در مطلب پیشین کوین نیک چند پیشنهاد کسب درآمد با ارز دیجیتال را با شما به اشتراک گذاشتیم که شاید برخی از آن‌ها را نمی‌شناختید و می‌توانید از طریق آن‌ها بدون شیوه سرمایه‌گذاری به دنیای ارزهای رمزنگاری شده قدم بگذارید. اما اگر از آن دست افرادی هستید که با خرید، فروش، معامله و نگهداری ارزهای دیجیتال مشکلی ندارید و راحت هستید، بنابراین انواع و اقسام روش‌های کسب درآمد با ارزهای دیجیتال پیش روی شما باز می‌شود. چرا که اصلی‌ترین روش کسب درآمد با ارزهای دیجیتال، خرید و فروش است. در این مطلب از کوین نیک سعی داریم چند پیشنهاد سرمایه گذاری ارز دیجیتال از طریق خرید و فروش را با شما به اشتراک بگذاریم.

۱. پاداش سپرده خود را دریافت کنید

همانطور که گفتیم، زمانی که مشکلی با خرید و فروش یا تبادل و نگهداری ارز دیجیتال نداشته باشید، می‌توان انواع پیشنهاد سرمایه گذاری ارز دیجیتال را ارائه کرد که برخی از آن‌ها نیز ساده هستند. برای مثال، تنها با خرید بیت کوین یا برخی دیگر از ارزهای رمزنگاری شده دیگر، صرافی‌هایی وجود دارند که به شما با این کار ارز بیشتری سود می‌دهند.

برای مثال صرافی بزرگ Coinbase مقداری بیت کوین به ارزش ۱۰ دلار پاداش سپرده به شما می‌دهد. برای این کار کافی است با ۱۰۰ دلار، یورو یا پوند، هر ارز دیجیتالی که علاقه دارید را از این سایت خریداری کنید.

چند پیشنهاد سرمایه گذاری ارز دیجیتال

سرمایه گذاری ارز دیجیتال

۴ صرافی برتر که به سپرده شما سود می‌دهند

  • صرافی دیگری به نام Abra وجود دارد که پاداش سپرده‌ای به ارزش ۲۵ دلار به حساب شما واریز می‌کند. البته برای این کار لازم است به ارزش ۵ دلار هر نوع ارز دیجیتالی که می‌خواهید را با یک اکانت از بانک آمریکا به حساب خود واریز کنید.
  • صرافی Bitbuy نیز پاداش سپرده‌ای به ارزش ۲۰ دلار برای شما واریز می‌کند. به منظور این کار نیاز به خرید هر نوع ارز دیجیتال به ارزش ۱۰۰ دلار دارد.
  • صرافی Delta.Exchange نیز نوع دیگری از پاداش را به کاربران خود ارائه می‌دهد. می‌توانید با داشتن هر ۰.۰۲ بیت کوین در حساب خود، با هر معامله ۰.۰۱ بیت کوین پاداش بگیرید که معادل ۵۰ درصد موجودی حساب شما است. البته این صرافی برای تمامی کشورها به جز آمریکا و ژاپن در دسترس است.
  • در نهایت می‌توان صرافی Bybit را به عنوان پیشنهاد سرمایه گذاری ارز دیجیتال معرفی کرد. اگر در حساب خود حداقل ۰.۰۲ بیت کوین یا ۶ اتر، ۱۰۰ ایاس یا ۱۵۰۰ XRP داشته باشید، با انجام تبادل پاداشی به ارزش ۶۰ دلار به ازای ارز دیجیتال خود دریافت خواهید کرد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: معرفی بهترین راه های سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

۲. پیشنهاد سرمایه گذاری ارز دیجیتال با وام

در حال حاضر در دنیای ارزهای دیجیتال، وام یا Lending چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. اما بسیاری از حاضرین این صنعت بر این باور هستند که استفاده از این سیستم در زمینه ارزهای دیجیتال موقعیتی عالی برای به دست آوردن بیت کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری شده دیگر است. آن‌ها این روش را یک پیشنهاد سرمایه گذاری ارز دیجیتال عالی می‌دانند. اما حتما برای شما این سوال پیش آمده است که چطور می‌توان وام گرفت؟ بگذارید داستانی کوتاه برای فهم بیشتر این سیستم تعریف کنیم. در این داستان محسن شخص وام گیرنده است و سارا شخص وام دهنده و در میان این دو، یک پلتفرم وجود دارد.

