در حال حاضر، قیمت بیت کوین بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ ۵۵۷۰۰ دلار است. با رالی بیت کوین به سمت ATH قبلی خود یعنی ۵۸۳۵۲ دلار، قیمت در کمتر از ۲۴ ساعت بیش از ۸ درصد بهبود یافت که این می‌تواند یک نشانه صعودی برای قیمت بیت کوین محسوب شود. این بهبود در شرایطی اتفاق می‌افتد که ۲۰ آلت کوین برتر از لحاظ ارزش بازار شتاب گرفته و در ۲۴ ساعت بیش از ۷ درصد سود داشته‌اند. پس از انقضای قراردادهای اختیار معامله بیت کوین به ارزش ۱/۲ میلیارد دلار در پایان فوریه ۲۰۲۱، قیمت این دارایی از حالت نزولی خارج شد.

انقضای قرارادهای اختیار معامله بیت کوین در ماه مارس نزدیک است

با نگاهی به چارت قیمت، بدیهی است که بهبود نسبت به افت قیمت ماه فوریه انجام شده و از آن زمان تاکنون قیمت بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است. رویداد مهم بعدی که ممکن است روی قیمت تأثیر منفی بگذارد، بسیار نزدیک است، انقضای قراردادهای اختیار معامله ۱۰۰ هزار بیت کوین در ماه مارس.

علی رغم اینکه جریان ورودی بیت کوین به صرافی‌ها افزایش یافته، از آنجایی که NetFlow (تفاوت میان بیت کوین وارد و خارج شده از صرافی) در صرافی‌ها توسط تقاضا حمایت می‌شود، قیمت در حال افزایش است، ضمن اینکه ۳۳۵۰۰ بیت کوین جذب شده است. از زمانی که قیمت از سطح ۵۸۴۰۰ دلار کاهش یافت، بیش از ۶۳۰۰۰ بیت کوین وارد صرافی‌ها شد. از زمان رسیدن به اوج قیمت، جریان‌های خروجی از جریان‌های ورودی پیشی گرفته‌اند و ممکن است به همین دلیل باشد که قیمت در یک روند صعودی قرار گرفته است. تجزیه‌و‌تحلیل دادهای بلاک چین نشان می‌دهد که احساسات بازار نزولی است، با این حال، حجم معاملات چیز دیگری را نشان می‌دهد.

انقضای قراردادهای اختیار ۱۰۰ هزار بیت کوین

انقضای قرادادهای اختیار معامله ۱۰۰ هزار بیت کوین در ماه مارس نزدیک است

این مطلب راهم مطالعه کنید: تحلیل روزانه و پیش بینی قیمت بیت کوین

تأثیر سرمایه گذاری‌های نهادی و شرکت‌ها

ورود سرمایه‌گذاری نهادی تقاضای جدیدی ایجاد کرده و با افزایش نوسانات از افزایش قیمت حمایت می‌کند. اگرچه انقضای قرارداهای اختیار ممکن است تأثیر قابل توجهی بر قیمت داشته باشد، ممکن است قیمت بیت کوین به موقع بهبود یافته تا به ATH بعدی برسد. در حال حاضر، قیمت نزدیک به بالاترین قیمت تاریخ قبلی است. به احتمال زیاد این دارایی ممکن است به ATH برخورد کرده و به قیمت‌هایی بالاتر از آن دست یابد.

netflow  بیت کوین در صرافی از نظر تاریخی بر قیمت این دارایی تأثیر داشته است. به همین ترتیب، در سطح قیمت فعلی نیز، netflow  عدد مثبت بزرگی است و جریان ورودی بیت کوین توسط تقاضا در صرافی‌های محلی و بورس مشتقات حمایت می‌شود.

چارت netflow صرافی های اسپات

netflow صرافی های اسپات

ورود سرمایه نهادی تأثیر مثبتی بر قیمت داشته است. با این حال، جریان ورودی منجر به اصلاحاتی در گذشته شده است. در حال حاضر، بهبود قیمت حاصل از اصلاحات ناشی از افزایش همبستگی با سهام و S&P 500 است. تأثیر پیش بینی شده از انقضای قراردادهای اختیار بیت کوین منفی است و انتظار می‌رود قیمت حداکثر تا ۴۹ هزار دلار کاهش یابد.

خرید بیت کوین

به نظر شما انقضای قراردادهای اختیار بیت کوین در ماه مارس تا چه میزان بر کاهش قیمت این دارایی مؤثر است؟ ما را در شبکه‌های اجتماعی توییتر و اینستاگرام دنبال کنید تا اخبار روز ارزهای دیجیتال را به اطلاع شما برسانیم.

منبع: ambcrypto