پیشتر به معرفی بیت‌ کوین، این ارز دیجیتالی پر سر و صدا به خوبی پرداختیم شاید این سوال برای شما مطرح شده باشد که چطور بیت کوین بخرم ؟ پتانسیل‌های جذاب و قیمت‌های سرسام‌آور بیت کوین باعث شد تا خیلی از مردم بیش از پیش جذب این ارز شوند. بنابراین سوال‌های زیادی در ذهن دارید که آیا امکان خرید بیت کوین وجود دارد یا خیر.

در این مطلب از کوین‌ نیک نگاهی به چگونگی خرید بیت کوین، روش‌های آن، ابزار مورد نیاز و خرید بیت کوین در ایران می‌اندازیم.

قبل از هر چیز، فراموش نکنید که بیت کوین همانند هر ارزی، هر ثروت و سرمایه‌ای و هر طلا و جواهری، همانطور که ارزش صعودی به خود می‌گیرد، گاهی نیز با کاهش و سقوط قیمت نیز مواجه می‌شود. بنابراین پیش از هر اقدامی، تا جایی که می‌توانید تحقیق کنید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: بیت کوین (Bitcoin) چیست و به چه کار می آید؟

چطور بیت کوین بخرم به زبان ساده

بیت کوین را می‌توان به صورت تبادل ارزی یا به صورت مستقیم به دست آورد.

چطور بیت کوین بخرم ؟

قطعا حالا آگاه هستید که بیت کوین هیچ وجود فیزیکی ندارد و تمامی معاملات آن به صورت دیجیتالی صورت می‌گیرد. بیت کوین را می‌توان به صورت تبادل ارزی یا به صورت مستقیم از دیگر مردمی که دارای این ارز هستند به دست آورد. برای مثال یک فروشگاه آنلاین با قرار دادن گزینه خرید با استفاده از بیت کوین، می‌تواند این ارز را با فروش محصولات یا ارائه سرویس به دست آورد.

همچنین سایت‌ها و افراد حقیقی مختلفی هستند که به تبادل ارز‌های دیجیتالی می‌پردازند. می‌توان از راه‌ و روش‌های مختلف، این پرداخت را انجام داد. از پول نقد گرفته تا استفاده از کارت‌های اعتباری و انتقال اینترنتی، یا حتی با استفاده از تبادل با دیگر ارز‌های رمزنگاری شده دیجیتالی، از جمله روش‌های خرید بیت کوین هستند. این موضوع کاملا به شخص فروشنده بستگی دارد. اما برای خرید بیت کوین در ایران می‌توانید از طریق سایت کوین نیک، به راحتی و با اطمینان به خرید بیت کوین بپردازید.

مراحل خرید بیت کوین

اولین اقدامی که باید برای خرید بیت کوین انجام داد، ساخت یک کیف پول است. فرقی نمی‌کند قصد استخراج داشته باشید یا ارز دیجیتال خریداری کنید، در هر صورت نیاز به یک کیف پول دارید تا بیت کوین‌های شما در آن اندوخته شوند. همانطور که بیت کوین یک ارز دیجیتالی است و نسخه فیزیکی ندارد، کیف پول آن به صورت آنلاین قابل دسترس است. این کیف پول‌ها از طریق کامپیوتر و دسکتاپ، از طریق موبایل یا به صورت سخت‌افزارهایی خاص قابل دسترس هستند.

با وجود این که دسته بندی‌های مختلفی برای کیف پول‌های دیجیتالی وجود دارد، اما هر کدام از آن‌ها شامل سرویس‌های مختلفی می‌شوند. بنابراین تحقیقات کامل قبل از ساخت یک کیف پول به شدت پیشنهاد می‌شود.

اما به طور کلی، به یاد داشته باشید که مهم‌ترین ویژگی که یک کیف پول باید از آن بهره ببرد، این است که کلید‌ها (که به صورت حروف مختلف نوشته شده‌اند) و پسوورد‌ها را به شدت امن نگه داری کند. اگر لحظه‌ای کلیدها و پسووردها را از دست بدهید، تمامی بیت کوین‌های شما نیز از دست خواهد رفت.

