وقتی بیت کوین اولین بار در سال ۲۰۰۹ به عنوان ارزی جایگزین برای ارزهای دولتی ابداع شد، افراد خیلی کمی فکر می‌کردند این شکل از پول بتواند دوام زیادی داشته باشد. اما همانطور که می‌بینید در حال حاضر هیچ نشانه‌ای که گویای خارج شدن بیت کوین از میدان باشد وجود ندارد. در ثانی با مشاهده این موضوع که ارزش بیت کوین و سایر رمزارزها در حال افزایش یافتن است، افراد بیشتر و بیشتری به کسب سود از حوزه بیت کوین علاقه‌مند می‌شوند. بنابر این معرفی نرم افزار برای بیت کوین ماینینگ و شناخت آن شاید در آینده برای شما سودآور باشد.

برای سود بردن از این حوزه چندین روش وجود دارد، می‌توانید به داد و ستد رمزارزها بپردازید یا اینکه آن‌ها را استخراج کنید.

با اینکه اکثر مردم با مفهوم داد و ستد، تجارت و سرمایه‌گذاری، ارزهایی مانند سهام بورس و اکسچنج‌های خارجی آشنا هستند اغلب نمی‌دانند که بیت کوین قابل استخراج است و خودشان می‌توانند این کار را انجام دهند.

باید حواستان باشد که هر بار در بازارهای مالی با سفته بازی و احتکار چه به شکل سنتی و چه در مورد رمزارزها رو به رو می‌شوید به این معنی است که ریسک زیادی در این بین وجود دارد. پس قبل از هر چیز باید از اطلاعات خوبی برخوردار باشید و درباره ریسک‌های موجود در مسیر هم آگاهی کسب کنید.

امروز در این مقاله از کوین نیک قصد داریم به نرم افزارهای بیت کوین ماینینگ بپردازیم، ببینیم چطور کار می‎کنند و چه نرم افزارهایی در حال حاضر در بازار وجود دارند.

بیت کوین ماینینگ دو بخش اساسی دارد، نرم افزار ماینینگ و سخت افزار ماینینگ

نرم افزارهای بیت کوین ماینینگ مواردی هستند که برای ارتباط گرفتن بین سخت‌افزار مورد استفاده و بلاک‌ چین بیت کوین از آن استفاده می‌کنند. این نرم افزارها با یک استخر بیت کوین ماینینگ هم می‌توانند ارتباط برقرار کنند. اما قبل از شروع کار:

روش‌های شناخت نرم افزار برای بیت کوین ماینینگ

بیت کوین ماینینگ و نرم افزارهای شناخت آن

۱. به یک کیف پول بیت کوین نیاز دارید

 پس از استخراج بیت کوین برای امنیت باید آن را در یک کیف پول ذخیره کنید تا بتوانید هر وقت که خواستید آن را به طور قانونی بفروشید یا از آن در جاهایی که بیت کوین قبول می‌کنند استفاده کنید.

دو نوع کیف پول داریم مواردی که دارای میزبان هستند و مواردی که در آن با داشتن کلید خصوصی، خودتان کیف پول را در اختیار دارید. ما نوع دوم را به شما توصیه می‌کنیم.

Co-pay، Amory و Breadwallet جزء کیف پول‌هایی هستند که استفاده آسانی دارند. قبل از شروع به استفاده از نرم افزارهای بیت کوین ماینینگ باید یک کیف پول داشته باشید.

۲. باید عضو یک پلتفرم تجارت بیت کوین شوید

پلتفرم‌های بیت کوین یا اکسچنج‌هایی مانند Local Bitcoin و Kraken به شما اجازه می‌دهند بیت کوین بخرید، بفروشید و با آن به تجارت بپردازید. این اکسچنج‌ها در کنار کیف پول‎ها کار می‌کنند تا بتوانید ارزش نقدینه حاصل از فعالیت‌های ماینینگ خود را دریافت کنید.

