چند سالی از پیشرفت قابل ملاحظه دنیای مجازی در کشور ما می‌گذرد و طی این مدت، شاهد ایجاد و رشد فضاهای پر رفت و آمدی در اینترنت بوده‌ایم که هر کدام اهداف خاصی داشته‌اند. یکی از شلوغ‌ترین و پرمخاطب‌ترین نقاط اینترنت، کسب و کارها و فروشگاه‌های آنلاینی بوده‌اند که به دلایل مختلفی از جمله راحتی و فضای رقابتی جذاب، مورد توجه مشتریان و کارآفرینان قرار گرفته‌اند. روزانه شاهد جا به جایی میلیون‌ها تومان پول در این فضای مجازی هستیم و هر روزه، فروشگاه‌های آنلاین، سایت‌هایی به منظور ارائه سرویس‌های متنوع و کسب و کارهای ریز و درشت در حال شکل گرفتن در اینترنت هستند. اما در عین حال غیر قابل اجتناب است که هر جا پول باشد، کلاهبرداری و دزدی هم وجود دارد، حال اگر این فضای پر پول، یک فضای مجازی و همیشه آنلاین باشد، سفره‌ای جذاب برای هکرها و کلاهبرداران مجازی است. در این مطلب از کوین نیک چگونگی فعال‌سازی رمز یکبار مصرف تمامی بانک‌ها را به منظور پیشگیری از کلاهبرداری با شما به اشتراک می‌گذاریم.

تکنولوژی و فضاهای مجازی روز به روز برای ایجاد امنیت، باید روش‌های جدیدی برای مقابله با هکرها اتخاذ کنند تا از مال و ثروت خود محافظت کنیم. جدیدترین روشی که مسئولین و بانک‌ها برای مقابله با این هکرها و کلاهبرداران در نظر گرفته‌اند، اجرای رمز دوم پویا یا رمز یکبار مصرف است که تا به کلی ماجرای فیشینگ و کلاهبرداری‌های اینترنتی را ریشه کن کنند.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا ببینیم رمز دوم پویا چیست و چطور باید آن را برای بانک خود فعال کنیم.

رمز پویا یا رمز یکبار مصرف چیست؟

رمز پویا یا رمز یکبار مصرف، یک عدد ۷ رقمی است که جای رمز دوم ثابت کارت‌های بانکی شما را خواهد گرفت. همانطور که آگاه هستید، رمز دوم به منظور انجام هر گونه خرید و تراکنش آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد. حال این رمز‌ پویا قرار است جای رمزهای دوم ثابت شما را بگیرد. اما چرا باید چنین اتفاقی رخ دهد؟ چرا من باید رمز ثابت خودم را که به خاطر سپرده‌ام و استفاده از آن برای من راحت‌تر است را با رمز پویا عوض کنم؟

جواب این است وقتی شما یک رمز دوم ثابت دارید، یک هکر یا یک کلاهبردار زمان مورد نیاز و موقعیتی راحت و آسوده به منظور هک کردن کارت شما را در اختیار دارد و به هر روشی، به هر نوع دوز و کلکی، هنگامی که به این رمز دوم دست پیدا کند، در یک چشم به هم زدن قادر است حساب کارت شما را خالی کند و هر آنچه که دارید به جیب بزند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: حمله فیشینگ چیست و چگونه از فیشینگ در امان باشیم؟

اما در طرف مقابل، زمانی که رمز پویا کارت بانکی شما فعال شود، دیگر خبری از رمز دوم ثابت نیست که یک هکر با به دست آوردن آن از شما دزدی کند. زمانی که رمز پویا یا رمز یکبار مصرف را دریافت کنید، ۶۰ ثانیه وقت دارید تا از آن به منظور انجام تراکنش استفاده کنید. همچنین زمانی که یک بار از آن استفاده کردید، این رمز دیگر بی‌مصرف خواهد شد و باید برای انجام تراکنش بعدی رمز پویا جدید دریافت کنید. به همین سادگی کار به شدت برای هکرها و کلاهبرداران سخت می‌شود؛ یا بهتر است بگوییم در حقیقت، کار برای هکرها غیر ممکن خواهد شد.

طریقه دریافت رمز پویا یا رمز یکبار مصرف چگونه است؟

شما می‌توانید رمز دوم یا رمز یکبار مصرف بانک خود را به سه روش دریافت کنید:

  • دریافت رمز دوم از طریق پیامک یا SMS.
  • دریافت رمز دوم از طریق کد USSD (کد دستوری یا کدهای ستاره/مربع معروف) که نیازی به گوشی‌های هوشمند ندارند و با هر نوع گوشی همراهی قابل انجام است.
  • دریافت رمز دوم از طریق اپلیکیشن‌های رسمی طراحی شده توسط بانک‌ها که نیازمند به گوشی‌های هوشمند است.

هر یک از بانک‌ها، تنها یکی از این ۳ روش یا هر سه نوع از این روش‌ها را برای کاربران خود در نظر گرفته‌اند. در ادامه، طریقه فعال‌سازی و دریافت رمز پویا توسط هر یک از بانک‌ها را با هم مرور می‌کنیم. اکثر بانک‌ها حداقل روش دریافت رمز پویا از طریق کد دستوری را در اختیار کاربرانی قرار داده‌اند که یا گوشی هوشمند در اختیار ندارند یا علاقه‌ای به نصب اپلیکیشن‌های بانکی روی گوشی خود ندارند.

اما چند نکته و پاسخ به سوال‌های مهم

  • گوشی هوشمند ندارم، پس چطور رمز دوم دریافت کنم؟ برخی از بانک‌ها در حال حاضر فقط از طریق اپلیکیشن، رمز دوم پویا را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند که کار را برای آن دست از کاربرانی که فاقد گوشی هوشمند هستند سخت کرده است. اما نگران نباشید، بسیاری از این بانک‌ها اعلام کرده‌اند که تا ۱ الی ۲ ماه آینده روش‌های USSD یا پیامک را برای این دست از کاربران راه‌اندازی خواهند کرد.
  • آیا برای رمز یکبار مصرف هر بانک باید یک اپلیکیشن جدا نصب کنم؟ برخی از بانک‌ها دارای اپلیکیشن انحصاری خود به منظور ارائه رمز دوم پویا هستند. برخی از بانک‌ها از همان اپلیکیشن همراه بانک خود رمز دوم پویا را در اختیار کاربر می‌گذارند. دسته سوم هم بانک‌هایی هستند که از یک اپلیکیشن عمومی مانند «رمزساز» یا «ارس» استفاده کرده‌اند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.
  • آیا اپلیکیشن رمز یکبار مصرف نیاز به اینترنت دارد؟ شما برای ثبت نام و فعال‌سازی اپلیکیشن خود به منظور دریافت رمز پویا، حتما نیاز به اینترنت دارید. اما زمانی که مراحل فعال‌سازی انجام شود، بسیاری از اپلیکیشن‌های دریافت رمز دوم پویا نیازی به اینترنت ندارند و می‌توانید در هر زمان و مکانی رمز دوم خود را تهیه کنید.
  • آیا برای فعال‌سازی رمز یکبار مصرف نیاز به مراجعه به بانک دارم؟ برای برخی از بانک‌ها بله و برای برخی‌ها نه. برخی از بانک‌ها هستند که تنها کافی است به خودپردازهای آن‌ مراجعه کنید. برخی از بانک‌ها هستند که برای فعال‌سازی نیاز نام کاربری و رمز عبور اینترنت بانک (ورود به سایت بانکی) دارید. بنابراین بسته به شرایط خود و راهنمای مرتبط با هر یک از بانک‌هایی که در ادامه خواهید خواند، متوجه می‌شوید که آیا نیاز به مراجعه به بانک یا خودپرداز دارید یا نه.
  • اس ام اس فعال‌سازی برای من ارسال نمی‌شود! فراموش نکنید شماره تلفن همراهی که قرار است توسط آن دریافت رمز دوم پویا را فعال کنید، باید دقیقا همان شماره همراهی باشد که به بانک ارائه داده‌اید و در سیستم بانکی ثبت شده است. به منظور ارائه شماره تلفن خود یا تغییر آن در سیستم بانکی، باید به یکی از شعب بانک مورد نظر خود مراجعه کنید.

دریافت و فعال‌سازی رمز پویا بانک ملی

در حال حاضر، بانک ملی ارسال رمز یکبار مصرف از طریق پیام کوتاه را در اختیار قرار نداده است، اما می‌توان از دو روش کد دستوری و استفاده از اپلیکیشن، رمز پویای خود را دریافت کنیم.

فعال‌سازی رمز یکبار مصرف بانک ملی از طریق کد دستوری یا USSD

  • کد دستوری رمز پویا بانک ملی چند است؟ *۷۳۷*۶#
فعال‌سازی رمز یکبار مصرف بانک ملی از طریق کد دستوری یا USSD

کد دستوری یا USSD

 به منظور این کار وارد محیط شماره گیری یا keypad گوشی همراه خود شوید و کد دستوری *۷۳۷*۶۰# را وارد کنید و کلید تماس را بزنید تا دستور اولیه برای شما باز شود. در این بخش ۴ گزینه شامل ثبت نام، فعال‌سازی، ورود کد دریافتی از خودپرداز و تولید رمز را مشاهده خواهید کرد. حال برای فعال‌سازی مراحل زیر را انجام دهید:

۱. ثبت نام: برای دریافت رمز دوم پویا، نیاز است تا ابتدا یک بار به انجام ثبت نام بپردازید. به منظور این کار پس از وارد کرد کد دستوری بالا و نمایان شدن ۴ دستور، عدد ۱ (ثبت نام) را وارد کنید و گزینه ارسال یا Send را بزنید. با انجام این کار یک پیام کوتاه حاوی یک کد ۶ رقمی دریافت خواهید کرد.

