پس از ظهور بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی و رمزنگاری شده، درهای جدیدی به سوی کسب و کارها باز شد و هر لحظه روش‌های مختلفی برای کسب درآمد با بیت کوین و دیگر رمزارزها به وجود آمد. اما با توجه ارزش بسیار بالای بیت کوین، مردم بیش از هر ارز دیگری خواهان به دست آوردن آن هستند. در این مطلب از کوین نیک به معرفی بهترین روش‌های کسب درآمد با بیت کوین می‌پردازیم.

۱. استخراج بیت کوین

قطعا اگر با دنیای ارزهای دیجیتالی آشنا باشید، می‌دانید که استخراج بیت کوین به چه صورت انجام می‌شود. اما اگر اولین بار است که «استخراج بیت کوین» به گوش شما خورده است، نه، منظور استخراج آن از یک معدن در دل کوه نیست. بنابراین چرا آن را استخراج یا «ماینینگ» صدا می‌زنند؟ این کار درست همانند یافتن طلا از معادن است، اما استخراج کنندگان بیت کوین، به جای به دست آوردن طلا از یک معدن، بیت کوین را از یک دنیای مجازی بزرگ خارج می‌کنند.

اما واقعا چطور چنین چیز عجیبی ممکن است؟ بگذارید به ساده‌ترین شکل ممکن بگویم. در حالی که پول‌های کاغذی توسط دولت‌ها  مدیریت، چاپ و توزیع می‌شود، در عین حال استخراج کنندگان بیت کوین یا به اصطلاح صحیح ماینرها، توسط نرم افزارهایی خاص، یک سری معادلات پیچیده‌ی ریاضی را در دنیای مجازی حل می‌کنند و زمانی که قادر به حل این معادلات شدند، بیت کوین دریافت می‌کنند و سپس به معامله آن‌ها می‌پردازند و این ارز دیجیتال به بازار تزریق می‌شود. این سیستم باعث می‌شود تا چرخه بیت کوین دائما در جریان باشد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: راهنمای استخراج بیت کوین با کامپیوتر

در ابتدای طلوع بیت کوین و آغاز استخراج آن، انجام این کار ساده بود و اولین افرادی که آغاز به ماینینگ کردند، به راحتی توانستند هزاران بیت کوین را توسط کامپیوترهای خانگی خود استخراج کنند. هرچند، امروزه این کار به شدت بازاری پر رقابت دارد و ماینرها برای استخراج هر چه بیشتر بیت کوین، قطعات گران قیمت کامپیوتری خریداری می‌کنند. یک کاربر ساده با وجود میلیون‌ها هزینه برای سخت افزار مورد نیاز استخراج، به سختی می‌توانند روزانه مقداری بیت کوین به دست آورد. چرا که نه تنها تعداد ماینرها به شدت افزایش یافته است، بلکه الگوریتم حل معادلات ریاضی نیز سخت‌تر و پیچیده‌تر از قبل شده است.

بنابراین از آن جایی که استخراج بیت کوین یک مسابقه سرعت است، ماینرها برای استخراج سریع‌تر بیت کوین با یکدیگر همکاری می‌کنند که به آن استخر ماینینگ «Mining Pool» می‌گویند و در آن، قدرت پردازش خود را با یکدیگر ادغام می‌کنند تا هر چه سریع‌تر معادلات تراکنش‌های موجود را حل و بیت کوین دریافت کنند.

آینده و قدرت این روش از کسب درآمد با بیت کوین کاملا به میزان ارزش آن بستگی دارد و در حال حاضر، ارزش بیت کوین آن قدری بالا است که حتی دولت‌ها و بانک‌ها نیز نگاه بسیار جدی‌تری نسبت به گذشته به آن دارند.

۲. تماشای تبلیغات

اگر با دیدن چند تبلیغ و پاسخ به یک مشت سوال مشکلی ندارید، می‌توانید وارد سایت‌هایی شوید که به خاطر این کارها به شما بیت کوین می‌دهند. این سایت‌ها که Bitcoin Faucet نام دارند، از طریق قرار دادن تبلیغات در صفحات خود کسب درآمد می‌کنند. افرادی که از این سایت‌ها بازدید کنند و به سوالات و کپچاهای کوتاه پاسخ دهند، بخش کوچکی از درآمد این سایت‌ها را دریافت خواهند کرد. از جمله سایت‌هایی که می‌توان از این طریق به کسب درآمد با بیت کوین پرداخت، می‌توان به سایت Earn اشاره کرد.