حال فرض می‌کنیم شما این دو مورد را دارید، در ادامه داشتن نرم افزار برای بیت کوین ماینینگ می‌تواند برایتان مفید واقع شود.

قبل از خرید یک نرم افزار برای بیت کوین ماینینگ حتما خوب تحقیق کنید تا بدانید چه نوع سخت‌افزاری برای کار با آن نیاز دارید و در نتیجه بتوانید یک نرم افزار خوب را برای ماینینگ انتخاب کنید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: کسب و کار با بیت کوین به چه صورت انجام می‌ شود؟

انواع نرم افزار برای بیت کوین ماینینگ

CG Miner

این نرم افزار شاید معمول‌ترین نرم افزاری باشد که در حال حاضر استخراج کنندگان بیت کوین از آن استفاده می‎کنند. CG Miner شامل مشخصه‌هایی مانند قابلیت کاربری از راه دور، پشتیبانی از گرافیک‌های چندگانه، شناسایی بلاک‌های جدید، کنترل سرعت فن و پشتیبانی از CPU ماینینگ است.

BTCMiner

این نرم افزار یک پلتفرم متن باز است. مجهز به رابط USB و بوردهای پشتیبانی شده FPGA است که می‌تواند برای برنامه‌نویسی و برقراری ارتباط مورد استفاده قرار بگیرد.

BTCMiner مشخصه‌های مهم متعددی دارد که توانایی انتخاب فرکانس دارای بیشترین نرخ هش‌های معتبر هم در آن به چشم می‌خورد و از آنجا که متن باز است نیازی به مجوز هم ندارد.

جایگاه نرم افزار برای بیت کوین ماینینگ

بیت کوین ماینینگ و پلتفرم های آن

EasyMiner

این نرم افزار قابلیت اجرا شدن روی سیستم عامل‌های ویندوز، اندروید و لینوکس را دارد. یک رابط کاربری گرافیکی هم دارد که با نرم افزار CGMiner کار می‌کند. افراد زیادی این نرم افزار را می‌پسندند چون با کمک نمودارها و موارد بصری، مسیر بیت کوین ماینینگ را به کاربر نشان می‌دهد.

MultiMiner

این هم یک رابط بصری دیگر است اما این بار برای BFGMiner. طرح این رابط بسیار شهودی است و برای افراد تازه کار در حوزه بیت کوین ماینینگ بسیار خوب است زیرا طرز کار با کنترل پنل آن ساده و قابل فهم است.

Bitminer

Bitminer از سال ۲۰۱۱ شروع به کار کرد. کاربران زیادی هم به سوی آن جذب شدند. در حال حاضر بیش از ۴۵۰.۰۰۰ کاربر در آن ثبت نام کرده‌اند. این نرم افزار با پردازنده گرافیکی و CPU ماینینگ که نسبت به ماینرهای ASIC راه‌اندازی آن ارزانتر است هم سازگاری دارد.

از آنجا که این نرم افزار قابلیت انعطاف‌پذیری دارد اکثر کاربران از کار کردن با آن لذت می‌برند.

RPC Miner

با سیستم مک سازگار است و روی Mac OS به خوبی کار می‌کند. این نرم افزار برای افرادی که زیاد طرفدار نمایشگرهای بزرگ نیستند و ترجیح می‌دهند برای همه چیز از مک استفاده کنند عالی است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: استخر بیت کوین؛ معرفی ۷ استخر ماینینگ برتر برای استخراج بیت کوین

شروع استفاده از نرم افزار برای بیت کوین ماینینگ

انتخاب نرم افزار برای بیت کوین ماینینگ کاملا به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. در حین انتخاب باید به سیستمی که از آن استفاده می‌کنید و رابط کاربری گرافیکی مورد نظرتان توجه داشته باشید.

بیت کوین ماینینگ هنوز هم می‌تواند کاملا سودآور باشد اما مثل تمام چیزهای دیگر به زمان نیاز دارد، باید منابع لازم را در اختیار داشته باشید و مهارتتان در یادگیری هم بسیار خاص باشد.