برای به انجام رساندن وام، یک پلتفرم کاملا امن وجود دارد که در آن سارا به عنوان یک وام دهنده، بیت کوین یا ارز خود را درون آن قرار می‌دهد. حال شخصی مانند محسن که نیاز به وام دارد، از این پلتفرم پول دریافت می‌کند، اما برای این کار، او باید مقداری ارز رمزنگاری شده مانند بیت کوین را به عنوان وثیقه در این پلتفرم واریز کند و سپس قرض خود را بسته به نوع تعیین شده به همراه سود به این پلتفرم پرداخت می‌کند. حال سارا که شخص وام دهنده است، از طریق این پلتفرم میزان وامی که پرداخت کرده به علاوه سود خود را دریافت می‌کند. در این بین نیز پلتفرم مورد نظر به منظور ارائه این سرویس امن، مقداری کمیسیون دریافت خواهد کرد.

بنابراین افرادی که قصد خرید و نگهداری ارز دیجیتال را دارند یا به اصطلاح قصد دارند در دنیای ارزهای دیجیتال به یک فرد HODL تبدیل شوند، روش وام دادن یک راه پیشنهاد سرمایه گذاری ارز دیجیتال عالی محسوب می‌شود. اما همانند بسیاری از فعالیت‌های دیگر در این زمینه، باید سایتی امن را انتخاب کنید. البته بسیاری از سایت‌هایی که در زمینه وام فعالیت می‌کنند، بیمه شده هستند. اگر هر اتفاقی برای این سایت‌ها رخ دهد، امانت شما پس داده خواهد شد.

یکی از سایت‌های مناسب در زمینه وام داد، Celsius Network است.

۴. با تبادل و معامله بیت کوین، پول در بیاورید

چطور با بیت کوین پول در بیاوریم؟ مبادله! در دنیای ارزهای دیجیتال، همه بر این باور هستند که تجارت و تبادل می‌تواند آن‌ها را ثروتمند کند.

در حالی که این باور واقعیت دارد، اما نیازمند کارهای زیاد و تعهد است تا تجارت شما به معاملاتی سودمند تبدیل شوند. این روش کاملا بر خلاف روش سرمایه گذاری یا HODL است، جایی که کردم ارزهای رمزنگاری شده خود را خریداری و برای مدت طولانی نگه می‌دارند. در این روش پیشنهاد سرمایه گذاری ارز دیجیتال افراد معامله کننده به صورت روزانه وارد بازار خرید و فروش می‌شوند و در پایان روز از آن خارج می‌شوند و با جا به جایی ارزهای دیجیتال خود، به این امید هستند تا بتوانند روزانه سود خوبی به جیب بزنند.

اما این کار ساده‌ای نیست، بلکه نیاز به آگاهی، دانش، آنالیز فنی، آنالیز اساسی و فراهم کردن تمامی ابزار مورد نیاز تریدینگ است. همچنین استراتژی‌های مختلفی در زمینه تبادلات ارزهای دیجیتال وجود دارد که با هم نگاهی به برخی از آن‌ها می‌اندازیم که احتمالا تا به حال این روش‌ها را نمی‌شناختید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۱۲ ابزار برتر برای انجام معامله ارز دیجیتال

تبادل اهرمی

در این نوع از تبادل که اهرمی یا نفوذی (Leverage Trading) نام دارد، شخص معامله کننده از یک پلتفرم، ارز بیشتری وام می‌گیرد تا تبادلات بیشتری نسبت به چیزی که دارند انجام دهند. این روش زمانی بسیار عالی جواب می‌دهد که در مورد افزایش کوتاه مدت ارزش و قیمت ارز مورد نظر خود آگاه باشید. پلتفرم‌هایی نیز وجود دارند که اجازه تبادل اهرمی ۱۰۰ برابری به کاربران خود می‌دهند.