راهکارهای کسب درآمد با بیت کوین

با بیت کوین کسب درآمد داشته باشید

۳. سایت‌های کلیکی

سایت‌های زیادی وجود دارند که با کلیک روی تبلیغات آن‌ها و انجام یک سری کاراها، به شما هزینه‌ای پرداخت خواهند کرد که به آن‌ها Pay to Click گفته می‌شود. این گونه سایت‌ها حتی قبل از پیدایش ارزهای دیجیتالی نیز وجود داشته‌اند. حال سایت‌هایی نیز هستند که اگر روی تبلیغات آن‌ها کلیک کنید یا به انجام یک سری از کارهایی که از شما می‌‌خواهند بپردازید، به شما بیت کوین می‌دهند. اگر از سختی‌ها و خسته کننده بودن تبلیغات مصون هستید و هیچ مشکلی با آن‌ها ندارید، این نوع از کسب درآمد با بیت کوین ایده خوبی است. البته این ذهنیت را از خود دور کنید که می‌توانید تمام زندگی خود را روی این کار بگذارید و کلی بیت کوین به جیب بزنید. سایت‌هایی مثل BTC4ADS با هر بار انجام برخی وظایف، ۱۰۰ ساتوشی که برابر با ۰.۰۰۰۰۰۱۰۰ بیت کوین است واریز می‌کنند. یا سایتی مانند Coinadder با هر بار انجام یک سری وظیفه ۲۵ ساتوشی به کاربر می‌دهد.

یک سری سایت‌هایی مانند Microworkers یا Cloudfactory وجود دارند که در ازای انجام یک سری کارهای بسیار ساده مانند تماشای یک ویدیو در یوتیوب یا پاسخ به یک سری نظرسنجی، مبلغی بسیار کوچک را برای کاربر واریز می‌کنند. حال با گسترش بیت کوین، سایت‌هایی نیز به جای پول، بیت کوین به کاربر می‌دهند. یکی از بازیکنان بزرگ این گونه کسب درآمد با بیت کوین، Bitcoinget نام دارد که با انجام هر یک از وظایفی که به کاربر محول می‌کند، ۲۰ هزار ساتوشی می‌دهد. سایت‌های دیگری نیز مانند Cointasker وجود دارند که از همین طریق، اما با مبلغی کمتر، به کار خود در این زمینه ادامه می‌دهند.

۴. انجام کارهای کوچک و ساده

با انجام کارهای کوچک در سایت‌های آنلاین به عنوان پاداش مقداری کمی بیت کوین جایزه می‌گیرید. تذکر به سایت هایی که ادعا می‌کنند بی هیچ کار خاصی به شما بیت کوین پاداش می‌دهند اعتماد نکنید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: چرا خرید بیت کوین بهترین راه سرمایه گذاری است؟

۵. نوشتن در مورد بیت کوین

ارزهای رمزنگاری شده، رمزارز، بیت کوین، ارزهای غیر متمرکز و انواع و اقسام کلماتی از این قبیل، امروزه یکی از پر جستجوترین کلماتی هستند که توسط کاربران کاوش می‌شوند و سایت‌های زیادی هستند که اختصاصا برای انجام امور ارزهای دیجیتالی و دروازه‌ای برای آگاهی کاربران در مورد آن‌ها ایجاد شده‌اند. هرچند که سایت‌های زیادی هم تنها با انجام کپی رایت به این کار می‌پردازند اما اگر آگاهی خوبی از دنیای ارزهای دیجیتال دارید می‌توانید از این طریق به خوبی کسب درآمد کنید. سایت‌های زیادی هستند که برای نوشتن در مورد بیت کوین و سایر موارد ارزهای دیجیتالی به شما پول خوبی می‌دهند.

۶. کمک به دیگران

جالب است بدانید که تنها با کمک به مردم، می‌توانید کمی بیت کوین به دست بیاورید. یکی از پلتفرم‌های شناخته شده در این زمینه، Bitfortip نام دارد و اگر به شخصی کمک کنید و به سوال او پاسخ دهید، به عنوان تشویق مقدار بسیار کوچکی بیت کوین دریافت می‌کنید. بیت کوین یک تکنولوژی جدید است و مردم زیادی وجود دارند که با اشتیاق فراوان به دنبال آن هستند. در چنین سایت‌هایی می‌توان برای سرگرمی هم که شده به کسب درآمد با بیت کوین پرداخت.