سایت‌های زیادی برای ایجاد کیف پول وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به برد ولت (Bread Wallet)، مایسیلیوم (Mycelium)، کوپی (Copay) و آرموری (Armory) اشاره کرد. ده‌ها کیف پول مختلف وجود دارد، اما هر کدام دارای ویژگی‌ها و سطح امنیت مختلف هستند و باید قبل از استفاده از آن‌ها تمام تحقیقات لازم را به عمل بیاورید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: خرید و فروش بیت کوین به زبان ساده 

خرید بیت کوین به صورت آنلاین

خرید و فروش ارز‌های رمزنگاری شده، طبق خواسته و نیاز شما انجام می‌شود. در حال حاضر صدها سایت خرید و فروش بیت کوین و دیگر ارزها وجود دارند که شامل طیف وسیعی از نقدینگی و امنیت می‌شوند. همانند ایجاد یک کیف پول، برای خرید و فروش نیز بهتر است تحقیقات لازم را تا حد ممکن به انجام برسانید تا سایت‌های معتبر را نیز کشف کنید.

بزرگترین تبادلات دیجیتالی بیت کوین به صورت دلار آمریکا، توسط سایت Bitfinex صورت می‌گیرد. از دیگر سایت‌های معتبر می‌توان به Coinbase، Bitstamp و Poloniex اشاره کرد. برخی از این سایت‌ها مانند مورد اول، قادر هستند جا به جای‌های بزرگ با ارقام بالا را انجام دهند و برخی دیگر برای جا به جایی‌های کوچک مناسب هستند.

در مطلب معرفی بیت کوین گفتیم که برای انتقال بیت کوین نیازی به شناسایی افراد نیست. اما این موضوع در هنگام خرید بیت کوین با پول‌های  رایج فرق می‌کند. سایت‌های آنلاین برای فروش بیت کوین، به دلیل قوانین پول شویی و شناخت مشتری، نیاز به دریافت اطلاعات و ثبت نام کاربری دارند. آدرس معتبر، شماره تلفن معتبر و حتی برخی نیاز به عکس شما دارند.

بسیاری از جا به جایی‌ها به صورت بانکی و از طریق کارت‌های اعتباری صورت می‌گیرند. زمانی که اطلاعات تکمیل و پرداخت پول از سوی شما تکمیل شد، نسبت به میزان بیت کوینی که درخواست کرده‌اید، این ارز به کیف پولی که ایجاد کرده بودید واریز می‌شود. این کار ممکن است در چند دقیقه، یا با توجه به تنگناهای شبکه‌های اینترنتی، چندین ساعت به طول بی‌انجامد.

چطور بیت کوین بخرم و بفروشم

اولین اقدامی که باید برای خرید بیت کوین انجام داد، ساخت یک کیف پول است.

خرید بیت کوین در ایران

البته که روش‌های بیان شده، برای استفاده در خارج از ایران است و بسیاری از سایت‌ها نیز ایران را تحریم کرده‌اند و خرید برای مردم کشور ایران از طریق این سایت‌ها امکان پذیر نیست بنابر این پاسخ سوال چطور بیت کوین بخرم ؟ در ایران راحت نیست. اما راه حل چیست؟ برای خرید بیت کوین در ایران، می‌توانید با اطمینان کامل از سایت کوین نیک، خواسته‌های خود را برآورده کنید.

همانطور که پیش از این گفتیم، تحقیق زیادی برای خرید و فروش بیت کوین نیاز است. خدمات خرید و فروش ارز دیجیتال باید سریع و با پشتیبانی مطمئن انجام شود. فرقی نمی‌کند درخواست خرید بیت کوین داشته باشید یا بخواهید اتریوم و هر ارز دیجیتال دیگری را بفروشید. همه چیز باید بدون معطلی انجام شود. این همان کاری است که «کوین نیک» برای شما انجام می‌دهد. در این سایت خرید و فروش انواع ارز دیجیتال، در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و به صورت کامل به پشتیبانی شما می‌پردازد.

آیا خرید بیت کوین با پول نقد امکان پذیر است؟

شاید این امر در ایران امکان پذیر نباشد (حداقل تا زمان نگارش این مطلب) اما سایت‌هایی نظیر LocalBitcoins وجود دارند که نزدیک‌ترین اشخاصی را که قصد فروش یا خرید بیت کوین دارند، به شما اطلاع رسانی می‌کنند. سایت‌هایی نظیر LibertyX نیز فهرستی از خرده‌فروشی‌ها و صرافی‌های موجود در ایالات متحده آمریکا را اطلاع‌رسانی می‌کنند. سایت‌هایی هم مانند WallofCoins وجود دارند که بانک‌هایی که به شما اجازه می‌دهند پول نقد را با بیت کوین معامله کنید به شما اعلام می‌کنند. اخیرا در کشورهای مدرن، با توجه به رشد روز افزون ارزهای رمزنگاری شده دیجیتالی، دستگاه‌های ATM مخصوص این ارزها را در سطح شهر قرار داده‌اند تا با دریافت پول نقد، بیت کوین و سایر ارز‌ها را به کیف پول شخص انتقال دهند.