بگذارید این نوع از تبادل را با یک مثال روشن کنیم. فرض کنید بیت کوین در حال حاضر ۱۰ هزار دلار قیمت دارد و بر این باور هستید که قیمت آن در آینده نزدیک به ۱۱ هزار دلار خواهد رسید (افزایش ۱۰ درصدی ارزش). حال اگر ۰.۱ بیت کوین را با استفاده از ضریب ۱۰ درصد تبادل اهرمی معامله کنید، ۰.۱ بیت کوین سود دریافت می‌کنید و این زمانی رخ می‌دهد که پیشبینی شما از افزایش ارزش بیت کوین درست از آب درآمده باشد. اما در شرایط مقابل، اگر بیت کوین سقوط ناگهانی داشته باشد و ارزش آن به ۹ هزار دلار تغییر کند، ۰.۱ بیت کوین نیز از دست خواهید داد.

این نوع تبادل به این نیاز دارد که همیشه مقداری ارز تضمینی در حساب خود داشته باشید. از آن جایی که این نوع پیشنهاد سرمایه گذاری ارز دیجیتال به صورت دریافت قرض و وام صورت می‌گیرد، صرافی‌ها یا پلتفرم‌های وام دهنده، ارز ضمانتی یا وثیقه‌ شما را قفل می‌کنند؛ اگر قادر نباشید قرض خود را پس دهید، آن‌ها وثیقه شما را می‌فروشند تا پول خود را از این طریق پس بگیرند.

فراموش نکنید به همان صورت که می‌توان از این روش پول خوبی به دست آورد، اما در عین حال می‌توان به راحتی پول از دست داد.

پیشنهاد سرمایه گذاری ارز دیجیتال در ایران

ارزهای رمزنگاری شده

تبادل استقراضی

اگر بر این باور هستید که بیت کوین یا هر ارز دیجیتالی دیگری قرار است کاهش قیمت داشته باشد، بنابراین قادر هستید تا از کاهش قیمت آن نیز پول به دست بیاورید. در این عمل در دنیای اقتصاد فروش استقراضی یا Short Selling گفته می‌شود. اما این روش پیشنهاد سرمایه گذاری ارز دیجیتال چگونه انجام می‌پذیرد؟

در ابتدا شما مبلغی بیت کوین یا هر نوع ارز دیگری را با استفاده از وثیقه، از پلتفرم مورد نظر خود دریافت می‌کنید. در مرحله که شما از کاهش قیمت ارزهای دیجیتال مطمئن هستید، بیت کوین یا ارز دیجیتال خود را به دیگر ارزهای سنتی مانند دلار به فروش می‌رسانید که قیمت با ثبات‌تری دارند. سپس اگر قیمت بیت کوین کاهش پیدا کرد، شما دوباره با آن ارز سنتی، بیت کوین را با قیمتی پایین‌تر خریداری می‌کنید. در مرحله آخر مقدار وامی که قرض گرفته بودید را پس می‌دهید و سود خود را نیز ذخیره می‌کنید.