۲. فعال‌سازی: با شماره گیری کد دستوری *۷۳۷*۶۰*۲# منوی فعال‌سازی برای شما باز خواهد شد و کافی است کد ۶ رقمی که دریافت کرده‌اید را وارد کنید. فراموش نکنید که برای انجام این کار تنها ۳ دقیقه زمان دارید و پس از آن باید دوباره از طریق کد دستوری ثبت نام، مرز فعال‌سازی را دریافت کنید.

پس از وارد کردن کد ۶ رقمی در قسمت فعال‌سازی، در مرحله بعد باید یک رمز ۴ رقمی دلخواه را وارد کنید. پس از ارسال رمز ۴ رقمی پیغامی مبنی بر موفق یا ناموفق بودن این فرآیند دریافت خواهید کرد.

۳. به منظور تکمیل فرآیند ثبت نام، نیاز است که یک بار به یکی از خودپرداز‌های بانک ملی مراجعه کنید و دستورات زیر را انجام دهید:

  • انتخاب منوی عملیات رمز
  • انتخاب منوی فعال‌سازی رمز یکبار مصرف دوم
  • انتخاب گزینه USSD از منو
  • وارد کردن شماره تلفن همراه خود که با آن فرآیند ثبت نام را انجام داده‌اید
  • تایید اطلاعات وارد شده
  • دریافت کد فعال‌سازی

با دریافت کد فعال‌سازی، در گوشی همراه خود کد دستوری *۷۳۷*۶۰*۳# را وارد و کد دریافت شده توسط خودپرداز را وارد کنید.

ثبت نام شما با موفقیت به پایان رسیده و از این پس به راحتی می‌توانید با کد دستوری، رمز یکبار مصرف را تولید و استفاده کنید.

اگر از چندین کارت بانک ملی استفاده می‌کنید، تنها نیاز است تا با هر یک از کارت‌های خود، مرحله سوم را انجام دهید و کد دریافت شده از خود پرداز را به کد دستوری *۷۳۷*۶۰*۳# ارسال کنید.

۴- تولید رمز: زمانی که ثبت نام با موفقیت صورت گرفت، تنها کافی است برای دریافت رمز پویا یک بار کد دستوری *۷۳۷*۶۰*۴# را وارد کنید. سپس فهرستی از کارت‌هایی که ثبت نام کرده‌اید باز خواهند شد و با انتخاب هر یک از کارت‌ها و ارسال عدد آن، کد ۴ رقمی خود را وارد کرده و رمز یکبار مصرف از طریق پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

فراموش نکنید که این رمز تنها ۶۰ ثانیه اعتبار خواهد داشت و پس از باطل شدن نیاز است تا مرحله ۴ را یک بار دیگر انجام دهید.

فعال‌سازی رمز یکبار مصرف بانک ملی از طریق اپلیکیشن

نام اپلیکیشن: ۶۰ یا رمزبان

  • دانلود اپلیکیشن رمز یکبار مصرف بانک ملی: دانلود رمزبان بانک ملی برای اندروید و iOS

پس از نصب نرم افزار مراحل زیر را به منظور فعال‌سازی و دریافت رمز پویا بانک ملی دنبال کنید:

۱- پس از نصب نرم افزار، روی نمایه «رمز یکبار مصرف» را لمس کنید تا عملیات نصب ادامه پیدا کند.
۲- نرم افزار را دوباره اجرا کنید و گزینه رمز یکبار مصرف را لمس کنید.
۳- شماره تلفن همراه خود را وارد و دکمه ثبت نام را لمس کنید.
۴- در صفحه باز شده باید یک رمز عبور یا یک الگو به دلخواه خود وارد کنید.
۵- یک کد فعال‌سازی از طریق پیامک دریافت خواهید کرد که باید در صفحه باز شده وارد کنید. تنها سه دقیقه برای وارد کردن این کد فعال‌سازی زمان دارید. در غیر این صورت این کد باطل خواهد شد و باید دوباره این مراحل را انجام دهید.
۶- برای تکمیل فعال‌سازی اپلیکیشن رمزبان نیاز است تا یک بار به دستگاه‌های خود پرداز مراجعه کنید و مرحله شماره ۳ بالا در بخش فعال‌سازی از طریق USSD را دوباره این بار برای فعال‌سازی اپلیکیشن انجام دهید.

علاوه بر دستگاه‌های خودپرداز، فعال‌سازی اپلیکیشن رمزبان از طریق دستگاه‌های کیوسک / Cashless و از طریق سامانه بام (پورتال مشترکین اینترنت بانک ملی) هم قابل انجام است.

تنها کافی است وارد سامانه بام بانک ملی شوید و مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- ورود به بخش فعال‌سازی رمز یکبار مصرف کارت
۲- انتخاب شماره کارت
۳- وارد کردن اطلاعات کارت
۴- انتخاب نوع رمز اول یا رمز دوم
۵- انتخاب دکمه آبی رنگ دریافت کد
۶- حال کد نمایش داده شده را در برنامه رمزبان، قسمت اتصال کارت، بخش دریافتی از دستگاه، وارد کنید

فعال‌سازی تکمیل شده و می‌توانید به راحتی از طریق اپلیکیشن رمزبان یا ۶۰، رمز پویا یا رمز یکبار مصرف بانک ملی را تولید و استفاده کنید.

دریافت و فعال‌سازی رمز پویا بانک ملت

بانک ملت به دو صورت پیامکی و اپلیکیشن مخصوص خود، اقدام به ارسال رمز یکبار مصرف کرده است.

فعال‌سازی رمز یکبار مصرف بانک ملت به صورت پیامک کوتاه

شماره دریافت رمز پویا بانک ملت: ۳۰۰۰۳۳۰۳

رمز یکبار مصرف بانک ملت پیامکی

به منظور تولید و دریافت رمز پویا بانک ملت، برای یک بار نیاز است تا به یکی از دستگاه‌های خود پرداز بانک ملت مراجعه کنید. برای فعال‌سازی این ویژگی مراحل زیر را پس از مراجعه به دستگاه خودپرداز انجام دهید:

۱. وارد منوی تغییر رمز و خدمات رمز پویا شده و بخش فعال‌سازی سامانه رمز نگار ملت – نسخه پیامکی را انتخاب کنید.
۲. در این قسمت شماره همراه شما نمایش داده خواهد شد تا آن را تایید کنید. در صورت عدم نمایش شماره همراه، باید به یکی از شعب بانک ملت مراجعه کنید.
۳. پس از تایید، یک کد فعال‌سازی و راهنمای سامانه از سوی بانک ملت برای شما ارسال می‌شود.
۴. حال تنها کافی است برای هر بار تولید و دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت، ۴ رقم آخر کارت بانکی خود را به شماره ۳۰۰۰۳۳۰۳ ارسال کنید.
۵. پیامکی حاوی کد ۷ رقمی با سرشماره Bank Mellat برای شما ارسال خواهد شد.

فعال‌سازی و دریافت رمز یکبار مصرف بانک ملت از طریق اپلیکیشن

نام اپلیکیشن: رمزنگار ملت

دانلود نرم افزار رمزنگار ملت:
رمزنگار ملت نسخه اندروید | رمزنگار ملت نسخه iOS

رمز یکبار مصرف بانک ملت

۱. پس از دانلود اپلیکیشن، آن را نصب کنید و وارد رمزنگار ملت شوید.
۲. به منظور فعال‌سازی و دریافت رمز پویا بانک ملت از طریق اپلیکیشن، برای یک بار نیاز است تا به یکی از دستگاه‌ های خودپرداز بانک ملت مراجعه کنید. سپس وارد منوی تغییر رمز و خدمات رمز پویا شوید، به قسمت فعال‌سازی سامانه رمزنگار ملت – اپلیکیشن بروید و گزنیه ارسال کد فعال‌سازی را انتخاب کنید.
۳. یک کد فعال‌سازی برای شما ارسال خواهد شد.
۴. پس از وارد کردن کد فعال‌سازی درون اپلیکیشن، کافی است یک رمز ورود برای نرم افزار تغیین کنید.
۵. حال می‌توانید یک یا چند کارت بانک ملت خود را وارد اپلیکیشن رمزنگار ملت کنید.
۶. فعال‌سازی انجام شده و می‌توانید به راحتی و هر زمانی که بخواهید کد را درون اپلیکیشن تولید و دریافت کنید.

دریافت و فعال‌سازی رمز پویا بانک صادرات

بانک صادرات در حال حاضر تنها از طریق اپلیکیشن خود اجازه تولید و دریافت رمز یکبار مصرف را در اختیار کاربران قرار داده است.

