شرکت مایکروسافت، مرورگر جدیدی به نام Edge طراحی کرده تا از طریق آن بتواند کاربران را در برابر بدافزارهای رمزارزها محافظت کند.

این مرورگر جدید حتی از صفحه نمایش‌های هوشمند نیز پیشرفته‌تر است.

شرکت مایکروسافت به تازگی اولین نسخه کامل از این مرورگر را با چند امکانات پیشرفته منتشر کرده است. یکی از ویژگی‌های این مرورگر، داشتن امکانات امنیتی برای محافظت از کاربران در برابر بارگیری خودکار برنامه‌های ناخواسته و مزاحم است. برنامه‌هایی مثل نرم‌افزارهای تبلیغاتی و برنامه‌های مخرب که به رایانه کاربران آسیب می‌رساند. همچنین این مرورگر تهدیدی جدی برای ماینرهای رمزنگار است و برای جلوگیری از فعالیت این نوع اسکریپت‌های مخرب طراحی شده است.

بدافزار استخراج رمزارز در واقع دارای برنامه‌های نرم‌افزاری است که همه مولفه‌های یک بدافزار را برای به دست آوردن منابع کامپیوتری دارد. این بدافزار برای استخراج رمزارزهایی مثل بیت‌کوین استفاده می‌شود. در حقیقت روی رایانه‌ها می‌نشیند بدون اینکه صاحب رایانه اطلاع داشته باشد. آقای دان شارپ در این باره توضیح می‌دهد که:

به زودی کاربران مایکروسافت Edge قادر خواهند بود بدون خطر ماینرهای رمزارزها بتوانند به سایتی که می‌خواهند هدایت شوند. این ویژگی، منابعی که اعتبار کمتری دارند را هدف قرار می‌دهد. منابعی مثل سایت‌ها یا تبلیغات آنلاین که دارای کد رمزگذاری ماینری هستند. این سایت‌ها پس از بارگیری روی مرورگر کاربران قربانی، به صورت کاملا مخفیانه اجرا می‌شوند.

آقای اریک لارنس، مدیر برنامه مایکروسافت در توییتی اداعا کرده که: مسدود کننده جدید مایکروسافت Edge دارای یک صفحه نمایش هوشمند، ضد فیشینگ و ضد بدافزارهای هوشمند است و دارای مرورگر ایمن مبتنی بر ابر مرورگرها است.

SmartScreen و SafeBrowsing هر دو بدافزارها را مسدود می‌کنند

SmartScreen و SafeBrowsing هر دو بدافزارها را مسدود می‌کنند. ویژگی‌های این دو نشان می‌دهد که با مسدود کردن گزینه بارگیری اختیاری که دارای یک کد است اجازه ادامه انجام کار را به بدافزارها نمی‌دهد.

در حال حاضر مایکروسافت کاربران را تشویق می‌کند تا به سمت این مرورگر بروند.

این زیرساخت‌ها، هدف بزرگی برای حمله ماینرهای رمزارزی است

حملات ماینرهای کریپتو سال‌هاست که در حال روی دادن است و همچنان هم رو به گسترش است، به طوری که مسئولین امنیتی را نگران کرده است. برای مثال در سال ۲۰۲۰، گزارش امنیت سایبری تاکید کرده که حمله ماینرهای کریپتو روی فعالیت‌های جنایی سایبری نیز تسلط پیدا کرده است.

با انتشار این اخبار، نتیجه می‌گیریم که امسال، زیرساخت‌های مایکروسافت هدف بزرگی برای حملات ماینرهای رمزارز خواهد بود. با این وجود، حملات سایبری مربوط به استخراج رمزارزها تمام طیف سایبری را تهدید می‌کند.

Kobe Bryant برای استخراج رمزارزها استفاده می‌شود

اخیرا، در ۰ ۳ ژانویه ۲۰۲۰ واحد اطلاعات امنیتی مایکروسافت گزارش داد که مجرمان سایبری یک بدافزار استخراج رمزارز طراحی کرده‎‌اند که نام آن را Kobe Bryant ( بسکتبالیست آمریکایی) گذاشته‌اند.

یک برنامه استخراج رمزارز به نام CoinHive وجود دارد که درون مرورگر است و استکریپتی مخرب است. هکرها قبلا از آن برای تخریب سکه‌های Monero استفاده می‌کردند.

در نهایت Sharp، اگرچه از ویژگی‌های امنیتی جدید Edge استقبال می‌کند، اما به کاربران رایانه‌های شخصی و ویندوز ۰ ۱ در این باره هشدار می‌دهد و می‌گوید:

هرچند که توانایی Edge برای ردیابی و خنثی کردن ماینرهای رمزنگاری قابل قبول است، اما کاربران همچنان باید از راه‌هایی غیر از مرورگرها مراقب رایانه‌های خود باشند و از آلوده نبودن رایانه‌ای که ویندوز۰ ۱ دارد مطمئن شوند.

به نظر شما این ویژگی‌های امنیتی Microsoft Edge در مسدود کردن حملات ماینرهای رمزنگار موثر خواهد بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.