یک کاربر ناشناس ارز دیجیتال به تازگی ۶۹٫۳۷۰ بیت کوین را از آدرسی مرتبط با بازار سیاه سیلک رود (Silk Road darknet) منتقل کرده است. در ادامه این مطلب درباره انتقال بیت کوین از والت سیلک رود بیشتر صحبت می‌کنیم.

انتقال ۱میلیارد دلار بیت کوین از کیف پول سیلک رود بعد از ۵ سال

بر اساس گزارش سایفرتریس (CipherTrace) در روز ۳ نوامبر، یک کاربر ناشناس در دو تراکنش بزرگ تعداد ۶۹۳۷۰ بیت کوین با ارزش بیش از ۹۶۰ میلیون دلار از یک آدرس مرتبط با سایت بازار سیاه جاده ابریشم یا همان سیلک رود که در سال ۲۰۱۳ تعطیل شده است را منتقل کرد. این کاربر پیش از انتقال این تعداد بیت کوین، یک بیت کوین را در تراکنشی آزمایشی ارسال کرده بود.

سایفرتریس حدس می‌زند این کاربر ناشناس با تغییر فرمت آدرس‌ها اقدام به انجام تراکنش کرده است.از آنجایی که آخرین باری که شخصی دارایی‌های مرتبط با بازار دارک‌نت را منتقل کرده بود به آوریل سال ۲۰۱۵ باز می‌گردد،  گزارش شده است که این کیف پول بیت کوین به آدرس‌های مرتبط با بیت کوین کش (BCH) و بیت کوین اس وی (BSV) هم دسترسی دارد.

با این حال سایفرتریس همچنین احتمال هک شدن را هم رد نکرد:

این جا‌به‌جایی ممکن است به دلیل جلوگیری مالک این والت از دسترسی هکرها به فایل «wallet.dat» انجام شده باشد یا اینکه هکرها در حال حاضر موفق به نفوذ به این فایل شده باشند.

جالب است بدانید دارایی‌های موجود در کیف پول سیلک رود بیش از دو سال است که در دست هکرها در حال گردش است.

انتقال بیت کوین از والت سیلک رود

انتقال ۱ میلیارد دلار بیت کوین از کیف پول سیلک رود

این مطلب راهم مطالعه کنید: آیا بازار، قیمت ۳۳۳ میلیون دلاری بیت کوین را تجربه خواهد کرد؟ پیشبینی جنجالی موسس Silk Road چنین می‌گوید!

در ماه سپتامبر، یک کاربر توییتر که ادعا می‌کرد که فایل «wallet.dat» کیف پول را در اختیار دارد از جامعه کاربران ارزهای دیجیتال برای دستیابی به بیش از ۶۹۰۰۰ بیت کوین موجود در این والت کمک خواست. حتی پیشنهاد شد از یک کامپیوتر کوانتومی برای پیدا کردن کلیدهای خصوصی این والت استفاده شود.

جاده ابریشم در واقع یک بازار سیاه در فضای دارک‌نت بود که به کاربران اجازه می‌داد تا به خرید و فروش کالاهای غیرمجاز مانند اسلحه، اطلاعات کارت اعتباری سرقتی را می‌داد، اما بیشتر کالاهای مبادله شده در این بازار مربوط به مواد مخدر و داروهای غیرمجاز بود.

راس اولبریکت (Ross Ulbricht) بنیانگذار سایت جاده ابریشم پس از مقصر شناخته شدن در مورد پولشویی، هک کامپیوتر و توطئه برای قاچاق مواد مخدر به دو حبس ابد بدون امکان آزادی مشروط محکوم شد و در حال حاضر در حال گذراندن حکم خود است. جالب است که راس اولبریکت همچنان از زندان به تجزیه و تحلیل دوره‌ای در مورد بازار بیت بیت کوین می‌پردازد.

نظر شما درباره انتقال ۱ میلیارد دلار بیت کوین از والت سیلک رود بعد از گذشت ۵ سال چیست؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.

منبع: cointelegraph