نام اپلیکیشن: ریما

دانلود اپلیکیشن موبایل ریما بانک صادرات:
اپلیکیشن ریما نسخه اندروید | اپلیکیشن ریما نسخه iOS

رمز یکبار مصرف بانک صادرات

پس از دانلود و نصب اپلیکیشن ریما، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. در صفحه باز شده ابتدا مراحل ثبت نام را انجام دهید. باید رمز خود را که حداقل شامل ۶ کاراکتر، حداقل یک حرف بزرگ انگلیسی، حداقل یک عدد و یک کاراکتر باشد، وارد کنید.
۲. شماره موبایل خود را بدون نیاز به عدد ۰ وارد کنید. برای مثال: ۹۳۹۱۲۳۴۵۶۷
۳. یک کد تایید به صورت پیامک برای شما ارسال می‌شود که باید آن را در قسمت مشخص وارد کنید.
۴. حال نرم افزار برای ورود از شما کلمه عبوری که وارد کرده بودید را می‌خواهد. همچنین می‌توانید برای ورود از اثر انگشت گوشی خود استفاده کنید.
۵. ثبت توکن‌های رمز یک بار مصرف. این صفحه دو بخش مجزا برای وارد کردن کد دارد:

کد اول را ابتدا باید با مراجعه به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک صادرات دریافت کنید. به منظور این کار کارت خود را وارد خودپرداز کرده، گزینه فعال‌سازی رمز اول یا دوم یک بار مصرف را انتخاب کنید، رمز مورد نظر را فعال کنید. با این یک کد برای شما به صورت رسید بانکی ارائه خواهد شد.
کد دوم با انجام همان کار اما این بار به صورت پیامکی به شما ارسال خواهد شد.

۶. پس از وارد کردن هر دو کد دریافت شده از خودپرداز و پیامک، ثبت نام و فعال‌سازی انجام شده است و هر بار که نیاز دارید می‌توانید رمز پویا بانک صادرات خود را دریافت کنید.

توجه داشته باشید که برای هر یک از کارت‌های بانک صادرات خود، باید یک بار مرحله ثبت توکن‌های رمز یک بار مصرف را انجام دهید.

دریافت و فعال‌سازی رمز پویا بانک تجارت

بانک تجارت به دو طریق اپلیکیشن و کد دستوری، اقدام به ارائه رمز پویا کاربران خود کرده است.

فعال‌سازی و دریافت رمز یکبار مصرف بانک تجارت از طریق USSD

کد دستوری رمز پویا بانک تجارت چند است؟ *۷۸۸*۸۸#

۱. کد دستوری *۷۸۸*۸۸# را وارد کنید.
۲. گزینه سوم (سامانه رمز پویا) را انتخاب کنید.
۳. یک رمز عبور دلخواه ۵ رقمی وارد کنید.
۴. گزینه اول (ثبت نام) را انتخاب کنید.
۵. شماره کارت خود را وارد کنید.
۶. کد ملی خود را وارد کنید.
۷. رمز دوم ایستا (رمز دوم ثابت قبلی کارت خود) را وارد کنید.
۸. پس از انجام این مراحل، یک پیام حاوی متن پایان عملیات دریافت خواهید کرد.
۹. در صورت انجام صحیح مراحل، یک پیامک کوتاه به منظور انجام موفق عملیات دریافت خواهید کرد.

پس از انجام این مراحل، قادر خواهید بود در صورت هر بار نیاز، با وارد کردن کد دستوری *۷۸۸*۸۸# رمز دوم یک بار مصرف بانک تجارت خود را دریافت کنید.

۱. کد دستوری را وارد کنید.
۲. گزینه سه (سامانه رمز پویا) را انتخاب کنید.
۳. رمزی که تعیین کرده بودید را وارد کنید.
۴. انتخاب گزینه ۴ (دریافت رمز پویا).
۵. کارت بانکی مورد نظر خود را انتخاب کنید.
۶. رمز پویا نمایش داده خواهد شد و به مدت ۶۰ ثانیه معتبر خواهد بود.

فعال‌سازی و دریافت رمز یکبار مصرف بانک تجارت از طریق اپلیکیشن

نام اپلیکیشن: همراز

دانلود اپلیکیشن موبایل همراز بانک تجارت:
دانلود نسخه اندروید اپلیکیشن همراز | دانلود نسخه iOS اپلیکیشن همراز

رمز دوم یکبار مصرف بانک تجارت

۱. اپلیکیشن همراز را دانلود و نصب کنید.
۲. به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک تجارت مراجعه کنید.
۳. پس از وارد کردن کارت، گزینه سایر خدمات را انتخاب کنید.
۴. گزینه فعال‌سازی رمز پویا را انتخاب کنید.
۵. یک برگه رسید حاوی شماره سریال و شماره همراه شما ارائه خواهد شد.
۶. یک پیام کوتاه حاوی کد فعال‌سازی به شمار تلفن همراه شما ارسال خواهد شد.
۷. اپلیکیشن همراز را باز کنید و یک کلمه عبور ۸ رقمی برای آن تعریف کنید.
۸. گزینه افزودن کارت را لمس کنید.
۹. شماره کارت خود و نام صاحب کارت (یا یک نام دلخواه) را وارد کنید.
۱۰. در قسمت شماره سریال توکن، شماره سریالی که از طریق رسید بانکی از دستگاه خودپرداز دریافت کرده‌اید را وارد کنید.
۱۱. در قسمت کلید فعال‌سازی توکن، کدی که از طریق پیام کوتاه دریافت کرده‌اید را ثبت کنید.
۱۲. کلید تایید را لمس کنید.

در صورت انجام صحیح مراحل بالا برای کارت‌های مورد نظر خود، فعال‌سازی با موفقیت انجام شده و می‌توانید رمز دوم خود را دریافت کنید.

دریافت و فعال‌سازی رمز پویا بانک سپه

در حال حاضر تنها از طریق اپلیکیشن مخصوص رمز یکبار مصرف بانک سپه قادر خواهید بود رمز دوم پویا خود را دریافت کنید.

نام اپلیکیشن: نرم افزار رمزساز سپه
دانلود اپلیکیشن رمزساز سپه:
دانلود نسخه اندروید رمزساز سپه | دانلود نسخه iOS رمزساز سپه

پس از نصب اپلیکیشن، وارد نرم افزار شده و مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. پس از ورود به اپلیکیشن، باید سه اطلاعات خواسته شده زیر را وارد کنید:

  • شماره مشتری که در صورت عدم در اختیار داشتن آن باید از شعب بانک سپه درخواست کنید.
  • شماره سریال یا شماره سریال OTP که پس از نصب نرم افزار شعب بانکی آن را در اختیار شما قرار می‌دهند که بین ۱۲ تا ۱۹ رقم است.
  • کد فعال‌سازی که یک شماره ۶ رقمه است که توسط پیام کوتاه به شما ارسال می‌شود.

۲. پس از تایید، نیاز به تعریف نام و رمز عبور دارید. نام کاربری پیش‌ فرض، همان شماره مشتری شما است.
۳. پس از ثبت نام، باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید تا به بخش منوی کاربری بروید.
۴. برای دریافت رمز یکبار مصرف بانک سپه، کافی است وارد قسمت رمز ساز شوید تا رمز پویای خود را دریافت کنید.

دریافت و فعال‌سازی رمز پویا بانک کشاورزی

در حال حاضر دریافت و فعال‌سازی رمز یکبار مصرف بانک کشاورزی تنها از طریق اپلیکیشن امکان پذیر است.

نام اپلیکیشن: ریما

دانلود اپلیکیشن موبایل ریما بانک کشاورزی:
اپلیکیشن ریما نسخه اندروید | اپلیکیشن ریما نسخه iOS

پس از دانلود و نصب اپلیکیشن ریما، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. در صفحه باز شده ابتدا مراحل ثبت نام را انجام دهید. باید رمز خود را که حداقل شامل ۶ کاراکتر، حداقل یک حرف بزرگ انگلیسی، حداقل یک عدد و یک کاراکتر باشد، وارد کنید.
۲. شماره موبایل خود را بدون نیاز به عدد ۰ وارد کنید. برای مثال: ۹۳۹۱۲۳۴۵۶۷
۳. یک کد تایید به صورت پیامک برای شما ارسال می‌شود که باید آن را در قسمت مشخص وارد کنید.
۴. حال نرم افزار برای ورود از شما کلمه عبوری که وارد کرده بودید را می‌خواهد. همچنین می‌توانید برای ورود از اثر انگشت گوشی خود استفاده کنید.
۵. ثبت توکن‌های رمز یک بار مصرف. این صفحه دو بخش مجزا برای وارد کردن کد دارد:
کد اول را ابتدا باید با مراجعه به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک کشاورزی دریافت کنید. به منظور این کار کارت خود را وارد خودپرداز کرده، گزینه فعال‌سازی رمز اول یا دوم یک بار مصرف را انتخاب کنید، رمز مورد نظر را فعال کنید. با این یک کد برای شما به صورت رسید بانکی ارائه خواهد شد.
کد دوم با انجام همان کار اما این بار به صورت پیامکی به شما ارسال خواهد شد.
۶. پس از وارد کردن هر دو کد دریافت شده از خودپرداز و پیامک، ثبت نام و فعال‌سازی انجام شده است و هر بار که نیاز دارید می‌توانید رمز پویا بانک کشاورزی خود را دریافت کنید.

