گاهی اوقات تمایز قائل شدن بین واقعیت و تخیل می‌تواند دشوار باشد. کدام افسانه است و چه چیزی حقیقت دارد؟ این موضوع در مورد دنیای رمز ارزها و بلاکچین هم زیاد صدق می‌کند. بنابراین اگر شما هم به سمت بیت کوین و رمز ارز جذب شده‌اید و قصد کسب سود از این راه را دارید و در عین حال گیج شده‌اید ما در کوین نیک آماده کمک به شما هستیم. همه ما درباره بلاکچین و بیت کوین چیزهایی شنیده‌ایم اما ممکن است ندانید استفاده واقعی و تجاری آن به چه صورت است. بسیار خب، در این پست قصد داریم ۱۰ افسانه‌ای را به شما معرفی کنیم که در مورد رمز ارز و بلاکچین وجود دارد و به این ترتیب تصویری صادقانه و واضح از آن ارائه دهیم.

۱. ارزش پولی واقعی ندارد

یکی از افسانه‌هایی که به طرز غیر قابل باوری محبوبیت هم دارد و دهان به دهان می‌چرخد این است که به نظر می‌رسد رمز ارزها و بلاکچین در دنیای مدرن هیچ ارزش پولی واقعی ندارند. یک نگاه به نرخ فعلی رمز ارزها به شما خواهد گفت که این سخن به هیچ عنوان حقیقت ندارد. وقتی هم که به ارزش بلاکچین نگاه می‌اندازیم، می‌بینیم چیزهای زیادی وجود دارد که می‌تواند ارزشمند بودن آن را به ما ثابت کند. بلاکچین‌ها در بهبود جزئیات مربوط به حفظ سوابق و حتی شبکه پیشرفته اضطراری نقش مهمی دارند. در حقیقت، هم بلاکچین و هم رمز ارزها دارای ارزش واقعی هستند.

۲. رمز ارز قابل پیگیری نیست

این یکی از قدیمی‌ترین افسانه‌های موجود در حوزه رمز ارزها است و می‌توان گفت کاملا بی پایه و اساس است. چنین افسانه‌ای مخرب هم محسوب می‌شود و باعث می‌شود نگرشی منفی نسبت به معاملات بلاکچین و رمز ارز به وجود بیاید. احتمالا این شایعه با روی کار آمدن بیت کوین شکل گرفته و وقتی بیت کوین برای اولین بار توسط مجرمان زیرزمینی به عنوان یک رمز ارز استفاده شد قوت گرفت و انتشار یافت. اما آن‌ها از ارزهای معمولی هم استفاده می‌کردند. در آن زمان، بیت کوین محبوبیت داشت زیرا توسط FBI قابل کنترل نبود. با این حال در کل، بیت کوین و سایر رمز ارزها قابل پیگیری هستند. بلاکچین‌ها را هم می‌توان پیگیری کرد.

۳. تراکنش‌ها برای همیشه از طریق بلاکچین تغییر خواهند یافت

این مورد واقعا تا حدودی حقیقت دارد. اول بیایید به بخش حقیقی آن بپردازیم. رمز ارزها یک فرایند تراکنشی امن را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. روش پرداخت ما هم با توجه به نوع رمز ارزی که استفاده می‌کنیم دستخوش تغییر خواهد شد. چه کسی می‌داند، شاید در آینده رمز ارزها به منبع اصلی پرداخت برای کالا و خدمات تبدیل شوند. فقط زمان می‌تواند پاسخ این سوال را بدهد. خب حالا نوبت بخش تخیلی داستان می‌رسد. وقتی پای موضوعات مالی به میان می‌آید گفته می‌شود بلاکچین همه چیز را تغییر خواهد داد. خوب ما همچنان از طریق کارت اعتباری یا دبیت کارت هزینه‌ها را خواهیم پرداخت اما در آینده در کنار آن (خوشبختانه) از رمز ارزها هم می‌توانیم استفاده کنیم.  

افسانه های ارمز ارز و بلاک چین

بیت کوین و رمز ارزها

۴. سرمایه گذاری در بلاکچین تنها برای افراد متخصص در امور مالی ممکن است

این عبارت از چندین جنبه کاملا اشتباه است. شاید در گذشته می‌شد چنین سخنی را پذیرفت اما در زمان حال حقیقت ندارد. بسیاری از افرادی که امروزه وارد دنیای بلاکچین و رمز ارز می‌شوند دانش ریاضی یا علوم کامپیوتر ندارند. امروزه هر که بخواهد وارد این عرصه شود می‌تواند اطلاعات لازم را از طریق دوره‌های تخصصی آنلاین و یادگیری الکترونیکی (مانند مواردی که توسط Trading Education ارائه می‌شود) بیاموزند. آن‌ها اصول اولیه را به شما آموزش می‌دهند و کمک می‌کنند در مسیر شغلی منتخب خود قرار بگیرید.

