یک مترجم سابق ایالات متحده آمریکا به دلیل استفاده از darknet برای فروش مواد مخدر با ارزهای دیجیتال به ۳۰ سال زندان محکوم شد.

علاء محمد علوی ضمن پذیرش جرمی که مرتکب شده اعتراف کرد: «در بازار آلفا بی که در دارک نت فعالیت می‌کند داروهای مخدری مثل قرص اکس را با کمک ارزهای رمزنگاری شده به فروش رسانده است.»


مواد مخدر تقلبی در سال ۲۰۱۷منجر به مرگ یکی از اعضای نیروی دریایی ارتش ایالات متحده شده و به نظر می‌رسد مواد مخدری هم که توسط این افسر محکوم به فروش می‌رسیده از نوع تقلبی بوده است.


خاصیت ناشناس بودن خریداران و فروشندگان ارزهای دیجیتال سبب شده در بسیاری موارد برای پولشویی و مبادلات خلاف قانونی مثل فروش مواد مخدر مورد استفاده قرار بگیرد.


ارزهای دیجیتال خرید و فروش مواد مخدر را از کوچه و خیابان به دارک وب منتقل کرده اند و افراد در این فضای ناشناس اقدام به خرید و فروش این مواد می‌کنند.


ارتش آمریکا در این مورد بسیار سخت گیر است و به همین دلیل این فرد خاطی را به ۳۰ سال زندان محکوم کرده است. متخصصان امنیت سعی می‌کنند با توجه به پتانسیل‌های بالایی که ارزهای دیجیتال برای بهبود سطح زندگی مردم دارند روش‌هایی برای جلوگیری از سوء استفاده از ارزهای دیجیتال پیدا کنند.