دریافت و فعال‌سازی رمز پویا بانک مسکن

برای دریافت رمز یکبار مصرف بانک مسکن، می‌توانید از طریق پیام کوتاه و اپلیکیشن اقدام کنید. به منظور فعال‌سازی نیاز است تا یک بار به یکی از خود پردازهای بانک مسکن مراجعه کنید.

فعال‌سازی و دریافت رمز یکبار مصرف بانک مسکن از طریق پیامک

شماره پیامک دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن چند است؟ ۱۰۰۰۲۵۱۶

رمز یکبار مصرف بانک مسکن پیامکی

پیش از هرگونه اقدام باید مطمئن شوید شماره‌ موبایلی که قصد دریافت رمز دوم یکبار مصرف را دارید، با شماره موبایلی که در سیستم روی حساب شما ثبت شده است یکی باشد. در صورت عدم اطمنیان ابتدا به یکی از شعب بانک مسکن مراجعه کنید و سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

 ۱. در منوی خودپرداز بانک مسکن، وارد قسمت انتخاب تغییر رمز شوید.
۲. گزینه خدمات رمز پویا را انتخاب کنید.
۳. گزینه فعال‌سازی رمز پویا نسخه پیامکی را انتخاب کنید.
۴. در این صفحه باید شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.
( این شماره همراه باید توسط شما در سامانه مشتریان ثبت شده باشد. در صورت عدم ثبت به یکی از شعب بانک مسکن مراجعه کنید.)
۵. با انجام صحیح این مراحل، پیغامی توسط خودپرداز به شما نمایش داده خواهد شد.

برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن، ۴ رقم شماره کارت بانکی خود را به شماره ۱۰۰۰۲۵۱۶ پیامک کنید تا از همین شماره، رمز دوم پویای خود را دریافت کنید.

فعال‌سازی و دریافت رمز یکبار مصرف بانک مسکن از طریق اپلیکیشن

نام اپلیکیشن دریافت رمز دوم پویا بانک مسکن: رمزنما

دانلود اپلیکیشن رمز یکبار مصرف رمزنما بانک مسکن:
دانلود اپلیکیشن رمزنما نسخه اندروید | دانلود اپلیکیشن رمزنما نسخه iOS

رمز یکبار مصرف بانک مسکن

۱. اپلیکیشن رمزنمای بانک مسکن را دانلود و نصب کنید.
۲. به یکی از خودپردازهای بانک مسکن مراجعه کنید.
۳. گزینه تغییر رمز را انتخاب کنید.
۴. گزینه خدمات رمز پویا را انتخاب کنید.
۵. گزینه تخصیص رمز دوم پویا را انتخاب کنید.
۶. شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.
( این شماره همراه باید توسط شما در سامانه مشتریان ثبت شده باشد. در صورت عدم ثبت به یکی از شعب بانک مسکن مراجعه کنید.)
۷. با نمایش موفق آمیز بودن فعال‌سازی رمز دوم پویا، مراحل فعال‌سازی از طریق خودپرداز پایان یافته است و شما یک سریال توکن را توسط رسید خود پرداز دریافت می‌کنید. همچنین یک کد فعال‌سازی به شماره شما پیامک می‌شود.
۸. وارد اپلیکیشن رمزنما شوید.
۹. شماره مسکن کارت خود را وارد کنید.
۱۰. شماره سریال فعال‌سازی توکن که توسط رسید خودپرداز دریافت کرده‌اید را وارد کنید.
۱۱. کد فعال‌سازی که از طریق پیامک دریافت کرده‌اید را وارد کنید.

حال تنها کافی است با هر بار استفاده، گزینه «دریافت رمز» را لمس کنید تا رمز دوم پویا بانک مسکن شما تولید شود.

دریافت و فعال‌سازی رمز پویا بانک رفاه

در حال حاضر تنها از طریق اپلیکیشن اختصاصی تولید رمز یکبار مصرف بانک رفاه می‌توانید رمز پویای خود را دریافت کنید. لازم به ذکر است که در حال حاضر این اپلیکیشن تنها برای سیستم عامل‌های اندروید در دسترس قرار دارد. همچنین مراحل فعال‌سازی این اپلیکیشن به زبان انگلیسی است که پس از تکمیل می‌توانید زبان نرم افزار را به فارسی تغییر دهید.

دانلود اپلیکیشن رمز دوم یکبار مصرف بانک رفاه

۱. پس از نصب اپلیکیشن آن را اجرا کنید.
۲. در قسمت فعال‌سازی، وارد قسمت Manual شوید.
۳. در این مرحله باید شماره سریال (Serial Number) و کد فعال‌سازی (Activation Code) را وارد کنید. این شماره سریال و کد فعال‌سازی را می‌توانید از یکی از شعب بانک رفاه دریافت کنید.
۴. در قسمت Local Password و Confirmation Password باید یک رمز عبور ۶ رقمی به دلخواه که می‌تواند عدد، حروف یا ترکیبی از هر دو باشد را انتخاب کنید.

پس از انجام این مراحل می‌توانید رمز دوم یکبار مصرف بانک رفاه را دریافت کنید. همچنین با نگه داشتن روی عدد، می‌توان به راحتی آن را کپی کنید.

دریافت و فعال‌سازی رمز پویا بانک سامان

در حال حاضر بانک سامان تنها از طریق اپلیکیشن رمز دوم یکبار مصرف را به کاربران ارائه می‌دهد.

نام اپلیکیشن: رمزینه
دانلود اپلیکیشن موبایل رمزینه بانک سامان: اپلیکیشن رمزینه نسخه اندروید | اپلیکیشن رمزینه نسخه iOS

رمز دوم یکبار مصرف بانک سامان

در صورتی که نام کاربری و رمز عبور نت بانک سامان را در اختیار داشته باشید، هیچ نیازی به مراجعه به خودپرداز یا شعب بانک سامان ندارید. اما نیاز است که به منظور انجام مراحل زیر، نت بانک سامان را روی یک گوشی، کامپیوتر یا تبلت به غیر از گوشی همراه خود باز کنید.

۱. اپلیکیشن رمزینه را براساس سیستم ‌عامل تلفن‌ همراه‌ خود دانلود و نصب کنید.
۲. با استفاده از نام کاربری و رمزتان وارد سایت نت‌ بانک سامان شوید.
۳. منوی «مدیریت کارت» یا تنظیمات در نت ‌بانک را انتخاب کنید.
۴. گزینه «فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف کارت» در نت ‌بانک را انتخاب کنید. 
۵. کارت مورد نظر برای صدور رمز دوم پویا (یک ‌بار مصرف) را انتخاب کنید.
۶. گزینه «افزودن کارت» را انتخاب کنید.
۷. گزینه «فعال‌سازی رمزینه» را انتخاب کنید. در این مرحله یک QR Code اختصاصی برای شما تولید می‌شود.
۸. اپلیکیشن رمزینه را در تلفن همراه خود باز کنید.
۹. گزینه «فعال‌سازی رمز دوم کارت» را در اپلیکیشن رمزینه انتخاب کنید.
۱۰. گزینه اسکن کد تصویری (QR) را انتخاب کنید.
۱۱. کد تصویری (QR) نمایش‌ داده ‌شده بر صفحه مانیتور کامپیوتر ، تبلت یا موبایل دیگر را اسکن کنید.
۱۲. برای اپلیکیشن رمزینه یک رمز ۶ رقمی انتخاب کنید.
۱۳. کد ۴ رقمی که از طریق پیامک به شماره تلفن همراه‌ شما ارسال‌ شده را در رمزینه وارد کنید.

همچنین در صورتی که انجام مراحل بالا برای شما امکان پذیر نیست، شعب بانک سامان، پس از تکمیل فرم درخواستی، کد تصویری (QR)‌ را در اختیار شما قرار می‌دهند تا به راحتی مراحل فعال‌سازی انجام شود.

دریافت و فعال‌سازی رمز پویا بانک اقتصاد نوین

در حال حاضر بانک اقتصاد نوین تنها از طریق اپلیکیشن رمز دوم یکبار مصرف را به کاربران ارائه می‌دهد.

نام اپلیکیشن: ارس
دانلود اپلیکیشن موبایل ارس بانک اقتصاد نوین: اپلیکیشن ارس نسخه اندروید | اپلیکیشن ارس نسخه iOS

به منظور فعال‌سازی رمز یکبار مصرف بانک اقتصاد نوین، در صورتی که سامانه ارسال پیامک تراکنش‌های مالی برای شما فعال است، نیازی به حضور به هیچ یک از شعب یا خودپردازهای بانک اقتصاد نوین ندارید، در غیر این صورت نیاز است تا به منظور فعال‌سازی، به یکی از شعب این بانک مراجعه کنید.
در صورتی که سامانه ارسال پیامک فعال نیست:

۱. اپلیکیشن ارس را برای گوشی خود دانلود و نصب کنید.
۲. به یکی از شعب بانک اقتصاد نوین مراجعه و فرم درخواست فعال‌سازی کارت‌های مورد نظر برای دریافت رمز یکبار مصرف را تکمیل کنید.
۳. پس از تکمیل، یک بارکد و کد فعال‌سازی برنامه به شما ارائه خواهد شد و با وارد کردن آن‌‌ها فعال‌سازی تکمیل شده است.

