فراز و نشیب‌های زیادی در دنیای بیت کوین وجود دارد و با توجه به روش شما در استفاده بیت کوین ممکن است راه راحت باشد یا سخت، خوشایند باشد یا ناراحت کننده، ارزشمند باشد یا بی ارزش. پس در استفاده آنلاین بیت کوین همه چیز به شما بستگی دارد.

با وجود اینکه پیش بینی نوسانات بیت کوین و تشخیص ارزش واقعی آن کاری دشوار است اما یک چیز همیشه در آن ثابت است. هر زمان که بخواهید می‌توانید آن را بخرید یا بفروشید.

همچنین اگر برنامه ریزی درستی داشته باشید به راحتی می‌توانید خریدهای خود را با آن انجام دهید. ما تلاش کردیم با ارائه این مقاله کوین نیک به شما در خرید، فروش و استفاده‌ بیت کوین کمک کنیم.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۷ مورد از بهترین کیف پول های بیت کوین 

کیف پول مجازی بیت کوین خود را آماده به کار کنید

بیت کوین قرار است یک پلتفرم ناشناخته مانند ارزهای رایج در دنیای فیزیکی باشد. برنامه ریزی این پلتفرم بر این مبنا است که شما با استفاده از آن خرید و فروش کنید، بدون اینکه هیچ‌ گونه جزئیات شخصی را به اشتراک گذاشته و جایی ثبت کنید.

اما در واقعیت شرایط برای بیشتر افراد اینگونه پیش نمی‌رود. اکثر افراد برای خرید و فروش و استفاده بیت کوین نیاز به کیف پول دارند.

شرکت‌های زیادی کیف پول‌های خود را منتشر کرده‌اند، برای مثال کوین بیس (coin base) یکی از شناخته شده‌ترین آن‌ها است و برای استفاده از کوین بیس شما باید اطلاعات شخصی خود مانند آدرس ایمیل،اسم و راه ارتباطی با حساب بانکی خود را در اختیار آن‌ها بگذارید.

نکته قابل توجه عدم نظارت دولت بر روی کیف پول‌ها است در نتیجه اگر به هر دلیلی کوین بیس یا هر شرکتی که از آن استفاده می‌کنید نتواند امنیت حساب شما را برقرار کند، به احتمال خیلی زیاد شما سرمایه خود را برای همیشه از دست داده‌اید.

موارد استفاده بیت کوین

خرید الکترونیکی با بیت کوین

خرید الکترونیکی بیت کوین

خرید بیت کوین کاری بسیار هزینه‌بر است، اما شما مجبور نیستید یک بیت کوین کامل  را خریداری کنید. همان طور که شما می‌توانید بخشی از یک ارز فیات مثل دلار را خرج کنید، می‌توانید تنها بخشی از بیت کوین را خریده و خرج کنید.

کوچک‌ترین بخشی از بیت کوین که در حال حاضر قابل خرید است یک هزارم از یک بیت کوین است که به آن ساتوشی می‌گویند. این نام گذاری به علت بنیان‌گذار ناشناخته‌ی بیت کوین است.

شما می‌توانید به کمک کیف پول کوین بیس بخشی از یک بیت کوین یا حتی یک بیت کوین کامل را خریداری کنید. کوین بیس برای انتقال هزینه از بانک کارمزد جزئی دریافت می‌کند، همچنین ۱% کارمزد نیز برای خرید از شما کسر می‌کنند. پس همیشه هنگام محاسبات خرید به این کارمزدها توجه کنید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: نحوه انتخاب بهترین نرم افزار برای بیت کوین ماینینگ

خرید بیت کوین در محل

این بخش از خرید بیت کوین جز دسته‌ای قرار می‌گیرد که افراد اطلاعات زیادی درباره‌ی آن ندارند. شما می‌توانید با استفاده از سایت LocalBitcoins.com امکان خرید و فروش در محل را پیدا کنید. این سایت به شما امکان ملاقات با افراد را در محیط‌های عمومی می‌دهد و شما می‌توانید هنگام خرید از پول نقد و بیت کوین استفاده کنید. شاید به نظرتان این کار عجیب باشد اما مطمئن باشید سختی‌های این روش به اندازه روش رایج نیست.

خرید آنلاین با استفاده از بیت کوین

تعداد محدودی از خرده فروش‌ها بیت کوین را نیز در ازای محصولات خود قبول می‌کنند و با وجود اعتباری که دارند تنوع محصولات در آن‌ها بسیار محدود است و دامنه‌ی کمی را پوشش می‌دهد. امروزه بعضی فروشگاه‌ها نیز برای بعضی برندهای خود امکان پرداخت با بیت کوین را اضافه کرده‌اند.

سایت‌ها و فروشگاه‌هایی که امکان پرداخت با بیت کوین را دارند، عملکردی مشابه دیگر سایت‌های فروش دارند و همان روندی که برای خرید با پول باید طی کنید را در این گونه سایت‌ها نیز باید طی کنید.

سخن آخر

به دلیل اینکه بیت کوین خارج از حیطه‌ی دولت‌ها فعالیت می‌کند ریسک بیشتری نسبت به ارز رایج دارد، چون دولت‌ها کاملا بانک‌ها را زیر نظر دارند و آن را کنترل می‌کنند و این درست است که خرید و فروش بیت کوین کار خیلی سختی نیست اما نوسانات آن بسیار زیاد است.

همچنین شما می‌توانید به سراغ استفاده بیت کوین برای خرید و فروش بروید که البته این کار عموما در اینترنت انجام می‌شود.

اگر قصد سرمایه‌گذاری یا افزایش سرمایه خود در بیت کوین را دارید حتما این نکته را در نظر بگیرید که اگر ارزش بیت کوین افت کند شما ضرر زیادی خواهید کرد. به دلیل تازه بودن تکنولوژی بیت کوین تشخیص سود آور بودن یا مضر بودن بیت کوین حتی برای سرمایه گذاران بزرگ هم تقریبا غیر ممکن است و یک سرمایه گذار حرفه‌ای همیشه هوشمندانه عمل می‌کند و هنگام خرید دقت می‌کند.

پس بهتر است هنگام خرید دقت کنید و با افراد با تجربه‌تر مشورت کنید. ممکن است با این وجود بازهم ضرر کنید اما مطمئن باشید نتیجه را بهبود می‌بخشید.