بنابراین هم می‌توان از کاهش قیمت بیت کوین سود درآورد و هم با افزایش قیمت آن پول به دست بیاورید. به همین دلیل است که پیشنهاد سرمایه گذاری ارز دیجیتال نیاز به تعهد، آنالیز و ابزار درست دارد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: چطور بیت کوین بخرم ؟

۴. سود از طریق ماینینگ

بدون شک ماینرها بخش به شدت مهمی در هر شبکه بلاکچین غیر متمرکز هستند. آن‌ها تراکنش‌ها را تایید می‌کنند، شبکه را امن نگه می‌دارند و در نهایت باعث حرکت تراکنش‌ها می‌شوند. بدون ماینرها، ممکن بود تراکنش‌ها به نوعی بیات شوند و شبکه بیت کوین بی ارزش و بی مصرف باشد. همانطور که می‌دانید، ماینرها به عنوان کاری که انجام می‌دهند، بیت کوین پاداش می‌گیرند.

استخراج یا ماینینگ این روزها تبدیل به یک صنعت بزرگ شده است و مزارع ماینینگ بزرگی نیز برای انجام این کار تاسیس شده. اما حتما از خود خواهید پرسید که  ماینینگ چطور می‌تواند یک پیشنهاد سرمایه گذاری ارز دیجیتال باشد؟

بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده به منظور استخراج، نیاز به ریگ‌‌ها یا سخت افزارهای مناسب استخراج دارند. دیگر کامپیوترهای خانگی با CPU و GPUهای کاربری ساده قادر نیستند شما را به سود برسانند و فقط هزینه خود مانند پول برق را افزایش می‌دهید.

بنابراین برای استخراج نیاز به ریگ مخصوص ماینینگ دارید. معمولا این سیستم‌های منحصر به فرد برای ماینینگ، دارای بیش از ۲ یا چند کارت گرافیک‌های مخصوص هستند. به دلیل این که کارت‌های گرافیک (GPU) از کارت‌های پردازنده (CPU) قدرت بیشتری دارند، قادر هستند قدرت هش بیشتری نیز تولید کنند. زمانی که این سخت افزار را تهیه کردید، که پیشنهاد می‌کنیم برای این کار از ریگی با بیش از ۸ کارت گرافیک استفاده کنید، می‌توانید عضو یک استخر ماینینگ شوید و بدون انجام هیچ کار اضافه، اجازه دهید تا ریگ شما به استخراج بیت کوین یا ارزهای دیگر بپردازد.

سرمایه گذاری اصلی این کار، پرداخت ریگ‌های استخراج است که هزینه بالایی در پی دارد و همچنین باید مطمئن شوید سودی که از این کار به دست می‌آورید نه تنها هزینه سخت افزاری را بازگرداند، بلکه قادر باشد هزینه برق (که به شدت بالا است) را بپردازد و برای شما سود داشته باشد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: راهنمای استخراج بیت کوین با کامپیوتر

البته یک راه جالب دیگری نیز در این زمینه وجود دارد. اگر نمی‌خواهید پول زیادی خرج این کار کنید، بهتر است به پلتفرمی نظیر Nicehash ملحق شوید. این پلتفرم، یک شرکت ماینینگ ابری است که در آن نیازی نیست نگران داشتن سخت افزار استخراج منحصر به فرد خود باشید.

هرچند لازم است بدانید که بسیاری از شرکت‌های ماینینگ ابری قابل اعتماد نیستند. اما می‌توان در این زمینه به Nicehash اعتماد کرد.

نتیجه: کدام یک از پیشنهاد سرمایه گذاری ارز دیجیتال مناسب است؟

نمی‌توان گفت کدام یک از این روش‌ها بهترین راه برای به دست آوردن بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال هستند. آن پیشنهادی بهترین است که مناسب شرایط شما باشد. هیچ قانونی در این زمینه جز شرایط شما وجود ندارد. اگر هنوز مطمئن نیستید، بنابراین باید بیشتر نسبت به شرایط خود تحقیق کنید. بهتر است قبل از شروع هر گونه سرمایه گذاری، ابتدا در مورد ارزهای رمزنگاری شده به خوبی تحقیق کنید، آن‌ها را یاد بگیرید و از فوت و فن‌های تبادل و سرمایه گذاری آگاه شوید.