در صورتی که سامانه ارسال پیامک بانک اقتصاد نوین برای شما فعال است و نیاز به مراجعه حضوری نیست:

۱. اپلیکیشن ارس را برای گوشی خود دانلود و نصب کنید.
۲. وارد اینترنت بانک خود در سایت اقتصاد نوین شوید.
(در صورتی که اینترنت بانک شما فعال نیست، می‌توانید از طریق منوی ثبت نام، به صورت غیر حضوری آن را فعال کنید.)
۳. از طریق منوی «کارت» به بخش «فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف کارت» بروید تا کدهای فعال‌سازی را دریافت کنید.

دریافت و فعال‌سازی رمز پویا بانک پارسیان

در حال حاضر بانک پارسیان از طریق اپلیکیشن و پیامک، رمز دوم یکبار مصرف را به کاربران ارائه می‌دهد.

آن دست از مشتریانی که شماره تلفن همراه آن‌ها در سیستم اطلاعاتی بانک پارسیان موجود است و رمز دوم ایستا دارند، به صورت خودکار سیستم رمز دوم پویای آن‌ها فعال است و نیازی به مراجعه به شعب یا خودپردازهای بانک پارسیان ندارند و مراحل فعال‌سازی به صورت پیامک برای این دست از مشتریان ارسال شده است. در غیر این صورت، به منظور ارائه شماره همراه خود به بانک و اقدامات لازم، نیاز است که یک بار به یکی از شعب یا خودپردازهای بانک پارسیان مراجعه کنید.

نام اپلیکیشن: همراه بانک پارسیان
دانلود اپلیکیشن موبایل همراه بانک پارسیان:
اپلیکیشن همراه بانک پارسیان نسخه اندروید | اپلیکیشن همراه بانک پارسیان نسخه iOS

در صورتی که شرایط بالا را ندارید، برای فعال‌سازی رمز یکبار مصرف کارت‌های خود به یکی از خودپردازهای بانک پارسیان مراجعه و مراحل زیر را دنبال کنید:

فعالسازی رمز یکبار مصرف بانک پارسیان


۱. کارت خود را وارد کرده و از طریق منوی عملیات رمز، گزینه «ثبت نام رمز یکبار مصرف» را انتخاب کنید.
۲. شماره همراه خود که پیش از این در بانک ثبت کرده‌اید در این بخش نمایش داده می‌شود. در صورت صحیح بودن شماره، آن را تایید کنید تا به مرحله بعدی بروید.
(در صورت صحیح نبودن شماره، باید به شعبه بانک پارسیان مراجعه کنید.)
۳. یک رمز ۸ رقمی برای خود تعیین کنید.
۴. در صورت نیاز یا عدم برخورداری از یک گوشی هوشمند، می‌توانید در این مرحله سرویس رمز یکبار مصرف پیامکی را فعال کنید.
۵. پس از ثبت انجام مراحل فوق، یک پیامک حاوی کد فعال‌سازی به شماره تلفن همراه شما ارسال می‌شود.
(تنها ۲۴ ساعت برای استفاده از این کد فعال‌سازی زمان دارید.)
۶. وارد اپلیکیشن همراه بانک پارسیان یا پارسیان من شوید.
۷. از منوی اصلی، وارد بخش منوی رمز یکبار مصرف شده و در قسمت «ثبت»، شماره کارت و کد فعال‌سازی که از طریق پیامک دریافت کردید را وارد کنید و گزینه تایید را لمس کنید.

رمز دوم یکبار مصرف بانک پارسیان

فعال‌سازی با موفقیت انجام شده و تنها کافی است برای تولید و استفاده از رمز دوم یکبار مصرف خود، از طریق منوی اصلی، وارد منوی رمز یکبار مصرف شوید، به قسمت «صدور» بروید، کارت خود را انتخاب کنید و با ورود رمز هشت رقمی (مرحله ۳) گزینه رمز خرید اینترنتی را انتخاب کنید.

دریافت و فعال‌سازی رمز پویا بانک پاسارگاد

در حال حاضر بانک پاسارگاد از طریق اپلیکیشن و کد دستوری USSD، رمز دوم یکبار مصرف را به کاربران ارائه می‌دهد.

همچنین بانک پاسارگاد از طریق همان اپلیکیشن رسمی بانکداری مجازی خود، دسترسی به تولید رمز دوم پویا را امکان پذیر کرده است.

دانلود اپلیکیشن موبایل همراه بانک پاسارگاد:
اپلیکیشن همراه بانک پاسارگاد نسخه اندروید | اپلیکیشن همراه بانک پاسارگاد نسخه iOS

به دو روش می‌توانید رمز پویا بانک پاسارگاد خود را فعال کنید:

فعال‌سازی و دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک پاسارگاد برای اپلیکیشن

رمز پویا پاسارگاد

۱. برای دریافت رمز و کد فعال‌سازی همراه بانک خود، باید به سامانه بانکداری مجازی پاسارگاد یا یکی از شعب بانک پاسارگاد مراجعه کنید.
۲. پس از ورود به سایت بانک پاسارگاد، وارد بخش کارت شوید و گزینه «کارت‌های من» را انتخاب کنید.
۳. در ستون عملیات، گزینه سه نقطه (…) را انتخاب کنید و وارد بخش مدیریت نوع رمز دوم شوید.
۴. تایید رمز دوم یکبار مصرف به عنوان رمز دوم کارت را انتخاب کنید.

فعال‌سازی از طریق همراه بانک پاسارگاد

۱. اپلیکین همراه بانک پارسیان را دانلود و نصب کنید.
۲. در قسمت کارت، گزینه رمز پویا را لمس کنید و سپس گزینه فعال‌سازی را انتخاب کنید.

حال کافی است برای دریافت رمز دوم خود وارد نرم افزار همراه بانک پاسارگاد شوید، به بخش کارت‌ها بروید و گزینه رمز پویا را انتخاب کنید.

دریافت رمز یکبار مصرف بانک پاسارگاد به صورت USSD

کد دستوری رمز یکبار مصرف بانک پاسارگاد چند است؟ *۷۲۰#

۱. کد دستوری *۷۲۰# را شماره گیری کنید.
۲. گزینه رمز پویای کارت را انتخاب کنید.
۳. شماره کارت خود را انتخاب کنید.
۴. رمز دوم پویا به صورت پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

دریافت و فعال‌سازی رمز پویا بانک آینده

در حال حاضر بانک آینده از طریق اپلیکیشن و پیامک، رمز دوم یکبار مصرف را به کاربران ارائه می‌دهد.

نام اپلیکیشن: ریما
دانلود اپلیکیشن موبایل ریما بانک آینده:
اپلیکیشن ریما نسخه اندروید | اپلیکیشن ریما نسخه iOS

فعال‌سازی و دریافت رمز یکبار مصرف بانک آینده از طریق اپلیکیشن:

پس از دانلود و نصب اپلیکیشن ریما، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. در صفحه باز شده ابتدا مراحل ثبت نام را انجام دهید. باید رمز خود را که حداقل شامل ۶ کاراکتر، حداقل یک حرف بزرگ انگلیسی، حداقل یک عدد و یک کاراکتر باشد، وارد کنید.
۲. شماره موبایل خود را بدون نیاز به عدد ۰ وارد کنید. برای مثال: ۹۳۹۱۲۳۴۵۶۷
۳. یک کد تایید به صورت پیامک برای شما ارسال می‌شود که باید آن را در قسمت مشخص وارد کنید.
۴. حال نرم افزار برای ورود از شما کلمه عبوری که وارد کرده بودید را می‌خواهد. همچنین می‌توانید برای ورود از اثر انگشت گوشی خود استفاده کنید.
۵. ثبت توکن‌های رمز یک بار مصرف. این صفحه دو بخش مجزا برای وارد کردن کد دارد:

کد اول را ابتدا باید با مراجعه به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک صادرات دریافت کنید. به منظور این کار کارت خود را وارد خودپرداز کرده، گزینه فعال‌سازی رمز اول یا دوم یک بار مصرف را انتخاب کنید، رمز مورد نظر را فعال کنید. با این یک کد برای شما به صورت رسید بانکی ارائه خواهد شد.
کد دوم با انجام همان کار اما این بار به صورت پیامکی به شما ارسال خواهد شد.

۶. پس از وارد کردن هر دو کد دریافت شده از خودپرداز و پیامک، ثبت نام و فعال‌سازی انجام شده است و هر بار که نیاز دارید می‌توانید رمز پویا بانک صادرات خود را دریافت کنید.

فعال‌سازی و دریافت رمز یکبار مصرف بانک آینده از طریق پیامک

۱. به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک آینده مراجعه کنید و منوی عملیات رمز را انتخاب کنید.
۲. گزینه فعال‌سازی رمز یکبار مصرف دوم را انتخاب کنید.
۳. گزینه «روش پیامک» را انتخاب کنید تا کد فعال‌سازی برای شما ارسال شود. در صورت صحیح بودن شماره تلفن همراه ثبت شده، کد فعال‌سازی از طریق رسید به شما ارائه خواهد شد.
۴. کد فعال‌سازی ۸ رقمی که از طریق رسید دریافت کرده‌اید را به شماره ۳۰۰۰۹۴۰ پیامک کنید.

