پادکست Castbox از تکنولوژی بلاکچین برای پرداخت  پاداش صاحبان اثر استفاده می‌کند.

Castbox که ۱۶ میلیون کاربر از۱۷۵ کشور جهان دارد برای پرهیز از پخش آگهی بازرگانی و پرداخت حقوق صاحبان پادکست‌ها از تکنولوژی بلاک چین استفاده می‌کند.

این پروژه توسط Bo Shen بنیانگذار سرمایه گذاری Fenbushi و از همراهان اولیه اتریوم  پشتیبانی می شود که به عنوان یک سرمایه گذار و مشاور استراتژیک در کنار تیم قرار دارد.

از روز تأسیس ، ناشران و سازندگان محتوای صوتی با هم بحث داشتند که چه کسی باید نحوه سودآوری و توزیع محتوا را کنترل کند. وانگ از مدیران ارشد پروژه در گفتگو با مجله بیت کوین ، اظهار داشت که بلاک چین بهترین راهکار است و با کمک ایجاد ارز دیجیتال ویژه می‌توان حقوق همه کاربران و صاحبان اثرها را تامین کرد.

blockchain می تواند با حذف واسطه ها و هزینه های بالای تراکنش ، مشکلات این صنعت را برطرف کند ، در ضمن معرفی جریان های جدیدی از درآمد مانند درآمد مبتنی بر فعالیت (یعنی سازندگان بر مبنای تعداد افرادی که به پادکست آن‌ها گوش داده اند ارز دیجیتال دریافت کنند) منجر شود.

Castbox

پادکست Castbox

blockchain می تواند به تبلیغ کنندگان اجازه دهد تا به آمار اشتراکی دست یابند و از طریق مشاهده تبلیغات که بصورت خودکار توسط قراردادهای هوشمند انجام می شود ، پرداخت کنند.

 ContentBox  مجموعه ای از راه حل های مبتنی بر blockchain را فراهم می کند که یک سیستم پرداخت یکپارچه برای عرصه محتوای دیجیتالی را تأمین می کند.

 کاربران می توانند با پرداخت نشانه های دیجیتالی از طریق آنچه که به عنوان کیف پول در اختیار دارند ، یک شبکه معامله پرداخت امن و بدون مرز داشته باشند و ضمن دسترسی به محتوا پاداش هم دریافت کنند.

به این ترتیب دو گروه صاحبان اثر و شنوندگان پادکست به صورت جداگانه از صاحبان کسب و کار و حامیان مالی ارزدیجیال دریافت می‌کنند. درحال حاضر ۴ صرافی ارز دیجیتال این سیستم پادکست را اکسچنج می‌کنند.