که در آن قرار می‌دهید را امن نگه دارید.

این کیف پول صرفا یک نرم افزار است که می‌توان آن را روی کامپیوتر، موبایل یا دیگر ابزار دیجیتالی نصب کرد. همچنین کیف پول‌های زیادی هستند که می‌توان از آن‌ها به صورت آنلاین و آفلاین استفاده کرد. در هنگام انتخاب کیف پول، سعی کنید ابتدا در مورد آن به خوبی تحقیق کنید و همچنین فراموش نکنید که باید سطح امنیتی را تا حد ممکن بالا ببرید، چرا که بیت کوین یک ارز دیجیتالی است و نیاز به رعایت نکات امنیتی دارد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: استخر استخراج بیت کوین چیست؟

یک حساب کاربری در صرافی ایجاد کنید

برای ایجاد حساب کاربری، حتما و حتما، ابتدا باید در مورد صرافی تحقیق کنید و حتما در جایی حساب باز کنید که صرافی مشهور و شناخته شده‌ای باشد. می‌توانید برای حاصل کردن اطمینان از درستی آن صرافی، سرویس‌ها و هزینه‌های دخیل در تراکنش‌های آن را تحلیل و بررسی کنید. به شما پیشنهاد می‌شود که صرافی مجازی را انتخاب کنید که در حال نام و شهرت درستی در بازار برای خود دست و پا کرده باشد تا نگرانی در مورد هزینه‌های مخفی یا فعالیت‌های جعلی و کلاه‌برداری نداشته باشید. با باز کردن حساب کاربری خود، به صورت مجاز و راحت می‌توانید به خرید بیت کوین بپردازید.

ذخیره کردن بیت کوین در کیف پول در ایران

پروسه خرید بیت کوین توسط هر نوع ارز سنتی و دیجیتال

نوع روش پرداخت

راه و روش‌های مختلفی برای پرداخت در هنگام خرید بیت کوین وجود دارد که از ارزهای بزرگ روز دنیا مانند دلار آمریکا، پوند و همچنین با استفاده از دیگر ارزهای رمزنگاری شده دیگر مانند اتریوم استفاده می‌شود.

خرید بیت کوین

در حالی که ارزهای سنتی یا آلت کوین‌های زیادی در دسترس هستند، می‌توان با استفاده از آن‌ها به خرید بیت کوین پرداخت که این کار به کمک پلتفرم یا سیستم تبادل قابل انجام است. پروسه خرید بیت کوین توسط هر نوع ارز سنتی و دیجیتال بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برابر با میزان بیت کوینی که می‌خواهید، پول در اختیار داشته باشید و تا با خرید بیت کوین آن را در کیف پول یا حساب کاربری ذخیره کنید. پس از خرید بیت کوین، نیاز به زمان است تا تراکنش شما تایید شود. پس از تایید تراکنش، بیت کوین به سرعت وارد کیف پول می‌شود.

این مطلب راهم مطالعه کنید: چطور بیت کوین بخرم ؟ 

ذخیره کردن بیت کوین در کیف پول

متداول است که وقتی به خرید بیت کوین می‌پردازید، قبل یا در همان لحظه خرید، ابتدا باید تتصمیم بگیرید که بیت کوین‌های خود را کجا ذخیره کنید. بیت کوین ذخیره شده در کیف پول می‌تواند توسط آدرس اختصاصی دارنده بیت کوین قابل دسترس باشد. البته این دسترسی توسط یک رمز خصوصی مطمئن حفاظت شده است تا از دسترسی هر شخصی به آن‌ها جلوگیری شود. کیف پول‌های بیت کوین هم به صورت آنلاین، روی موبایل، کامپیوتر یا همچنین دستگاه‌های ذخیره پول دیجیتال قابل دسترس هستند. البته به صورت آفلاین و روی کاغذ نیز می‌توانید از حساب خود با خبر شوید. کیف پول‌های زیاددی وجود دارند که شامل کیف پول آنلاین، کیف پول نرم افزاری، کیف پول سخت افزاری، کیف پول الکترونیکی، کیف پول موبایل و کیف پول کاغذی می‌شوند.

توصیه می‌شود تا بهترین کیف پول را برای خرید بیت کوین انتخاب کنید تا کاملا امن و راحت باشد. کیف پول‌های آنلاین تنها زمانی برای تراکنش‌ها در دسترس هستند که به اینترنت متصل باشید. یک کیف پول نرم افزاری به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا رمز‌های شما را امن نگه دارد در حالی که یک کیف پول سخت افزاری به مراتب بهتر از کیف پول نرم‌افزاری است، چرا که می‌تواند بیت کوین‌های شما را به صورت آفلاین نیز نگهداری کند. معامله کنندگان همچنین از کیف پول الکترونیکی و موبایلی برای خرید استفاده می‌کنند. در نهایت، کیف پول کاغذی زمانی به کار می‌آید که قادر هستید رمز شخصی خود را بنویسید و آن را امن نگه دارید.

به طور کلی، فراموش نکنید که باید به عنوان یک سرمایه‌گذار، همیشه باید در دنیای رمزنگاری شده‌ها به روز باشید، مخصوصا زمانی که قصد خرید بیت کوین، خرید اتیریوم و دیگر آلت کوین‌ها را دارید.