دریافت و فعال‌سازی رمز پویا بانک شهر

در حال حاضر بانک شهر تنها از طریق اپلیکیشن، رمز دوم یکبار مصرف را به کاربران ارائه می‌دهد.

نام اپلیکیشن: رمز نت
دانلود اپلیکیشن موبایل رمز نت بانک شهر: اپلیکیشن رمز نت نسخه اندروید | اپلیکیشن رمز نت نسخه iOS

در صورتی که حساب کاربری اینترنت بانک شهر شما فعال است، نیازی به مراجعه به شعب یا خودپردازهای بانک شهر ندارید. در غیر این صورت به منظور فعال‌سازی رمز پویا باید به نزدیک‌ترین شعبه بانک شهر خود مراجعه کنید. در صورت داشتن حساب کاربری انترنت بانک، نیاز است از طریق یک کامپیوتر، تبلت یا گوشی همراه دیگر به غیر گوشی خود، سایت بانک شهر را باز کنید.

رمز یک بار مصرف بانک شهر

فعال‌سازی رمز یکبار مصرف بانک شهر از طریق اپلیکیشن:

۱. اپلیکیشن رمز نت را دانلود و نصب کنید  یک رمز شش رقمی برای آن تعریف کنید. همچنین می‌توانید از سیستم اسکن اثر انگشت برای امنیت بیشتر استفاده کنید.
۲. از طریق یک سیستم دیگر، وارد حساب کاربری اینترنت بانک شهر شوید و روی قسمت «فعال‌سازی رمز دوم کارت» کلیک کنید.
۳. شماره کارت مورد نظر خود را انتخاب و روی دکمه فعال‌سازی برنامک رمزنت کلیک کنید. با این کار یک کد تصویری نمایان می‌شود.
۴. از طریق نرم‌افزار رمزنت، گزینه مثبت (+) را لمس کنید تا دوربین روشن شود. دوربین را روی کد تصویری (QR) قرار دهید.
۵. نرم افزار کد تصویری را اسکن می‌کند و پیامکی حاوی کد فعال‌سازی برای شما ارسال می‌شود. کد فعال‌سازی را در قسمت نمایان شده وارد کنید.

اپلیکیشن شما برای دریافت رمز یکبار مصرف فعال شده است.

دریافت و فعال‌سازی رمز پویا بانک سینا

در حال حاضر بانک سینا تنها از طریق اپلیکیشن، رمز دوم یکبار مصرف را به کاربران ارائه می‌دهد.

نام اپلیکیشن: ارس
دانلود اپلیکیشن موبایل ارس بانک سینا:
اپلیکیشن ارس نسخه اندروید | اپلیکیشن ارس نسخه iOS

به منظور فعال‌سازی رمز یکبار مصرف بانک سینا، در صورتی که سامانه اینترنت بانک سینا برای شما فعال است، نیازی به حضور به هیچ یک از شعب یا خودپردازهای بانک سینا ندارید، در غیر این صورت نیاز است تا به منظور فعال‌سازی، به یکی از شعب این بانک مراجعه کنید.
در صورتی که سامانه اینترنت بانک فعال نیست:

۱. اپلیکیشن ارس را برای گوشی خود دانلود و نصب کنید.
۲. به یکی از شعب بانک سینا مراجعه و فرم درخواست فعال‌سازی کارت‌های مورد نظر برای دریافت رمز یکبار مصرف را تکمیل کنید.
۳. پس از تکمیل، یک بارکد و کد فعال‌سازی برنامه به شما ارائه خواهد شد و با وارد کردن آن‌‌ها فعال‌سازی تکمیل شده است.

در صورتی که سامانه اینترنت بانک سینا برای شما فعال است و نیاز به مراجعه حضوری نیست:

۱. اپلیکیشن ارس را برای گوشی خود دانلود و نصب کنید.
۲. وارد اینترنت بانک خود در سایت سینا شوید.
۳. از طریق منوی «کارت» به بخش «فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف کارت» بروید تا کدهای فعال‌سازی را دریافت کنید.

دریافت و فعال سازی رمز پویا بانک دی

در حال حاضر بانک دی تنها از طریق اپلیکیشن، رمز دوم یکبار مصرف را به کاربران ارائه می‌دهد.

نام اپلیکیشن: ارس
دانلود اپلیکیشن موبایل ارس دی:
اپلیکیشن ارس نسخه اندروید | اپلیکیشن ارس نسخه iOS

به منظور فعال‌سازی رمز یکبار مصرف بانک دی، در صورتی که سامانه اینترنت بانک دی برای شما فعال است، نیازی به حضور به هیچ یک از شعب یا خودپردازهای بانک دی ندارید، در غیر این صورت نیاز است تا به منظور فعال‌سازی، به یکی از شعب این بانک مراجعه کنید.
در صورتی که سامانه اینترنت بانک فعال نیست:


۱. اپلیکیشن ارس را برای گوشی خود دانلود و نصب کنید.
۲. به یکی از شعب بانک سینا مراجعه و فرم درخواست فعال‌سازی کارت‌های مورد نظر برای دریافت رمز یکبار مصرف را تکمیل کنید.‌
۳. پس از تکمیل، یک بارکد و کد فعال‌سازی برنامه به شما ارائه خواهد شد و با وارد کردن آن‌‌ها فعال‌سازی تکمیل شده است.

در صورتی که سامانه اینترنت بانک دی برای شما فعال است و نیاز به مراجعه حضوری نیست:

۱. اپلیکیشن ارس را برای گوشی خود دانلود و نصب کنید.
۲. وارد اینترنت بانک خود در سایت انصار شوید.
۳. از طریق منوی «کارت» به بخش «فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف کارت» بروید تا کدهای فعال‌سازی را دریافت کنید.

دریافت و فعال سازی رمز پویا بانک سرمایه

در حال حاضر بانک سرمایه تنها از طریق اپلیکیشن، رمز دوم یکبار مصرف را به کاربران ارائه می‌دهد.

نام اپلیکیشن: رمزساز سرمایه
دانلود اپلیکیشن موبایل رمزساز سرمایه:
اپلیکیشن رمزساز سرمایه نسخه اندروید | اپلیکیشن رمزساز سرمایه نسخه iOS

فعال‌سازی و دریافت رمز یکبار مصرف بانک سرمایه از طریق اپلیکیشن

پیش از فعال‌سازی و دریافت رمز پویا بانک سرمایه، نیاز است تا نام کاربری و رمز ایستا در اختیار داشته باشید. در صورت عدم در اختیار داشتن آن، باید با مراجعه به یکی از شعب بانک سرمایه، رمز ایستای خود را دریافت کنید.

۱. به صفحه اینترنت بانک خود رفته و نام کاربری و رمز ایستا را وارد کنید.
۲. وارد قسمت تنظیمات شده و گزینه فعال‌سازی برنامک رمزساز را انتخاب کنید.
۳. روی گزینه رمز دوم یکبار مصرف کارت کلیک کنید و کارت خود را انتخاب کنید.
۴. روی گزینه فعال‌سازی برنامک رمزساز کلیک کنید. یک کد چهار رقمی برای شماره موبایلی که در سیستم بانکی از شما ثبت شده است ارسال خواهد شد. همچنین در صفحه‌ای که اینترنت بانک را باز کرده‌اید، یک کد تصویری (QR Code) نمایش داده خواهد شد.
۵. از طریق اپلیکیشن رمزساز، کد تصویری را اسکن کنید و سپس کد چهار رقمی که برای شما ارسال شده است را وارد کنید.

فعال‌سازی انجام شده و برای استفاده کافی است اپلیکیشن رمزساز را دوباره باز کنید.

دریافت و فعال سازی رمز پویا بانک انصار

در حال حاضر بانک انصار تنها از طریق اپلیکیشن، رمز دوم یکبار مصرف را به کاربران ارائه می‌دهد.

نام اپلیکیشن: ارس
دانلود اپلیکیشن موبایل ارس انصار: اپلیکیشن ارس نسخه اندروید | اپلیکیشن ارس نسخه iOS

به منظور فعال‌سازی رمز یکبار مصرف بانک انصار، در صورتی که سامانه اینترنت بانک انصار برای شما فعال است، نیازی به حضور به هیچ یک از شعب یا خودپردازهای بانک انصار ندارید، در غیر این صورت نیاز است تا به منظور فعال‌سازی، به یکی از شعب این بانک مراجعه کنید.
در صورتی که سامانه اینترنت بانک فعال نیست:

۱. اپلیکیشن ارس را برای گوشی خود دانلود و نصب کنید.
۲. به یکی از شعب بانک سینا مراجعه و فرم درخواست فعال‌سازی کارت‌های مورد نظر برای دریافت رمز یکبار مصرف را تکمیل کنید.
۳. پس از تکمیل، یک بارکد و کد فعال‌سازی برنامه به شما ارائه خواهد شد و با وارد کردن آن‌‌ها فعال‌سازی تکمیل شده است.

در صورتی که سامانه اینترنت بانک انصار برای شما فعال است و نیاز به مراجعه حضوری نیست:

۱. اپلیکیشن ارس را برای گوشی خود دانلود و نصب کنید.
۲. وارد اینترنت بانک خود در سایت انصار شوید.
۳. از طریق منوی «کارت» به بخش «فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف کارت» بروید تا کدهای فعال‌سازی را دریافت کنید.