۷. خرید و ذخیره

با ایجاد یک کیف پول بیت کوین برای ذخیره این ارز ارزشمند کار خود را آغاز کنید. سایت‌های معتبر زیادی هستند که اجازه ساخت این کیف پول را برای شما فراهم می‌کنند. کوین نیک نیز پیش از این به معرفی معتبر‌ترین سایت‌های ذخیره و سرمایه‌گذاری بیت کوین پرداخته بود. هر جایی که کیف پول خود را می‌سازید، از اعتبار و درستی آن سایت مطمئن شوید.

پس از ساخت کیف پول، حال نوبت به بازی سرمایه‌گذاری می‌رسد. سرمایه‌گذاری روی بیت کوین، یک بازی انتظار، پیشبینی و ارزیابی است که باید ببینید چه زمانی ارزش آن بالا و چه زمانی از ارزش آن کاسته می‌شود. این کار به شما اجازه می‌دهد تا از زمان مناسب برای خرید یا فروش بیت کوین آگاه شوید. البته در نظر داشته باشید که ریسک این کار کمی زیاد است و ممکن است ناگهان از ارزش بیت کوین شما کاسته شود یا برعکس، ارزش آن به قدری بالا برود که میلیون‌ها دلار پول به جیب بزنید.

اهمیت کسب درآمد با بیت کوین

بیت کوین و درآمدزایی

۸. فعالیت در انجمن بیت کوین تاک

یکی از روش‌های جالب کسب درآمد با بیت کوین، فعالیت در یکی از قدیمی‌ترین انجمن‌های این ارز دیجیتال به نام Bitcointalk است که توسط خود خالق بیت کوین یعنی ساتوشی ناکاموتو ایجاد شده است. این انجمن احتمالا محبوب‌ترین فضای حول محور ارزهای دیجیتال است که میلیون‌ها نفر در آن حضور دارند. اگر شما یکی از کاربران مشتاق این انجمن باشید و بتوانید توسط پست‌های مختلف و مفید رده بالایی در آن کسب کنید، بنابراین پست‌های شما در این انجمن امضای اسپانسر دریافت می‌کنند و توسط هر پستی که ارسال می‌کنید، مقداری بیت کوین دریافت خواهید کرد. برای مثال یک کاربر کامل می‌تواند با هر بار ارسال یک پست، ۰.۰۰۰۳ بیت کوین دریافت کند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: آشنایی مختصری با کاربرد بیت کوین در زندگی ما

۹. تبادل بیت کوین

پتانسیل زیادی در به دست آوردن پول در تبادل بیت کوین وجود دارد. بر خلاف خرید و فروش بیت کوین، تبادل بیت کوین به این معنی است که شما این ارز را در پایین‌ترین قیمت خریداری کنید و سپس آن را در زمان افزایش قیمت به فروش برسانید. البته این کار به سادگی قابل انجام نیست و نیاز به عمل و آگاهی از بازار این رمزارز دارد. این متود کسب درآمد با بیت کوین می‌تواند بسیار ریسک پذیر باشد، چرا که بازار ارزهای رمزنگاری شده، بازاری فرار و کمی غیر قابل پیشبینی است.

۱۰. کسب درآمد با تکنیک آربیتراژ

آربیتراژ (Arbitrage) در علم اقتصاد، به معنای بهره‌وری و کسب درآمد از تفاوت قیمت بین دو یا چند بازار است. طبیعت فرار بودن بازار ارزهای رمزنگاری شده، موقعیت را برای به کار آمدن آربیتراژ باز کرده است. چند دلیل مختلف وجود دارد که چرا آربیتراژ بیت کوین مورد توجه قرار گرفته است. درخواست بازار، تفاوت میان کیفیت بازارها و رفتار و بازخورد مشتریان گوناگون و مواردی دیگر همه و همه باعث شده‌اند تا در کنار ارزش بیت کوین، این ارز دیجیتال مورد توجه فعالان این روش قرار بگیرد. البته این کار نیاز به آگاهی و دانش دارد. اگر از دانش لازم در این بازار برخوردار هستید و می‌توانید در تبادلات مختلف مراقبت و نظارت لازم را به خرج دهید، شانس خوبی وجود دارد که بتوانید به خوبی از این طریق کسب درآمد کنید.

