به‌تازگی تریدرهای ارز دیجیتال متوجه یک تراکنش بسیار سنگین بیت کوین شده‌اند که از یکی از بزرگترین کیف پول‌های موجود منتقل شده است. این نهنگ بزرگ بیت کوین چیزی حدود ۶۰ هزار بیت کوین معادل ۶۴۱ میلیون دلار را با تنها ۱۴/۵۰ دلار کارمزد منتقل کرده است.

نهنگ بزرگ بیت کوین
اطلاعات تراکنش ۶۰ هزار بیت کوین

Bitcoin Block Bot اولین بار خبر از این تراکنش بزرگ داد. Bitcoin Block Bot یک ردیاب خودکار در دنیای بلاکچین است.

طبق آخرین اطلاعاتی که از بلاک‌ها بدست آمده، این نهنگ بزرگ بیت کوین به احتمال خیلی قوی از طریق صرافی بیت فاینکس و یک کیف پول سرد این میزان بیت کوین را جابه‌جا کرده است.

بر اساس گزارش سایت BitInfoCharts کیف پول فرستنده در ماه اوت سال ۲۰۱۹ ساخته شده و از فوریه سال ۲۰۲۰ فعال بوده است. تا قبل از تراکنش اخیر، این کیف پول یکی از ده کیف پول بزرگ صنعت ارز دیجیتال بود. حالا و پس از انتقال ۶۰ هزار بیت کوین، به دوازدهمین کیف پول بزرگ جهان تبدیل شده است.

این تراکنش سنگین تقریبا زمانی اتفاق افتاده است که بیت کوین در حال یک اصلاح قیمت شدید است. در زمان نوشتن این مطلب پادشاه ارزهای دیجیتال با قیمت حدودا ۱۰٫۲۱۰ دلار خریدوفروش می‌شود. این مقدار تقریبا ۱۸ درصد کمتر از بیشترین قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰، یعنی ۱۲٫۳۵۹ دلار است.

بیشتر بخوانید: افزایش تعداد نهنگ های بیت کوین در سال ۲۰۲۰

همچنین نهنگ‌های اتریوم نیز به جنب‌وجوش افتاده‌اند. Whale Alert ربات معروف ردیابی نهنگ‌های ارز دیجیتال، خبر از چهار تراکنش بزرگ اتریوم داده است. بزرگ‌ترین این تراکنش‌ها به ارزش ۲۰۰ هزار اتریوم و معادل ۷۷/۷ میلیون دلار بوده است. کیف پول هر دوسمت این تراکنش ناشناس مانده است. تمام اتریوم‌های این تراکنش‌های در هیچ یک از صرافی‌ها دیده نشده است، به احتمال بسیار زیاد تبیدل به پول نقد شده‌اند.

نهنگ بزرگ بیت کوین
توییت ویل الرت درباره راکنش سنگین اتریوم

انتقال ۲۴٫۵۴۳ ETH (۹٫۶۹۱٫۶۶۹ دلار) از صرافی ZB به یک کیف پول ناشناس

انقال ۴۰٫۰۰۰ ETH (۱۵٫۷۶۳٫۰۰۰ دلار) از صرافی Compound به یک کیف پول ناشناس

انتقال ۱۴٫۰۰۰ ETH (۵٫۴۴۹٫۰۲۲ دلار) از صرافی Gemini به یک کیف پول ناشناش  

نظرات، ایده‌ها و تحلیل‌های خود درباره بازار ارز دیجیتال  را از طریق سایت کوین نیک با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید آخرین اخبار و اطلاعات پیرامون این حوزه را از طریق حساب توییتر کوین نیک یا اینستاگرام کوین نیک دنبال کنید.

منبع: DailyHodl