دریافت و فعال‌سازی رمز پویا بانک گردشگری

در حال حاضر امکان دریافت رمز یکبار مصرف بانک گردشگری تنها از طریق موبایل بانک گردشگری امکان پذیر است.

نام اپلیکیشن: موبایل بانک گردشگری
دانلود اپلیکیشن موبایل بانک گردشگری:
اپلیکیشن موبایل بانک گردشگری نسخه اندروید | اپلیکیشن موبایل بانک گردشگری نسخه iOS

۱. وارد سایت بانک گردشگری شوید و در بخش کارت، گزینه کارت‌های من را انتخاب کنید.
۲. در ستون عملیات، گزینه سه نقطه (…) را باز کرده و مدیریت رمز دوم یکبار مصرف را انتخاب و فعال شدن آن را تایید کنید.
۳. نرم افزار همراه بانک مربوط به بانک گردشگری را دریافت و نصب کنید.
۴. پس از ورود به نرم‌ افزار، در بخش سایر، گزینه عملیات کارت را انتخاب کنید.
۵. گزینه فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف را بزنید و کارت مورد نظرتان را انتخاب و تایید کنید.
۶. گزینه فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف را بزنید و کارت مورد نظرتان را انتخاب و تایید کنید.
۷. در بخش عملیات کارت، گزینه دریافت رمز دوم یکبار مصرف را بزنید.
۸. یک کد فعال‌سازی برای شما پیامک می‌شود.
۹. با وارد کردن کد، می‌توانید کارت مورد نظرتان را از بین کارت‌هایی که رمز دوم را برایشان فعال کرده‌اید انتخاب کنید.

با پایان فعال‌سازی، با ورود به اپلیکیشن در قسمت عملیات کارت، می‌توانید رمز دوم یکبار مصرف خود را تولید کنید.

دریافت و فعال‌سازی رمز پویا بانک کارآفرین

در حال حاضر امکان دریافت رمز یکبار مصرف بانک کارآفرین تنها از طریق اپلیکیشن همراه کارت این بانک قابل دسترس است.

دانلود اپلیکیشن موبایل همراه بانک کار آفرین:
اپلیکیشن موبایل همراه بانک کارآفرین نسخه اندروید | اپلیکیشن موبایل همراه بانک کارآفرین نسخه iOS

به منظور فعال‌سازی و دریافت رمز یکبار مصرف بانک کارآفرین، نیاز است تا به یکی از خودپردازهای بانک کارآفرین مراجعه و مراحل زیر را دنبال کنید.

۱. با وارد کردن کارت خود درون خودپرداز، گزینه فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف را انتخاب کنید.
۲. یک کد فعال‌سازی به شماره موبایل شما که در سیستم بانک کارآفرین ثبت شده است، ارسال خواهد شد.
۳. پس از نصب و اجرای نرم افزار همراه بانک کارآفرین، کد پیامک شده را در قسمت رمز دوم یکبار مصرف وارد کنید تا مراحل ثبت نام تکمیل شود.

دریافت و فعال‌سازی رمز پویا بانک خاورمیانه

در حال حاضر امکان دریافت رمز یکبار مصرف بانک خاورمیانه تنها از طریق اپلیکیشن همراه کارت این بانک قابل دسترس است.

نام اپلیکیشن: رمز پویا خاورمیانه
دانلود اپلیکیشن موبایل رمز پویا بانک خاورمیانه:
اپلیکیشن موبایل رمز پویا نسخه اندروید | اپلیکیشن موبایل رمز پویا نسخه iOS (در حال حاضر در دسترس نیست)

برای فعال‌سازی و دریافت رمز پویا بانک خاور میانه نیاز است به یکی از شعب این بانک مراجعه کنید و مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. مراجعه به شعبه بانک خاورمیانه و تکمیل فرم درخواستی.
۲. دانلود اپلیکیشن رمز پویا و نصب.
۳. به منظور فعال‌سازی اپلیکیشن رمز پویا، شماره مشتری و رمز عبور خود که از بانک دریافت کرده‌اید را وارد کنید.
۴. پس از تکمیل این مراحل، یک کد به شماره تلفن همراه شما ارسال می‌شود که باید در نرم افزار وارد کنید.
۵. یک رمز دلخواه برای اپلیکیشن خود انتخاب کنید.

دریافت و فعال‌سازی رمز پویا بانک حکمت ایرانیان

در حال حاضر بانک حکمت ایرانیان تنها از طریق اپلیکیشن، رمز دوم یکبار مصرف را به کاربران ارائه می‌دهد.

نام اپلیکیشن: ارس
دانلود اپلیکیشن موبایل حکمت ایرانیان:
اپلیکیشن ارس نسخه اندروید | اپلیکیشن ارس نسخه iOS

به منظور فعال‌سازی رمز یکبار مصرف بانک حکمت، در صورتی که سامانه اینترنت بانک حکمت برای شما فعال است، نیازی به حضور به هیچ یک از شعب یا خودپردازهای بانک حکمت ندارید، در غیر این صورت نیاز است تا به منظور فعال‌سازی، به یکی از شعب این بانک مراجعه کنید.

در صورتی که سامانه اینترنت بانک فعال نیست:

۱. اپلیکیشن ارس را برای گوشی خود دانلود و نصب کنید.
۲. به یکی از شعب بانک سینا مراجعه و فرم درخواست فعال‌سازی کارت‌های مورد نظر برای دریافت رمز یکبار مصرف را تکمیل کنید.
۳. پس از تکمیل، یک بارکد و کد فعال‌سازی برنامه به شما ارائه خواهد شد و با وارد کردن آن‌‌ها فعال‌سازی تکمیل شده است.

در صورتی که سامانه اینترنت بانک حکمت برای شما فعال است و نیاز به مراجعه حضوری نیست:

۱. اپلیکیشن ارس را برای گوشی خود دانلود و نصب کنید.
۲. وارد اینترنت بانک خود در سایت انصار شوید.
۳. از طریق منوی «کارت» به بخش «فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف کارت» بروید تا کدهای فعال‌سازی را دریافت کنید.

دریافت و فعال‌سازی رمز پویا پست بانک

در حال حاضر پست بانک تنها از طریق اپلیکیشن، رمز دوم یکبار مصرف را به کاربران ارائه می‌دهد.

دانلود اپلیکیشن رمزساز پست بانک:
اپلیکیشن رمزساز نسخه اندروید | اپلیکیشن رمزساز نسخه iOS

در صورتی که نام کاربری و رمز عبور اینترنت بانک خود را در اختیار دارید، نیاز به حضور در شعب پست بانک نیست.

فعال‌سازی رمز یکبار مصرف اینترنت بانک برای اپلیکیشن:

۱. در صفحه اینترنت بانک، نام کاربری، رمز عبور و کد امنیتی را وارد کنید.
۲. پس از ورود، از بخش منو، وارد قسمت «مدیریت کارت» شوید.
۳. گزینه «فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف کارت» را انتخاب کنید.
۴. شماره کارت خود را انتخاب و سپس روی گزینه «افزودن کارت» کلیک کنید.
۵. با افزودن کارت، پیغام «رمز دوم یکبار مصرف برای کارت فعال شد» نمایش داده می‌شود که جهت انجام مابقی مراحل و فعال‌سازی برنامک رمزساز، گزینه «بازگشت» را انتخاب کنید.
۶. گزینه «رمز دوم یکبار مصرف کارت» را انتخاب کنید.
۷. مجددا کارت خود را انتخاب و روی گزینه «فعال‌سازی برنامک رمزساز» کلیک کنید.
۸. یک کد تصویری به نمایش در می‌آید که باید آن را توسط اپلیکیشن رمز ساز که نصب کرده‌اید، اسکن کنید.
۹. پس از اسکن، یک پیامک حاوی کد فعال‌‌سازی ۴ رقمی برای شما ارسال خواهد شد.
۱۰. در صفحه باز شده، ابتدا یک رمز ورود دلخواه برای خود انتخاب کنید.
۱۱. کدی که برای شما پیامک شده است را در صفحه کد فعال‌سازی وارد کنید.

اپلیکیشن فعال شده و می‌توانید از طریق آن در هر زمانی که خواستید رمز دوم پویا تولید و استفاده کنید.

دریافت و فعال‌سازی رمز پویا بانک صنعت و معدن

در حال حاضر بانک صنعت و معدن تنها از طریق اپلیکیشن، رمز دوم یکبار مصرف را به کاربران ارائه می‌دهد.

دانلود اپلیکیشن رمزساز بانک صنعت و معدن:
اپلیکیشن رمزساز نسخه اندروید | اپلیکیشن رمزساز نسخه iOS

فعال‌سازی رمز یکبار مصرف بانک صنعت و معدن از طریق اپلیکیشن:

۱. اپلیکیشن رمز ساز را دانلود و نصب کنید  یک رمز شش رقمی برای آن تعریف کنید. همچنین می‌توانید از سیستم اسکن اثر انگشت برای امنیت بیشتر استفاده کنید.
۲. از طریق یک سیستم دیگر، وارد حساب کاربری اینترنت بانک شهر شوید و روی قسمت «فعال‌سازی رمز دوم کارت» کلیک کنید.
۳. شماره کارت مورد نظر خود را انتخاب و روی دکمه فعال‌سازی برنامک رمزساز کلیک کنید. با این کار یک کد تصویری نمایان می‌شود.
۴. از طریق نرم‌افزار رمزساز، گزینه مثبت (+) را لمس کنید تا دوربین روشن شود. دوربین را روی کد تصویری (QR) قرار دهید.
۵. نرم افزار کد تصویری را اسکن می‌کند و پیامکی حاوی کد فعال‌سازی برای شما ارسال می‌شود. کد فعال‌سازی را در قسمت نمایان شده وارد کنید.

