بیت کوین‌های استخراج شده از مرز ۱۸ میلیون عبور کرد و این به آن معناست که از این ارزدیجیتال محبوب تنها ۳ میلیون عدد دیگر باقی مانده است. به نظر می‌رسد بیت کوین در حال نزدیک شدن به مرحله جدیدی از حیات خود است. بیت کوین به مرز استخراج نهایی خود بسیار نزدیک شده است.


«الکس ادلمن» مدیرعامل پلتفرم رمزارز Lolli می گوید:

کیک بیت کوین هر روز کوچک تر می شود. عبور از این مرز به خوبی نشان می دهد که کجای فرایند استخراج بیت کوین قرار داریم. مردم پیشرفت این رمزارز را به راحتی درک می کنند و متوجه می شوند که فقط سه میلیون بیت کوین دیگر برای استخراج باقی مانده است. نگاه همه به این سه میلیون خواهد بود.

آمار نشان می دهد تا استخراج آخرین بیت کوین ۱۲۰ سال زمان باقی مانده است. استخراج آخرین بیت‌ کوین‌ها بسیار سخت‌تر و زمان‌برتر از سایر بیت کوین‌هایی خواهد بود که تا این لحظه استخراج شده است. به ازای استخراج هر ۲۱۰ بلوک یعنی همان تقریبا ۴ سال معروف پاداش استخراج نصف خواهد شد. به این ترتیب عرضه بیت کوین هر چهار سال نصف خواهد شد. به این ترتیب انتظار می‌رود آخرین بیت کوین در سال ۲۱۴۰ میلادی به دست آید.کارشناسان انتظار دارند تا سال ۲۰۲۰ هش ریت اتفاق افتاده و جایزه استخراج نسبت به این لحظه نصف شود.
بیت کوین در حال حاضر در مرز ۸ هزار دلار نوسان قیمت دارد برخی مثل «پیتر شیف» آینده بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را چندان روشن نمی‌دانند و انتظار دارند قیمت‌ها به زیر ۶ هزار دلار هم سقوط کند اما برخی هم بر این باور هتستند که در آینده نزدید با افزایش زیاد قیمت این ارز رمزنگاری شده روبرو خواهیم شد.