۵. بیت کوین و رمز ارزها برای سرمایه گذاری امن نیستند

زمانی تصور می‌شد که دنیای بیت کوین و رمز ارزها بسیار بی‌ثبات است و یک انتخاب مطمئن و امن برای سرمایه گذاری به حساب نمی‌آمد. اما دیگر چنین موضوعی وجود ندارد. هر نوع سرمایه گذاری‌ای می‎تواند بی‌ثبات تلقی شود، چون این ماهیت سرمایه‌گذاری است و ارزش‌ها در آن دائما در حال تغییر هستند. بنابراین نسبت دادن این ویژگی فقط به حوزه رمز ارز اشتباه است. آنچه که نباید فراموش کنیم این است که همین بی‌ثباتی گاه باعث می‌شود کاربران به مبالغ هنگفتی دست پیدا کنند. کافی است به چند مورد از میلیونرهای بیت کوین فکر کنید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۴ پیشنهاد سرمایه گذاری ارز دیجیتال

۶. فقط مجرمان از رمز ارز و بلاکچین استفاده می‌کنند

این افسانه زمانی حقیقت داشت اما امروزه باعث می‌شود درستی و استفاده از رمز ارز زیر سوال برود. وب‌سایت Silk Road که در دارک وب (Dark Web) وجود دارد درآمدش را از طریق بیت کوین‌هایی به دست می‌آورد که مجرمان به حساب آن واریز می‌کردند اما این روند خیلی زود متوقف شد. اینکه فکر کنیم بیت کوین فقط توسط مجرمان زیرزمینی مورد استفاده قرار می‌گیرد مخرب است. هر فرد عادی که در خیابان می‌بینید می‌تواند و این حق را دارد تا با خیال آسوده و به صورت قانونی از بیت کوین استفاده کند. در حقیقت اکثر بانک‌های بزرگ و حتی مایکروسافت هم رمز ارزها را قبول می‌کنند.

۷. اگر شما در بیت کوین سرمایه گذاری کرده‌اید نیازی نیست مالیات پرداخت کنید

عجب! این فکر را باید خیلی زود از ذهنتان بیرون بیندازید چون شما در این مورد هم باید مالیات بپردازید. اگر در حین سرمایه گذاری در بیت کوین به سود خالص دست یافتید باید مالیات آن را در آمریکا بپردازید. اگر IRS را مطلع نکنید به این معنی است که قرار است یک جریمه سنگین در پیش داشته باشید، حتی این امکان وجود دارد که به زندان بیفتید. بنابراین، این ریسک را نکنید. به خاطر داشته باشید که برای سود رمز ارزها باید مالیات پرداخت. بنابراین ارزشش را دارد که قوانین مربوط به مالیات در این زمینه را جستجو کرده و درباره آن اطلاعات کسب کنید.

۸. روزی رمز ارز از بین می‌رود

بسیاری از افراد هنوز هم معتقد هستند که یک روز رمز ارزها توسط دولت منحل خواهند شد. اما این حقیقت ندارد. درست نمی‌دانیم این شایعه از چه زمانی شکل گرفت اما درک آن دشوار است. واقعیت این است که به دلیل نامتمرکز بودن، رمز ارزها قابل کنار گذاشتن نیستند. در حقیقت رمز ارزهای غیرمتمرکز  بسیار قوی‌تر از سازمان‌هایی هستند که توسط دولت اداره می‌شوند و شاید این موضوع است که بسیاری از مردم را می‌ترساند.

رمز ارز و افسانه‌های مرتبط با آن

سرمایه گذاری در بلاکچین

۹. رمز ارزها در مقایسه با پول واقعی کاملا متفاوت هستند

شاید این حرف ۱۰۰ سال قبل درست بود اما امروزه ارزش پول واقعی تقریبا به همان اندازه ارز دیجیتال است. در واقع، ارز دیجیتالی هم به اندازه پول، واقعی است همانطور که می‌توان بیت کوین را با یک کد دیجیتالی مثل سکه واقعی خرج کرد. این موضوع باعث می‌شود به اندازه ارز معمول ما ماهیت فیزیکی پیدا کند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۵ روش سرمایه گذاری ارز دیجیتال که منجر به کسب درآمد می شود

۱۰. فروشگاه‌ها هرگز رمز ارزها را قبول نمی‌کنند

این یک افسانه بزرگ است و به هیچ وجه صحت ندارد. در حال حاضر بسیاری از فروشگاه‌ها از جمله Shopify، Expedia و Etsy بیت کوین را قبول می‌کنند. هر روز هم فروشگاه‌های بیشتری به این لیست اضافه می‌شوند. بیت کوین امروزه یک کسب و کار پر رونق محسوب می‌شود و اگر می‌خواهید پول چیزی را با بیت کوین بپردازید در کمال تعجب این امکان برایتان وجود دارد.

ما در کوین نیک به افراد کمک می‌کنیم مسیر خود را در دنیای رمز ارز پیدا کنند. کارکنان ما دارای ابزارهای آموزشی آنلاین هستند و در زمینه بازارهای مالی رمزارز به مشتریان مشاوره ارائه می‌دهند. برای این که اطلاعات بیشتری در مورد خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به دست بیاورید پیشنهاد می‌کنیم از وب‌سایت کوین نیک بازدید کنید.