اپلیکیشن شما برای دریافت رمز یکبار مصرف فعال شده است.

دریافت و فعال‌سازی رمز پویا بانک توسعه تعاون

در حال حاضر بانک توسعه تعاون تنها از طریق اپلیکیشن، رمز دوم یکبار مصرف را به کاربران ارائه می‌دهد.

دانلود اپلیکیشن همراه بانک توسعه تعاون:
اپلیکیشن همراه بانک توسعه تعاون نسخه اندروید | اپلیکیشن همراه بانک توسعه تعاون نسخه iOS

برای فعال‌سازی رمز پویا بانک توسعه تعاون نیاز است تا به اینترنت بانک خود دسترسی داشته باشید:

۱. وارد اینترنت بانک توسعه تعاون خود شوید.
۲. در بخش کارت‌های من، گزینه عملیات را انتخاب کنید.
۳. در قسمت مدیریت نوع رمز دوم، آن را به «رمز یکبار مصرف» تغییر دهید.
۴. وارد اپلیکیشن همراه بانک توسعه تعاون شوید.
۵. در بخش عملیات کارت، رمز دوم یکبار مصرف را برای کارت‌های مورد نظر خود فعال کنید.

دریافت و فعال‌سازی رمز پویا موسسه اعتباری ملل

در حال حاضر موسسه اعتباری ملل از طریق اپلیکیشن خود با نام «فام» و همچنین از طریق پیامک، رمز دوم یکبار مصرف را به کاربران ارائه می‌دهد.

دانلود اپلیکیشن فام موسسه اعتباری ملل:
اپلیکیشن فام نسخه اندروید | اپلیکیشن فام نسخه iOS (در حال حاضر در دسترس نیست)

برای فعال‌سازی رمز یکبار مصرف موسسه اعتباری ملل نیاز است تا به یکی از خود پردازهای این موسسه مراجعه و مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. پس از وارد کردن کارت خود، گزینه فعال‌سازی رمز دوم پویا را انتخاب کنید.
۲. شماره همراه خود را در خودپرداز وارد کنید.
۳. یک رسید کاغذی حاوی رمز فعال‌سازی و همچنین یک پیامک حاوی کد احراز هویت دریافت خواهید کرد.
۴. نرم افزار فام را باز کنید.
۵. رمز موجود در رسید کاغذی و رمز موجود در پیامک را وارد نرم افزار فام کنید.
فعال‌سازی انجام شده و با ورود به نرم افزار می‌توانید رمز یکبار مصرف خود را دریافت کنید.

فعال‌سازی رمز یکبار مصرف موسسه اعتباری ملل از طریق پیامک

۱. پس از وارد کردن کارت خود، گزینه فعال‌سازی رمز دوم پویا را انتخاب کنید.
۲. شماره همراه خود را در خودپرداز وارد کنید.
۳. دریافت رسید کاغذی و پیام موفقیت در فعال‌سازی

برای دریافت رمز دوم پویا از طریق پیامک، تنها کافی است ۴ رقم آخر شماره کارت خود را به شماره ۵۰۰۰۴۷۲۱ ارسال کنید تا رمز دوم پویا از طریق پیامک برای شما ارسال شود.

دریافت و فعال‌سازی رمز پویا موسسه اعتباری نور

در حال حاضر دریافت و فعال‌سازی رمز یکبار مصرف موسسه اعتباری نور تنها از طریق اپلیکیشن امکان پذیر است.

نام اپلیکیشن: ریما
دانلود اپلیکیشن موبایل ریما موسسه اعتباری نور:
اپلیکیشن ریما نسخه اندروید | اپلیکیشن ریما نسخه iOS

پس از دانلود و نصب اپلیکیشن ریما، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. در صفحه باز شده ابتدا مراحل ثبت نام را انجام دهید. باید رمز خود را که حداقل شامل ۶ کاراکتر، حداقل یک حرف بزرگ انگلیسی، حداقل یک عدد و یک کاراکتر باشد، وارد کنید.
۲. شماره موبایل خود را بدون نیاز به عدد ۰ وارد کنید. برای مثال: ۹۳۹۱۲۳۴۵۶۷
۳. یک کد تایید به صورت پیامک برای شما ارسال می‌شود که باید آن را در قسمت مشخص وارد کنید.
۴. حال نرم افزار برای ورود از شما کلمه عبوری که وارد کرده بودید را می‌خواهد. همچنین می‌توانید برای ورود از اثر انگشت گوشی خود استفاده کنید.
۵. ثبت توکن‌های رمز یک بار مصرف. این صفحه دو بخش مجزا برای وارد کردن کد دارد:

کد اول را ابتدا باید با مراجعه به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک موسسه اعتباری نور دریافت کنید. به منظور این کار کارت خود را وارد خودپرداز کرده، گزینه فعال‌سازی رمز اول یا دوم یک بار مصرف را انتخاب کنید، رمز مورد نظر را فعال کنید. با این یک کد برای شما به صورت رسید بانکی ارائه خواهد شد.
کد دوم با انجام همان کار اما این بار به صورت پیامکی به شما ارسال خواهد شد.

۶. پس از وارد کردن هر دو کد دریافت شده از خودپرداز و پیامک، ثبت نام و فعال‌سازی انجام شده است و هر بار که نیاز دارید می‌توانید رمز پویا بانک موسسه اعتباری نور خود را دریافت کنید.

دریافت و فعال‌سازی رمز پویا موسسه قرض الحسنه مهر ایران

در حال حاضر دریافت و فعال‌سازی رمز یکبار مصرف موسسه قرض الحسنه مهر ایران تنها از طریق اپلیکیشن امکان پذیر است.

نام اپلیکیشن: ارس
دانلود اپلیکیشن موبایل ارس بانک اقتصاد نوین:
اپلیکیشن ارس نسخه اندروید | اپلیکیشن ارس نسخه iOS

به منظور فعال‌سازی رمز یکبار مصرف بانک اقتصاد نوین، در صورتی که سامانه ارسال پیامک تراکنش‌های مالی برای شما فعال است، نیازی به حضور به هیچ یک از شعب یا خودپردازهای بانک اقتصاد نوین ندارید، در غیر این صورت نیاز است تا به منظور فعال‌سازی، به یکی از شعب این بانک مراجعه کنید.

در صورتی که سامانه ارسال پیامک فعال نیست:
۱. اپلیکیشن ارس را برای گوشی خود دانلود و نصب کنید.
۲. به یکی از شعب بانک اقتصاد نوین مراجعه و فرم درخواست فعال‌سازی کارت‌های مورد نظر برای دریافت رمز یکبار مصرف را تکمیل کنید.
۳. پس از تکمیل، یک بارکد و کد فعال‌سازی برنامه به شما ارائه خواهد شد و با وارد کردن آن‌‌ها فعال‌سازی تکمیل شده است.

در صورتی که سامانه ارسال پیامک بانک اقتصاد نوین برای شما فعال است و نیاز به مراجعه حضوری نیست:

۱. اپلیکیشن ارس را برای گوشی خود دانلود و نصب کنید.
۲. وارد اینترنت بانک خود در سایت اقتصاد نوین شوید.
۳. از طریق منوی «کارت» به بخش «فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف کارت» بروید تا کدهای فعال‌سازی را دریافت کنید.

دریافت و فعال‌سازی رمز پویا بانک ایران زمین

در حال حاضر دریافت و فعال‌سازی رمز یکبار مصرف بانک ایران زمین تنها از طریق اپلیکیشن امکان پذیر است.

دانلود اپلیکیشن رمزساز بانک ایران زمین:
اپلیکیشن رمز ساز بانک ایران زمین نسخه اندروید | اپلیکیشن رمز ساز بانک ایران زمین نسخه iOS

فعال‌سازی و دریافت رمز یکبار مصرف بانک ایران زمین از طریق اپلیکیشن:

۱. مراجعه مشتری به شعب بانک ایران زمین
۲. ثبت درخواست فعال‌سازی سرویس رمز یکبار مصرف توسط مشتری
۳. تخصیص دسترسی و فعال‌سازی سرویس مذکور و تحویل QRCode توسط کاربر شعبه
۴. دانلود نرم افزار رمز ساز بانک ایران زمین از سایت izbank.ir با توجه به سیستمعامل گوشی همراه و نصب آن بر روی گوشی همراه توسط مشتری
۵. فعال‌سازی نرم افزار مذکور از طریق QRCode دریافتی از شعبه و انتخاب رمز ورود به نرم افزار رمزساز

از اول دیماه برای خرید بیت کوین از کوین نیک یا هر خرید اینترنتی دیگری لازم است از رمز یکیبار مصرف استفاده کنید؛ از این رو توصیه می‌کنیم هرچه زودتر برای دریافت رمز پویای خود اقدام کنید.