۱۱. حاشیه سود خوب از طریق معامله روزانه

تکنیک معامله روزانه (Day Trading)، به معاملات کوتاه و سفته بازی در اوراق بهادار گفته می‌شود که سریع و در طول یک روز انجام شود و زمانی که در طول روز بازار بسته می‌شود، معامله نیز خاتمه می‌یابد. این کار در بازار بیت کوین نیز قابل انجام است. هرچند که تبادل روزانه ریسک کمتری نسبت به خرید و ذخیره بیت کوین دارد، اما همچنین سود کمتری هم از آن خواهید برد. هرچند که همانند بسیاری از بازارهای دیگر، با دانش کامل و ایجاد یک استراتژی مناسب، این سود کم می‌تواند به سودی قابل توجه تبدیل شود.

۱۲. بیت کوین به عنوان روش پرداخت

بیت کوین هرچه که باشد، یک ارز دیجیتال است. بنابراین چرا در زمان فروش محصولات یا سرویس‌ها، به جای پول سنتی، بیت کوین قبول نکنیم؟ یا چرا در کنار ارز سنتی، گزینه خرید توسط ارزهای دیجیتال را در فروشگاه خود برای کاربران قرار ندهیم؟ این گزینه حتی به برخی از خریداران کمک می‌کند تا بدون دردسرهای بانکی، محصول خود را خریداری کنند. بنابراین اگر فروشگاهی دارید، می‌توانید بیت کوین را به عنوان یکی از روش‌های پرداخت برای مشتری در نظر بگیرید. همین حالا نیز فروشگاه‌های زیادی هستند که این کار را انجام داده‌اند و به کسب درآمد با بیت کوین پرداخته‌اند.

۱۳. بیت کوین به عنوان وام

طبیعت غیر متمرکز بودن بیت کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری شده باعث شده است تا تراکنش‌ها بدون هیچ گونه مراحل خسته‌ کننده‌ای به سرانجام برسند. در چنین موردی، همچنین این شرایط ایجاد شده تا یک شخص بتواند پس از اقدامات لازم، بیت کوین را به صورت وام دریافت کند. همچنین این کار جایگزین مناسبی برای ذخیره بیت کوین است. هرچند در نظر داشته باشید که این روش یک بازار تازه به وجود آمده است و هنوز نمی‌توان در مورد امنیت آن به خوبی نظر داد. بنابراین همیشه سعی کنید از پلتفرم‌های قابل اعتماد برای انجام چنین کارهایی استفاده کنید.

روش‌های کسب درآمد با بیت کوین

معاملات باینری با بیت کوین

۱۴. معامله باینری با بیت کوین

معامله باینری یا باینری آپشن (Binary Trading) یک بازار مالی برای کسب درآمد از اینترنت است. این بازار به نوعی یک روش پیش بینی است. به این صورت که معامله‌گر باید قیمت ارز یا سهام را پیش‌بینی کند و در صورت پیش‌بینی صحیح، معامله از آن شما خواهد بود. هرچند به یاد داشته باشید که این کار نوعی قمار محسوب می‌شود و هیچ ربط خاصی به پیچیدگی‌های بازار بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتالی ندارد و بهتر است پیش از انجام کسب درآمد با بیت کوین از این روش، به خوبی به زیر و بم آن فکر کنید. هر چند که بسیاری از این روش برای کسب درآمد با بیت کوین استفاده می‌کنند.

۱۵. کسب درآمد با بیت کوین از طریق فروش رابطه‌ای

فروش رابطه‌‌ای، یک تکنیک بازاریابی است که در آن به افرادی که بازدید کنندگان یا مشتریان را به یک کسب و کار ارجاع دهند، پاداش تعلق می‌گیرد. ارگان‌ها و شرکت‌های مختلفی هستند که از این طریق به کاربران خود در صورت انتقال مشتریان پاداش می‌دهند. بسیاری از سایت‌‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال، به منظور جذب مشتری این کار را انجام می‌دهند و یک روش جالب تبلیغاتی و بازاریابی محسوب می‌شود.

کسب درآمد از بیت کوین در ایران

شما می‌توانید برای خرید و فروش بیت کوین در ایران، از سایت کوین نیک کمک بگیرید. این سایت به شما کمک می‌کند تا با خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران با آسودگی و سادگی تمام به کسب درآمد بپردازید. برای آشنایی با چگونگی خرید و فروش ارز رمزنگاری شده در ایران، راهنمای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در کوین نیک را مطالعه کنید.